انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 155 من 156 الأولىالأولى ... 55105145151152153154155156 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1,541 الى 1,550 من 1560

الموضوع: ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات الجـ 3ــزء

الردود
    1,533
    ام حبيبة الله
    الله ييسّرلك عمليتك ويرزقك الحمل بإذن الله
    عجبتني (موجز الأنباء) .................................................. ..... واخيرا" (مع تحيات رويترز) ، ضحكتيني والله
    لا، يظهر انك منافسة قوية لرويترز
    مشكورة حبيبتي على نشرة الأخبار ، ولكن الحمد لله اطمأنيت عنكم ، تعّبتك معي ، امس لم استطع القراءة ، اقفلت سريعا" (لأني مت من النعس)

ياااااااارب ، ارزق كل اخواتي الحمل السليم المعافى والذرية الصالحة ، ونجّح كل عملياتهم واجبر خاطرهم يا كريم يا الله

الردود
    1,284

byebye

تعقيب كتبت بواسطة DR_LOLA عرض الرد
    على فكره احب بس اوضح
    ان هرمون الاستراديول ده مهم جداااااااااااااااا
    واعتقد نقص كبير فى طريقه الطبيب الذى لا يحدد مستواه فى خطوات العمليه
    بداء من بدايه ابر التنشيط الى تحديد يوم السحب
    لانه عدم قياسه ممكن يؤدى الى فرط زايد للتبويض وهو مايسمى hyperovulation syndrome
    وطبعا هو حاله مرضيه خطيره لا قدر الله

شكرا كتير د لولا يا قمر والله فدتني كتير .. أنا دكتوري ما قسلي اياه وما كنت بعرف شي عنه الحمد لله انه ما صار شي معي... بس اللي فهمته انه هلا بالترجيع مش ضروري يقاس ولا انا غلطانه ؟؟
    وبالنسبه للحساسة معك حق لاني هيك حسيت الموضوع يعني شي بتعلق بجهاز المناعة او تحسس من شي هو كان شي غريب يا رب ما يتكرر... بوقتها فسرتها بعقلي انه ممكن لانه الاجنه شي جديد دخل جسمي بس لما صار الحمل خارج الرحم خطر ببالي اللي صار وخوفني ...مش عارفه فيني اعمل شي اتجنبه ؟؟؟ يعني مثلا أطلب من الدكتور يغيرلي نوع المثبت ؟؟؟ على فكرة انا اخدت نوعين تحاميل شرجية ومهبليه بذكر وحده منهم اسمها سايكلوجست ...
    جد دكتورة لولا يسملوا كتير الله يجزيكي الخير ... الله يتمملك على خير وتشوفي روكا بين ايديك اكيد رح تطلع روعة زي امها ...
    على فكرة كنت بدي اسألك انت وين عايشة بمصر ؟؟؟ يا ترى قريبة مني انا عايشة بمصر الجديدة

الردود
    1,284
    تلسلميلي حبيبتي ام حبيبة الله ... يا رب نسمع عنك الاخبار الحلوة .. بالتوفيق يا قمر

الردود
    1,284
    تاما حبيبتي كيفك ؟؟؟؟؟ من فترة ما شفتك على المسنجر ...يمكن مني مش عارفه مالي ما الي خلق اضل قدام الكمبيوتر كتير بضل شوي وبعدين بفصل او بوقم اعمل شي بالبيت زهقانه من كل شي يمكن لانه قربت روحتي للدكتور هيك بصير معي لما اقرب ارحله ، أخدت موعد يوم التلاتا الجاي ومن وقتها وانا بلشت عندي حاله الاكتئاب مع اني ما بدي اعمل شي بس بدي اتأكد انه كل شي تمام وبعدها آخد ابرة تفجير يعني محاوله أخيره قبل ما ارجع الاجنة .
    . ليش ما بدها تزبط العمرة ... ان شاء الله بتروحي عمرة ويا رب نسمع عنك خبر حلو قريبا ... هانت حبيبتي صحيح تعبتي كتير الفترة اللي فاتت بس ان شاء الله خلص ...التعب انتهى ويا رب قريبا نفرح بخبر حملك ... رح افتح اليوم خلال النهار اكتر من مرة وان شاء الله اشوفك على المسنجر.. اشتقتلك ...ديري بالك على حالك حبيبتي وما بدي تفكري بالاجهاض فكري بس بالحمل اللي بده يحصل قريب حاولي قد ما بتقدري تبعدي فكرة الاجهاض عن بالك واعتبريها من الماضي لانه ان شاء الله هلا ما في سبب عندك ليتكرر اللي صار مع زمان ...

الردود
    1,253
    [quote=DR_LOLA;5864589]على فكره احب بس اوضح
    ان هرمون الاستراديول ده مهم جداااااااااااااااا
    واعتقد نقص كبير فى طريقه الطبيب الذى لا يحدد مستواه فى خطوات العمليه
    بداء من بدايه ابر التنشيط الى تحديد يوم السحب
    لانه عدم قياسه ممكن يؤدى الى فرط زايد للتبويض وهو مايسمى hyperovulation syndrome
    وطبعا هو حاله مرضيه خطيره لا قدر الله

دكتورة لولا إيه أخبارك وأخبار البيبى الله يتمم لكى على خير يا قمر ويسهل عليكى الولادة إن شاء الله
    أنا أول مرة أسمع عن الهرمون ده وأنا عملت العملية مرتين الدكاترة محدش فيهم جاب سيرته خالص
    فى المركز المصرى يا ترى هما طلبوه منك لما عملتى العملية هناك؟؟؟
    وبعدين أنا لما عملت العملية التانية اللى خلفت فيها إبنى أخدوا منى يوم السحب 19بويضة ممكن يكون كان عندى فرط زايد فى التبويض؟؟؟؟؟؟بس الحمد لله ربنا ستر .....على العموم شكرا لكى على هذه المعلومة القيمة جزاكى الله خير ربنا يخليلك روكا........

الردود
    1,253
    [quote=ام خاطر;5861801]حبيبتي ريدوو والله حاسه فيك اختي ان شاء الله حبيبتي تتسهل كل اموورك ياارب وتعملي العمليه وتحملي ونفرح فيك ياارب حبيبتي ادخلي وانت مطمئنه وريحي حالك وقولي الحمد اللهعلى كل حااال
    والله حبيبتي انا متفائله بك ان شاء الله نفرح بك قريبا اختي
    اما عن اخباااري
    اخر هذا الشهر ابني حيخلص المدرسه وانا فرحانه به لانه حصل شهادة امتياز في حفظ القرآن السنه الي فاتت والسنه هذه الحمد الله ربي يجعله من البارين الصالحيين يااارب
    انا اشغل نفسي في المطبخ واذا مليت اخذت ولادي ورحنا على اي مول قريب اتفسحنا واتعشينا والحمد الله انا مبسوطه طولت عليك صح..............؟؟؟ هههه
    حبيبتي لاتفكرين وقولي الي ربنا كاتبه هو الي حيصير واعملي العمليه وانت متفائله حبيبتي
    وتوكلي على الله
    اختك ام خاطر

الأخت العزيزة أم خاطر جزاكى الله ألف خيرعلى ردك ودعواتك الصادقة .......والله كلامك جميل
    وبيريحنى فعلا الله يخليليك ولادك يااااااااااااارب
    بسم الله ماشاء الله على إبنك الله يحفطه لكى وتشوفيه حافظ للقرآن كله وداعى إلى الحق يا رب
    وتشوفى أخته كمان حافظة لكتاب الله ويلبسوكى وأبوهم تاج من نور فى الجنة إن شاء الله يارب.
    حبيبتى........الحمد لله إنك بخير طمنتينى عليكى أيوة كده إتفسحى كتير واخرجى عشان لما تعملى العملية يكون كلك نشاط وتفاؤل وربنا يرزقك بتوأم إن شاء الله تعالى.....
    وإنتى مش بتطولى فى كلامك أبدا بالعكس أنا بحب كلامك وبستفاد منه كتير وبيريحنى جدا وبحب أطمئن عن أخبارك ......يا رب تكون أخبارك كلها حلوة دايما وأسمع عنك كل خير........

الردود
    1,253
    [quote=قلوب خضراء;5862192]حبيبتى ريدو
    اولا انا متشكرة ليكى جدا لسؤالك الدائم عنى حبيبتى
    ثانيا حبيبتىليه كل القلق ده؟ لو انت خايفة من طول المدة اللى هتبعدى فيها عن جوزك جربى انك تعملى كل الفحوصات والتحاليل اللازمة فى المكان اللى انتى مقيمة فيه دلوقت ولما تطمنى انك جاهزة للعملية انزلى مصر لمدة شهر دى اعتقد مدة كافية للعملية ومدام ياحبيبتى جوزك اقتنع وهتعملى عمرة ان شاء الله فدى فرصة انك تعملى استخارة عشان ترتاحى ونفسيتك تبقى اهدى وان شاء الله مش هيجيلك غير كل خير
    انا عايزاكى اقوى من كدة امال هنستمد القوة منين بس ؟احنا عايزين نستمد القوة من بعض مش كدة ولا ايه؟ يارب ياحبيبتىتبقىدى آخر عملية ويرزقك منها باخوات لابنك ان شاء الله وماتنسيش تدعيلى فى العمرة...... .دعواتى لك بالتوفيق
    بالنسبة لى مفيش جديد غير انى منتظرة النتيجة وباحاول اتغلب على القلق بقراءة القرآن وبامارس يومى عادى وباحاول ارتاح من وقت للتانى وربنا يسترها ان شاء الله

قلوووب خضرااااء
    شكرا يا حبيبتى على كلامك الجميل وربنا يكمل لكى على ألف خير ويرزقك بأخين توأم لفرح إن شاء الله .....والله يا حبيبتى القلق والتفكير ده غصب عنى هاعمل إيه بس...وأنا مش عارفة إيه هى التحاليل اللى بيطلبوها قبل العملية؟؟؟؟؟المرة اللى فاتت طلبوا منى وظائف كلة وكبد بس...هو فيه حاجة تانى غير كده ..؟؟؟
    أحنا اليوم بالليل هنتوجه إلى مكة إن شاء الله للعمرة وربنا يهدينى ويكتبلى الخير أينما كان ويرضنى به...وطبعا يا حبيبتى هادعيلك من كل قلبى إن شاء الله ربنا يثبت أجنتك ويجعلهم ذرية صالحة ويفرحك بهم إن شاء الله ويرزقك بأحلى أخين توأم لبنتك الجميلة....وهادعى لكل البنات اللى فى الملف ولكل محرومة مشتاقة للذرية الصالحة أن يرزقها الله عاجلا غير آجل وأنا وأنتى معهم يارب......
    قبلاتى لبنوتك فرح ومش هاوصيكى على نفسك طبعا......ومتنسيش تطمنينا لما تطمنى وتعملى التحليل إن شاء الله ....وتفرحينا معاكى متتصوريش نجاح عمليتك هيدينى أمل قد إيه خاصة إن حالتى مشابهة لحالتك المشكلة عند الزوج....ربنا يرزقنا ويعملنا اللى فيه الخير إن شاء الله.

الردود
    1,284
    ريدو صباح الخير يا عسل ازيك ؟؟؟؟ بجد حاسه فيك بالنسبه لبعد عن زوجك والله كأنك بتوصفي مشاعري واللي رح يحصل معي .. أنا كمان هكلانه هم هل الشي لانه المرة الماضيه كل اللي صار معي وزوجي ما كان موجود وبجد كنت محتاجيته ... انا رح اضل 3 شهور وهو ما في ينزل الا اسبوع بالكتير ...وهاي ضريبة الغربه ....وكله بيهون مقابل الفرحة بالحمل ان شاء الله يا رب قريبا ما تضل وحده بالملف الا وتحمل .....

الردود
    1,253

byebye

[quote=سما1;5865715]ريدو صباح الخير يا عسل ازيك ؟؟؟؟ بجد حاسه فيك بالنسبه لبعد عن زوجك والله كأنك بتوصفي مشاعري واللي رح يحصل معي .. أنا كمان هكلانه هم هل الشي لانه المرة الماضيه كل اللي صار معي وزوجي ما كان موجود وبجد كنت محتاجيته ... انا رح اضل 3 شهور وهو ما في ينزل الا اسبوع بالكتير ...وهاي ضريبة الغربه ....وكله بيهون مقابل الفرحة بالحمل ان شاء الله يا رب قريبا ما تضل وحده بالملف الا وتحمل .....

سماا صباح الفل يا قمر إنتى ....ربنا يرزقك ياااااااارب بأحلى توأم المرة القادمة إن شاء الله ...
    ويفرحك ويعوض صبرك خير يارب...وفعلا يا سما إنتى حالك من حالى..هنعمل إيه بس ما باليد حيلة
    الله مايضيع تعبنا وبعدنا عن أزواجنا ويعوضنا عنه بالفرحة بالحمل يارب ...ربنا هيفرحنا إن شاء اللهأنا رايحة العمرة اليوم عقبالك إنتى وتاما قريبا إن شاء الله يا حبيبتى....ربنا يسهل أموركم...

الردود
    3,941
    التكريم
    • (القاب)
      • بصمة مبدعة
      • لؤلؤة عيد الطفولة
    (أوسمة)
    تعقيب كتبت بواسطة ريدووو عرض الرد
    تيته
    الله يكون فى عونك ويرزقك الذرية الصالحة اللى تتمنيها قريبا إن شاء الله من حيث لا تحتسبين
    وحاولى تقنعى زوجك بالتلقيح الصناعى بشتى الطرق الممكنةعشان العمر بيجرى... هو فيه رجال صعب إقناعهم مثل زوجى لكن فى الآخر بيستسلموا ههههههه معلش أكيد كله خير لكى حتى لو لم يوافق فأكيد الله هيعطيكى ثواب كبير على صبرك وطاعتك له وسيعوضك ألف خير وهتلاقى نفسك حامل فجأة إن شاء الله .............وتكون أحلى مفاحأة بحياتك
    الله يرزقك ويفرحك بطفل يؤنس وحدتك عاجلا غير آجل ياااااااااارب العالمين.
    امين يا رب العالمين..الله يسمع منك حبيبتي و الله يخليك و يعطيك ما تتمني...
    و الله انا زوجي خلقه ضيق و يعصب على طول ...انا حاصبر لحد الاجازة السنوية الي بقالها كدا شهرين او 3 شهور و اذا ما صار نصيب حاحاول زي ما قلت اقنعه بكل الطرق لاني خلص ما عدتش قادرة استنى اكثر و الادوية الي باخذها على الفاضي هلكت جسمي ...و اذا رفض نهائي يبقى ما فيش حل غير اني اروح معاه للبلد الي يشتغل فيه و خلص مهما كانت الظروف الي هو بيقول مش مناسبة اني اجيبك فيها معاي ..والي رايده ربنا بيصير..
    اللهم لك الحمد لجلال وجهك و عظيم سلطانك

مواضيع مشابهه

1. الردود: 1028
    اخر موضوع: 07-11-2008, 06:39 PM
  2. الردود: 1389
    اخر موضوع: 20-10-2008, 11:29 AM
  3. الردود: 2334
    اخر موضوع: 16-09-2008, 02:26 PM
  4. الردود: 2161
    اخر موضوع: 08-08-2008, 01:02 PM
  5. الردود: 1397
    اخر موضوع: 04-06-2008, 03:11 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ