انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 8 من 34 الأولىالأولى ... 45678910111218 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 71 الى 80 من 331

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السابع)

الردود
    90
    ممكن معلش هتعبكمن معايا ممكن حد يشرحلى مكان صيدلية العزبى اللى فى شبرا والمول اركديا مول

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة أضواء الرياض عرض الرد
    مرحبا كيفك
    حبيت اسأل
    انا بشرتي مختلطه دهنيه بالخشم واطراف الوجه وتحت الفم وعالخدود جاف
    وابغى كريم ترطيب دائم او ابغى برنامج عنايه للوجه مع اني كله اتعامل مع وجوه وكل واحد يعطيني برنامج وكلهم مانجحت معي
    بصى حبيبى هاقولك على الروتين اليومى لبشرتك \\\\
    يالنسبة للروتين من كلارنس حلوا وى لنوع لبشرتك الغسول دة اسمة وصورتة\\GENTLE FOAMING CLEANSERلنظافة فائقة منعشةالبشرة المتألقة تبدأ هنا. محضر من مكونات طبيعية أساسية. مطهر رغوي خفيف وناعم. لطيف كالحليب وفعال أكثر من الصابون.

والتونيك للبشرة الدهنية وقبض المسام دة اسمة وصورتة\\\\TONING LOTION ALCOHOL FREE WITH CAMOMILEالسمة البارزة: يكمل بشكل لطيف برنامج التنظيف الرائع للبشرة الدهنية.و يحفز البشرة وينعشها ويحافظ على درجة الحموضة المناسبة والرطوبة الطبيعية ويجعل البشرة متناغمة ورقيقة وناعمة.
    وكريم النهار المرطب لنوع بشرتك دة اسمة وصورتة\\\ULTRA MATTE DAY CONCENTRATEالمرطب المثالي للبشرة المختلطة أو اللماعةمقاومة مستمرة للمعة البشرة الدهنية. هذا الجيل الخفيف المنعش الخالي من الزيوت ينقي البشرة ويخلصها من اللمعة بمفعول يدوم طويلاً.
    وكريم الليل ليكى الجل دة تحفة اسمة وصورتة\\\\NORMALIZING NIGHT GELلبشرة صحية المظهرهذا الجل المنعش الخالي من الزيوت مكمل مثالي للمستحضرات النهارية المختلفة. محضر خصيصاً ليعمل على تنقية بشرتك أثناء نومك ويمنحك بشرة منعشة متألقة عند الاستيقاظ.
    وكريم العين من نيفيا فيزاج او كلينيك او لوريال ياقمر
    ودة مقشر مرة او مرتين اسبوعيا من كلينيك بس فظييييع فى نتيجتة\\\\\\\
    EXFOLIATING SCRUBمقشر مائي ينظف البشرة مناسب للبشرة القوية والدهنية. يزيل القشور ينعم الخطوط الدقيقة. يترك البشرة منتعشة.. ونظيفة ونضرة وخالية من الزيوت

ودة ماسك (لوحبيتى يعنى )مرة اسبوعيا من كلينيك\\\\\\\\\\
    DEEP CLEANSING EMERGENCY MASKعلاج من الطين للبشة الدهنية ذات المسامات المغلقة والمعرضة للإرهاق,

اوكىىىىىىىىى ياقمر

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة كوكو بوبا عرض الرد
    توتى كنت عاوزة اسألك عن كريم يباع في السعودية اسمه جاكي
    تعرفي اية عنه وبكام وممكن اجيبه من مصر ومن فين
    وشكرا
    واللة ياجميل معرفوش

الردود
    2,869
    وشكرا
    واللة ياجميل معرفوش كان نفسى افيدك

الردود
    2,869
    وشكرا
    واللة ياجميل معرفوش كان نفسى افيدك

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة وردوهيل عرض الرد
    ياليت تردي علي عايزه كل حاجه بالتفصيل كيف اهياء البشره قبل المكياج لان البشره دهنيه والمسام واسعه
    وسمراء والماركه المناسبه للمكياج وهل مناسب وضع البيس او التونيك واي واحد فيهم انا طولت عليك بس استحمليني شويه وياليت تقوليلي كل حاجه وحده وحده ومرسي خالص عاجل جدا
    بصى حبيبى هاقولك على الروتين اليومى لبشرتك \\\\
    يالنسبة للروتين من كلارنس للبشرة الدهنية ذات المسامات حلوا وى لنوع لبشرتك الغسول دة اسمة وصورتة\\GENTLE FOAMING CLEANSERلنظافة فائقة منعشةالبشرة المتألقة تبدأ هنا. محضر من مكونات طبيعية أساسية. مطهر رغوي خفيف وناعم. لطيف كالحليب وفعال أكثر من الصابون.

والتونيك للبشرة الدهنية دة اساسى لايمكن الاستغناء عنة لقبض المسام دة اسمة وصورتة\\\\TONING LOTION ALCOHOL FREE WITH CAMOMILEالسمة البارزة: يكمل بشكل لطيف برنامج التنظيف الرائع للبشرة الدهنية.و يحفز البشرة وينعشها ويحافظ على درجة الحموضة المناسبة والرطوبة الطبيعية ويجعل البشرة متناغمة ورقيقة وناعمة.
    وكريم النهار المرطب لنوع بشرتك دة اسمة وصورتة\\\ULTRA MATTE DAY CONCENTRATEالمرطب المثالي للبشرة المختلطة أو اللماعةمقاومة مستمرة للمعة البشرة الدهنية. هذا الجيل الخفيف المنعش الخالي من الزيوت ينقي البشرة ويخلصها من اللمعة بمفعول يدوم طويلاً.
    وكريم الليل ليكى الجل دة تحفة اسمة وصورتة\\\\NORMALIZING NIGHT GELلبشرة صحية المظهرهذا الجل المنعش الخالي من الزيوت مكمل مثالي للمستحضرات النهارية المختلفة. محضر خصيصاً ليعمل على تنقية بشرتك أثناء نومك ويمنحك بشرة منعشة متألقة عند الاستيقاظ.
    وكريم العين من نيفيا فيزاج او كلينيك او لوريال ياقمر
    ودة مقشر مرة او مرتين اسبوعيا من كلينيك بس فظييييع فى نتيجتة\\\\\\\
    EXFOLIATING SCRUBمقشر مائي ينظف البشرة مناسب للبشرة القوية والدهنية. يزيل القشور ينعم الخطوط الدقيقة. يترك البشرة منتعشة.. ونظيفة ونضرة وخالية من الزيوت

ودة ماسك (لوحبيتى يعنى )مرة اسبوعيا من كلينيك\\\\\\\\\\
    DEEP CLEANSING EMERGENCY MASKعلاج من الطين للبشة الدهنية ذات المسامات المغلقة والمعرضة للإرهاق,

والميكب اولا هاتى بيس لتحضير البشرة للميكب وقبض المسام عندك وجعلها نضرة وخالية من الشوائب وانتى يناسبك\\\
    الجل دة بدل البيس من كلارنس وهو رائع للبشرة الدهنية والمختلطة خصوصا المسامات الواسعة والدهون فدة بقى جل رائع للحاجات دى من كلارنس اسمة وصورتة\\\\INSTANT SHINE CONTROL GEL الحل الفوري المضاد للمعة.ويمنحك بشرة ناعمة ورقيقة بدون لمعة. بغض النظر عن العوامل الخارجية فهو يقضي على مخاطر مظهر اللمعان وخصوصا في المناطق الدهنية ( الجبين والأنف والذقن). يمنع الماكياج من التلاشي والزوال ويمنح تغطية تدوم طويلا.

ودة بيس حلو جدا من كلارنس ايضا\\\\

وكريم الاساس للبشرة الدهنية فى كتير اوى كويسين ليكى\\\\
    دة من بورجوا مات لفلى حلو جدا ليكى\\\\

ودة من يستلى لودر رووووعة ليكى\\\\
    Estee Laider Ideal Matte Refinishing Makeup SPF8

ودة من ديور معروف طبعا للبشرة الدهنية\\\
    Diorskin Ultra-Mat Long-Lasting Natural Matte Makeup SPF14

ودة من كلينيك مخصوص للمسامات والدهون\\\
    Skin Smoother Pore Minimizing Makeup

واللوس باودر من ايستى ودر او جيرلان او جفنشى
    بعد الفاوندشن لتثبيتة واعطاء مظهر طبيعى للبشرة\\\\\
    انا بفضل دى من ايستى لودر\\\\\\\\\\
    LUCIDITY LOOSE POWDERبوردة ير مضغوطة شفافةمن أجل مظهر مشرق يقلل من ظهور الخطوط والتجاعيد مكونات خاصة تعكس الضوء عن بشرتك وتعطي تأثيراً ناعماً يزيد من تألق مظهرك.

والماسكارا لإطالة الرموش وحنيهاماسكارا تطيل الرموش وتحنيها وتعطي عينيك مظهراً واسعاً ورائعاً من لانكوم تحفةFLEXTENCILS

دى كومباكت بودر من ديور اما الكومباكت فقط للتصليحات مش اكتر يعنى تكون فى شنطتك ومعاكى لو اى منطقة فى بشرتك لمعت لو اى حاجة تلطخت منك كدة يعنى
    DIORSKIN POUDRE COMPACTEشفافية مضيئة نقية. تندمج هذه المساحيق الناعمة الخالية من الزيت بشكل جميل مع لون بشرتك الأصلي وتضفي لمسات الكمال الأ خيرة على مكياجك.

والجلوسات والشادو من فور ايفر او بوبا او ريفلون
    اوكىىىىىىى ياحبيبتى

الردود
    421
    حبيبتى توتى دى اول مشاركة ليا فى مواضيعك اللى اكتر من رووووووووووووووووووووعة
    اول سؤال هل كريم جليسوليد احسن من دوف والا دوف احسن منه فى استخدامه لعمل مزيل عرق طبيعى ؟؟
    وسعر كل منهم كام ؟؟ وياترىليهم احجام ؟؟ وياريت تجيبى ليا صور ليهم
    انا قبل كده جالى هديه كريم جليسوليد من السعودية بس كان روعة لتنعيم الجسم بس دوف انا ما جربتهوش انا استعملت اللوشن بتاعه والصابونة بس مش عارفه انهى واحد احسن
    ياريت تقوليلى على احجام كل واحد منهم وسعرهم
    وياترى انت استخدمتى وجربتى مزيل العرق الطبيعى اللى بيتعمل فى البيت ولا لا ؟؟
    وايه هى احسن صبغة للشعر ويكون سعرها معقول انا سمعت ان ويلا حلوة بس ياترى ايه رايك فيها
    معلش طولت عليكى
    اتمنى الرد منك حبيبتى توتى
    وجزاك الله كل خير

الردود
    518
    شكرا يا توتى لمجهودك وربنا يجازيك خير
    انا هاشترى الايام القادمة غسول من اورفليم عايزة اعرف ايهما افضل غسول شجرة الشاى
    ولا غسول المجموعة الخضرا-عايزة اللى مفعولة احس به بعد الاستخدام لانى بشرتى دهنية
    ومش صافية _لو عندك اقتراح تانى بس يكون من اورفليم
    وعايزة اسم افضل شامبو وحمام كريم وكريم او زيت للشعر من اورفليم للشعر العادى بس بيكون هايش بعد يوم من الغسيل

الردود
    269
    حبيبتي توتي ازيك عاملة ايه مع تجهيزات الفرح ربنا يتمملك بخير
    انا حابة توريني صور شامبو وحمام الكريم والبلسم من لوريال عشان انا جبتهم ومكتوب عليهم elseve فعايزة اتاكد بس هم ولا لا ......................؟

الردود
    3,842
    التكريم
    (أوسمة)
    لوفلي ياعسولة انا جربت من جيرلان غسول و تونر وكريم

وكان تقيل عبشرتي

لانها مش محتاجة كتير

حسيت صار يطلع حبوب وهيك مابعرف من الماركة ولا من الحجات الكتيرة

يعني انا بشرتي دهنية بس عند الانف

باقي البشرة جافة الى عادية

مابحتاج تونر

انا بحط مية الورد هيك يعني انعاش و بقولو بتصفي وهيك يعني

لكن مامفكرة بالتونر في المجموعة

بس غسول و كريم ليل ونهار بس

شو رايك؟

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء العاشر)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 241
    اخر موضوع: 22-04-2009, 08:00 PM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء التاسع)
    الردود: 192
    اخر موضوع: 12-10-2008, 12:12 AM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء الثامن)
    الردود: 229
    اخر موضوع: 22-08-2008, 03:17 AM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السادس)
    الردود: 291
    اخر موضوع: 18-06-2008, 08:52 AM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء الخامس)
    الردود: 225
    اخر موضوع: 02-06-2008, 08:43 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ