انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 5 من 827 الأولىالأولى 1234567891555105505 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 41 الى 50 من 9000

الموضوع: ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات

Hybrid View

الرد السابق الرد السابق   الرد التالي الرد التالي
    الردود
    12,856
    جزيتي كل الجزاء ومشكوره وما قصرتي

الردود
    2,143

الردود
    7,888
    السلام عليكم .................
    جزاك الله خيرا
    اللهم ارزقنا وكل محروم بالذريه الصالحه يارب
    ربى ما يعدى رمضان غير والحلم ده متحقق للكل يارب
    قولوا اااامين

الردود
    3
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاااااته
    هذي اول مشاركة لي وياريت حد يساعدني ويجاوب على سؤاالي
    بالاول انا صار لي متزوجة من 4 سنين وماحصل حمل لحد الان والسبب مني ومن زوجي حيث ان عندي ضعف في التبويض وزوجي ضعف شديد + تشوهاات في الحيوانات المنوية ( الحمد لله على كل حال ) جربت الانابيب 3 مرات ولم يحدث حمل سمعت عن دكتور اسمة امين جورجي هو عربي بس عايش في لندن وعندة عياادة لهذا النوع من العملياات في هارلي ستريت سوؤاااااااااالي بليز لو حد سمع عنه شي يقولي اذا هو ممتاز او لا واذا حد تعالج عندة يقولي عن عيادتة والتعامل معاهم اشلون ؟؟؟؟بلييييييز ضروري اذا حد يعرف يرد علي وجزااكم الله الف خير

الردود
    2,337
    تعقيب كتبت بواسطة فطاامي قطر عرض الرد
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاااااته
    هذي اول مشاركة لي وياريت حد يساعدني ويجاوب على سؤاالي
    بالاول انا صار لي متزوجة من 4 سنين وماحصل حمل لحد الان والسبب مني ومن زوجي حيث ان عندي ضعف في التبويض وزوجي ضعف شديد + تشوهاات في الحيوانات المنوية ( الحمد لله على كل حال ) جربت الانابيب 3 مرات ولم يحدث حمل سمعت عن دكتور اسمة امين جورجي هو عربي بس عايش في لندن وعندة عياادة لهذا النوع من العملياات في هارلي ستريت سوؤاااااااااالي بليز لو حد سمع عنه شي يقولي اذا هو ممتاز او لا واذا حد تعالج عندة يقولي عن عيادتة والتعامل معاهم اشلون ؟؟؟؟بلييييييز ضروري اذا حد يعرف يرد علي وجزااكم الله الف خير
    أختي العزيزة أنا متزوجة من سنتين ونصف وزوجي عنده ضعف شديد جدا جدا.. وحالتنا كانت شبه مستحيلة ولكنني لا أعاني من اي مشاكل.. وكان الطبيب المعالج لنا هو طبيب مصري وأنا مقيمة في الإمارات العربية.. بصراحة هذا الطبيب انسان صادق شرح لنا الحالة من البداية ولم يعطينا أي أمل بالحالة.. واستمررنا على العلاج معه والحمد لله أجرينا عملية التلقيح المجهري لمرة واحدة وأنا الآن حامل والحمد لله.. أختي العزيزة إذا أحببتي أعطيك رقم تلفونه الخاص للإستفسار منه شخصيا عن أي سؤال.. ويا رب يطعمك مما أطعمنا ويتمم علي الحمل بالخير قولي يا رب...

الردود
    247
    بارك الله فيكى

الردود
    5

الردود
    4,218
    حبيبتى يا ليديا ربنا يخليكى ويجازيكى خيرا ان شاء الله على ردك
    يعنى مينفعش اخرج حتى ولو بالعربيه ومفيش سلالم؟؟؟
    اصلى يصراحه مش قايله احد خالص الا ليكم
    وطبعا فى مناسبات لازم احضرها خاصه رمضان والعزومات ربنا يستر ان شاء الله
    ادعيلى يا ليديا ربنا يكملهالى بنجاح يارررررب
    مره تانيه الف شكر لردك الرقيق وكل سنه وانتى طيبه ان شاء الله

الردود
    418
    ربنا معاكى وييسرلك الأمور .... أنا والله لحد الآن ما فى حد يعرف فى المرة الأولى والثانية وكمان مشكلتى اننى كنت نازلة إجازة يعنى المفروض اننى اقضيها بين الأهل والأ صدقاء والكل كان بيسأل بس أنا فضلت فى البيت وكل اللى كان يسأل زوجى كان بيقول عندها دور برد جامد شوية وتعبانة لحد ما مر الأسبوعين الأوائل وطلعت حامل قلنا اننى حامل , وفى المرة التانية فضلت لأخر يوم قبل ترجيع البويضات وانا باخرج رغم اننى كنت تعبانة جدا لأننى كان عندى المرة دى نشاط كتير فى المبيض من المنشطات وكانت تعبانى جدا بعد سحب البويضات وكان فيه مياه كتير فى جسمى ,المهم جلست اسبوع وكان لازم نسافر علشان عمل زوجى فقلت اتوكل على الله واقول للناس اننى حامل والله ظبطت خلاص ما ظبطت بقول ان البيبي نزل والحمد لله تمت على خير .
    شوفى نصيحة من اخت انتى عارفة ان العملية دى مكلفة واكيد بعيد عن التكاليف النتائج الحلوة لها تستاهل الواحد يقعد على السرير التسع اشهر ولا ايه , انا مش عارفة انتى عملتيها ولا لسة بس لو كنتى حتعمليها فى رمضان فممكن تخرجى لحد يوم سحب البويضات وبعدين الأسبوعين حيمروا بسرعة وإن شاء الله لما يتم الحمل قولى للجميع انك حامل والدكتور مانعك من الحركة . أنا فى حملى الأول صدقينى ما كنت اخرج إلا لميعاد الطبيب لحد ما دخلت الشهر الثامن .
    اهتمى بنفسك وحاولى فى رمضان تنهى الزيارات العائلية كلها قبل العملية , وربنا معاكى ويكمل لك على خير
    انا مبدخلش مواضيع كتير يا ريت تطمنينى على أخبارك هنا دائما وسوف ادعيلك وباقى البنات ربنا يكرمكوا وتنجح العملية , أهم شىء الراحة الراحة الراحة .

الردود
    4,218
    حبيبتى يا ليديا انتى عندك حق اكيد النتيجه بتستاهل ياررررررررررررب يكتبلى الحمل اللهم امييييييييين
    انا الحمد لله عندى نقل الاجنه بكره ان شاء الله مش عارفه قد ايه لسه هاعرف بكره ان شاء الله
    ربنا يبارك فيهم ويثبتهم اللهم اميييييييين
    وانا هاعمل بنصيحتك وان شاء الله مش هاخرج الاسبوعين ويبقى حتى عملت اللى عليا ولا قدر الله لم تنجح مش ارجع اندم واقول انى مش ارتحت كفايه
    ادعيلى يا ليديا ربنا يجب دعائك ان شاء الله اسفه للالحاح بس ما صدقت لقيت حد مر بنفس الظروف علشان يبقى فاهمنى جزاكى الله خيرا ربنا يتممللك على خير ويقر عينك بالذريه الصالحه اللهم اميييييييين

حبيبتى سوال اخير انتى عملتىارجاع الاجنه اليوم الكام من التلقيح؟؟

مواضيع مشابهه

1. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    بواسطة ام سهيل في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 421
    اخر موضوع: 22-11-2010, 09:22 PM
  2. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 418
    اخر موضوع: 10-06-2010, 01:42 PM
  3. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 543
    اخر موضوع: 04-06-2010, 09:37 PM
  4. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 420
    اخر موضوع: 27-05-2010, 06:33 PM
  5. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 527
    اخر موضوع: 21-05-2010, 12:35 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ