انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 22 من 25 الأولىالأولى ... 121819202122232425 الأخيرالأخير
عرض النتائج 211 الى 220 من 248

الموضوع: عروسات المستقبل تعالوا اقولكم ..

الردود
    900
    هنودة حبيبة قلبى .. ازيك عامله ايه ؟؟ .. وحشتينى الايام اللى فاتت دى .. بس برضه مهما كان مش بقدر ما اقراش كلامك الجميل والمفيد ..

بصى بقى ياستى بالنسبه لازاله الشعر قبل الفرح ان شاء الله .. هل احاول اعمل جسمى كله مثلا قبل الفرح بيوم واحد ؟؟؟ بس خايفه الا اكون مثلا انشغل فى حاجه تانيه وتعطلنى زى بروفات الفستان مثلا او ان فى ناس بييجوا يهنوا وكده .... وفى نفس الوقت انتى عارفه ان الجلد بيبقى شكله حلو اوى فى اول ما بنزيل الشعر لان بيكون فى اول نظافته .... وفى نفس الوقت برضه انا خايفه مثلا انى اعمل قبل الفرح بتلات ايام مثلا او اربعه وبعدين بعد اسبوع من الفرح الاقى الشعر يبدأ يظهر ..

وخصوصا انى مش عاوزة ولا شعرايه صغيره تبان .. خااااااااالص .. نفسى جلدى يفضل نظيف قدام زوجى ان شاء الله .

معلش بقى طولت عليكى

الردود
    493
    هو تمام مش بيسبب لى حساسيه ولا حاجه ..

ع العموم خلاص هستمر عليه .. واما اشوف النتيجه هتظهر امتى

كنت عاوزه اسأل .. بالنسبه للانجيرى .. فيه ناس بتقول كترى م الحاجات دى لانك هتفضلى ف اول جوازك دايمابيها .. وناس تانيه يقولوا لآ جييى منها عدد محدود علشان تبقى تجيبى بعدين اللى على زوق زوجك ..اعمل ايه ؟
    انا جبت عدد لا بأس منو يعنى ..بس معظمهم قصير .. ناويه اطلع واجيب طويل بقا .. اكتّر ولا إيه ؟؟

وبالنسبه لمكواة الشعر السيراميك ( بروان ) .. اناان شاء الله ناويه اجيبها ( انا شعرى ناعم اوى بس للأسف هايش من الاطراف .. ودى حاجه مدايقانى ) المهم .. علشان شعرى مايتبهدلش طبعا من غسيله وف نفس الوقت العمايل بيها ..اجيب له ايه

وايه احسن نوع حمام كريم استعملتوه يا بنات لانى جربت حمامات الزيت وبجد بحس انها مش بتعمل حاجه معايا

معلش طولت عليكوا

وياهبه .. انا عن نفسى هعمل السويت قبل الفرح ب 3 ايام كدا

لانك عارفه طبعا قبل الفرح بيوم بيبقى الكل مشغول ومحدش فاضى .. وكمان ممكن يحصلى حساسيه ولا حاجه.. فأنا هعمل ف المضمووووووووووون .. وبما ان شعرى خفيف .. فمش هيطلع ( ادعوووووووووووووووووووووووا بقا ) ..
    وربنا يستر بقا م الحكايه دى لانى شايله هم السويت ..وخصوصا عند الوصول لمثلث برمووووووووووووودا
    آخر مرة عدل بواسطة solitair_sam : 23-04-2009 في 09:34 PM

الردود
    900
    تعقيب كتبت بواسطة solitair_sam عرض الرد
    هو تمام مش بيسبب لى حساسيه ولا حاجه ..

ع العموم خلاص هستمر عليه .. واما اشوف النتيجه هتظهر امتى

كنت عاوزه اسأل .. بالنسبه للانجيرى .. فيه ناس بتقول كترى م الحاجات دى لانك هتفضلى ف اول جوازك دايمابيها .. وناس تانيه يقولوا لآ جييى منها عدد محدود علشان تبقى تجيبى بعدين اللى على زوق زوجك ..اعمل ايه ؟
    انا جبت عدد لا بأس منو يعنى ..بس معظمهم قصير .. ناويه اطلع واجيب طويل بقا .. اكتّر ولا إيه ؟؟

وبالنسبه لمكواة الشعر السيراميك ( بروان ) .. اناان شاء الله ناويه اجيبها ( انا شعرى ناعم اوى بس للأسف هايش من الاطراف .. ودى حاجه مدايقانى ) المهم .. علشان شعرى مايتبهدلش طبعا من غسيله وف نفس الوقت العمايل بيها ..اجيب له ايه

وايه احسن نوع حمام كريم استعملتوه يا بنات لانى جربت حمامات الزيت وبجد بحس انها مش بتعمل حاجه معايا

معلش طولت عليكوا

وياهبه .. انا عن نفسى هعمل السويت قبل الفرح ب 3 ايام كدا

لانك عارفه طبعا قبل الفرح بيوم بيبقى الكل مشغول ومحدش فاضى .. وكمان ممكن يحصلى حساسيه ولا حاجه.. فأنا هعمل ف المضمووووووووووون .. وبما ان شعرى خفيف .. فمش هيطلع ( ادعوووووووووووووووووووووووا بقا ) ..
    وربنا يستر بقا م الحكايه دى لانى شايله هم السويت ..وخصوصا عند الوصول لمثلث برمووووووووووووودا
    يا اهلا بيكى يا قمر .... والف مبروك على جوازك وربنا يبارك لك ان شاء الله ... انا بقى بإذن الله حكون بعدك بـ 3 شهور ... يعنى اكون عرفت رأيك فى الجواز بقى ان شاء الله
    بالمناسبه اسمك ايه ؟؟؟ وعلى فكره احسن ناس هم ناس المنصورة واختى متجوزة من هناك برضه ...
    هو انا كنت بستخدم براون فى ازاله الشعر .. بس ناويه ان شاء الله من دلوقتى انى استخدم الحلاوة عشان يكون شعرى قل لحد معاد الفرح ان شاء الله . ان شاء الله وقتها بقى اكون قررت حعمل امتى ....

الردود
    1,155
    [quote=هنودة هنانيدو;8009459]
    تعقيب كتبت بواسطة basbosa.2 عرض الرد
    هنووووووووووده ياقمر انتى مرسىىىىىىى جدااااااااا حبيبتى

بس عندى سؤال بخصوص الشعر الزائد...احنا طبعا شلناه قبل الفرح وكله تمااااام واتجوزنا وخلاص طيب لما يبدا يطلع تانى بقى نعمل ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟خصوصا انه بيكون صغير والسويت مش بتشيله...وحتى لو استخدمنا سيلك ابيل مش هينفع للمنطقه الحساسه لانى مبستخدمش غير السويت ليها؟؟؟؟؟ وكمان هنكون شيلنا الصغير اللى طلع بس اللى مكنش طلع هيطلع( لانه مش كله طلع)..فهمانى؟؟ وتبقى حووووووسه وطبعا مش المفروض ان الزوج يشزوفه على الاقل فى الاول يعنى......صح ولا ايييييييييه؟؟؟

وطبعااااا عايزة اللينك ابعتهولى....وياااااااريت لو فيهم فساتين خطوبه عشان خطوبتى فى شعر 7 ولسه مجبتش الفستان.........وبما انك من الاسكندريه هستغلك واقولك تقوليلى على اتيليه حلوووووو اشترى منه فستانى.....وايه رايك فى ناديه الشيخ عشان انا بفكر اروحلها من الاول؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وكمان لو تعرفى متوسط اسعار فساتين الخطوبه ايييييه؟؟؟؟؟؟

والله سؤالك انا سالته اصحابى اللى اتجوزوا منهم بنات عملت بسليك بيل اول ما ابتدى يطلع وفيه بنات سبيته شوية لغاية ما عملته بالسويت وهى بردو معتمدة على نمو شعرك عندك يعنى يا بسبوسة يا امورة لو انتى الشعر عندك بيتاخر نموه يبقى حتبقى عارفة انه مثلا بيطلع بعد شهر وانه حيطلع خفيف حيبقى مش ظاهر اوى تقدرى تستنى وتعمليه سويت ولو شعر عندك بيطلع سريع وبيبقى غامق وظاعر عليكى بالسيلك بيل لانها اسرع

انا بعتلك اللينك وعلى فكرة صاحبة الجروب هى بتفصل وصاحبة اتيليه فى اسكندرية حتلاقى التفاصيل على الجروب .ز بالنسبة احسن اتيليه نور نوح اللى لوران على شارع ابوقير فوق امريكان فرينتشر والاسعار حسب الموديل يعنى حتلاقى حاجات من 750 لغاية ما تبقى عايزة ولو تقدرى تفصلى بردو يبقى كويس وعندك كمان منال القاضى ,, بالنسبة نادية الشيخ انا مش بحبها يعنى مش برتاح فى تعامل معها بس بردو روحى بصى عليها لو محتاجة اى تفاصيل تانية ابعتيلى ياقمر

مرسىىىىىىىى يااحلى هنووووده...وحمدالله على سلامتك ياقمر بجد فرحت قووووووى لما لقيتك جيتى وان شاء الله اشوف الاتليهات دى بس هو فى فعلا ب 750 دا انا قلت هيكون فى حدود 3000 مثلا يلا ربنا يسهل بقى

وكنت عايزة اسالك كمان عن اتيليه اليمانى فى ناس قالولى عليه...انتى ايه رايك فيه؟؟؟؟

الردود
    493
    هبه ..مشاقصد براون لازالة الشعر

انا بتكلم عن مكواة الشعر

اللى هى دى

واللى تعرف انواعها واسعارها .. ياريت تفيدنى

وميرسيهاااات ليكى يا هبه .. واكيد اختك منوره المنصوره والله

الردود
    900
    تعقيب كتبت بواسطة solitair_sam عرض الرد
    هبه ..مشاقصد براون لازالة الشعر

انا بتكلم عن مكواة الشعر
    ياحبيبتى انا كنت بتكلم بخصوص الموضوع اللى اتكلمنا فيه عن معاد ازاله الشعر قبل الفرح وكنت بقول انى بقالى فتره بستخدم براون للازاله ومن دلوقتى ان شاء الله حستخدم الحلاوة عشان الشعر يبدأ يقل ...... اما موضوع مكواة الشعر فأنا سايباه لهنوده حبيبتنا كلنا .

لانى بصراحه مش بستخدم مكواه شعر ... ونصيحه منى انتى بتقولى ان اطراف شعرك بس هى اللى منعكشه بس شعرك اصلا ناعم.... انا انصحك انك ما تستخدميش المكواه عشان ما تبوظش شعرك ولا تقصفه وعشان ما تساعدش على تساقطه ... فخليكى كده طبيعيه احسن وانصحك بإنك تستعملى كريمات تغذيه شعرك واعملى حنة لشعرك عشان تغذيه .
    وبرضه حسيب الرأى الاول والاخير لهنودة

الردود
    493
    ميرسى كتير ليكىيا هبه .. بس اصلى جربت حاجات كتير لشعرى معرفش ليه هايش ..هتجنن

فقلت يعنى المكواه ممكن تفيدنا ف االاوقاااااااات الحرجه .. طبعا مفهوم ايه هى الاوقات دى ههههه
    آخر مرة عدل بواسطة solitair_sam : 23-04-2009 في 10:03 PM

الردود
    1,943
    هبة الجميلة فينك وحشتنى انتى كمان ... بصى حبيبى بلاش تعملى سويت قبل الفرح بيوم عشان زى ما قلتى مش تضمنى ظروفك وكمان خلى الجلد يرتاح شوية يعنى قبل الفرح بيومين حلو اوى الشعر مش حيلحق يطلع طبعا وزكمان بشرتك ترتاح ويبقى عندك وقت وحطى زيت زيتون بجد بيقلل الشعر وبيخلى الجلد ناعم وبيدى لمعة جربى الايام ديه
    بالنسبة لبروان خليكى فى السويت احلى عشان بتنظف الجسم اكتر وتقلل الشعر يعنى حتى الايام ديه ركزى على السويت وخلى بروان لبعد الزواج لما مش يبقى عندك وقت ابقى اعملى بيها

الردود
    1,943
    [quote=solitair_sam;8010253]

اقولك ياقمر لانجيرى هاتى كل الانواع بس مش بعدد كبير يعنى مثلا جيبتى قصير 5 وتجيبى5طويل وتجيبى اطقم برا واندر وتجيبى بيبى دول وفيه لانجيرى بيبقى حركات مختلفة والوان يعنى اللى اقصده مش الهدف انه يكون عندك 100 لانجيرى المهم يكون عندك تنويع فى الموديل والالوان بالنسبة الطويل ايوة انزلى هاتى عشان طبعا تغيير كمان ممكن فى الاول تكونى مكسوفة تلبسيه كمان بيدى شكل انوثى جميل ..

بالنسبة مكواة الشعر بيبى ليس كماركة احسن من بروان وحتلاقى اسعارها بتبتدى من 200 لغاية 380 وكل اللى جربها عجبتهم جدا واحلى من بروان والهيشان ممكن تحطى سيروم لانه بيقلل الهيشان وعندك زيروفريز وبالنسبة حمام كريم انا جربت بوناويل بجنين القمح وعجبنى

الردود
    1,943
    [quote=basbosa.2;8010342]
    تعقيب كتبت بواسطة هنودة هنانيدو عرض الرد

وكنت عايزة اسالك كمان عن اتيليه اليمانى فى ناس قالولى عليه...انتى ايه رايك فيه؟؟؟؟
    بيبتدى على 750 و 1000 حسب الموديل واليمانى حلو

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 12)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 258
    اخر موضوع: 13-11-2009, 09:06 AM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 5 )
    الردود: 266
    اخر موضوع: 05-07-2009, 07:53 PM
  3. " عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 3 )
    الردود: 310
    اخر موضوع: 09-06-2009, 08:57 PM
  4. عروسات المستقبل تعالوا اقولكم.. جزء 2
    الردود: 268
    اخر موضوع: 08-05-2009, 09:20 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ