انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 3 من 10 الأولىالأولى 1234567 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 21 الى 30 من 97

الموضوع: عايزة تخسي او عايزة تثبتي وزنك ادخلي هنا

الردود
    368
    ما شاء الله عليك يالولا موضوع جميل جدا
    ساعاود قراءته وممكن استعين به لوضع رجيم مناسب لي حسب الموجود
    ربنا معاك ومعانا حتى نصل للمبتغى

الردود
    768
    تعقيب كتبت بواسطة om-mohamed عرض الرد
    ما شاء الله عليك يالولا موضوع جميل جدا
    ساعاود قراءته وممكن استعين به لوضع رجيم مناسب لي حسب الموجود
    ربنا معاك ومعانا حتى نصل للمبتغى
    ام محمد يارب كدة دايما منوراني بذوقك وبتشجيعك
    الحقيقة الريجيم دة اكتر حاجة عجبتني فيه نصايحه يمكن اكتر من الريجيم نفسه حسيته انها مفيدة ومنطقية وبعدين هي دي الاتجاهات الحديثة فى الريجيم الفعال يعني انا حسيت ان فيه شبه من الريجيم المركب اللي هو ريجيم ديميس روسس يعني الاعتماد دلوقت على تفاعلات اغذية مع بعض واستغلال دة فى حرقن الدهون ودة بكل بساطة بتغيير عادات الاكل مش اكتر وجايز عاداتنا الغلط مع قابلية اجسامنا للزيادة وسرعة الحرق البطيئة فى اجسامنا هي دي اللي بتزود الوزن مع ان فى ناس كتير تقولك انا مش باكل كتير ومع كدة جسمي بيزيد طبعا بمجرد ماتعرفي طريقة الاكل السليمة اكيد دة حيتغير وربنا يساعدنا

الردود
    18
    لولا موضوعك راااااااااااائع ونظام يجنن كنت سمعت عنه ومش عارفة اجيبه منين ....ناوية ان شاء الله اعمله واوعدك حبقا اعرفك واقولك ع النتيجة اول بأول....شكرااااااااااااااااااااا

الردود
    768
    تعقيب كتبت بواسطة همس الملائكة عرض الرد
    لولا موضوعك راااااااااااائع ونظام يجنن كنت سمعت عنه ومش عارفة اجيبه منين ....ناوية ان شاء الله اعمله واوعدك حبقا اعرفك واقولك ع النتيجة اول بأول....شكرااااااااااااااااااااا
    انتي اللي النك نيم بتاعك يجنن ياهمس ميرسي ياجميل على مرورك وتشجيعك
    الريجيم دة انا كمان دورت عليه كتير والحمد لله لقيته ويارب نستفيد كلنا ونخس ورينا الهمة بقى

الردود
    860

الردود
    768
    تعقيب كتبت بواسطة 0مؤمنه بالله0 عرض الرد
    ربنا معاك يا لولا
    ومعاكي كمان يا احلى مؤمنة
    النهاردة بقى اليوم كله عنب مش متخيلين انا فرحانة ازاي اصل العنب دة من المحرمات فى اي ريجيم ومن زمان ما اكلتوش امبارح نزلت ولميت كل العنب اللي فى كارفور علشان اكله باركولي هههههههههههههه
    امبارح بالليل سلقت 3 حبات بطاطس لاني كنت جعانة بصراحة هرست اتنين لقيت الطبق ماشاء الله مليان قلت كفاية اوي كدة وحطيت معلقة زبدة ومع انها كانت بدون ملح بس كنت طعمة جدااااااااااا حتى جوزي عجبته واكلت الحبتين وحسيت ان بطني اتملت خالص والحمد لله
    مش حاقولكم على الميزان النهاردة كمان خليني على اخر الاسبوع اقولكم النتيجة مرة واحدة
    ادعولي يا بنات انا متحمسة بجد للريجيم دة علشان حاساه مش تقليدي وغير كدة كل ماقرا كلام المؤلفة بتحمس اكتر
    اسيبكم بقى واروح افطر العنب بتاعي مممممممممممممممممممممم اتفضلوا معايا مش تاكلو تتفرجوا بس هههههههههههه

الردود
    614
    مرحبا لولا,الرجيم عجبني جدا جدا وبدات اطبقه من امبارح الصبح وناويه اكمله باذن الله بس بدعي ربنا يقويني لاني كرهت حالي بسبب السمن وبياناتي هي

الوزن:77 كيلوغرام (امبارح وزنت ولكيت حالي خاسه لاني كنت 80 كيلو)
    طولي : 161سم (امبارح كمان اختي قاست طولي لاني كنت مفكرة حالي 159سم احتمال اكون طولت ههههه)
    هدفي : احلم واحلم واحلم اني ارجع مثل ماكنت قبل الحمل والولدة واتمنى اصل الى 65 كغم

امبارح كان يومي الاول واكلت نصف اناناسه الصبح وبالليل سلطه فقط لاني دورت في السوق على ذرة ومفيش

اليوم ابتدات يومي بالتين اكلت لهلا نصف كوب من المقرر وطبعا انا استبدلت القراص بالتين لاني ماعرفت شو معنى القراصيا وجايبه معي للدوام وجبه الغده وهي كيوي لاني استبدلتها بالفراولة

ان شاء الله بكتب يومياتي واتمنه يزيد عدد المشتركات مشان نشجع بعضنا

الردود
    768
    تعقيب كتبت بواسطة راني راني عرض الرد
    مرحبا لولا,الرجيم عجبني جدا جدا وبدات اطبقه من امبارح الصبح وناويه اكمله باذن الله بس بدعي ربنا يقويني لاني كرهت حالي بسبب السمن وبياناتي هي

الوزن:77 كيلوغرام (امبارح وزنت ولكيت حالي خاسه لاني كنت 80 كيلو)
    طولي : 161سم (امبارح كمان اختي قاست طولي لاني كنت مفكرة حالي 159سم احتمال اكون طولت ههههه)
    هدفي : احلم واحلم واحلم اني ارجع مثل ماكنت قبل الحمل والولدة واتمنى اصل الى 65 كغم

امبارح كان يومي الاول واكلت نصف اناناسه الصبح وبالليل سلطه فقط لاني دورت في السوق على ذرة ومفيش

اليوم ابتدات يومي بالتين اكلت لهلا نصف كوب من المقرر وطبعا انا استبدلت القراص بالتين لاني ماعرفت شو معنى القراصيا وجايبه معي للدوام وجبه الغده وهي كيوي لاني استبدلتها بالفراولة

ان شاء الله بكتب يومياتي واتمنه يزيد عدد المشتركات مشان نشجع بعضنا
    راني نورتيني بجد وان شاء الله تخسي وتوصلي لهدفك
    وكنت عايزة اقولك ليه اكلتي بس نص اناناس ؟!!!! انتي مسموحلك تاكلي اليوم كله اناناس زي ماتحبي بس قبل العشا بساعتين توقفي وكان ممكن تستبدلي الذرة بحاجة من نفس الفئة زي البطاطس المسلوقة مع معلقة زبدة علشان ماتضعفيش
    عموما الحمد لله ان اليوم الاول عدا معاكي بخير وعقبال اليوم التاني ان شاء الله بس ماتختصريش فى وجباتك علشان ماتزهقيش وتقدري تكملي
    بالنسبة للقراصيا هى البرقوق المجفف وبنجيبها فى رمضان بتكون حبات زي المشمش والتين بس لونها اسود اكيد افتكرتيها دلوقت وعموما هو اهم حاجة فى الريجيم انك تلتزمي بنصايحه وهي عدم خلط الفئات الغذائية مع بعض والفطار يكون فاكهة وباقى النصايح طبعا وان شاء الله تخسي وتوصلي للوزن اللي بتتمنيه وادي احنا مع بعض علشان نتحمس ربنا معانا
    وعلى فكرة موضوع معلقتين النخالة قبل الفطار بتلت ساعة بجد مفيد جدا ماتتخيليش ريحني ازاي لاني بعاني من امساك مزمن الله يعزك وبيقولوا ان التخلص من الفضلات بشكل منتظم واول باول بيساعد فى التخسيس
    آخر مرة عدل بواسطة lola tarek : 13-03-2008 في 11:07 AM

الردود
    1,619
    صباح الخير يالولا ايه الاخبار؟ انا الحمد الله وربنا يسهل صحيت الصبح ولعبت شوية علي العجلة وبعدين اخذت وجبة الافطار هو انتي وهبة من مصر برده اصل عايزة اتعرف عليكم اكتر وكمان مؤمنة بس هي قالتي انها من مصر وربنا يبارك فيكم كلكم زي العسل

الردود
    768
    تعقيب كتبت بواسطة ام هاجر2000 عرض الرد
    صباح الخير يالولا ايه الاخبار؟ انا الحمد الله وربنا يسهل صحيت الصبح ولعبت شوية علي العجلة وبعدين اخذت وجبة الافطار هو انتي وهبة من مصر برده اصل عايزة اتعرف عليكم اكتر وكمان مؤمنة بس هي قالتي انها من مصر وربنا يبارك فيكم كلكم زي العسل
    صباح الورد ا ام هاجر انا مصري وابويا مصري وسمارى ولوني مصري هههههههههههههه
    مصرية الحمد لله وصعيدية اصيلة كمان ياستي وافتخر بس انا مقيمة فى الامارات
    انا يشرفني انك تتعرفي عليا وميرسي على ذوقك يا جميل

مواضيع مشابهه

1. عايزة تخسي ادخلي وما راح تندمي
    بواسطة بنت جزائرية في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 18
    اخر موضوع: 06-05-2011, 08:48 PM
  2. عايزة تخسى من غير رجيم ولا تمارين ؟؟
    بواسطة زهقت ومش عارفة في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 20
    اخر موضوع: 20-01-2009, 05:57 PM
  3. عايزة تخسي ؟؟! نامي
    بواسطة shaasa في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 16
    اخر موضوع: 30-06-2007, 04:30 PM
  4. وزنك فوق 90؟؟ نفسك تخسي؟ عايزة حد يشجعك؟؟ يلا ابدأي معايا
    بواسطة حفيدة ابا محجن في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 121
    اخر موضوع: 22-04-2007, 01:08 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ