انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 22 من 55 الأولىالأولى ... 1218192021222324252632 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 211 الى 220 من 541

الموضوع: مدارس مدارس مدارس......البحث عن مدرسة

الردود
    1,588
    تعقيب كتبت بواسطة sadina عرض الرد
    يا ريت لو حد يعرف عن المصرية للغات احسن او مانور هاوس؟ وجزاكم الله خيرا
    أهلا بيكى يا سادينا.....
    بصى يا حبيبتى....المصريه للغات صحيح مبانيها مش أد كده لأنها قديمه بقالها حوالى 15 سنة,لكن تعليميا و تربويا تحفة تحفة.....اللغه عندهم ممتازة و التدريس و متابعة الطلبة تربويا و تعليميا و كمان بيهتموا بالرياضة و الأنشطة كويس أوى.....انا بأقول الكلام ده و أنا واثقة فيه لأن قرايبى و أصحابى أولادهم هناك و مبسوطين جدااااااااااااااااااااااااااااااا
    يعنى اللى عاوز مدرسة بجد.....تغليم و أخلاق و لغه....يتوكل على الله

الردود
    1,588

angry

تعقيب كتبت بواسطة merehan عرض الرد
    واللة انا مش عارفة اقولك اية انا خوفت بصراحة من كدةان بنتى بردة تقع فى مدرسة مش اوى وبعدين انتى روحتى حفلة عيد الام ؟ شوفتى كنت عاملة ازاى مفيش حتى اغنية الاطفال يغنوها لا بالانجليش ولا حتى بالعربى حسيت انها مش قوى فى اللغة اما عن بنتى فهى فى kg1 فى class f عند ميس شيماء اما مدرسات kg2 انا بصراحة معرفش عنهم حاجة
    مريهان....أنا اسفه اتأخرت عليكى بس كنت مشغولة شويتين الأسبوع اللى فات.....
    أساسا أنا بعد حفلة عيد الأم رحت اتكلمت مع Mrs. Nevine و تقريبا كانت ها تتخانق معايا عشان ليه و ليه باقولها ان ادارة المدرسة غلطانة عشان الحفلة مش متنظمه كويس.....و الله علت صوتها عليا و ابتدت تتنرفز و هى أصلا زرزورة و ما بتحبش حد يغلطها فى أى حاجة.نفس الحكاية لما رحت أشتكيلها من مدرسة ابنى....فضلت تقاوح و مصرة ان الميس ممتازة و لما لقيتنى مصرة على كلامى تخيلى قالتلى ايه؟؟؟؟ والله لو مش عاجبك يبقى أحسنلك توديه قسم ال american لأن هو ده مستوى المدرسين اللى بيقبلوا المرتبات فى قسم اللغات.....تخيلى قلة الأدب؟؟؟؟ يعنى أدفع 6000 جنية و كمان أخد فوق دماغى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بصى,لو بنتك سنها مناسب,وديها المصرية على ضمانتى

الردود
    913
    ليه مفيش حد عاوز يرد علي؟ او عشان انا لبنانية؟ ميرسي خالص على كل اللي رد علي.ويا ريت حد يقولي عن مانور هاوس.وكمان بيقولوا ان جرين هايتس في التجمع الاول ممتازة.يا ريت لو حد يعرفها يقولي.انا بنتي قبلوها في مانور هاوس بس انا مش مرتاحة للتعليم عندهم.بصراحة انا تايهة.مش عارفة اعمل ايه.يا ريت حد يعرف مانور هاوس او جرين هايتس يقولي

الردود
    208
    عزيزتى بنت مصر اشكرك بس انا مش حستنى لما واحد ة زى نيفين تتككلم معايا كدة انا فعلت حجزت مكان للبنت فى مصر 2000 الدولية وحتاخد كور س اسبوعين بيقولو عشان تتعود على جو المدرسة وبعدين حسحب الورق خلال اسبوع بس واخلص من الموال ة خالص

الردود
    310
    UUPPP

الردود
    208
    تعقيب كتبت بواسطة sadina عرض الرد
    ليه مفيش حد عاوز يرد علي؟ او عشان انا لبنانية؟ ميرسي خالص على كل اللي رد علي.ويا ريت حد يقولي عن مانور هاوس.وكمان بيقولوا ان جرين هايتس في التجمع الاول ممتازة.يا ريت لو حد يعرفها يقولي.انا بنتي قبلوها في مانور هاوس بس انا مش مرتاحة للتعليم عندهم.بصراحة انا تايهة.مش عارفة اعمل ايه.يا ريت حد يعرف مانور هاوس او جرين هايتس يقولي
    ياحبيبتى واللة ابدا احنا فى نفس الدوامة بتاعتك بس كلة عايز يلحق وقتة خصوصا الوقت ضيق واللى عايز يسافر وماجل سفرة المهمانا عن نفسة افضل الجرين هايتس اسمع انها كويسة واقوى من مانور هاوس بس اسالى الاول عن الاماكن ونظام التعليم

الردود
    208
    عزيزتى بنت مصر انتى ماقولتليش حتعملى اية حتخلى ابنك ولا حتنقلية مدرسة تانية ارجوكى تقوليلى

الردود
    208
    عزيزتى سماح انتى فين مش بتتكلمى بقالك مدة عايزة اعرف عملتى اية ووديتى بنتك فيت ارجوكى كلمينى من فضلككككككككككككككككككككككككككككك

الردود
    208
    [quote=omtotro;6122287]ازيكم اخواتي انا ابني في مدرسة رويال أكاديمي اللي في المريوطية وللاسف هبتدي ادور على مدرسة تانية لأنهم غلوا المصاريف
    المصاريف بالنسبة لمرحلة الابتدائي 5700 جنيه و900 جنيه للكتب و1800 للباص مع العلم اني ساكنة في منطقة حسن محمد يعني مش بعيد قوي عن المدرسة
    انا ابني طالع سنة تانية ابتدائي
    المدرسين مش كلهم أجانب بس فيهم مدرسين كويسين ومدرسين مش قوي بس الميزة ان الادارة كويسة لو فيه اي مشكلة مع ابنك في الفصل لما تروحيلهم بيهتموا وبيخلوا المدرسة تشرحله تاني الدرس في البريك
    وقبل امتحان آخر السنة ادوا الولاد مجموعات تقوية ببلاش الزامية
    منهج الانجليزي هوه منهج bright star ومنهج تاني اسمه moving into inglish
    بصراحة كتابين هايلين ووزعوا علينا كتب فيها تدريبات في العربي والانجليزي وmath ده غير الورق اللي بيوزعوه قبل الامتحان بتاع الشهر بيخلوكي مش محتاجة كتاب خارجي
    كل اسبوع بيبقى في امتحان في العربي والانجليزي والmath
    بالنسبة للأنشطة المدرسة واسعة جدا وملاعبها كبيرة
    هيه المشكلة فيهم حكاية المصاريف
    انا سمعت عن الاورمان انها كويسة وعاملين فيها قسم اسمه سيمي اميريكان بيشكروا فيه وبيقولوا انه فيه منهج الماكميليان بتاع مدرسة علوي لو حد يعرف عنها ياريت يقولنا
    انتى سمعتى ولا ابنك فيها انا بنتى كانت فيها من سنتين nerssery وpree وبصراحة كانت تحفة بس عشان نقلت سكنى القاهرة الجديدة نقلتها من المدرسة وبصراحة انا وهى متبهدلين لحد دلوقتى وفكرت ارجعا المدرسة تانى بس بصراحة المشوار قلقنى عليها جدا لانها كدة حتاخد الدايرى كلة وطبعا مشاكلة كتير والبنت صغيرة ياريت تدلينى اية رايك

الردود
    913
    ميرهان انا عاوزة انصحك انك تحطيها في مدرسة قريبة.انا كنت مدرسة في لبنان 9 سنين وكان بيتي بيبعد 5 دقايق عن المدرسة ومع ده كله كنت بروح مصدعة وده حال الطلبة كمان.دلوقت لما تحطيها في مدرسة بعيدة وهي لسة طفلة اكيد حترجع تعبانة قوي.وبعدين اصلا شوفتي الدائري عربيات النقل المجنونة بتمشى ازاي.ده انا من التجمع الخامس للتجمع الاول وشايلة هم.انا من رأي جريمة لو نحط اولادنا في مدرسة بعيدة.لما يبتدوا يعطوهم دروس حيلحقوا يرتاحوا من المدرسة امتى؟ويدرسوا امتى؟ويناموا امتى؟صدقيني انا بحب مصر قوي والمصريين قوي لكن بشوف حاجات غريبة بيعملوها والله.يعني انا بنتي دلوقت عندها 3 سنين ونص.لا يمكن اخليها تسهر بعد الساعة8 او بالكتير قوي وبتصحى الساعة 8 او 9 يعنى بتنام مش اقل من 11ساعة.انا بشوف ناس كتير بيسهروا ولادهم لل11 او12.وبيكون تاني يوم عنده مدرسة.طيب دول حيفهموا ايه ولا ايه في المدرسة؟الطفل لو نام اقل من 10 ساعات كل يوم يبقى احنا منضر دماغه وجسمه من غير ما نعرف او يبان عليه.كترت كلام بس اتمنى منك تحطيها في مدرسة قريبة.

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. مدارس مدارس مدارس... فيصل هرم جيزة
    بواسطة rody786 في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 28
    اخر موضوع: 16-04-2010, 03:00 AM
  3. مدارس...مدارس...مدارس...الجزء الثالث عشر***
    بواسطة sadina في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 2024
    اخر موضوع: 23-02-2010, 09:52 PM
  4. نتائج البحث عن مدرسة ( مدارس الهرم )
    بواسطة rony_83 في المجلس العام
    الردود: 12
    اخر موضوع: 20-05-2009, 03:20 AM
  5. مدارس مدارس مدارس ..الجزء التاني
    بواسطة ام مريم 2008 في المجلس العام
    الردود: 292
    اخر موضوع: 20-02-2009, 02:07 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ