انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 9 من 55 الأولىالأولى ... 567891011121319 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 81 الى 90 من 541

الموضوع: مدارس مدارس مدارس......البحث عن مدرسة

الردود
    1,588

crazy

تعقيب كتبت بواسطة om waled عرض الرد
    يابنات لو تعرفوا مدرسة Nefertari

يا ريت تعرفونى عنها ومستواها ومصاريفها ...الخ

وهل هى عربى ولا لغات؟؟؟

وكمان مدرسة مودرن سكول هل ليها فروع ولا لا؟؟؟

تقبلوا تحياتى

أم وليد.....
    انا سألت فى نفرتارى قبل كده...هى مصاريفها 7500 و الباص 2000 و فيه donation اول سنة 3000 جنيه و بياخدوا من سن 4 سنين و أنا أسمع انها ممتازة لكن المشكلة انها بعيدة عنى؛انا ساكنة فى مدينة نصر و هما فى نفرتارى بيخلصوا الساعة 2 لكن الباص بيوصل جنب بيتنا الساعة 4 فحرام طبعا الأطفال يلفوا كل ده فى الطريق.
    egyptian language school مستواها ممتاززززززززززززززززز.....انا اعرف ناس كتير أولادهم فيها و كلهم مبسوطين من المستوى و اللغه.أنا ابنى فى غريانى فى التجمع و بافكر انقله المصرية لكن المشكلة انه هيضطر يعيد kg1 تانى لأن سنة صغير و المصرية بياخدوا 4 سنين فى kg1مش 3 و 1/2 زى مدرسته.............محتارة حيرة ما بعدها حيرة و يا ريت أى حد عنده اى معلومة عن غريانى يفيدنى بسررررررررررررعه

الردود
    960
    تعقيب كتبت بواسطة merehan عرض الرد
    هاى ام وليد واللة اللى تفيدك فى نفرتارى هى ايمو لانها بتشكر فيها اوى اما عن مودرن ففى فى عين شمس وميدان الحجاز معرفش بقى فى فروع تانى ولا لا
    جزاك الله خيرا

لكن اتمنى ان أعرف مكان مودرن سكول اللى بالحجاز او رقم تليفونهم لو تعرفى؟؟

تعقيب كتبت بواسطة bent masr عرض الرد
    أم وليد.....
    انا سألت فى نفرتارى قبل كده...هى مصاريفها 7500 و الباص 2000 و فيه donation اول سنة 3000 جنيه و بياخدوا من سن 4 سنين و أنا أسمع انها ممتازة لكن المشكلة انها بعيدة عنى؛انا ساكنة فى مدينة نصر و هما فى نفرتارى بيخلصوا الساعة 2 لكن الباص بيوصل جنب بيتنا الساعة 4 فحرام طبعا الأطفال يلفوا كل ده فى الطريق.
    egyptian language school مستواها ممتاززززززززززززززززز.....انا اعرف ناس كتير أولادهم فيها و كلهم مبسوطين من المستوى و اللغه.أنا ابنى فى غريانى فى التجمع و بافكر انقله المصرية لكن المشكلة انه هيضطر يعيد kg1 تانى لأن سنة صغير و المصرية بياخدوا 4 سنين فى kg1مش 3 و 1/2 زى مدرسته.............محتارة حيرة ما بعدها حيرة و يا ريت أى حد عنده اى معلومة عن غريانى يفيدنى بسررررررررررررعه

مشكورة عزيزتى على الرد

وربنا ما يوقع فى حيرة ابدا

وكنت عايزة اسالك هى مدرسة المصرية لغات بس ولا فيها عربى ؟؟؟؟

ومكانها فين بالظبط؟؟؟؟

الردود
    455
    ام وليد مدرسه نفرتارى مستواها هايل هيا لغات و انا لى اصدقاء اولادهم فى المدرسه و بيشكروا فيها جدا انا لولا انها بعيده عنى جدا كنت قدمت من غير تردد و ربنا يوفقك يارب

الردود
    636
    مكن يا جماعه الله يكرمكم مكان وتليفون نفرتاري يمكن ربنا يسهل واسا تقر وشكرمقدما

الردود
    208
    انا بنتى فى مدرسة غريانى فى التجمع الخامس فى kg2 بس حسة ان مستوى البنت مش اوى فى اللغة انا حسة انهم بيعتمدو على العربى اكتر شوية من اللغة ودة اللى قاقنى كمان الشتات اللى بيدوها للاطفال مش بالكمية اللى احس انها بتتاسس عشان كدة انا حنقلها منها لا فى ناس اصحابى ولادهم فى مصر 2000 للدكتورة نرمين اسماعيل قالولى انها كويسة جدا وبتنسى الطفل خالص خصوصا ان فيها نظام اليوم الكامل اللى ممكن تشتركى فية للطفل يعنى يقعدو معاة وخلصوا الواجب بتاعة فى المدرسة وبعد كدة يوم الخميس يبعتولك كل اللى خدتة كلة على مدار الاسبوع غير الانشطة اللى فيها وكمان فى تانية ابتدائى بياخدو كمان المانى وفى الثانوى بيختلرو الفرنسى او الالمانى عشان كدة انا اتحمستلا شوية عن غريانى والمصرية انا رحتها السنة اللى فاتت اقدم لها فى kg1 بس البنت لما كانو بيعملوا الانتر فيو بتاعها كانو شداد شوية عشان كدة البنت خافت منها وانا بصراحة قلقت من كدة وشكرا

الردود
    208
    عزيزتى بنت مصر بصراحة انا مش عارفة اقولك اية بس الامهات اللى سالتيهم اتاكدتى من مستوى ولادهم ومستواهم هما شخصيا انا بنتى فى kg1 وفى class

الردود
    208
    عزيزتى بنت مصر بصراحة انا مش عارفة اقولك اية بس الامهات اللى سالتيهم اتاكدتى من مستوى ولادهم ومستواهم هما شخصيا انا بنتى فى kg1 وفى class f

الردود
    1,588
    تعقيب كتبت بواسطة merehan عرض الرد
    عزيزتى بنت مصر بصراحة انا مش عارفة اقولك اية بس الامهات اللى سالتيهم اتاكدتى من مستوى ولادهم ومستواهم هما شخصيا انا بنتى فى kg1 وفى class f

يا عزيزتى مريهان أنا سالتهم بس لكن مش عارفه مستوى الأطفال ايه.أنا ابنى فى kg1E و مدرسته أصلا بتتكلم معاهم عربى معظم الوقت.لكن واحده أعرفها بنتها فى 1A و بتقوللى ان مدرستهم مش بتكلمهم ولا كلمه عربى.و يوم حفلة القران الأحد الماضى قابلت واحده ابنها فى 1F مبسوطه من المدرسه أوى......لكن انا طبعا ماعرفش الأم مستواها ايه فى اللغه عشان أقدر أحكم.و اتكلمت مع والدة ولد صاحب ابنى عندها بنت فى اولى ابتدائى و بتقول ان مدرسينها فى ال kg 1 & 2 انوا ممتازين.....لكن برده نفس النقطة:انى مش عارفه مستوى الأم أصلا ايه فى اللغه!!!!!
    انا مقدمه لابنى فى المصريه و نتيجة ال interview ان شاء الله يوم الأحد لكن المشكلة ان جوزى مش عاجباه شكل المصرية و مبانيها و كمان لازم يعيد kg1 تانى,و الله أنا معنديش مشكلة انه يعيد فى سبيل انه يتأسس كويس لأن كل اللى أعرفهم فى المصرية اجمعوا على انها ممتازة فى اللغة و التعليم و كمان أخلاق الطلبة فيها كويسة بالمقارنة للمدارس التانية.و كمان بيعملوا أنشطة حلوة للطلبة:ترفيهيه و ثقافية و رياضية.
    أنا اسفه انى طولت عليكى لكن بصراحة محتارة موووووووووووووووووووت و ما صدقت لقيت حد يشاركنى تفكيرى.

الردود
    1,588
    المدرسة المصرية لغات بس و كمان فيها international و مكانها أمام جهاز مدينة القاهرة الجديدة بالضبط,أمام مدرسة الشويفات و تليفونها 27592270 و ليها فرع تانى فى الحى السابع 24016970.
    مدرسة نفرتارى فى طريق مصر الاسماعيلية و تليفونها 26562521 او 26573978.و برده لغات و international.

الردود
    208
    عزيزتى بنت مصر بصراحة مش عارفة اقولك اية انا بردة محتارة زيك بالظبط من المدرسةومش عارفة ولحد دلوقتى مترددة على العموم ربنا يسهل بس كنت عايزة اعرف انتى ساكنة فى التجمع اصلا ولا لا وشكرا

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. مدارس مدارس مدارس... فيصل هرم جيزة
    بواسطة rody786 في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 28
    اخر موضوع: 16-04-2010, 03:00 AM
  3. مدارس...مدارس...مدارس...الجزء الثالث عشر***
    بواسطة sadina في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 2024
    اخر موضوع: 23-02-2010, 09:52 PM
  4. نتائج البحث عن مدرسة ( مدارس الهرم )
    بواسطة rony_83 في المجلس العام
    الردود: 12
    اخر موضوع: 20-05-2009, 03:20 AM
  5. مدارس مدارس مدارس ..الجزء التاني
    بواسطة ام مريم 2008 في المجلس العام
    الردود: 292
    اخر موضوع: 20-02-2009, 02:07 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ