انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 90 من 140 الأولىالأولى ... 4080868788899091929394100 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 891 الى 900 من 1398

الموضوع: ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات الجـ 4ـزء

الردود
    1,237
    تعقيب كتبت بواسطة tama77 عرض الرد
    صباح الخير يا احلى اخوات
    وينكم لسه نايمين

وينكم

صباح الفل على عيونك ياجميل

فعلا انا كنت لسه نايمه ودلوقتى صاحيه وموجوده انتى بقى اللى فين؟؟؟

الردود
    1,237
    ازيكم يا حلوين

انا كنت عايزة اسألكم ...

1- بدايه اخذ الابر والمنشطات بيكون امتى اقصد يعنى بعد عمل التحاليل فى اليوم التانى للدوره امتى بقى تبدأ الابر ومتابعة التبويض

2- ايه رأيكم فى تجميد الاجنه ...يعنى مفيهاش قلق على الجنين بعد كده

3- لو نجحت العمليه ان شاء الله بس كان فى عدد كبير من التوائم بسبب طبعا ترجيع اكتر من بويضة ساعتها بيكون ايه العمل بيستمر الحمل على كده ولا بيكون فى حل ....اصل سمعت ان فى حاجة اسمها شفت اجنه !!!

معلش حبايبى انا استفساراتى كتير بس سامحونى اصل الموضوع ده جديد عليا واول مرة هعمله

وشكرا مقدما لاحلى اخوات

الردود
    422
    babylove
    الله يثبتلك اجنتك ياارب و نسمع منك بشرى عن قريب و اهلا بيكي معانا انشاء الله نقدر نفيدك

الردود
    422
    تعقيب كتبت بواسطة دودو كريم عرض الرد
    ازيكم يا حلوين

انا كنت عايزة اسألكم ...

1- بدايه اخذ الابر والمنشطات بيكون امتى اقصد يعنى بعد عمل التحاليل فى اليوم التانى للدوره امتى بقى تبدأ الابر ومتابعة التبويض

3- لو نجحت العمليه ان شاء الله بس كان فى عدد كبير من التوائم بسبب طبعا ترجيع اكتر من بويضة ساعتها بيكون ايه العمل بيستمر الحمل على كده ولا بيكون فى حل ....اصل سمعت ان فى حاجة اسمها شفت اجنه !!!

معلش حبايبى انا استفساراتى كتير بس سامحونى اصل الموضوع ده جديد عليا واول مرة هعمله

وشكرا مقدما لاحلى اخوات
    اهلا يا دودو , قبل اي حاجة بتاخدي حمض الفوليك و بعدين انا رحت اول يوم في الدورة للدكتورة وعملت تحاليل تالت يوم الدورة و بعد م خلصت الدورة بدأت في الأبر التحضيرية و المنشطات و ساعتها بقة الدكتورة بتتابعك و بتشوفك محتاجة قد اية علشان توصل للعدد والحجم المطلوب و بتقررلك امتي هتاخدي الأبرة التفجيرية وبعد الأبرة بيكون السحب و التخصيب ثم الترجيع , والعملية بتاعت السحب سهلة جدا و تحت بنج و الترجيع بسيط برضه .

الأجنة المجمدة انا قريت انها زي الفريش و نسبة النجاح هي هي و كتير بيعملوها و ماشاء الله بتنجح معاهم

موضوع شفط الأجنة انا برضة سمعت عنه بس متهيألي ان ده بيكون حسب نظام المركز او تكنيك الدكتور , انا قريت ان في دكاترة ترجع 7 و لو ثيت 5 مثلا يقوموا يشفطوا الزيادة , و ده علشان يزودوا نسبة نجاح العملية , بس انا مش مقتنعة بكده و معظم المراكز بترجع 2 او 3 او بالكتير 4
    حسب درجة جودة الأجنة المخصبة

مع أحن زوج وأشغب ولد وبنت في درب التبانة حماهم لي الله
    الردود
    1,496
    التكريم
    (أوسمة)

coffee

تعقيب كتبت بواسطة ملك المالكى عرض الرد
    ام حبيبة: حمدالله ع السلامة حبيبتى وانشاءالله النت يطلع جدع كدة عشان نقدر نطمن عليكى باستمرار الف مبرووووك حبيبتى ان الخطوة الاولى تمت بنجاح وكل شئ تمام وانشاءالله نقل الاجنة يتم على خير برضه يااااااااااااارب يجعللك فى كل خطوة سلامة ههههه شوفتى الدعوة القديمة دى بس حلوة
    انتى كدة معاد ارجاع الاجنة امتى؟؟؟؟
    الله يسلمك ياملوكة.....ومعاكي حق فعلا دي احسن دعوة والله.......ربنا يكرمنا جميعا ان شاء الله.......

تعقيب كتبت بواسطة Love_girle عرض الرد
    صبااااااااح الخير يا بنات

أم حبيبة------ واحشني جدا جدا جدا جدا وأنا مبسوطة أنك خلاص هتعملي العملية ومن جوايا متفائلة جدا ومش ببطل أدعيلك انتي وباقي البنات يارب يرزقنا كلنا بالذرية الصالحة يارب

صباح ومساء الانوار عليكي ياجميل.......وانتي واحشاني قوي والله وربنا يجازيكي خير على دعواتك ليا وللبنات وان شاء الله يكون تفاؤلك ده في محله.......ربنا يكملك حملك على خير حبيبتي.......

تعقيب كتبت بواسطة نعمه^الله عرض الرد
    الله يباررررررررك فيكم ويعوض كل وحده فشلت معاها العمليه ومالنا غير الصبر...
    بنبونه حبيبتي.... انا بعد تجيني تشنجاااات فظيعه وكلمت الدكتور وهو الي سألني قالي كيف الآلم الصدر والظهر فيه ولا لا؟ قلت له الا فييه ومتعبني وتجيني تشنجات قال ايه عادي وكل مازادت األام الظهر والصدر فهاذا بأذن الله دليل على انه الحمل كويس والتشنجات شي عادي.....
    وعن تجاربي انا عمري 22 والشهر الجاي اصير 23 ... وبعد سنه من الزواج عملنا تحاليل انا وزوجي وانا ماكنت حاطه في بالي ابدا انه يكون زوجي فيه شي ولا حتى 1% المهم وحنا عن الدكتوره جابو ملفي قبل زوجي وتشوف الدكتوره تحاليلي قالت مافيك شي وكل شي سليم وانتو توكم بس سنه استنو لاتستعجلون المهم جئ الملف حق زوجي وهي اول مافتحت اوراق التحاليل الدكتوره اسكتت وطولت وباين انه في شي واناظر وجه زوجي يقطع القلب مايدري ايش بيجيه ........
    وقالت انه المشكله في الزوج عدد الحيوانات مليون وانه مستحيل يصير حمل طبيعي لازم حقن مجهري وجلسنا كم شهر وزوجي نفسيته تعبانه وبعدين وبعد اربع شهور قررنا انه نعمل حقن مجهري ولانه الدكتور محمد بقنه من اشهر الدكاتره الي عندنا بالرياض اختصرنا الطريق ورحناله على طول سويت اول عمليه وحملت ولمى جئ موعد السونار طلع مافيه شي حتى كيس مافيه وانه الحمل حمل كيميائي طبعا انهرت وبغيت امووت لانه ماكنت عارفه انه في شي اسمه حمل كيميائي ويوم حملت خلاااص على بالي انتهى الموضوع ماادري انه الشهور الاولى ممكن يصير شي مو محسوب حسابه طبعا بعدها زوجي قال خلاااص ماراح انسوي شي الحين خلينا نسافر ونغير جو ونفسيتك تتعدل وبعدها نسوي مره ثانيه وبعدها ب6 شهور رجعت سويت مره ثانيه بس سبحان الله كانت المره الثانيه مهي طبيعيه ف شي غلط لانه اول شي يوم اخذت التحاميل قبل الارجاع جتني حكه خلاص مااقدر اتحمل وبعدين يوم الارجاع الدكتور قال بيرجع لي 3 وانا بالعمليه دخلو بس جنينين والثالث بالانبوب مادرو الا يوم بغى يطلع وجئ مره ثانيه ودخل الثالث لحاله كاني سويت عمليتين ارجاع ... وبعدها خامس يوم ارجاع فجئه نزل علي دمممممممممم اكثر من الدوره استمر معي 7 ايام والدكتور قالي انه ممكن ينزل دم يوم 8 من الارجاع ويستمر يومين لاتخافين المهم انا اصلا نزل علي يوم 5 واستمر معي 7 ايام كلمت الدكتور قالي خلاص الظاهر انه ماربي كاتب لك هالمره وزعلت وصحت بس اهون من المره الاولى وقلت خلاص الدوره الجايه بروح اسوي من جديد وفعلاا بعدها بشهر رحت العياده ودخلت للأشعه وفجأه تقولي انتي حامل !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ايييششششش طرت من الفرحه على بالي حمل طبيعي وطلعت طايره لزوجي تقولي انه انا حامل وورتني كيس الحمل ودخلنا على الكتور ووجهه علامات تعجب !! مهو مستوعب وشو هالكيس المهم قالي شوفي هالكيس حق وحده متأخره عليها الدوره 4 ايام مره صغير يعني ممكن يكون حمل طبيعي وممكن يكون حق الحقن المجهري حق الشهر الي قبله واذا كانت حق الحقن المجهري فأنه صغيير وجلست على اعصاابي قالي مافيه الا نتأكد بالحليل الرقمي سويه مرتين بينهم 3 ايام ونشوف... وفعلا سويت المره الاولى وطلع 2700 وسويت بعد 3 ايام وطلع 2680 يعني الحمل مو حمل طبيعي كان حمل حق الحقن المجهري الي قبل ولاني تركت علاجي والمثبتات وكنت انقز ابغى الدوره تجيني وسبحان الله كنت جالسه انزل الحمل وانا ماادري بس الي صار اعطاني حافز قوي وحسيت انه في امل انه انشاءالله هالمره يصير فيه كيس وجنيين وانا الحين سويتها للمره الثالثه وبالتحالليل انا حامل بس استنى السونار خايفه يصيرلي زي المره الاولى .......
    وهاذي قصتي دعواتكم لي.........
    الدكتور بمركز الدكتور سليمان الحبيب وتكلفه العمليه مع الادويه
    10000وربي يأجرنا ويعوض صبرنا خير....
    حبيبتي ان شاء الله ربنا حيعوض صبرك وصبرنا خير.....اليس هو القائل:وبشر الصابرين.......اتوكلي على الله وان شاء الله مش حيحصل زي المرة الاولى وان شاء الله حامل ياااااااارب......

ام حبيبة والله الك وحشة
    الحمدلله انو كل امورك تمام وان شاء الله بتكون الاجنة منيحة وبتكملي الارجاع على خير
    يا رب يا قلبي
    يارب ياتاما يسمع منك ربنا......وانتو واحشني اكتر والله بس المشكلة اني بخرج الايام دي كتييييير فعشان كده دخولي قليل.......

تعقيب كتبت بواسطة قلوب خضراء عرض الرد
    ام حبيبة
    حمد الله على سلامتك ومنورة مصر ........ يارب يوفقك فى كل خطواتك يارب ويطرح البركة فى الاجنة المجمدة وان شاء الله نفرح لك عن قريب حبيبتى .... دعواتى لك بالتوفيق والسداد
    الله يسلمك ياجميل وده نورك انتي حبيبتي........وشكرا على دعواتك ياجميل.....بوسيلي فرح كتيييييييييير.......

تعقيب كتبت بواسطة نووودى عرض الرد
    السلام عليكم ورحمة الله و بركاته يا احلى بناتو أحلى صحبه

مش عارفه اشكركم ازاى انكم اهتميتوا بموضوعى و ردودكم عليا طمنتنى و خلتنى احاول ارتب افكارى

ان شاء الله ارد عليكم واحده واحده
    وارتب امورى معاكم بصوت عالى و نتشاور

وبجد ربنا ميحرمنيش منكم أبدا
    تعقيب كتبت بواسطة وارفة عرض الرد
    أزيكم يا حبيايبي جميعا
    رأم حبيبة الله
    وحشانا كتير يارب يارب يارب يتملك خطواتك على خير ونسمع هنا إنك حامل يارب العالمين يا أكرم من سئل وخير من أعطى يالله
    وانتو وحشتوني اكنر والله ياوارفة ويارب دايما نتجمع على خير..........وان شاء الله ربنا يستجيب دعائنا كلنا لبعض بظهر الغيب ..........

السلام عليكم

انا عضوة جديده جدااا وبصراحة كنت بتابع المنتدى من بعيد لبعيد بس حسيت انى لازم اسجل فى المنتدى علشان اشترك معاكم لانى حسيت انكم اخواتى بجد وانى محتاجة انى اتكلم معاكم

طبعا انا بـأذن الله ناويه اعمل حقن مجهرى بس بينى وبينكم خايفه جدااا

انا لسه يادوب قابلت الدكتور ومنتظره الدوره تيجى علشان اعمل التحاليل

اتمنى انكم تتقبلونى بينكم
    اهلا بيكي معانا حبيبتي وان شاء الله ربنا حيكرمك قريب قوي.......وانتي متخافيش ان شاء الله العملية تكون سهلة ومتحسيش بيها.......انتي اهم حاجة اتوكلي على الله واستعيني بيه وحتلاقي كل حاجة سهلة ان شاء الله.........

تعقيب كتبت بواسطة نووودى عرض الرد
    أم حبيبه الحمد لله على اتمام الخطوات الاولى
    وباذن الله نسمع عنك احلى خبر و ربنا يجازيكى خير

وفرلاحانه عشانك جدا و عشان روحك الحلوه و معنوياتك العاليه دى

هندعيلك كلنا باذن الله

و بجد نفسى اوى افرح بخبر حملك قريب
    ربنا يخليكي يانودي على مشاعرك الرقيقة وان شاء الله نسمع خبر حملك انتي كمان قريب قوي......وكويس انك بتفكري في الامر بشكل جدي وان شاء الله تعملي العملية قريب قوي........وفعلا موضوع الاجازة ده صعب عشان كده انا استنيت المدة دي عشان يرضو يدو جوزي اجازة طويلة ومانعملش زي اللي رقصو على السلم لأن الموضوع ده ماتقدريش تحسبيله مده معينة قوي وعشان نبقى براحتنا......بس لو انتي عندك اهلك هناك ان شاء الله الموضوع حيبقى اسهل.......ربنا يوفقك حبيبتي قي كل الخطوات ونفرح بيكي قريب قوي..........

تعقيب كتبت بواسطة ranon2020 عرض الرد
    ام حبيبة : ازيك عاملة ايه وحشتينا والله وكان نفسى اطمن عليكى والله بطىء بطىء المهم نطمن عليك ياجميل والحمد لله ان كل حاجة كويسة وتمام وان شاء الله تكملى على خير والاجنة تكون كويسة من اول مرة وتفرحينا يارب يارب ارزق اختى ام حبيبة بالحمل السليم ياقادر ياكريم يارب
    ازيك يارانون اخبارك ايه ياجميل وجزاكي الله خيرا على دعواتك الجميلة وان شاء الله افرح انا وباقي البنات قريب قوي.........

تعقيب كتبت بواسطة BonBona عرض الرد

أم حبييييييييييييبة مراسلتنا من القاهرة , الحمد لله اخبارك كويسة بسم الله ما شاء الله يارب كل اخبارك تكون كده بأمر الله و تخلصي و ترجعي تبشرينا بالخير يارب
    تزيك يابونبونة عاملة ايه ياجميل.......الله يخليكي شوفيلي مكان تاني ابقى مراسلة منه غير القاهرة لحسن تعبت قوي من الزحمة هههههههه.......زحمة زحمةياستي يس ربنا يعدي الايام بسرعة واعمل الارجاع ان شاء الله.........

تعقيب كتبت بواسطة ضيائي عرض الرد
    أم حبيبه... الف الحمد الله على السلامه...والحمد الله انج قدرتي اطمنينا عليج... كنت افكر فيج... وان شا الله الاجنة تكون صالحة للارجاع.... والله لا يضيع تعبج ان شا الله...و نفرح بخبر حملج فالقريب العااااااااجل ياااااااااارب,,,
    quote]]

ربنا يخليكي ياضيائي ويخليكي للملف ده.........ان شاء الله يارب الاجنة تكون كويسة واعمل الارجاع باذن الله........انتي عاملة ايه دلوقتي يارب تكوني بقيتي احسن.........

تعقيب كتبت بواسطة مهندسة عراقية عرض الرد
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..
    يا بنات انا غبت عنكم كثييييييير وقصرت بحقكم بس الظروف حكمت ان اغيب لأن الولادة غير الحمل خاصة لما يولد البيبي قبل اوانه فيكون صغير ومتعب ويحتاج رعاية الى الحد اللي ما اشوف النوم خاصة بالليل.. واليوم سافرت والدتي ونفسيتي متعبة جداااااااااا وحسين اني سانفجر وقلت استغل نوم لمورتي وادخل اكتب سطرين وافضفض..
    ضيائي وصلني مسجك وانا ابكي على سفر والدتي (ربي يوصلها بالسلامة) والله لما قريت المسج ضليت ابكي..
    اعذروني لاني محبطة ومتعبة واتمنى اليوم يعدي بسرعة واتطمن على والدتي واقدر استوعب غيابها من جديد عن حياتي..
    اختكم المحبة دوما (أم لمار قمر الأقمار)
    ام لمار اخبارك ايه حبيبتي والله وحشتينا قوي........ان شاء الله حبيبتي والدتك توصل بالسلامة وتطمني عليها.......ومعلش حاولي تتحلي بالصبر لغاية الفترة دي ماتعدي على خير ولمار تكبر شوية.......وماتبكيش حبيبتي دموعك دي غالية علينا وعشان ماتأثرش على الرضاعة حبيبتي........ان شاء الله الظروف حتتحسن قريب قوي وترجعيلنا زي الاول واكتر........

تعقيب كتبت بواسطة zanzoun81 عرض الرد
    هندوسة حبيبتي ، يا قلبي والله اشتقت لك كتير
    كيفك وكيف صحتك ؟ وطمنيني على لمار الأمورة
    ان شاء الله امك تصل بخير وسلامة وتطمني عليها
    وحاولي قد ما تقدري ما تخلي نفسيتك تتعب ولا تبكي حتى لا تتأثر الرضاعة
    انا صار لي أيام لم ادخل المنتدى، واول ما دخلت اليوم
    شفت اسمك ، ولا تضحكي عليّ، هذا كان رد فعلي
    وقلت ( ام لمار هنا ؟ )
    يا حبيبتي والله نوّرتي الملف والمنتدى كله ، الله لا يحرمنا منك ومن دخولك وردودك

بنات ، سامحوني ، من لهفتي على هندوسة نسيت اسلّم عليكم ، اشتقت لكم كثيرا" ، واريد ان اعرف كل اخباركم ، بس والله اموري متلخبطة ولا يوجد عندي وقت كافي للدخول
    على كل حال ، انا ذاهبة الآن لزيارة طبيبتي وعمل سونار للإطمئنان على حجم الألياف ، وعند عودتي ان شاء الله ادخل واخبركم النتيجة ، ادعولي
    ان شاء الله يازنزونة حتلاقي الالياف صغرت وتطمني حبيبتي........
    مستيينك تطمنينا
    .........
    تعقيب كتبت بواسطة babylove عرض الرد
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    أنا عضو جديد وكنت مشتاقة أوي للانضام لهذا المنتدي الرائع
    اريد ان اروي لكم قصتي مع الحقن المجهري
    انا متزوجة من سنة تقريبا ، وبدأت القلق من ناحية الحمل بعد أربع شهور تقريبا أنا عارفة أنو كان بدري اوي بس قررنا نحلل ونشوف المشكلة فين أو لو مفيش مشكلة يبقي خير ونصبر
    حلل زوجي وطلع عنده ضعف في العدد واخذ علاج لمدة أربع شهور وكانت الزيادة طفيفة جدا ، وكان خال زوجي طبيب نساء فقترح علينا الحقن المجهري
    فذهبنا الي مركز د/ فارس ، وبدأت بأخذ حقن تحفيز المبايض ثم سحبولي 18 بويضة اللي اتلقح منهم كان 11 بويضة ، تم تجميد 5 بويضات ، ورجعولي 4 بويضات اختاروهم من 6 بويضات وكانو من الدرجة الأولي والحمد لله وكانت الحالة مطمئنة جدا وكان الترجيع في اليوم الثالث ، وقبل نهاية الاسبوعين نزل دم وكانت النتيجة سلبية والحمد لله .
    وهذه الأيام كررت التجربة مرة اخري ورجعولي 3 أجنة من الخمسة المجمدين واليوم هو اليوم السادس من الترجيع أدعولي يا بنات وكنت عايزة اشارك اللي رجعو واحساسهم يوم بيوم من الترجيع
    أسفة طولت عليكم بس حاولت اختصر القصة علي أد ما أقدر .
    وشكرا
    ربي لا تزرني فردا وانت خير الوارثين
    اهلا بيكي معانا حبيبتي وان شاء الله المرة دي تكون مختلفة وتبقي حامل يااااااااارب........بس مش حنوصيكي طبعا الراحة التامةةةةةةةةةةةةة على قد ماتقدري.......بس معلش عايزة اسألك هو مركز د.فارس ده فين؟؟؟؟؟؟ومتقوليش طولت عليكم حبيبتي احنا مابنصدق نسمع قصص بعض عشان نفيد ومستفيد وقبل ده كله نفضفض ........ان شاء اله توني حامل يااااااااااارب......
    center]
    تعقيب كتبت بواسطة ward_84 عرض الرد
    الله كريم ..

رب لاتذرني فردا وانت خير الوارثين آآآآآآآآآآآآمين يارب..

كيفكم يا بنات ان شاء الله ربنا يرزقنا الذرية الصالحة يارب يارب يارب ..

بنات انا عندي سؤال للمصريا ت يعني الي حابة تيجي لمصر تعمل التلقيح أو أطفال الأنابيب ..هو السعر نفسه ولا الأجانب ليهم زيادة ..ياريت الي تعرف تفيدني ..

تسلموا حبيباتي..

مش عارفة والله ياورد بس اعتقد ممكن يكون اغلى شوية واعتقد ممكن تسألي بالتلفون........شوفي تليفون اي مركز وجربي اسأليهم........ان شاء الله ربنا يقدملك اللي فيه الخير حبيبتي
    ......
    تعقيب كتبت بواسطة ضيائي عرض الرد
    جزاكي الله خيرا ضيائي ووالله اشهد الله اني احبك وكل الاخوات في الله......
    ازيكم يا حلوين

انا كنت عايزة اسألكم ...

وشكرا مقدما لاحلى اخوات
    ماشاء الله بونبونة جزاها الله كل خير كفت ووفت حبيبتي وان شاء الله تكوني استفدني.......واسألي على اي حاجة حبيبتي كلنا آذان صاغية...........

الردود
    1,496
    التكريم
    (أوسمة)
    بنات مفيش اي اخبار عن سرمد الليل............ان شاء الله حامل يااااااااااارب.......
    وام هادي والرسامة دانة...........يارب نكون خطواتهم سهلة وميسرة...............

الردود
    8,842

flower3

تعقيب كتبت بواسطة ام حبيبة الله عرض الرد
    بنات مفيش اي اخبار عن سرمد الليل............ان شاء الله حامل يااااااااااارب.......
    وام هادي والرسامة دانة...........يارب نكون خطواتهم سهلة وميسرة...............
    سرمد من زمان ما فاتت الله يطمنا عليها
    والله يتمم لام هادي والرسامة دانة خطواتهم على خير يا رب
    انتي كيفك يا عسل
    الله يسيرلك امورك ويا رب هالمرة تنجح عمليتك وتبشرينا بحملك يا حبيبتي

حبيبي احمد الله يرحمك يا روح ماما

الردود
    1,496
    التكريم
    (أوسمة)

coffee اصبحنا واصبح الملك لله والحمد لله ولا اله الا الله ولا خول ولا قوة الا بالله

صباح الخير ياحلوات
    انتو فيييييييييييييييييييييييييييييييييييين...........ي عني عشان انا موجودة مفيش حد

ملوكة
    بالتسبة للارجاع مش عارفة امتى بالظبط بس اللي متأكدة منه انه مش حيكون قبل .27/5
    وانا دلوقتي مستنية الدورة عشان آخد الدواء التاني ان شاء الله وبعدها اروح اتابع سمك بطانة الرحم..........دعواتك حبيبتي.........

الردود
    88
    صباح الخير يا حلوين
    أنا فرحانة جدا جدا بالمنتدي ده مجرد التفاعل اللي شفتو منكو ودعواتكم بجد جسمي أشعر ليها أن في حد يدعي لحد بظهر القلب من غير ما يكون أصلا يعرفة او شافو
    شكرا ليكي نووودي و دودو كريم وأم خاطر وتاما و بونبونا وأم جبيبه

الردود
    1,496
    التكريم
    (أوسمة)

coffee سبحان الله وبحمده..........سبحان الله العظيم

سرمد من زمان ما فاتت الله يطمنا عليها
    والله يتمم لام هادي والرسامة دانة خطواتهم على خير يا رب
    انتي كيفك يا عسل
    الله يسيرلك امورك ويا رب هالمرة تنجح عمليتك وتبشرينا بحملك يا حبيبتي
    تاما ازيك ياجميل انا الحمد لله بخير..........ان شاء الله البنات يطمنونا عليهم..........وريدووو كمان مفيش عنها اي اخبار!!!!!!!!!ان شاء الله تدخل ونطمن عليها هي كمان.............
    آخر مرة عدل بواسطة ام حبيبة الله : 15-05-2008 في 11:29 AM

مواضيع مشابهه

1. الردود: 1028
    اخر موضوع: 07-11-2008, 06:39 PM
  2. الردود: 1389
    اخر موضوع: 20-10-2008, 11:29 AM
  3. الردود: 2334
    اخر موضوع: 16-09-2008, 02:26 PM
  4. الردود: 2161
    اخر موضوع: 08-08-2008, 01:02 PM
  5. الردود: 1559
    اخر موضوع: 23-04-2008, 06:09 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ