انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:

عرض نتائج الاستفتاء: ما رأيكم فى الموضوع ؟

المصوتون
519. لا تستطيع التصويت في هذا الاستفتاء
  • فكره كويسه و جديده

493 94.99%
  • تقليدية و عاديه

26 5.01%
الصفحة 22 من 72 الأولىالأولى ... 1218192021222324252632 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 211 الى 220 من 712

الموضوع: كيف تصنعين ديكور منزلك بيدك ؟ تفضلى انا من كلية تربيه نوعيه و ناويه اعلمكم

الردود
    1,215
    و بعد اختيار الصوره من الجهاز نضغط تحميل ثم اغلاق الصفحه ثم اضف رد
    الصور المرفقة الصور المرفقة  

الردود
    206
    مفيش تعب ولا حاجة حبيبتي بالعكس دي ممكن تكون فكرة ننزلها هنا في المنتدى نعرف بيها اخواتنا ازاي ممكن نستخدم طريقة الطباعة بالباتيك او الشمع لعمل اشياء مختلفة وتظيفها في اشياء عديدة زي مثلا عمل خدادية او عمل تابلوهات ودي فعلا فكرة رااااااااااااااااااااااااااااااااااائعة يا جماعة ان شاء الله اجيبها قريب احاول اجمعها وانزلها في اقرب وقت باذن الله
    ولكن كنت عاوزه اعرف منك سارة هل عندك اي فكرة عنها اوسمعتي عن طريقتها الى حد ما بتكون ازاي وتساعديني في الفكرة اللي ممكن نوظفها فيها لانها فعلا طريقة جميله اوي ممكن نعمل بيها حجات كتيرة

الردود
    1,215
    تعقيب كتبت بواسطة so0oma عرض الرد
    مفيش تعب ولا حاجة حبيبتي بالعكس دي ممكن تكون فكرة ننزلها هنا في المنتدى نعرف بيها اخواتنا ازاي ممكن نستخدم طريقة الطباعة بالباتيك او الشمع لعمل اشياء مختلفة وتظيفها في اشياء عديدة زي مثلا عمل خدادية او عمل تابلوهات ودي فعلا فكرة رااااااااااااااااااااااااااااااااااائعة يا جماعة ان شاء الله اجيبها قريب احاول اجمعها وانزلها في اقرب وقت باذن الله
    ولكن كنت عاوزه اعرف منك سارة هل عندك اي فكرة عنها اوسمعتي عن طريقتها الى حد ما بتكون ازاي وتساعديني في الفكرة اللي ممكن نوظفها فيها لانها فعلا طريقة جميله اوي ممكن نعمل بيها حجات كتيرة
    لا انا لا اعرف عنها شئ انا استخدمت الربط و الشبلونة و الاستنسل فقط

الردود
    1,215
    تعقيب كتبت بواسطة elmohandesa عرض الرد
    هذه الجداريه انا عملاها من زجاج الاوبالين و هو نوع خاص جدا من الزجاج يستخدم فى عمل الجدريات
    لتقطيع هذا الزجاج الى قطع صغيره نستخدم اداه اسمها ألماظه
    نمشى بهى بقوه على قطعة الزجاج فتتكسر
    هذه الجداريه المكان المناسب لتعليقها لعمل ديكور على الحوائط التى بجوار المطبخ او الحمام
    الزجاج ملصوق بالسليكون على خشب ام دى اف معمول له برواز حتى لا يتقوس عندما يشرب السليكون
    انا فى انتظار اسألتكم
    ده اخر موضوع كتبناه جداريه
    الصور المرفقة الصور المرفقة  

الردود
    1,215
    الجداريه دى انا اللى عملاها ايه رايكم؟

الردود
    2,299

flower2

لا احنا بندرس كل حاجة زي ماقولتلك
    وعلى فكرة يا جماعة انا عندي فكرة حلوة اوي عاوزه اقولكوا عليها بالنحاس برضو بس باسلاك النحاس اللي هيا بيستخدموها في الكهربااااااااااااااااااااااااء اكيد شوفتوها واكيد انتي تعرفيها اختي المهندسة
    انا عملة بيها حلي بس بجد بتدي نتائج تجنن وكمان شكمل جديد للحلي وطبعا انا عارفه ان البنات بيحبوا كل حاجه جديده
    وان شاء الله قريب اجيبهالكوا بس اصورها واظبطها واجيبها
    صحيح اختي المهندسة ممكن اعرف اسمك او اناديلك اقولك ايه ؟؟؟؟؟؟؟
    وعلى فكرة طباعة الباتيك دي فعلا جميلة اوي وبتدي افكاااااااااااااااااااااااااااار كتيرة ممكن نستفيد منها هنا في المنتدى ونجيب شغل اتعمل منها قريب ان شاء الله
    لا انا لا اعرف عنها شئ انا استخدمت الربط و الشبلونة و الاستنسل فقط
    الجداريه دى انا اللى عملاها ايه رايكم؟
    ماااااااااااااااااااشاءالله عليكم انتو الاتنين
    سومة وساره ربنا يبارك فيكم
    بس معلشو ممكن اقتررح عليكم حااااجه انا مثلا واكيد ف زى كتير مش فاهمين معظم المواد والاسماء اللى بتتقال انا بقترح عليكم انكم مثلا تتفقو تنزلو حاجه حاجه بس الاهم بالصورر لان انا مثلا مصريه ونوبية الحمدلله بس مش عايشه ف مصر فامش هاعرف اماكن اللى بتيبع المواد انما بالصور يكون احسن
    وياساره انا كنت رديت عليكى بخصوص موضوع الجداريه قبل كدا وبقولك بجد انها تجنن ونفسي اعرف ازاى تتعمل
    برضو ف حاجه تانيه ياريتكم مثلا حاجه زى الجداريه دى تعرفونا فين نقدر نحطها لتعطى شكل اجمل يعنى وهل ممكن نستخدمها ف حاجه تانيه ياريت تكونى فهمتونى وتسلللللللمو
    وانتو خليكم ع راحتكم اذا الاقتراح عاجبكم اوكى لو لاء عادى شوفو انتو الانسب ليكم

الردود
    1,215
    تعقيب كتبت بواسطة ام سعسع عرض الرد
    ماااااااااااااااااااشاءالله عليكم انتو الاتنين
    سومة وساره ربنا يبارك فيكم
    بس معلشو ممكن اقتررح عليكم حااااجه انا مثلا واكيد ف زى كتير مش فاهمين معظم المواد والاسماء اللى بتتقال انا بقترح عليكم انكم مثلا تتفقو تنزلو حاجه حاجه بس الاهم بالصورر لان انا مثلا مصريه ونوبية الحمدلله بس مش عايشه ف مصر فامش هاعرف اماكن اللى بتيبع المواد انما بالصور يكون احسن
    وياساره انا كنت رديت عليكى بخصوص موضوع الجداريه قبل كدا وبقولك بجد انها تجنن ونفسي اعرف ازاى تتعمل
    برضو ف حاجه تانيه ياريتكم مثلا حاجه زى الجداريه دى تعرفونا فين نقدر نحطها لتعطى شكل اجمل يعنى وهل ممكن نستخدمها ف حاجه تانيه ياريت تكونى فهمتونى وتسلللللللمو
    وانتو خليكم ع راحتكم اذا الاقتراح عاجبكم اوكى لو لاء عادى شوفو انتو الانسب ليكم
    ماشى لو فى حاجه من الادوات مش فاهماها قوليلى عليها و انا ححط صوريتها لو لسه عندى منها
    لان صعب احط كل الادوات اللى فاتت
    حكتب طريقة العمل بس مش انهارده

الردود
    1,215
    حجاوب على كل اسئلتك غدا لانى سأغلق الجهاز حالا سلاااااام

الردود
    44
    أشكرك كثيرا على سرعة الرد.

أختى أنا من القاهرة و لست من اسكندرية فهل تعرفين أماكن بيع هذه الخامات فى القاهرة؟

أسأل الله أن تكونى من الناجحين إن شاء الله و أرجو أن تبلغينا بالنتيجة فور ظهورها.

الردود
    44
    الجدارية جميلة ، ياريت تقولى طريقة عملها بالتفصيل و كم مقاسها و كم أخذت من الوقت فى عملها و ياريت كمان لو تدينا فكرة عن سعر مثيلتها فى السوق المصنوعة من موزايك الأوبالين و المصنوعة من الموزايك الزجاجى الذى يباع فى عبوات جاهزة.

مواضيع مشابهه

1. غيري من ديكور منزلك تفضلي وشوفي
    بواسطة stickers في الديكور الداخلي والخارجي
    الردود: 6
    اخر موضوع: 19-09-2010, 10:47 AM
  2. كيف تزيدين كمية الحليب في ثديك؟
    بواسطة دلوعة سهل في ركن المواضيع المكررة
    الردود: 10
    اخر موضوع: 09-02-2009, 09:58 PM
  3. كيف تصنعين ديكور منزلك بيدك ؟ ( الجزء الثانى ) تم تعديل العنوان
    بواسطة elmohandesa في ركن الأشغال اليدوية والخياطة
    الردود: 17
    اخر موضوع: 01-11-2008, 06:51 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ