انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 25 من 28 الأولىالأولى ... 152122232425262728 الأخيرالأخير
عرض النتائج 241 الى 250 من 278

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء التانى)00

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة دوللى 80 عرض الرد
    شكرا ياتوتى ياقمر على جوابك على سؤالى

معلش كنت عاوزة اسال عن ماسك يكون حلو للشعر الجاف والمتقصف بس ياريت يكون فعلا كويس ويجيب نتيجة وياريت سعره والاقيه فين.

كنت كمان بسال هى صيدلية العزبى فين فى اسكندرية بالظبط.
    وكن كمان عاوزة اعرف هل منتجات نتروجينا موجودة فى اسكندرية وكمان الفازليين اللى بييجى فى التلفزيون اللوشن والكريم موجودين بردو فين .
    معلش ياقمر طولت عليكى ربنا يبارك فيكى يارب.
    بصى يا حبيبى بالنسبة للشعر فى قناع او يعتبر حمام كريم من كاريتية لونة اصفر وهو يوضع على الشعر بعد غسيلة 10 دقائق ثم يشطف وهو رائع واللة لنعومة الشعر ولمعانة وعلى فكرة فى منة باكيتات صغيرة لاستعمالها مرتين او اكثر ب8ج اما العلبة ب40ج ودى تلاقيها فى فتح اللة ماركت او العزبى

وبالنسبة لنتروجينا موجودة فى اسكندرية طبعا هى وفازلين فى فروع محلات مترو اللى فى مول سان ستيفانو او اللى فى خالد ابن ا لوليد او العزبى
    والعزبى فروعه فى سيدى جابر المحطة
    وفى محطة مصر عند بوابة القطار
    وفى جرين بلازا فى سموحة
    ماشى يا جميل

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة جمانة30 عرض الرد
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اختي في الله توتي ارجوك تردين على اسئلتي ولا تقولين لي راجعي الردود لاني قريت الكثير من الردود بس سراحة مو كلها تعبت ما شاء الله من القراءة المهم ما اطول عليك !!!!
    بغيت اسالك عن المكياج انا بشرتي جافة وعمري 32 ممكن تقولي لي افضل الانواع من.....
    بيس الوجه والعين ــــــ الفاونديشن والبودرة واللوس باودر ــــــ الاي شدو ـــــــ البلاشر ـــــــ الارواج ـــــــ الكحل ــــ
    بودرة اللمسة النهائية ـــــــ خافي الحواجب ـــــ قلم الحواجب ــــــ المحددات ــــــ الكونسيلر ــــــــ الجلتر.
    وممكن برضو تقوليلي افضل انواع الشدو المخملي وايش رايك بماركة شيسيدو ومشكووووورة .
    آسفة على كثرة الاسئلة
    وبغيت اخبر الجميع انه ماركة كارولاين دنماركية
    بصى يا حبيبتى نبتدى بحاجة حاجة
    1--بيس الوجه والعين \\\\\\\\من بورجوا ودة اسمة وصورتة جميل اوى بجد \\\\

2--الفاونديشن من بورجوا للبشرة الجافة ودة اسمة وصورتة\\\\\\\\\

Fond de teint anti-âg

3--- والبودرة واللوس باودر\\\\\\\\\ من بورجوا ودول صورتهم الاتنين\\\\\\

4--- البلاشر والايشادو من بورجوا ودى صورتهم\\\\\\

ودة الايشادو\\\\\\\\\

والجلوس دة جاامد اوى عندى منة \\\\\\\\\

اما الكحل فدة لسة جديد وجميل جدا عن الاول القديم\\\\\\\\

والكونسلر دة من بورجوا\\\\\\\\\

وقلم الحواجب والمحددات من ريميل او ماكس فاكتور حلوين اوى عن تجربة

وافضل انواع الشدو المخملي من بورجوا اللى قولتلك علية و ماكس فاكتور او ماركة بوبا
    وشيسيدو طبعا حلوة

يارب اكون افادتك

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة ROROOOO عرض الرد
    1_توتى يا قمر عايزه اعرف سعر البرفان دا من جيفنشى

very irresistble

2_وبخصوص سيرم وحمام كريم كريستاس بيعمل ايه فى الشعر بالظبط ولو الواحد عايز يجيب منهم حاجه واحده بس برضوه تعمل مفعول كويس يبقى ايه

3_ومعلش يا قمر ياريت تقولى سعر الروتين اليومى من كلارنس

4_ وهل فيه روتين يومى للجسم

ومعلش تقلت عليكى
    بصى ياقمر البرفم دة من جفنشى ب460ج
    وكاريستاس تحفة للشعر وبتنعمة وبتغذية جدا وتمنع التقصف وممكن تجيبى منها حمام الكريم بس والباقى تستعملية منا اى ماركة اللى قولتلكوا عليها

وكلارنس الغسول والتونيك الاتنين ب320ج
    وكريم النهار والليل حوالى الواحد ب220ج
    والمقشر ب160ج
    وروتين الجسم شاور جل من كلارنس و ايستى لودر وبعدين لوشن خفيف من نفس الماركات او لانكوم روعة بس مش موجود فى مص لو ليكى حد فى الخارج هاتية
    بس كدة مش كتير يعنى لجسمك وفى بلسم يوضع للجسم بعد لاستحمام للاسترخاء من اورفلم عاجبنى اوى ممكن تحطية
    اوكىىىىىىىىىىىىى حبيب قلبى

الردود
    3
    حبيبتى مش عارفه اقولك ايه ربنا يخليكى ليه
    انا هاجى اسكندريه يوم الجمعه واتمنى اشوفك انا هاجى كارفور مخصوص عشانك
    عندى سوال صغنون بس
    المجموعه بتاعت العنايه بالبشره من كلارنس سعرها عالى اوى لو فى حاجه تعمل نفس النتيجه وتكون سعرها معقول وانا زى ما قولت لك بشرتى مختلطه بس الايام دى مش عارفه حساها جافه اوى مش عارفه والله احترت فيها لو ممكن تقولى لى على مجموعه تانيه للروتين اليومى وسعرها عشان اعمل حسابى وانا جايه اجبها وياريت تكون عندكم فى فيسس
    ومعلشى سوال كمان هتعبك معايه فى لون روج كده لون بيج او زى اللون الكافى شويه بس فيه شاينى ومش عارفه اجيب ماركه ايه عشان الاقى فيها الدرجه دى وياريت تقولى لى سعرها برضو معلشى وبالنسه لكريم الاساس انا معرفتش احدد نوع ايه الى ينفع انا عايزه حاجه عمليه لاستخدام كل يوم عشان الشغل وكده
    ولو ممكن معلشى زهقتك والله معايه
    عايزاكى تقولى لى مكياج خفيف للصبح ولو ينفع الالوان والماركات الى استخدمها وهتقل عليكى معلشى الاسعار
    انا لونى خمر ى وعنيه عسلى وبحس الكحل مش بيليق عليه خالص ولما بحط كحل حتى من تحت الجفن بحس عنيه بتحمر اوى وكمان لاحظت ده لما بحط مكياج كامل على عينى
    بس هى مش حساسيه لا ان الموضوع ده اوقات اوقات
    ومتشكره ليكى كتيررررررررررررررررررررررررررررررر

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة ريم القطه عرض الرد
    حبيبتى مش عارفه اقولك ايه ربنا يخليكى ليه
    انا هاجى اسكندريه يوم الجمعه واتمنى اشوفك انا هاجى كارفور مخصوص عشانك
    عندى سوال صغنون بس
    المجموعه بتاعت العنايه بالبشره من كلارنس سعرها عالى اوى لو فى حاجه تعمل نفس النتيجه وتكون سعرها معقول وانا زى ما قولت لك بشرتى مختلطه بس الايام دى مش عارفه حساها جافه اوى مش عارفه والله احترت فيها لو ممكن تقولى لى على مجموعه تانيه للروتين اليومى وسعرها عشان اعمل حسابى وانا جايه اجبها وياريت تكون عندكم فى فيسس
    ومعلشى سوال كمان هتعبك معايه فى لون روج كده لون بيج او زى اللون الكافى شويه بس فيه شاينى ومش عارفه اجيب ماركه ايه عشان الاقى فيها الدرجه دى وياريت تقولى لى سعرها برضو معلشى وبالنسه لكريم الاساس انا معرفتش احدد نوع ايه الى ينفع انا عايزه حاجه عمليه لاستخدام كل يوم عشان الشغل وكده
    ولو ممكن معلشى زهقتك والله معايه
    عايزاكى تقولى لى مكياج خفيف للصبح ولو ينفع الالوان والماركات الى استخدمها وهتقل عليكى معلشى الاسعار
    انا لونى خمر ى وعنيه عسلى وبحس الكحل مش بيليق عليه خالص ولما بحط كحل حتى من تحت الجفن بحس عنيه بتحمر اوى وكمان لاحظت ده لما بحط مكياج كامل على عينى
    بس هى مش حساسيه لا ان الموضوع ده اوقات اوقات
    ومتشكره ليكى كتيررررررررررررررررررررررررررررررر
    بصى يا قطة بالنسبة للروتين من نيفيا فيزاج للصبايا وهو غسول ب40ج للبشرة المختلطة وتونيك ب38ج وكريم نهار ب55ج وكريم ليل ب78ج وسكراب ب38ج وكريم عين ب65ج
    ودة تلاقية فى اى ىفرع من فروع فتح اللة ماركت او فروع مترو ماركت او العزبى او كارفور هو متوافر جدا يعنى
    وبالنسبة للون الجلوس او الروج البيج الشاين فية لمعة ومضىء من بورجوا واسمة وصورة مجموعتة دى\\\\\\\\\\\\\

ودرجاتة \\\\\\\\\\\\\\\ اختارى الدرجة اللى تحبيها ودة ب60ج بس تحفة واللة جدا وثابت

01 Beige Velouté
    02 Rosé Voluptueux
    03 Rose Doux

05 Rosé Moelleux

07 Praliné Dolce

08 Brun Onctueux

وكريم الاساس من بورجو ايضا وهو عملى جدا وخصوصا للصباح والنهار وكانك لاتضعين شيئا \\\\\\\\\\

البلاشر والايشادو من بورجوا ودى صورتهم\\\\\\ حاجات خفيفة للصباح والبلاشر ب70ج والايشادو ب65ج

ودة الايشادو\\\\\\\\\

والوان الايشادو اللى تمشى معاكى\\\\\\\\\\\\

اما البلاشر فدرجاتة\\\\\\\\
    15
    48
    54
    وبلاش كحل لو مش حلو عليكى ممكن تحطى ايشادو تحت بدل الكحل بيكون شكلة احسن

تماااااااام كدة ولانسيت حاجة يا قطقوطة

الردود
    253
    توتى عايزة اعرف ايه فايدة البيس بتاع برجوا هو عندى ومش عارفه استعمله ازاى وايه فايدته بالظبط

كمان ياريت تقوليلى على اى منتج للتشققات البيضا لانى غلبت فيها
    آخر مرة عدل بواسطة اميرة ربيع : 02-04-2008 في 10:49 PM

الردود
    3
    بجد والله جزاك الله الف خيرا وان شاء الله هجيب الى قولتى عليه والالوان الى اخترتيها تحفه بجد روعه
    انا كتبتها فى ورقع عشان مانساش بجد انتى عسااااااااااااااااااااال
    وسكر وبجد بجد زوقك رااااقى جدا ربنا يخليكى ليه

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة اميرة ربيع عرض الرد
    توتى عايزة اعرف ايه فايدة البيس بتاع برجوا هو عندى ومش عارفه استعمله ازاى وايه فايدته بالظبط

كمان ياريت تقوليلى على اى منتج للتشققات البيضا لانى غلبت فيها
    بصى يا حبيبى بالنسبة للبايز دة تضعية قبل كريم الاساس على وجهك فهو يساوى لون البشرة وحلو جدا ليها
    وللتشققات البيضا واللة حبيبتى دى بتاخد وقت طويل فى علاجها ولازم تروحى لدكتور جلد متخصص

الردود
    4
    عنجد مببدددددددددددددددددعه

الردود
    3
    الف شكر ليكي على الرد السريع وما تقصري واكيد حنحتاج لك مرة ثانية
    الله يعطيك العافية

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء العاشر)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 241
    اخر موضوع: 22-04-2009, 08:00 PM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السابع)
    الردود: 330
    اخر موضوع: 15-07-2008, 11:30 PM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السادس)
    الردود: 291
    اخر موضوع: 18-06-2008, 08:52 AM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الرابع)000000
    الردود: 258
    اخر موضوع: 20-05-2008, 02:08 PM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الثالث)000000
    الردود: 240
    اخر موضوع: 28-04-2008, 04:30 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ