انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 8 من 9 الأولىالأولى ... 456789 الأخيرالأخير
عرض النتائج 71 الى 80 من 88

الموضوع: ܔܓ܏ܛܜ .مسابقة :كوني قدوة وأتركِ ورائكِ كلمة او تصرف حسن .ܔܓ܏ܛܜ

الردود
    17,251
    التدوينات
    3
    التكريم
    • (القاب)
      • مجموعة العطاء في أركان الجمال
      • مُبدعة صيف 1430هـ
      • النجم الذهبي
      • شعلة العطاء
    جزاكم الله الجنة
    ان شاء الله سأكتب بعض التجارب
    التي حصلت معي
    ونحن في الغربة
    عدت الحمد لله ومشتاااااااااااااااااااااقة لكل الحبايب

كوسة وبط سابقا ....مصرية فى بلاد العم سام- أمريكا
    الردود
    7,847
    التكريم
    • (القاب)
      • همة نحو القمة
      • متألقة صيف 1432هـ
      • مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
    (أوسمة)

ما شاء الله عليكم بقى الموضوع مفتوح بقاله ييجى ١٥ يوم وأنا ما أعرفش!!! طيب حد يزمر لى سايبينى بس أنضف وأفرك وقاعدين هنا

النصائح قيمة جدا كلها والحمد لله ربنا يبارك فيكم ويبارك لنا فى غربتنا ويجعلها فى موازين حسناتنا وحجة لنا لا علينا يا رب

بعض النصائح من أختكم بطوووط

١- ما تعمليش زى واحدة نعرفها كلنا لبست الوش الخشب لجوزها أول ما إتغربت وشيلته هم فوق همه وأعانت عليه ولم تعينه .. وخرمت جيبه وخلته على الحديدة ... طبعا عرفتوها ههههه
    خليكى بشوشة مالكيش إلا زوجك وأطفالك مفيش مانع طبعا إنك تعيطى بالذات فى الأول بس بدل ما تنفرى من زوجك وتحمليه المسئولية .. لا إركنى على كتفع وعيطى كل أما تشتاقى لأهلك كده يحس بيكى وبآلامك بدون ما تتعبيه نفسيا وتضايقيه .. حافظى على زوجك وأولادك ومالك فى الغربة وإياكم والإسراف وإتعلموا التوفير والمحافظة على المال .. وإتبعى نصيحة الفاروق سيدنا عمر " أوكلما إشتهيت إشتريت؟؟؟" مش كل حاجة نشتهيها نشتريها وطبعا بالمعقول يعنى لا تبذير ولا تقتير

٢- نصيحة غريبة شوية وممكن أتسجن فيها بتهمة معاداة السامية خخخخخخخخ
    اليهود هنا أو على وجه الخصوص الإسرائيلين يعنى اللى عايشين فى المدعوقة اللى مسمينها إسرائيل أو ليهم أهل هناك وكده بيحبوا قوى يبانوا غلابة وعلى نياتهم وبيحبوا المسلمين وعندهم عادة غريبة بيساعدوا المسلمين بشكل لا يوصف وفوق الحد .. يعنى ممكن واحدة تشيلك من على الأرض شيل طبعا مش حبا فيكى ولا من حلاوتك لا سمح الله ده مخطط كلهم بيعملوه علشان يبينوا إن أهه إحنا بنحب كل الناس وبنساعد المسلمين وبنموت فيهم بس هم اللى وحشين ومش بيحبونا وبيحاربونا... المسلمين الإرهابيين
    أنا ما عنديش مشكلة مع حد يهودى يعنى إنى أتعامل معاه بالحسنى زيه زى المسيحى إنما اللى بأتفرس بقى منهم فعلا اللى بيكونوا عايشين فى فلسطين ويقولوا عليها إسرائيل ...
    كنت بأتكسف وبصراحة بأخاف ومرة وأنا حامل كنت فى بيبيز آر أس بأدور على سترولر ولاقيت واحدة ووالدتها بيدوروا على سترولر ومعاها بيبى صغير .. وقلت أسألهم راحت الست معايا فى المحل يمين وشمال وشوفى دى ميزتها كذا وكذا ودى عيبها كذا وكذا وقعدت توصف لى وتستفيض فى الشرح ييجى ربع ساعة وأنا أقول فى نفسى والله الست كلها ذوق دى لو والدتى مش هتعمل كده ههههههه المهم الست الكبيرة بقى بصت لى وكلها إبتسامة وبتقول لى إنتى منين؟ قلت لها من مصر .. راحت واخدانى بالحضن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! وهات يا سلامات وإحنا جيران قلت لها منين إنتى؟ قالت لى إسرائيل ... طبعا الدم ضرب فى نافوخى والضغط على عندى وكنت عايزة أديها بالبوكس فى وشها طيب بتسألى ليه يا هبابة إفرضى كنت من فلسطين يبقى إيه الموقف دلوقتى .. والله الموقف ده لغاية دلوقتى كل ما أفتكره الضغط يعلى عندى حاجة تغيظ فعلا المهم إضطريت طبعا أبتسم فى وشها وهى تقول لى الحمد لله إحنا عايشين فى سلام مع بعض وإنتو أصدقاء ( أيام المخفى مبارك) وإحنا حبايب و و
    المهم فيه بقى كتير فى المولات تلاقى ناس بتوع شركة تجميل معروفة شفتهم هنا وفى كاليفورنيا وأول أما يشوفوا واحدة محجبة تعالى ويدوالنا سامبلز ( وإنتو عارفين أنا أموت فى السامبلز وأبو بلاش ) المهم وتعمل لك بالكريم على إيدك و و و وتيجى فى الآخر تقول لك إحنا شركة إسرائيلية وكذا كذا قبل كده كنت بآخد الحاجات وأمشى وأنا مقهورة الصراحة لغاية لما شفت قريبة لنا فى كاليفورنيا لما عملوا كده وقالوا لها إحنا جيران .. قالت لهم وبكل صراحة لأ ... إحنا مش جيران وعمرنا ما هنكون جيران إحنا جيران لفلسطين وبس ... وإدت لهم السامبلز ومشيت ... بصراحة موقف قوى جدا وده اللى أنا ناوية أعمله لما أقابل حد منهم تانى .. إنتو إسرائيليين ماشى إنما أنا مش معترفة بوجود إسرائيل أصلا ومش جيران ومفيش بيننا سلام إلا لما ترجعوا اللى سرقتوه

بس خلاص معلش دوشتكم وطولت قوى عليكم بس كان لازم أحكى لكم الموقف ده علشان تفهموا قصدى

آخر مرة عدل بواسطة صاحبة الـ@ـسك : 27-04-2012 في 07:36 AM

زورونى فى مدونتى .... مدونة مغتربـــــة

حكـــايتى فى الغـــربة .... من الــ ..... إلى الــ ...... ✿متميز✿الجزء 1

☆$$رحلتى مع التوفيــــر .... إستخدام الكــــوبونـــات $$☆ الجزء 2 *تجربة ناجحة

☆$$رحلتى مع التوفيــــر .... منين أجيب الكــــوبونـــات؟؟؟ $$☆ الجزء 3+ردود قيمة

☆$$رحلتى مع التوفيــــر .... لعـــبة الصيدليـــــة؟؟؟ $$☆ الجزء 4 *تجربة ناجحة

☆$$رحلتى مع التوفيــــر .... إيه هو البرايس ماتش؟؟؟ $$☆الجزء 5 *تجربة ناجحة+ردود قيمة

$ رحلتى مع التوفيـر ..نصائح للتقليل من فاتورة الكهرباء ُ Energy Bill $ ج 6 ☆ردود قيمة

♥●♥ ركــــن الأطبـــاق ♥●♥ تفريـــز الوجبات ♥●♥ المعجنـــــات ♥●♥
    ♥●♥ ركــــن الأطبـــاق ♥●♥ تفريـــز الوجبات ♥●♥ الحلـــويـــــات ♥●♥
    ♥●♥ ركــــن الأطبـــاق ♥●♥ تفريـــز الوجبات ♥●♥أطباق من اللحم ♥●♥
    ♥●♥ ركــــن الأطبـــاق ♥●♥ تفريـــز الوجبات ♥●♥ وصفـــــات الفراخ ♥●♥
    ♥●♥ ركــــن الأطبـــاق ♥●♥ تفريـــز الوجبات ♥●♥ مقــدمـــــة ♥●♥
    .. بـــدائـــل لمنتجات الألبــان المتنوعة .... من معمل بطوطة ..
    ☆☆ الديــــــــكـ الرومــــــــيـ يـــــا جمالــــــــــه مــن بطوطــة ☆☆

⁂彡 كيــــك الكــــوكاكـــولا .... روووعة من مطبخى سااااااخنة بااااردة

الردود
    1,307
    تعقيب كتبت بواسطة * شهدوده * عرض الرد
    باسم الله ماشاء الله بنات قدوّة بالفعل

كيف تتعاملين مع ابنتك وابنك وهو مراهق لا يقبل النقذ ؟؟؟

امطروني بنصائحكم الثرية التي لا تقدّر بثمن
    حب الله و رسوله
    سن المراهقه معروف بانه يحب ان يري مثل اعلي ..احد يتبعه ..فارس مغوار ..
    شخصيه خياليه ..(مغني .زراقص ..بطل فلم )
    من الصغر ازرعي دايما فيه حب قصص الانبياء..
    الصالحين ..
    اجعلي الطفل يكبر علي قصص القران مليئه بالمعجزات (الخيال علي قوله هوووليوود )
    والاجمل ان يعرفوا انها ليست خيال ..حقيقه حصلت ..
    يرسموا شخصيات الانبياء ..ومغامرات الأنبياء الصالحين في خيالهم
    يتعلقوا بها ..يحبوها ..فيكبروا علي حبها
    سيره النبي عليه الصلاه و السلام ..
    من اجمل و احلي الكتب التي يمكن ان تسرديها لهم ..
    يحفظوها بقلوبهم ..وعقولهم ..فتنمو معهم
    والقران اقرئي لهم دائما من القصص..للقصه تأثير بير في النفس ..ولهذا انزلها الله علي نبيه الكريم ..لأنه خلقنا و يعرف نفس البشريه
    تحب القصص و المعرفه عن السلف و القديم فسرد الله علي نبيه القصص..ليريه اياته في الخلق
    امشي علي نفس القاعد..
    فان اتي اولادك بشي لا تحبيه ..لا توجهي ..
    فقط نوهي ..
    لو كان النبي عليه الصلاه و السلام ..اوو احد الصحابه الصالحين ماذا يكون موقفهم ..؟؟؟
    هم يجدون الجواب ..
    وعموما ..تكون خياراتهم موفقه ان رسختي الشريعه في قلوبهم ..
    ليس فقط تعليم كما هو في بلادنا ..لاا انا اقصد ..ان تجعليها متعه حب يتعلقون به..
    ويتبعونه و يمشون كما مشي انبياء الله و ان يخافوا الله في كل شئ
    فيكون القران و السنه نور حياتهم ..وقلوبهم في الدنيا
    ولا تخافي عليهم ..
    فمثلهم الاعلي لا يعلي عليه
    (مش مغني ..ومطرب ..والكلام الماسخ)
    موقف اذكره ..
    كانت مغنيه عمرها لا يتعدي 12 سنه ...
    مشهوره جدا في امريكا ..والناس منهبله في المنطقه ..والتذكره 500 دولار..ووصلت اكثر لحضور حفل ..
    اتت قريبه لابنائي امها امريكيه ..بفخر تقول حصلت تذكره ..
    ابتسمت و قلت مبروك ..
    سألت ما بتاخدي اولادك؟؟
    قلت اسأليهم ..
    فسألت رفضوا رفض بات ..وقالوا انهم لا يحبون المطربه ..ولا يريدون سماع صوتها ..
    عرضت ان تدفع تذكره لواحد من عيالي ..حتي يروح مع بناتها ..
    ابني عمره كان 7 سنوات .. نظر لها و قال ..
    ان بتدفعي لي ..يا ريت تشتري لي تذكره لازور طيبه بلد نبي الكريم ..
    لا استطيع ان اصف شعوري ..دمعت عيناي ..وحضنته و قبلته ..

احذري ان تأخذي القرار عن الأبناء
    اجعلي الطفل يقرر منذ الصغر ..اعطيه المجال لتعرفي كيف يفكر ..وكيف يأخذ قراراته لتتعرفي علي شخصيته ..
    وهذا يساعدك في تربيته و توجيهه بطريقه سليمه
    دون الخوف عليه في سن المراهقه..(الخوف الطبيعي هذا لا يزول لكن دائما نستودعهم الرحمن)
    لكن بتكوني اكثر راحه انه بيمشي علي الطريق الصحيح
    فمثلا الموقف السابق ..ما قررت ان لا ما بروحوا (طبع ما كنت ناويه اخليهم يروحوا)
    لكن حبيت هي تسأل ..منه اثبت لها ان اولادي احرار في خياراتهم ..والثانيه بان اتعرف علي شخصيه اطفالي ..هل بيروحوا ام لا ..وبناء عليها اجد التصرف السليم
    لأتيقن المره القادمه هل سيختارون صح ام خطأ
    لا تعطي النقد مباشره
    لا تنتقدي التصرف مباشره ..احكي له حكايه من الشريعه تكون في نفس المجال ..وتكون طريقتك مثلا دردشه معاه ..ا
    بشكل ودي ..جالسين ..تكلمي مع الجميع ..علي انك بشكل عام ..مو مخصوص الكلام موجه له ...علي مبدأ (الكلام لك و اسمعي يا جاره)
    واكتفي به ..الشاب او الشابه لوحدهم راح يفهموا المقصد ..ويقدورن لك انك ما نقدتي مباشره ..ويغيروا السلوك ..ويتقبلوا النقد لانه غير مباشر

النصائح
    احب الله و رسوله
    ولا تأخذي القرار عن ابنائك
    لا تعطي النقد مباشره

آخر مرة عدل بواسطة بوادي اميريكا : 27-04-2012 في 05:46 PM

يـــارب يـــا رب يــــا رب
    جفت الحناجر و لن نقنط من رحمتك
    يـــاربـــــ
    *.:。✿*゚‘゚・✿.。.:* مـــلابـــس رجــالي نســائي و اطـــفال احلي مواقع امريــكي゚‘゚・✿.。.:*

اللهمَ قدر ليِ الخيرَ حيْث كآن (ثمَ ارْضنيَ به)
    الردود
    7,339
    التدوينات
    1
    التكريم
    • (القاب)
      • شعلة العطاء
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
    تعقيب كتبت بواسطة ضــ ح ـــى عرض الرد
    جزاكم الله الجنة
    ان شاء الله سأكتب بعض التجارب
    التي حصلت معي
    ونحن في الغربة

وانا اقول الملتقى منور أتاري ضحضوحه عندنا
    يا هلا ومية مرحبا
    سعيدة جداً لتواجدكِ الغالي حبيبتي
    إحنا بإنتظار عودتك من جديد
    ربي يحفظك ويبارك فيكِ

في غياب ~

الردود
    7,339
    التدوينات
    1
    التكريم
    • (القاب)
      • شعلة العطاء
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
    تعقيب كتبت بواسطة صاحبة الـ@ـسك عرض الرد

ما شاء الله عليكم بقى الموضوع مفتوح بقاله ييجى ١٥ يوم وأنا ما أعرفش!!! طيب حد يزمر لى سايبينى بس أنضف وأفرك وقاعدين هنا

النصائح قيمة جدا كلها والحمد لله ربنا يبارك فيكم ويبارك لنا فى غربتنا ويجعلها فى موازين حسناتنا وحجة لنا لا علينا يا رب

بعض النصائح من أختكم بطوووط

١- ما تعمليش زى واحدة نعرفها كلنا لبست الوش الخشب لجوزها أول ما إتغربت وشيلته هم فوق همه وأعانت عليه ولم تعينه .. وخرمت جيبه وخلته على الحديدة ... طبعا عرفتوها ههههه
    خليكى بشوشة مالكيش إلا زوجك وأطفالك مفيش مانع طبعا إنك تعيطى بالذات فى الأول بس بدل ما تنفرى من زوجك وتحمليه المسئولية .. لا إركنى على كتفع وعيطى كل أما تشتاقى لأهلك كده يحس بيكى وبآلامك بدون ما تتعبيه نفسيا وتضايقيه .. حافظى على زوجك وأولادك ومالك فى الغربة وإياكم والإسراف وإتعلموا التوفير والمحافظة على المال .. وإتبعى نصيحة الفاروق سيدنا عمر " أوكلما إشتهيت إشتريت؟؟؟" مش كل حاجة نشتهيها نشتريها وطبعا بالمعقول يعنى لا تبذير ولا تقتير

٢- نصيحة غريبة شوية وممكن أتسجن فيها بتهمة معاداة السامية خخخخخخخخ
    اليهود هنا أو على وجه الخصوص الإسرائيلين يعنى اللى عايشين فى المدعوقة اللى مسمينها إسرائيل أو ليهم أهل هناك وكده بيحبوا قوى يبانوا غلابة وعلى نياتهم وبيحبوا المسلمين وعندهم عادة غريبة بيساعدوا المسلمين بشكل لا يوصف وفوق الحد .. يعنى ممكن واحدة تشيلك من على الأرض شيل طبعا مش حبا فيكى ولا من حلاوتك لا سمح الله ده مخطط كلهم بيعملوه علشان يبينوا إن أهه إحنا بنحب كل الناس وبنساعد المسلمين وبنموت فيهم بس هم اللى وحشين ومش بيحبونا وبيحاربونا... المسلمين الإرهابيين
    أنا ما عنديش مشكلة مع حد يهودى يعنى إنى أتعامل معاه بالحسنى زيه زى المسيحى إنما اللى بأتفرس بقى منهم فعلا اللى بيكونوا عايشين فى فلسطين ويقولوا عليها إسرائيل ...
    كنت بأتكسف وبصراحة بأخاف ومرة وأنا حامل كنت فى بيبيز آر أس بأدور على سترولر ولاقيت واحدة ووالدتها بيدوروا على سترولر ومعاها بيبى صغير .. وقلت أسألهم راحت الست معايا فى المحل يمين وشمال وشوفى دى ميزتها كذا وكذا ودى عيبها كذا وكذا وقعدت توصف لى وتستفيض فى الشرح ييجى ربع ساعة وأنا أقول فى نفسى والله الست كلها ذوق دى لو والدتى مش هتعمل كده ههههههه المهم الست الكبيرة بقى بصت لى وكلها إبتسامة وبتقول لى إنتى منين؟ قلت لها من مصر .. راحت واخدانى بالحضن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! وهات يا سلامات وإحنا جيران قلت لها منين إنتى؟ قالت لى إسرائيل ... طبعا الدم ضرب فى نافوخى والضغط على عندى وكنت عايزة أديها بالبوكس فى وشها طيب بتسألى ليه يا هبابة إفرضى كنت من فلسطين يبقى إيه الموقف دلوقتى .. والله الموقف ده لغاية دلوقتى كل ما أفتكره الضغط يعلى عندى حاجة تغيظ فعلا المهم إضطريت طبعا أبتسم فى وشها وهى تقول لى الحمد لله إحنا عايشين فى سلام مع بعض وإنتو أصدقاء ( أيام المخفى مبارك) وإحنا حبايب و و
    المهم فيه بقى كتير فى المولات تلاقى ناس بتوع شركة تجميل معروفة شفتهم هنا وفى كاليفورنيا وأول أما يشوفوا واحدة محجبة تعالى ويدوالنا سامبلز ( وإنتو عارفين أنا أموت فى السامبلز وأبو بلاش ) المهم وتعمل لك بالكريم على إيدك و و و وتيجى فى الآخر تقول لك إحنا شركة إسرائيلية وكذا كذا قبل كده كنت بآخد الحاجات وأمشى وأنا مقهورة الصراحة لغاية لما شفت قريبة لنا فى كاليفورنيا لما عملوا كده وقالوا لها إحنا جيران .. قالت لهم وبكل صراحة لأ ... إحنا مش جيران وعمرنا ما هنكون جيران إحنا جيران لفلسطين وبس ... وإدت لهم السامبلز ومشيت ... بصراحة موقف قوى جدا وده اللى أنا ناوية أعمله لما أقابل حد منهم تانى .. إنتو إسرائيليين ماشى إنما أنا مش معترفة بوجود إسرائيل أصلا ومش جيران ومفيش بيننا سلام إلا لما ترجعوا اللى سرقتوه

بس خلاص معلش دوشتكم وطولت قوى عليكم بس كان لازم أحكى لكم الموقف ده علشان تفهموا قصدى

حياكِ الله ياغالية

بالنسبة للنصيحة الأولى عرفنا صاحبتها وهل يخفى القمر
    الله يبارك لكِ بأهل بيتك ويرزقكم من حيث لاتحتسبون
    أما بخصوص النصيحة الثانية فهي مهمة جداً جداً جداً
    مافي شي اسمه دولة اسرائيل
    بل هم عصابة يهودية صهيونية محتلة لجزء من دولتنا الاسلامية الكبرى ولا نعترف بهم كدولة او حكومة حتى قيام الساعة
    نعترف بالشعب اليهودي كشعب وكمتبعي رسالة سماوية ولا نعترف بهم ( إسرائيليين)
    لا يوجد شيء في الكون اسمه دولة اسرائيل بل يوجد دولة مغتصبة اسمها فلسطين
    فنحن لا نعترف بها و لا بمن يسكنوها من الكيان الصهيوني الغاصب
    عجبني جداً موقف قريبتك الله يبارك فيها ويجازيها بالجنان
    يجب اخذ الحيطة والحذر في تعاملاتنا مع اليهود
    وعدم تصديقهم وفضح اساليبهم الملتوية للتقرب من المسلمين
    قال الله تعالى ( ولن ترضى عنك اليهود ولا النصارى حتى تتبع ملتهم ))
    صاحبة المسك الله يبارك فيكِ ويسعدك ويجازيك خير الجزاء والثواب
    على النصائح المهمة والقيمة جداً جداً
    اتمنى من الجميع اخذها بعين الجدية والإعتبار

في غياب ~

الردود
    7,339
    التدوينات
    1
    التكريم
    • (القاب)
      • شعلة العطاء
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
    بوادي اميريكا

جزيتِ خيراً على النصائح القيمة
    الله يبارك لكِ بأولادك ويرزقك برهم وصلاحهم
    وجعل الله ماقدمتِ هنا اضعاف مضاعفة في ميزان حسناتكِ

في غياب ~

الردود
    7,847
    التكريم
    • (القاب)
      • همة نحو القمة
      • متألقة صيف 1432هـ
    (أوسمة)
    تعقيب كتبت بواسطة سومرية عرض الرد

حياكِ الله ياغالية

بالنسبة للنصيحة الأولى عرفنا صاحبتها وهل يخفى القمر
    الله يبارك لكِ بأهل بيتك ويرزقكم من حيث لاتحتسبون
    أما بخصوص النصيحة الثانية فهي مهمة جداً جداً جداً
    مافي شي اسمه دولة اسرائيل
    بل هم عصابة يهودية صهيونية محتلة لجزء من دولتنا الاسلامية الكبرى ولا نعترف بهم كدولة او حكومة حتى قيام الساعة
    نعترف بالشعب اليهودي كشعب وكمتبعي رسالة سماوية ولا نعترف بهم ( إسرائيليين)
    لا يوجد شيء في الكون اسمه دولة اسرائيل بل يوجد دولة مغتصبة اسمها فلسطين
    فنحن لا نعترف بها و لا بمن يسكنوها من الكيان الصهيوني الغاصب
    عجبني جداً موقف قريبتك الله يبارك فيها ويجازيها بالجنان
    يجب اخذ الحيطة والحذر في تعاملاتنا مع اليهود
    وعدم تصديقهم وفضح اساليبهم الملتوية للتقرب من المسلمين
    قال الله تعالى ( ولن ترضى عنك اليهود ولا النصارى حتى تتبع ملتهم ))
    صاحبة المسك الله يبارك فيكِ ويسعدك ويجازيك خير الجزاء والثواب
    على النصائح المهمة والقيمة جداً جداً
    اتمنى من الجميع اخذها بعين الجدية والإعتبار
    فعلا أنا كنت فى الأول أتكسف وكمان أخاف أنا عمرى ما إتعاملت مع إسرائيليين ولا يهود ومش عارفة أعمل إيه
    لكن خلى عيونكم قوية وخليكم مع الحق إشمعنى هم بجحين .. يعنى حرامية ومغتصبين الأرض ودايرين يقولوا الأرض ارضنا والمسلمين عايزين يخرجونا منها والمحرقة والكلام بتاعهم ده
    الدين كل واحد حر فيه لكن نيجى للدولة لأ وألف لاااااااا وإلا مع الأيام هيضيع الحق ولازم نفهم أولادنا القضية الفلسطينية كويس علشان يفهموا ويعرفوا يردوا وما ينكسفوش أبدا
    ربنا يرجع لنا أرض فلسطين ويذل الإسرائيليين يا رب

☆$$رحلتى مع التوفيــــر .... منين أجيب الكــــوبونـــات؟؟؟ $$☆ الجزء 3+ردود قيمة

☆$$رحلتى مع التوفيــــر .... إيه هو البرايس ماتش؟؟؟ $$☆الجزء 5 *تجربة ناجحة+ردود قيمة

$ رحلتى مع التوفيـر ..نصائح للتقليل من فاتورة الكهرباء ُ Energy Bill $ ج 6 ☆ردود قيمة

الردود
    7,847
    التكريم
    • (القاب)
      • همة نحو القمة
      • متألقة صيف 1432هـ
    (أوسمة)
    بوادى ما شاء الله عليكى حبيبتى ربنا يبارك لك فى أولادك ويقر عينك بيهم
    بأفكر أبعت لك العيال ولادى تربيهم وتعلميهم الأدب وما تخافيش يا ستى هأبقى آخدهم منك لما يبقى عندهم ٢٠ سنة كده ... هااه إيه رأيك؟

الردود
    7,339
    التدوينات
    1
    التكريم
    • (القاب)
      • شعلة العطاء
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
    تعقيب كتبت بواسطة صاحبة الـ@ـسك عرض الرد
    بوادى ما شاء الله عليكى حبيبتى ربنا يبارك لك فى أولادك ويقر عينك بيهم
    بأفكر أبعت لك العيال ولادى تربيهم وتعلميهم الأدب وما تخافيش يا ستى هأبقى آخدهم منك لما يبقى عندهم ٢٠ سنة كده ... هااه إيه رأيك؟

ههههههههه
    ضحكتيني من قلبي يامسوكة
    الله يسعدك بالدارين

في غياب ~

الردود
    12,298
    التدوينات
    1
    التكريم
    • (القاب)
      • إبداع وإبتكار
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
      • شعلة العطاء
      • شعلة العلم
    (أوسمة)
    تسجيل اشتياق وحب وحنين
    نعسااااااااااانه كثيييير راجعة بكرى لأغلى الغاليين

()()()()()()()()
    أَسْتَوْدِعُكُمْ الله الّذِي لاَ تَضِيعُ وَدَائِعُهُ

مواضيع مشابهه

1. الردود: 14
    اخر موضوع: 02-04-2012, 12:35 PM
  2. الردود: 16
    اخر موضوع: 20-10-2007, 07:45 PM
  3. ܏ܛܜ صفحة حرة....... مع فنجان قهوة ܏ܛܜ
    بواسطة حكمة خالد في الملتقى الحواري
    الردود: 35
    اخر موضوع: 14-06-2007, 09:05 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ