انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 2 من 2

الموضوع: مساعده فى التحميل يا ولاد الحلال

الردود
    1,365

مساعده فى التحميل يا ولاد الحلال

انا اول مره ادخل القسم هنا بليز مش تكسفونى
    انا بحمل حاجات كتير من على النت ومش عارفه ليه ساعات سرعه النت بتكون كويسه وساعات بتكون مفيش خالص بحمل بسرعه السلحفاه وياسلام بقى لو النت فصل وقتها طبعا دمى بيتحرق وده معناها انى ممكن نزل اللى انا عايزاه فى اسبوع كده 000000 طولت عليكم المطلوب ايه بقى
    1- حاجه تزود لى سرعه النت عندى شويه (انا و3 مشتركين فى DSL)
    2- برنامج يخلينى احتفظ باللى انا حملته واكمل تحميل لو النت فصل مش كل مره احمل من اول و جديد

ولكم ولمنتداى العزيز كل الشكر

الردود
    9,217
    التكريم
    • (القاب)
      • إبداع تقني
      • مستشار ركن الحاسوب
    (أوسمة)
    السلام عليكم

كلنا اختي الكريمة تحصل معانا هذه المشكلة ...وهذا يعتمد على عدد المشتركين وحجم الملفات الي بيحملوها في نفس الوقت ..وانتي بتقولي ثلاثة ومشتركين في Dsl مع بعض ....اذا معناه بطئ في التحميل بكل تاكيد ؟

اما الزيادة فتعتمد عليكم لو تزيدوا السرعة مثلا من 256 الى 512 وتتقاسموا المبلغ بينكم عند الدفع ...وهذه افضل وسلة اما برامج تسريع فلن تفيد كثيرا وعن تجربة .

اما برنامج للتحميل والاستكمال اذا انقطع النت من هنا البرنامج والشرح وهو برنامج Internet Downlaod manager 5 تفضلي حمليه مشكورة من هنا :

http://abulwleed.googlepages.com/IDM57.rar

طريقة التثبيت و التفعيل الصحيحة 100%
    اولا : اقطعي الاتصال بالانترنت
    ثانيا : طريقة التثبيت معروفة وسهلة جدا ولكن قبل الضغط على كلمة Finish انسخ الباتش والصقة في ملف البرنامج (المسار التالي Program Files/Internet Download Manager)
    ثم فعلية كالعادة والبرنامج مغلق ثم اضغطي على Finish.

وهذا شرح للشاشة اذا جيتي تحملي اي شئ عن طريق البرنامج :

1- اسم الموقع الي حملتي منه الملف ويوضح العنوان له .
    2- يوضح مكان حفظ الملف في جهازك ...ويمكن تغييره بالضغط على المربع الصغير الي فيه ثلاث نقاط ( ... ) ثم تغيير المكان الي تريدي .
    3- الوصف ...لاتحتاجي ان تكتبي فيه شئ ...ولكن إن اردتيه فاكتبي فيه اي وصف للملف الي تحمليه ..يعني معلومات عنه .
    4- هذا الزر ( بدء التحميل ) ليبد ا التحميل الآن وبجانبه زر آخر هو ( التحميل لاحقا ) وواضح انه عند الضغط عليه يتم تخزين الملف في البرنامج ثم تحمليه متى ماكنتي مستعدة في وقت آخر .

فلو افترضنا أنح حملتي الملف الآن وانتهى ستظهر شاشةاخرى ...فيها خيارات اختاري منها ( فتح او open ) ليفتح لك المجلد الي حفظتي فيه الملف لكي تشاهديه ثم تتعاملي معاه كما يحلو لك .

وشكرا لك.
    اللهم جنب إخوتنا في فلسطين ومصر وسوريا واليمن والعراق هذه الفتن التي أحلت بهم
    اللهم عليك بالظالمين فإنهم لايعجزونك ...

مواضيع مشابهه

1. |...جراحة التجميل بين الصحة و الجمال...|.|.|
    بواسطة shamol في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 3
    اخر موضوع: 08-08-2010, 12:30 AM
  2. خلفيات للموبايل يا ولاد الحلال
    بواسطة دفىء المشاعر في ركن الجوالات والاتصالات
    الردود: 5
    اخر موضوع: 14-07-2009, 03:14 PM
  3. حد ينجد اختكو من مصر وقعه ف مشكله يا ولاد الحلال
    بواسطة kade_lily في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 3
    اخر موضوع: 23-11-2007, 05:41 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ