انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 22 من 32 الأولىالأولى ... 12181920212223242526 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 211 الى 220 من 311

الموضوع: " عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 3 )

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة الدلوعه الجوري عرض الرد
    الصراحه ماقصرتي يعطيك العافيه انتظر جديدك
    تسلمى يا قمر على مرورك منورنا

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة أم همام و جمانة عرض الرد
    هنودة إن شاء الله تكوني كويسة النهارده .....إزيكو يا بنات
    هند بليز ممكن تديني الإسم الكيميائي للمراهم دي ( كيناكومب .فيوسيدين .بانثينول ) لأني مش لاقياها بالإسم ده في بلدي .أكيد تكون أسمائها مختلفة ..حتلاقي الاسم الكيميائي في العلبة نفسها بتاعت المرهم..و طلب تاني إنك لما تحطي في مواضيعك إسم مرهم معين يااااريت تحطي كمان الإسم الكيميائي بتاعو
    مييييييييييييييييرسي مقدما
    ازيك ياقمراية ؟؟ حبيبتى انتى عايشة فين مش فى مصر يعنى ؟؟؟ عامة حاضر يا جميل حاكتبلك الاسم كيمائى بتاعها
    بانثينول:::: d- panthenol
    فيوسيدين :::fusidic acid ph eur 20 mg
    كيناكومب ::: nystain - neomycin-gramicidin with triamcinolone - acelonide

الردود
    22
    ميرسيييي جدا يا قمر
    أيوه أنا مش من مصر

الردود
    180
    شكرا كتيييير ليكى ياهنوده على اهتمامك ونصيحك الجميلة والمفيدة ان شاء الله ربنا يجزيكى كل خير.....قوليلى يا نوده على اى دعوة تتمنيها ادعيلك بيها ان شاء الله كل يوم فى صلاة الفجر...ودى ابسط حاجة ممكن اهديها ليكى يا قمر...

الردود
    493
    هنوده .. بجد بجد استفدت جدا ..يابنتى موسووووووووووووووعه ( زى ما كان الراجل بيقول لحماده هلال ) .. ربنا يجمعك بزوجك على خير

بس معلش لانى جاهله حبتين تلاته اربعه .. ويمكن خمسه كمان

ومكنتش مهتمه لا بالماسكات ولا بالحاجات دى خالص

انا كل شويه اسمعك تقولى سكراب الملح والليمون ..لو مفيهاش حاجه يعنى ممكن تقوليلى اصلا سكراب يعنى ايه ؟؟ وبيتعمل ازاى للجسم ؟ وللمنطقه الحساسه ؟؟

وميرسيهااااااااااات كتيره ليكى ياقمر

الردود
    249
    تعقيب كتبت بواسطة هنودة هنانيدو عرض الرد
    تمام ياجميل طيب هو بعد كدا الدكتور حيبتدى كريم تانى عشان يكمل ولا ايه ؟؟؟ اخر طلب ممكن اسمه بالانجليش عشان اجيبه اجربه الايام دى لانى خسيت جدا والهالات عندى ظاهرة من الارعقاق وبعد العملية وكدا فرصة اجربه معاكى يا ملوكة
    *أنتى تأمرى يا هنوودة...اسمه momenta بس أنا عايزة الفت نظرك لحاجة هو مش مكتوب فى النشرة بتاعته انه للهالات السوداء ...عشان كده الدكتور هيكتبلى بعد ما همشى على الكريم ده شهر كامل كريم تانى هيكمل بمعنى أصح انه
    هو هيعمل نص العلاج وهيكمله بالكريم التانى
    لو هتستخدميه هتدنى بيه منطقة حول العين كلها والجفن كمان مرة الصبح ومرة وسط النهار.....وأنا تحت أمرك فى اى شئ...واسفة انى اتاخرت فى الرد

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة سماح عزت عرض الرد
    شكرا كتيييير ليكى ياهنوده على اهتمامك ونصيحك الجميلة والمفيدة ان شاء الله ربنا يجزيكى كل خير.....قوليلى يا نوده على اى دعوة تتمنيها ادعيلك بيها ان شاء الله كل يوم فى صلاة الفجر...ودى ابسط حاجة ممكن اهديها ليكى يا قمر...
    والله ياسماح انتى بجد كلك ذوق مجرد احساسك الجميل ده خلنى فرحانة مش عايزة اكتر من كدا ... انا حابقى طماعة واخليكى تدعيلى ان ربنا يجمعنى مع جوزو قريب وربنا يحمينا من اى شر ....ربنا يخليكى ليا يا سموحة

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة solitair_sam عرض الرد
    هنوده .. بجد بجد استفدت جدا ..يابنتى موسووووووووووووووعه ( زى ما كان الراجل بيقول لحماده هلال ) .. ربنا يجمعك بزوجك على خير

بس معلش لانى جاهله حبتين تلاته اربعه .. ويمكن خمسه كمان

ومكنتش مهتمه لا بالماسكات ولا بالحاجات دى خالص

انا كل شويه اسمعك تقولى سكراب الملح والليمون ..لو مفيهاش حاجه يعنى ممكن تقوليلى اصلا سكراب يعنى ايه ؟؟ وبيتعمل ازاى للجسم ؟ وللمنطقه الحساسه ؟؟
    وميرسيهااااااااااات كتيره ليكى ياقمر

انتى عسولة خالص ضحكت كتير لما قريت موسووعة ههههههههههه

سكراب بقى ياقمر ده زى تقشير للجسم يعنى بيعمل انه بشيل خلايا ميتة اللى بتبقى فيها الحبوب والسواد والخشونة سكراي يعنى صنفرة

فيه سكراب كتير فى السوق جاهز بس الطبيعى اكيد يبقى احسن اسهلها سكراب ملح + ليمون الملح عشان بيبقى خشن لما تفركى بيه الجسم يطلع حلايا الميتة كمان الملح بينعم والليمون عشان حامض بيفتح اللون ويبقى زى مطهر للجسم مش بيقولوا دايما اشربى ليمون وقت البرد عشان يطهر معدة

السكراب بيتعمل لكل الجسم حتى للبشرة ومنطقة حساسة طريقته انك تغسلى الجسم بماء دافيه وجسمك وهو مبلول حتحطيه عليه السكراب وتفركى على جسمك كانك بتعملى بالليفة بس بايدك لغاية ما تخلصى كل جسمك وتغسلى جسمك عادةى حتلاقى نعومة بعدها تحطى اى كريم مرطب او زيت لوز

الترطيب مهم عشان تغذى البشرة وعشان خلايا الجديدة تستفيد مرة بعد مرة حتلاقى لون بشرة موحد وكمان من غير حبوب واماكن خشنة وركزى فى كل مرة تعمليه على الاماكن الخشنة وبيتعمل مرة فى الاسبوع

تعملية انك تجيبى علبة او طبق صغير حطى ملح وحطيه عليه عصير الليمونة لغاية ما تحسى ان ملح دايب فى العصير يبقى سايل

فيه انواع جاهزة احسنها ملح الحليب اليوكو سبا حتلاقيه مرسوم عليه شكل البقرة حلوب فى مصر حتلاقيه 15 او 20 جنيه بيفضل معاكى كتير

وفيه ستيفز بالمشمش

تمام كدا ياقمر ؟؟

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة ملوكة 12 عرض الرد
    *أنتى تأمرى يا هنوودة...اسمه momenta بس أنا عايزة الفت نظرك لحاجة هو مش مكتوب فى النشرة بتاعته انه للهالات السوداء ...عشان كده الدكتور هيكتبلى بعد ما همشى على الكريم ده شهر كامل كريم تانى هيكمل بمعنى أصح انه
    هو هيعمل نص العلاج وهيكمله بالكريم التانى
    لو هتستخدميه هتدنى بيه منطقة حول العين كلها والجفن كمان مرة الصبح ومرة وسط النهار.....وأنا تحت أمرك فى اى شئ...واسفة انى اتاخرت فى الرد
    ملوكة ياقمر ربنا يخليكى حبيبى على ردك هو انا عملت سيرش على كريم لقيته مخصص للاكزيما والالتهابات يعنى بيستخدم للاطفال بسبب التهابات الحفاظات ومنطقة حساسة كتفتيح وللافرازات وفيه ناس جربته للابط تركيب كيمائى بتاع زيه وقريب من مرهم كيناكومب وكبناكومب فعلا مخصص الالتهابات والحساسية .. بس مش عارفة هو كدا مش مضر للعين خاصة انه فيه نسبة 1 % كورتيزون ؟؟؟ معلش ياملوكة انا دوشتك بس حبيت اقولك على كلام ده
    آخر مرة عدل بواسطة هنودة هنانيدو : 06-06-2009 في 01:07 AM

الردود
    33
    هنوده ازيك ياقمر عامله ايه يارب دايما تكونى بخير وربنا يارب يكرمك مش بس على معلوماتك التحفه دى لاء كمان على اهتمامك بكل حد والرد عليه مخصوص ربنا يارب يكرمك ويجمعك مع جوزو يارب

ومرسى جدا على جوابك على كريم العين اولاى وانتى قولتلى ان المغشوش ب25طب الاصلى فحدود كام عشان لما اروح ابقى عارفه حدوده عشان اتاكد انه اصلى ولو تعرفى طريقه اتاكد بيها يبقى ربنا يكرمك يارب

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )
    الردود: 271
    اخر موضوع: 26-09-2009, 08:07 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )
    الردود: 276
    اخر موضوع: 15-08-2009, 12:27 AM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )
    الردود: 235
    اخر موضوع: 20-07-2009, 12:47 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ