انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 24 من 28 الأولىالأولى ... 14202122232425262728 الأخيرالأخير
عرض النتائج 231 الى 240 من 278

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء التانى)00

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة مهندسه25 عرض الرد
    ازييك اخبارك ايه انا عضوه جديده وعيزا اسالك كام سؤال معلش انا بشرتى جافه والايام دى بقت مقشره شويه وبشرتى لونها افتح شويه من الخمرى وعيزا كريم اساس وبودر نضيف وميجيرش فى وشى وكمان بلاقى الممثلين فيه لمعا بوشهم عيزا اعرف بيحطوا ايه وياريت اعرف الاسعار الى هتقولى عليها ومعلش حاجه تانى عيزا اعمل ضوافرى بتبقى الحوافى بتعتها بيضه وبتلمع معلش طولت عليكى اوى انا اسفه باااى
    طبع يا قمر الاول خالص لازم تستعملى روتين البشرة اليومى اللى داااااااااااااااااااااايما بقول علية من غسول وتونيك وكريم نهار وليل وعين واكيد قرتيهم فى مواضيعى بالشرح والماركات
    اوكىىىىىىىىىىىى
    تانى حاجة بالنسبة لكريم الاساس للبشرة الجافة ويكون فى ضى ولمعة خفيفة دة من كلينيك ب270ج روعة لبشرتك \\\\\\\\\

SOFT FINISH MAKEUPمكياج مرطب يخفي التجاعيد والخطوط للبشرة الجافة مع عاكسات ضوئية تقلل من ظهور التجاعيد والخطوط وتضفي مظهراً طبيعياً ناعماً وتعطى ضوء للبشرة0

ودى بودرة رائغة من غيرلان ب340ج بس خرااااااافة \\\\\\\\ لاعطاء اللمعة المحببة لكى\\\\\

TERRACOTTA SECRET GOLD, SUBLIME ALL OVER POWDERبودرة رقيقة وخفيفة تحتوي على جزيئات ذهبية ونحاسية ذات لمعة لؤلؤية تجعل البشرة تتوهج بإشراق ناعم ذهبي. تركيبة ناعمة كالحرير. توضع بشكل خفيف على الوجه لتعطي نتائج مذهلة لا تقاوم.

ولاظافرك هاتى مانيكبر فرنسى من بورجوا ب30ج اللون البيج وضعية فوق الابيض الامامى من اظافرك
    وانصحك تستعملى المبرد الخشبى وفى اتجاة واحد يعنى مش رايح جاى ولاتبردى الجوانب من اظافرك الامام فقط
    فهمتى ودة هايعطيكى لمعة للحواف وممكن تستغنى عن الابيض الامامى وتستعملى فقط المقوى من بورجوا او ماكس فاكتور طبقتين يعنى طبقة وتستنى تنشف وضعى الاخرى

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة sasoooooooo2010 عرض الرد
    هاى توتى مرسى اوى على اهتمامكم وردك عليا
    بس كنت عاوزة اسالك على شويه حاجات كده
    كريم الاساس اللى انتى قولتى عليه ده بيكون تقيل اوى يعنى .......يعنى هيكون باين اوى على وشى عشان انا عاوزة حاجة تخلى بشرتى مش باين فيها الحبوب بطبيعية
    تانى حاجة قوليلى الاسعار
    تالت حاجة منتجات بورجوا احلى ولا ديوار اللى انتى قولتى عليه
    معلش انا عارفه انى زهقتك
    طبعا ديور احلى واغلى بس بورجوا عملية فى اسعارها وحاجاتها جميلة جدا برضة

والكريم يا قمر مش تقيل خالص دة روعة وهو ب370ج وبيبان طبيعى جدا واللة

طبعا بورجوا ارخص بس دة ملوش حل ولا نص كلمة علية معروفة ديور عالميا

الردود
    28
    تووووووووووووووووووووتىىىىىىىى وحشتينى يا اجمل بنووووووتة شافتها عنيا واللة
    اية الجمال والردود العسل دى بس
    لمهم انا عليزة كريم اساس وماسكر ا وجلوس وكحل بس من بورجواا والصور ياريت يا منى والسعر طبعا
    عشان هاروح اشتريهم على طول مع انى عارفة انك مش بتروحى خالاص دلوقتى
    هاتوحشينى واللة
    موبايلات بقى
    بااااااااااى

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة nasle عرض الرد
    تووووووووووووووووووووتىىىىىىىى وحشتينى يا اجمل بنووووووتة شافتها عنيا واللة
    اية الجمال والردود العسل دى بس
    لمهم انا عليزة كريم اساس وماسكر ا وجلوس وكحل بس من بورجواا والصور ياريت يا منى والسعر طبعا
    عشان هاروح اشتريهم على طول مع انى عارفة انك مش بتروحى خالاص دلوقتى
    هاتوحشينى واللة
    موبايلات بقى
    بااااااااااى
    اية يا قمر وحشانىا نتى فين يا بنتى بقالك ياما مش كلمتينى
    المهم
    الفاوندبشن دة رائع وجديد على فكرة من بورجوا\\\\\\\\\\\

وواللة تحفة بجد وميزتة انة بيخفى علامات التعب والنوم وخصوصا بالنهار او وانتى صاحية من النوم رائع

والماسكرا دى تحفة من بورجوا\\\\\\\\\\\\\\

والجلوس دة جاامد اوى عندى منة \\\\\\\\\

اما الكحل فدة لسة جديد وجميل جدا عن الاول القديم\\\\\\\\

والاسعار
    الفاوندشن 120ج
    الماسكرا 75ج
    الجلوس 55ج
    الكحل35ج

تماااااام كدة يا قمر

الردود
    2
    ميرسي علي الموضوع التحفه دا بجد ما شاء الله عليكي
    بالنسبه للبشره انا بشرتي دهنيه انا مهتمه بيها الحمد لله بس انا عايزه كريم اساس يكون خفيف لمجرد انه يدي حيويه للون البشره لان انا لوني ابيض بس باهت بس يكون سعره معقول بليزز و عايزه اعرف هو كحل بورجوا فعلا مش بيسيح ولا عشان انا بشرتي دهنيه لازم الكحل يسيح و كمان انا بستخدم ماسكارا اماندا حلوه ولا لا ?? و افون حلوه ولا لا ? و كماااااااااااان يا ريت لو تعرفي اي منتج بيطول الرموش تقوليلي عليه بس يكون اكيددددد اه و انا عندي 19 سنه .................
    بالنسبه لشعري انا شعري دهني و ناعم و فتلته رفيعه اوي في الصيف بيتاأثر بالرطوووووووبه قوي و بيهيش .. انا ناويه اهتم بيه عشان عايزا اطوله فقررت اني قبل الشاور بساعتين احط عليه زيت خروع+زيت جرجير+زيت زيتون وبعدين اغسله بشامبو خاص للشعر الدهني و مش عارفه البلسم ينفع للشعر الدهني ولا لأ ?? فا ياريت تقوليلي شامبو حلو لنوع شعري و لو البلسم ينفع قوليلي بردوا ...........و لو الزيوت دي هتزود من دهنية الشعر قوليلي عشان ماحطهاش
    و عايزه سيروم كماان بس هو احطه قبل السشوار ولا بعد السشوار عشان ميطلعش شعري هايش ?? هو السيروم بيحمي الشعر من الرطوبه ???? اه و كمان ناويه قبل ما ابتدي في كل ده اقص اطراف شعري ... ها كويس كداا ?? يعني لو عملت كل دا هيجيب نتيجه ?? انا اسفه والهي طولت عليكي قوي انا عارفه بس فين و فين علي ما بلاقي حد بيفهم و يا ريت اه منتج تقوليلي عليه ميكونش غالي يعني في حدود المعقول

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة Youya عرض الرد
    ميرسي علي الموضوع التحفه دا بجد ما شاء الله عليكي
    بالنسبه للبشره انا بشرتي دهنيه انا مهتمه بيها الحمد لله بس انا عايزه كريم اساس يكون خفيف لمجرد انه يدي حيويه للون البشره لان انا لوني ابيض بس باهت بس يكون سعره معقول بليزز و عايزه اعرف هو كحل بورجوا فعلا مش بيسيح ولا عشان انا بشرتي دهنيه لازم الكحل يسيح و كمان انا بستخدم ماسكارا اماندا حلوه ولا لا ?? و افون حلوه ولا لا ? و كماااااااااااان يا ريت لو تعرفي اي منتج بيطول الرموش تقوليلي عليه بس يكون اكيددددد اه و انا عندي 19 سنه .................
    بالنسبه لشعري انا شعري دهني و ناعم و فتلته رفيعه اوي في الصيف بيتاأثر بالرطوووووووبه قوي و بيهيش .. انا ناويه اهتم بيه عشان عايزا اطوله فقررت اني قبل الشاور بساعتين احط عليه زيت خروع+زيت جرجير+زيت زيتون وبعدين اغسله بشامبو خاص للشعر الدهني و مش عارفه البلسم ينفع للشعر الدهني ولا لأ ?? فا ياريت تقوليلي شامبو حلو لنوع شعري و لو البلسم ينفع قوليلي بردوا ...........و لو الزيوت دي هتزود من دهنية الشعر قوليلي عشان ماحطهاش
    و عايزه سيروم كماان بس هو احطه قبل السشوار ولا بعد السشوار عشان ميطلعش شعري هايش ?? هو السيروم بيحمي الشعر من الرطوبه ???? اه و كمان ناويه قبل ما ابتدي في كل ده اقص اطراف شعري ... ها كويس كداا ?? يعني لو عملت كل دا هيجيب نتيجه ?? انا اسفه والهي طولت عليكي قوي انا عارفه بس فين و فين علي ما بلاقي حد بيفهم و يا ريت اه منتج تقوليلي عليه ميكونش غالي يعني في حدود المعقول
    طببعا يا قمر الاول خالص لازم تستعملى روتين البشرة اليومى اللى داااااااااااااااااااااايما بقول علية من غسول وتونيك وكريم نهار وليل وعين واكيد قرتيهم فى مواضيعى بالشرح والماركات
    اوكىىىىىىىىىىىى
    وكريم الاساس الخفيف اللى مش بيبان وفى نفس لوقت بيغطى اى شوائب ويعطى نضارة يبقى من بورجوا دة \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

وواللة تحفة بجد وميزتة انة بيخفى علامات التعب والنوم وخصوصا بالنهار او وانتى صاحية من النوم رائع

وكحل بورجوا حلو وفى احلى طبعا لو انتى عنيكى بتسيح الكحل زى جفنشى او غيرلان او فيرزتشى والواحد منهم ب100ج او فى ب130ج للتانى والاخير
    وماسكر اماندا وافون حلوة بس افون هاتى منها الغالى بس

وشعرك بلاش الزيوت عشان مش تزودها كتر لشعرك
    هاتى شامبو وبلسم مخصوصين للشعر الدهنى من لوريال
    واعملى حمام كريم مرة اسبوعيا من لوريال او كاريتية او فى او فايف
    والسيرم تضعية فى اى وقت سواء بقى شعرك مبلول او ناشف او قبل استشوار و بعدة عادى يعنى
    وهاتى السيرم من كاريتية او ميدا فيتا والواحد حوالى 45ج و55ج
    ماااااااشى يا قمر

الردود
    28
    شكرا ياتوتى ياقمر على جوابك على سؤالى

معلش كنت عاوزة اسال عن ماسك يكون حلو للشعر الجاف والمتقصف بس ياريت يكون فعلا كويس ويجيب نتيجة وياريت سعره والاقيه فين.

كنت كمان بسال هى صيدلية العزبى فين فى اسكندرية بالظبط.
    وكن كمان عاوزة اعرف هل منتجات نتروجينا موجودة فى اسكندرية وكمان الفازليين اللى بييجى فى التلفزيون اللوشن والكريم موجودين بردو فين .
    معلش ياقمر طولت عليكى ربنا يبارك فيكى يارب.

الردود
    3
    اختي في الله توتي ارجوك تردين على اسئلتي ولا تقولين لي راجعي الردود لاني قريت الكثير من الردود بس سراحة مو كلها تعبت ما شاء الله من القراءة المهم ما اطول عليك !!!!
    بغيت اسالك عن المكياج انا بشرتي جافة وعمري 32 ممكن تقولي لي افضل الانواع من.....
    بيس الوجه والعين ــــــ الفاونديشن والبودرة واللوس باودر ــــــ الاي شدو ـــــــ البلاشر ـــــــ الارواج ـــــــ الكحل ــــ
    بودرة اللمسة النهائية ـــــــ خافي الحواجب ـــــ قلم الحواجب ــــــ المحددات ــــــ الكونسيلر ــــــــ الجلتر.
    وممكن برضو تقوليلي افضل انواع الشدو المخملي وايش رايك بماركة شيسيدو ومشكووووورة .
    آسفة على كثرة الاسئلة
    وبغيت اخبر الجميع انه ماركة كارولاين دنماركية

الردود
    584

byebye

1_توتى يا قمر عايزه اعرف سعر البرفان دا من جيفنشى

very irresistble

2_وبخصوص سيرم وحمام كريم كريستاس بيعمل ايه فى الشعر بالظبط ولو الواحد عايز يجيب منهم حاجه واحده بس برضوه تعمل مفعول كويس يبقى ايه

3_ومعلش يا قمر ياريت تقولى سعر الروتين اليومى من كلارنس

4_ وهل فيه روتين يومى للجسم

ومعلش تقلت عليكى
    آخر مرة عدل بواسطة ROROOOO : 02-04-2008 في 08:31 AM

الردود
    584
    تعقيب كتبت بواسطة ROROOOO عرض الرد
    1_توتى يا قمر عايزه اعرف سعر البرفان دا من جيفنشى

very irresistble

2_وبخصوص كل منتجات كريستاس بيعمل ايه فى الشعر بالظبط واسعارها ولو الواحد عايز يجيب منهم حاجه واحده بس برضوه تعمل مفعول كويس يبقى ايه

3_ومعلش يا قمر ياريت تقولى سعر الروتين اليومى من كلارنس

4_ وهل فيه روتين يومى للجسم

ومعلش تقلت عليكى

.................................................. .............

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء العاشر)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 241
    اخر موضوع: 22-04-2009, 08:00 PM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السابع)
    الردود: 330
    اخر موضوع: 15-07-2008, 11:30 PM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السادس)
    الردود: 291
    اخر موضوع: 18-06-2008, 08:52 AM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الرابع)000000
    الردود: 258
    اخر موضوع: 20-05-2008, 02:08 PM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الثالث)000000
    الردود: 240
    اخر موضوع: 28-04-2008, 04:30 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ