انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 6 من 27 الأولىالأولى ... 234567891016 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 51 الى 60 من 269

الموضوع: عروسات المستقبل تعالوا اقولكم.. جزء 2

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة sooo008 عرض الرد
    حبيبي هنوده ازيك وحشتيني حمد الله علي السلامه متنسيش سوالي علي البيبي دول وياقمر في حاجه محيراني كتيييييييييييييييييييييير موضوع الحمام المغربي انا قريت كتير ومتحيره جدا وعايزه ابا فيه من دلوقتي خصوصا ان فرحي بعد العيد وهبا فيه بمشيئه الرحمن انا وماما لان طبعا مش عايزه حد يشوف جسمي بس شوفت ليه طرق كتير وبادوات مختلفه ياريت تقوللنا ايه الطريقه الصح وايه الغلط وايه اللي ينفع وايه اللي مينفع ونجيب الحاجه منين ربنا يجعله في ميزان حسنتك وبشكر كل البنا ت اللي بتتفاعل معنا بجد موضوع يستحق الاهتمام علي فكره انا بقيت كل ماادخل المنتدي معملش حاجه غير ان افتح الموضوع واشوف ايه الجديد يارب كل بنات المسلمين موفين (امين يارب العالمين)
    اهلا يا قمراية البيبى دول حتلاقى الاجابة منتظراكى فوق ...

الحمام المغربى بصى بقى هو ليه طرق كتير بس نهايته ان هدفه انك تنظفى البشرة من خلايا الميتة وانك لو فيه حبوب او اثار بقع تبتدى تقل يوم بعد يوم واسهل طريقة تحققلك ده وانا بستخدمها مش محتاجهة فيها الا

الليفة المغربية ديه موجودة عند اى عطار يكون مضمون سعرها بالمصرى 15 جنيه على شكل قفاز وكمان طبعا موجودة فى محلات بودى شوب

محتاجين صابونة مغربية بتيجى فى برطمان لونها غامق لانها من مكونات طبيبعة بردو تلاقيها عند العطار سعرها 20 جنيه

فيه طبعا الطمى المغربى وحاجات تانية بس احنا عايزين نعمله بابسط الحاجات عشان نستمر عليه لاننا لو لقينا انه صعب حنكسل نعمل صح ؟؟؟

نيجى بقى للطريقة ::::
    تخلى بخار ماء فى الحمام انك تفتح حنفية والمياه السخنة وتسبيها 5 دقايق عشان جسمك يتفتح المسام بعد كدا تغسلى جسمك بمياه دافية وتحطى الصابونة المغربية على كل جسمك ماعدا الوجه طبعا وتسبيها من 5 ل 10 دقايق وبعدها تفسلى جسمك كويس اوى بالمياة الدافية وتجيبى الليفة المغربية وتبداى تفركى جسمك كويس جدا حتلاقى حاجات كتير بتطلع من جسم على شكل خطوط مش تتندهشى ده كل خلايا الميتة وابداى من اول رقبتك لغاية رجلك بعدها اغسلى جسمك تانى بالمياه الدافيه كويس وفى اخر الشاور اغسلى جسمك بمياه باردة عشان تقفلى المسام ونشفى جسمك وحطى زيت لوز مر عشان بينعم البشرة جدا لو مش بتحبى زيت اللوز حطى اى لوشن مرطب للجسم .. المهم لازم ترطبى بعد الحمام المغربى عشان البشرة ترتاح وتبقى رطبة واتفرجى على الجسم تحفة وناعم ومرة بعد مرة بتلاقى النتيجة احلى انتى ممكن تعمليه مرتين فى الشهر يعنى كل اسبوعين

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة nnnnn_nora عرض الرد
    نودي اشوفك باليلل بقي ولا ايه
    وحشاااااااااااااااني
    وانتي يابسبوسه فينك
    انتى كمان وحشانى جدا يا نوووور معلش النهاردة حنام بدرى عندى شغل اليومين دول عشان كدا بنام بدرى اشوفك بكرة ياقمر

تعقيب كتبت بواسطة عهدالغرام عرض الرد
    موضوع جاااااااااااااااااااامد

تسلمى ياقمررررررر
    تسلمى يا عهد يا جميل

تعقيب كتبت بواسطة basbosa.2 عرض الرد
    انا هنا يانورا بس هروح اتغدى وارجعلكم علطوووووووول
    ترجعى لنا بالسلامة

الردود
    1,155
    مرسىىىىىىىى ياهنوده ياقمر موضوع الشعر رااااااااائع جداااااااااا

بس كنت عيزاكى تقليلى على طريقه كيرلى تكون مضمونه ومتضرش الشعر وفى نفس الوقت تخليه كيرلى لانى شعرى ناعم وجربت اعمله بس بيهيش ومينفعش

وكمان عايزة اسالك هى الليفه المغربى بتكون زى الخيش كده...لانى جبتها بس هى خامتها تقريبا زى الخيش ولا ايييييه؟؟؟

وترجعى بالسلامه يااااارب

الردود
    249
    بجد يا هنودة مجهودك رائع يا جميل عامة يا حبيبتى انا بستخدم سيرم لشعرى بس طبيعى جداااااا....انا تقريبا كان شعرى أدمر خالص بس بجد دلوقتى حااسة ان شعرى أتغير خالص
    ومش مصدقة النتيجة بتاعة السيروم ده
    ليه طلب عندك يا حبيبتى عايزاكى تقوليلى ماركة كريم للنهار تكون مضمونة
    ويااااارب يقويكى ويسعدك فى حياتك يا قمر

الردود
    77

ازيك يا هنودة عمله ايه و ايه اخبر الشغل ربنا يقويكي يا قمر مش عايزة اطول عليكي بس كونت عايزة اسأل على الظوافر اهتم بيهم ازي لان ظوافرى بتشققوا ومعلش سوال تاني هما ليهم كريم مخصوص ولا ممكن استعمل الكريم المرطب بتاع الايدان وشكران لكي يا نوده

في عروسة البحرالابيض المتوسط فى حضن اعظم بلد فى الدنيا مصر ام الدنيا
    الردود
    1,091
    هنودة بجد وحشتينى ووحشنى موضوعك ووحشتونى يابنات ياقمرات
    انا كنت فى بورسعيد بعمل شوبينج بقى وحجات كده
    كنت خايفه اوى اما ارجع الاقى الموضوع اتقفل بس انتى لحقتينا بالجزء التانى
    موضوعك عن الشعر تحفه عجبنى اوى وانا بردو شعرى مش ناعم ومش خشن بس مشكلتى الهيشان والتقصيف
    وميرسى على اللينك ياقمرايه

وياريت يا ملوكة تقوليلنا السيرم اللى جربتيه نوعه ايه
    آخر مرة عدل بواسطة pink_heart : 27-04-2009 في 05:31 AM

الردود
    584
    هنوده يا قمر عايزه اسألك على مشكله عندى خنقانى ياريت لو تعرفى حل لو مش تعرفى عادى انا لما بشيل شعر جسمى اى مكان فى جسمى بالظبط يومين والاقى ملمس جسمى خشن يعنى المسامات بتبقى بتشوك زى دقن الراجل كدا رغم ان شعر جسمى مش بيبتدى يبان الا بعد شهر لكن الملمس دا بيحصلى من تانى يوم وطبعا الاماكن الحساسه بيطلعلى حبوب وبتعذبنى والملمس اكتر حاجه خنقانى لانى مهما بعمل مش بحس بنعومه فى بشرتى جربت حمام مغربى مش فيه فايده جربت سنفره قبل الازاله مش فيه فايده وديما بهتم بجسمى مش عارفه فيه ايه وجربت احط كريم فيدوسين بعد الازاله برضوه نفس القصه جربت السويت وجربت براون لحد دلوقت مش لاقيه حل وكل مااروح لدكتور جلديه اللى ربنا يقدره عليه يقولى حطى مضاد حيوى لمده تلت ايام وبعمل كدا وملاقتش فايده برضوه شعر جسمى يومين والاقيه بيشوك كدا ياريت تلاقيلى حل يا قمر وجزاكى الله كل خير

الردود
    744
    السلام عليكم
    أسمحولي أشارك معاكم أنا متزوجة بقالي سنة ونصف يعني لسه عروسة زي ما بيقولوه كنت قبل الزواج ما عرفش أي حاجة غير عمل السويت فقط لكن بعد ما تزوجت عرفت أني لازم أهتم بحاجات كتير يعني شعري وبشرتي وجسمي الموضوع مش عمل سويت وبس وبعد 6 شهور من الزواج زوجي سفر فرصة عمل بالسعودية وكنت وقتها حامل فطبعا ققرت أني ما روحش ليه إلا بعد ما أولد طبعا لآنها أول ولادة ليا ثانيا هكون في الغربة ثالثا سني صغير 20 سنة والحمد لله ولدت بالسلامة وربنا رزقني بأحلى أنس في الدنيا وبعد شهرين رحت لزوجي زيارة لآنه ربنا ما وفقهوش يعملي إقامة فعملي زيارة 3 شهور لحد ما يعمل الآقامة فطبعا بقالي كتير ما شفتهوش يعني سنة إلا شهر فقررت أني أغير وأعمل لوك جديد خالص وأبان كأني عروسة فبدأت بشعري يعني أستخدمت شامبوهات وحمامات كريم وبلسم من ماي واي في حاجات عجبتني وفي حاجات ما عجبتنيش لكن اللي عجبني قوي حمام كريم الجدايل رائع جدا وقبل ما أسافر صبغت شعري نبيتي في خصل حمرا كان تحفة وطبعا عملت سويت لجسمي كله وعملت شعر وجهي وعملت تشقير لحواجبي كان جميل منه شكلي حلو ومنه أنه مش نمص ولا حرام وعملت بدكير في رجلي لكن إيدي حلوة جدا مش محتاجة اللي كانت محتاجة رجلي علشان كنت بمشي كتير أما بالنسبة لبشرتي فأستخدمت الروتين اليومي من أورفيلم بصراحة منتجات حلوة اما بالنسبة لجسمي جبت حمام مغربي في البيت وعملته لنفسي مرتين لكن ما حستش بفرق كتير بصراحة وفعلا زي ما قالت هنودة طويل وممل والواحدة بتكسل وسافرت لزوجي بالسلامة وتعالوا معايا نشوف عيوب الحاجة ومميزات في نفس الوقت بالنسبة لشعري هيشان غير طبيعي علما أن شعري فتلته ناعمة لا هو خشن ولا هو ناعم الصبغة نشفته جدا رغم أني ما صبغتهوش في حياتي إلا مرتين وطبعا كان شكله سىء جدا وزوجي لاحظ ذالك لأنه بيحب الشعر الناعم جدا فقررت أني ما عمري هصبغه أبدا لو عايزة أغيرلونه هعمله حنه في حنة بالمكونات الطبيعية فلما نزلت مصر علشان أعمل إجراءات الآقامة كان زوجي نفسه في اللون الآسود فققرت أني أعمل حنه فرد فكانت واحدة جارتي تعرف ناس عندهم عطارة أبا عن جد وبيعملوا حاجات طبيعية لكل حاجة ممكن انتوا كمان تسمعوا عنها منتجات د. بيوتي تحفة بجد فجبت منهم حنة الفرد بتتعمل على مرتين وحمامات كريم علشان لازم تتعمل قبل الحنو وبعد الحنة وشامبو وبلسم وفعلا قبل ما أعمل الحنة أول مرة قعدت أسبوع أعمل حمام كريم يوم بعد يوم على شعر ناشف وأغسله بالشامبو وبعدين البلسم وبعد كدا عملت الحنة وقعدت 24 ساعة وهي على شعري وبعدين غسلتها شعري طري بشكل ملحوظ جدا نسيت أقولكم أنا قبل ما أعملها قصيت اطراف الشعر والتقصف علشان أعملها على شعر تضيف وبعد لما غسلت الحنة هقعد أسبوع تاني أعمل حمام كريم برضه يوم بعد يوم لمده أسبوع وهقولكم على النتيجة التانية لما أعملها إ نشاء الله بس أنا راضية عن شعري جدا لحد الآن خاصة كمان لما ألفه بيبقى تحفة وعلى قكرة شعري ما سودش بطريقة جامدة لا لونه حلو ولسه برضه هشوف المرة اللي جايه أما بالنسبة لبشرتي فأحسن حاجة أستخدمتها منتجات أورفيلم بس بصراحة مش بستخدم الروتين كله بستخدم بس غسول الصبار من أورفيلم وسكرب وكريم العين لآن العين أول واحدة بيبان عليها الآرهاق والتعب وماء الورد بديل التونر وماسك بعمله كل أسبوع ماسك الطحالب برضه من أورفيلم وأخيرا جبت من فترة مجموعة التفتيح بس لسه بصراحة ما أستخدمتهاش أنا بشرتي دهنية جدا فلازم طبعا أهتم بيها جدا وكان فيها حبوب بس الحمد لله راحت لما رحت للدكتورة جلدية قبل الزواج علاجتني علاج كويس جدا وعملتلي تقشير كميائي فالحمد لله الحبوب راحت ولكن في أثار بنية بسيطة لا تذكر ولكن مع الآهتمام راحت كلها أما بالنسبة لجسمي بستخدم سكرب من أورفيلم والصابون المغربي مع الليفة المغربية لآني جربتها بصراحة تحفة مع شاور جيل أنا أستخدمت قبل كدا من ماي واي لكن ساعات بستخدم صابونة ديتول بصراحة بتنظف وتعقم الجسم أما اللوشن فستخدم انواع كتيرة منها بتنعم ومنها بتدي ريحة حلوة ومنها بترطب أما ترطيب الأيدي بعد طبعا شغل البيت عندك من أورفيلم في كريم بالزعفران حلو جدا أما بالنسبة للقدم والآرهاق بصراحة أنا اللي بعمل بدكير لنفسي في البيت بستخدم مجموعة ماي فوت من ماي واي تحفة وجميلة وجايبه أنا المجموعة الخاصة بعمل البدكير ده كل اللي أستفدته وحبيت أفدكم وأي سؤال أنا موجودة وتحت أمركم

الردود
    584
    تعقيب كتبت بواسطة amanas_88 عرض الرد
    السلام عليكم
    أسمحولي أشارك معاكم أنا متزوجة بقالي سنة ونصف يعني لسه عروسة زي ما بيقولوه كنت قبل الزواج ما عرفش أي حاجة غير عمل السويت فقط لكن بعد ما تزوجت عرفت أني لازم أهتم بحاجات كتير يعني شعري وبشرتي وجسمي الموضوع مش عمل سويت وبس وبعد 6 شهور من الزواج زوجي سفر فرصة عمل بالسعودية وكنت وقتها حامل فطبعا ققرت أني ما روحش ليه إلا بعد ما أولد طبعا لآنها أول ولادة ليا ثانيا هكون في الغربة ثالثا سني صغير 20 سنة والحمد لله ولدت بالسلامة وربنا رزقني بأحلى أنس في الدنيا وبعد شهرين رحت لزوجي زيارة لآنه ربنا ما وفقهوش يعملي إقامة فعملي زيارة 3 شهور لحد ما يعمل الآقامة فطبعا بقالي كتير ما شفتهوش يعني سنة إلا شهر فقررت أني أغير وأعمل لوك جديد خالص وأبان كأني عروسة فبدأت بشعري يعني أستخدمت شامبوهات وحمامات كريم وبلسم من ماي واي في حاجات عجبتني وفي حاجات ما عجبتنيش لكن اللي عجبني قوي حمام كريم الجدايل رائع جدا وقبل ما أسافر صبغت شعري نبيتي في خصل حمرا كان تحفة وطبعا عملت سويت لجسمي كله وعملت شعر وجهي وعملت تشقير لحواجبي كان جميل منه شكلي حلو ومنه أنه مش نمص ولا حرام وعملت بدكير في رجلي لكن إيدي حلوة جدا مش محتاجة اللي كانت محتاجة رجلي علشان كنت بمشي كتير أما بالنسبة لبشرتي فأستخدمت الروتين اليومي من أورفيلم بصراحة منتجات حلوة اما بالنسبة لجسمي جبت حمام مغربي في البيت وعملته لنفسي مرتين لكن ما حستش بفرق كتير بصراحة وفعلا زي ما قالت هنودة طويل وممل والواحدة بتكسل وسافرت لزوجي بالسلامة وتعالوا معايا نشوف عيوب الحاجة ومميزات في نفس الوقت بالنسبة لشعري هيشان غير طبيعي علما أن شعري فتلته ناعمة لا هو خشن ولا هو ناعم الصبغة نشفته جدا رغم أني ما صبغتهوش في حياتي إلا مرتين وطبعا كان شكله سىء جدا وزوجي لاحظ ذالك لأنه بيحب الشعر الناعم جدا فقررت أني ما عمري هصبغه أبدا لو عايزة أغيرلونه هعمله حنه في حنة بالمكونات الطبيعية فلما نزلت مصر علشان أعمل إجراءات الآقامة كان زوجي نفسه في اللون الآسود فققرت أني أعمل حنه فرد فكانت واحدة جارتي تعرف ناس عندهم عطارة أبا عن جد وبيعملوا حاجات طبيعية لكل حاجة ممكن انتوا كمان تسمعوا عنها منتجات د. بيوتي تحفة بجد فجبت منهم حنة الفرد بتتعمل على مرتين وحمامات كريم علشان لازم تتعمل قبل الحنو وبعد الحنة وشامبو وبلسم وفعلا قبل ما أعمل الحنة أول مرة قعدت أسبوع أعمل حمام كريم يوم بعد يوم على شعر ناشف وأغسله بالشامبو وبعدين البلسم وبعد كدا عملت الحنة وقعدت 24 ساعة وهي على شعري وبعدين غسلتها شعري طري بشكل ملحوظ جدا نسيت أقولكم أنا قبل ما أعملها قصيت اطراف الشعر والتقصف علشان أعملها على شعر تضيف وبعد لما غسلت الحنة هقعد أسبوع تاني أعمل حمام كريم برضه يوم بعد يوم لمده أسبوع وهقولكم على النتيجة التانية لما أعملها إ نشاء الله بس أنا راضية عن شعري جدا لحد الآن خاصة كمان لما ألفه بيبقى تحفة وعلى قكرة شعري ما سودش بطريقة جامدة لا لونه حلو ولسه برضه هشوف المرة اللي جايه أما بالنسبة لبشرتي فأحسن حاجة أستخدمتها منتجات أورفيلم بس بصراحة مش بستخدم الروتين كله بستخدم بس غسول الصبار من أورفيلم وسكرب وكريم العين لآن العين أول واحدة بيبان عليها الآرهاق والتعب وماء الورد بديل التونر وماسك بعمله كل أسبوع ماسك الطحالب برضه من أورفيلم وأخيرا جبت من فترة مجموعة التفتيح بس لسه بصراحة ما أستخدمتهاش أنا بشرتي دهنية جدا فلازم طبعا أهتم بيها جدا وكان فيها حبوب بس الحمد لله راحت لما رحت للدكتورة جلدية قبل الزواج علاجتني علاج كويس جدا وعملتلي تقشير كميائي فالحمد لله الحبوب راحت ولكن في أثار بنية بسيطة لا تذكر ولكن مع الآهتمام راحت كلها أما بالنسبة لجسمي بستخدم سكرب من أورفيلم والصابون المغربي مع الليفة المغربية لآني جربتها بصراحة تحفة مع شاور جيل أنا أستخدمت قبل كدا من ماي واي لكن ساعات بستخدم صابونة ديتول بصراحة بتنظف وتعقم الجسم أما اللوشن فستخدم انواع كتيرة منها بتنعم ومنها بتدي ريحة حلوة ومنها بترطب أما ترطيب الأيدي بعد طبعا شغل البيت عندك من أورفيلم في كريم بالزعفران حلو جدا أما بالنسبة للقدم والآرهاق بصراحة أنا اللي بعمل بدكير لنفسي في البيت بستخدم مجموعة ماي فوت من ماي واي تحفة وجميلة وجايبه أنا المجموعة الخاصة بعمل البدكير ده كل اللي أستفدته وحبيت أفدكم وأي سؤال أنا موجودة وتحت أمركم

يا حبيبتى ربنا يصلحلك الحال ونورتينا والله هنوديه يا ستى مش فضيلنا عماله تاكل وخلاص ههههههههه اوعى يا هندوده تزعلى بلالف هنا يا قمر
    .......

سؤالى ليكى يا قمر ممكن تقوليلى دكتور ايه جلديه رحتيله وظبط بشرتك وكمان منصحكيش بمنتجات ماى واى لانها مش اد كدا خليكى فى اوريفليم لانها مضمونه ان شاء الله ويارب يطلع شعرك زى ما انتى حابه يا قمر

الردود
    493
    طبعا مرسى للرائعه هنوده على كل المعلومات و ال Tips اللى بتعملهالنا ..

وبجد فعلا حاجات بنبقى عاوزين نسأل عنها وحاجات مش بنبقى واخدين بالنا منها .. بس ف النهايه بنستفيد وبجد

ام أنس .. ربنا يكرمك يارب ..وعلى فكره استفدت برضو من كلامك وتجربتك
    انا كنتناويه اصبغ شعرى (طبعا مش اول الجواز ) بس بعد ماقرأت كلامك قررت انو بلاش ونشوف الحنه اللى بتتكلمى عنها دى

بس مستنياكى تيجى وتقوليلنا لما عملتى الجزء التانى بقت ايه الاحوال ؟

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 12)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 258
    اخر موضوع: 13-11-2009, 09:06 AM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 5 )
    الردود: 266
    اخر موضوع: 05-07-2009, 07:53 PM
  3. " عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 3 )
    الردود: 310
    اخر موضوع: 09-06-2009, 08:57 PM
  4. عروسات المستقبل تعالوا اقولكم ..
    الردود: 247
    اخر موضوع: 24-04-2009, 09:15 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ