انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 154 من 156 الأولىالأولى ... 54104144150151152153154155156 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1,531 الى 1,540 من 1560

الموضوع: ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات الجـ 3ــزء

الردود
    4,218
    قمر
    ربنا يشفى زوجك ان شاء الله ويرزقكم الذريه الصالحه اللهم امييييييييين
    وفعلا هو نفس الدواء سيبيكى من شكل العلبه ده بيختلف من شركه ادويه لاخرى ولكن المنتج واحد
    وهو عباره عن فايتمين فعلا
    ربنا يوفقك ياررب ويرزقك بالحمل السليم والذريه الصالحه عاجلا ليس اجلا اللهم اميييييييين

رانونه
    ازيك يا قمر ياررب تكونى بخير انتى والبيبى الامور يارررب

ام حبيبه
    ربنا يوفقك وتكون هذه العمليه سبب لرزقك بالذريه الصالحه اللهم اميييييييين ياررب
    حبيبتى طمنينا عليكى دائما انا قرات ان ميعادك 8-5 مصبوط؟؟
    ياررب على خير ان شاء الله الله لا يضيع تعبك ياررب

تاما
    حبيبتى هونى على نفسك ان شاء الله ربنا يرزقك الحمل الطبيعى من غير اى عمليات عاجلا ليس اجلا اللهم امييييييييييين
    والله لا يقدر الا كل خير ان شاء الله

زنزوونه
    حبيبتى ان شاء الله تكون اخر ابره وحتى لو لم تختفى الالياف بما انها صغيره جدا ياررب ان شاء الله
    لن يكون لها تاثير على الحمل باذن الله
    ربنا يرزقك قريب ياررب وتبشرينا بخبر حمللك اللهم اميييييييييين

ضيائى
    اخبارك ايه يا جميل انتى والبنوته الحلوه ياررب تكونوا بخير ان شاء الله

ام هادى
    ربنا يوفقك ياررب ويرزقك بنجاح العمليه وبالذريه الصالحه ان شاء الله

سما
    ان شاء الله لن تتكرر ماحصل فى المحاوله اللى فاتت يارب
    بس فعلا العطس دليل على حدوث حساسيه من شىء معين خاصه انه ظهر بعد الارجاع يعنى ممكن يكون من دواء معين لان بعض المثبتات بيكون فى حساسيه ضددها من بعض الاجسام فاهمانى ؟
    ان شاء الله ربنا يكرمك فى المحاوله القادمه ويرزقك بتوام كاملين الخلق والخلقه يكونون عوضا لكى ان شاء الله يارررب اللهم اميييييين

فنار الحق
    ازيك يا حبيبه قلبى وحشتينا جدااا
    ربنا يوفقك فى مشروعك ان شاء الله ويرزقك بكل ماتتمنين اللهم اميييييين
    عراق اليوم
    حبيبتى ربنا يوفقك ياررررب
    واطمنى ان شاء الله خيرا وكل امورك تتم على خير وفعلا المهم هو جوده البويضات وليس عددها
    وان شاء الله ربنا يباركلك فى البويضات وينتج عنها اجنه ممتازه ويقر عينك برؤيتهم من الذريه الصالحه ان شاء الله
    بس حبيبتى هو هرمون fsh عندك كام ؟؟
    وكنت قرات فى احدى المواقع ان شرب البردقوش مهم لتنظيم الهرمونات ويقال انه يوثر على هذا الهرمون
    انا مش متاكده بس فعلا البردقوش منظم جيد للهرمونات والدوره فممكن تشربيه
    ربنا يرزقك من هذه العمليه بالذريه الصالحه ياررب اللهم امييييييييين

وسلامى للجميع
    ام خاطر- نوودى- روبى - الله الرزاق - افكار ابداعيه- قلوب خضراء- ام بودى - قمر لؤلؤى - ندى - اارسامه دانه
    الجو الماطر- لوعه الغربه- ورد وزهر والجميع اعذرونى لو نسيت احد
    ربنا يرزقك ويرزقنا جميعا الذريه الصالحه التى تقر اعيننا اللهم امييين

الردود
    4,218
    على فكره احب بس اوضح
    ان هرمون الاستراديول ده مهم جداااااااااااااااا
    واعتقد نقص كبير فى طريقه الطبيب الذى لا يحدد مستواه فى خطوات العمليه
    بداء من بدايه ابر التنشيط الى تحديد يوم السحب
    لانه عدم قياسه ممكن يؤدى الى فرط زايد للتبويض وهو مايسمى hyperovulation syndrome
    وطبعا هو حاله مرضيه خطيره لا قدر الله

الردود
    692
    د . لولا : ازيك يادكتورتنا عاملة ايه سلامتك تلاقى الانقباضات دى بروفة فعلا البنوتة بتقلك انها قربت تيجى استعدلها بقى انا كويسة الحمد لله وبكرة هاعمل تحاليل الحمل وان شاء الله خير وحاولى تاخدى اجازة لحد متولدى مش برضه فى اجازة وضع ربنا معاكى ومتغيبيش عننا كتير كده

الردود
    316
    زنزون
    حمد الله على السلامة
    الحمد لله اننا اتطمننا عليك وان شاء الله يارب تتعالجين نهائياً من الالياف ويكتب لك الحمل عاجلا وليس اجلا ... وان شاء الله يطمنكم على عمك ويلبسه ثوب الشفاء ومرضى المسلمين جميعا
    رب لا تذرني فردا وانت خير الوارثين
    آخر مرة عدل بواسطة عراق اليوم : 23-04-2008 في 06:51 AM

الردود
    316
    تعقيب كتبت بواسطة قلوب خضراء عرض الرد
    البنبونة وعراق اليوم واحبك موت
    يارب يوفقكم فى عملياتكم ونفرح معاكم بعد ايام يارب

ام حبيبة وام هادى
    يارب يوفقكم الشهر الجاى ونسمع عنكم اخبار حلوة يارب

مشكورة حبيبتي ويارب نفرح بخبر حملك بعد كم يوم

الردود
    316
    تعقيب كتبت بواسطة ام خاطر عرض الرد
    بسم الله االرحمن الرحيم
    ((اللهم إني أسألك لك الحمد..لا إله إلا أنت وحدك لا شريك لك ..بديع السموات والارض يا

ذا الجلال والإكرام يا حي يا قيوم لا إله إلا انت سبحان الله رب العرش العظيم ، اللهم أسألك بأسمك الاعظم

ورضوانك الاكبر ، اللهم اني اسألك باسمك الطاهر الطيب ، المبارك الاحب إليك الذي الذي اذا دعيت به

اجبت واذا سئلت به اعطيت واذا استرحمت به رحمت واذا استفرجت به فرجت ان تيسر امرنا، ياالله انت

الشافي المعافي، انت المعطي الكريم السميع البصير ، القادر القدير انت الرحمن الرحيم الجبار الحي القيوم

ذو الجلال والاكرام ،اللهم اسالك بقدرتك اللي قدرت بها على جميع خلقك..واسالك اللهم برحمتك التي

وسعت كل شي.. اللهم يا فارج الهم يا كاشف الغم يا ربنا ورب كل شيء ومليكه سبحانك تباركت

وتعاليت..اللهم يافعال لما تريد يا مجيب دعوة المضطر اذا دعاك يا من تقول للشيء كن فيكون..اللهم ياذا

العرش العظيم يا قوي يارحمن..يا قادر على كل شيء انت القادر وحدك والاطباء لا يقدرون..انت العالم

سبحانك وغيرك لا يعلم..تعلم مافي الارحام اللهم ارزقني وارزق اخواتي في الله بالذرية الصالحة اللهم اقر

اعيننا بالحمل عاجلا" غير آجل يارب العالمين..من لنا غيرك ندعوه ونرجوه..عبيدك سوانا كثير وليس لنا رب

سواك ندعوه..الله لا تحرمنا من الذرية الصالحة..اللهم ارزقني وارزق اخواتي في الله بالذرية الصالحة ..رب

ذرية نرزق برها..اللهم اسالك ذريه نرزق برها..اللهم استجب دعائنا وتقبلة من ومن المسلمين..اللهم آآمين

لا إله إلا انت،سبحان الله رب العرش العظيم،وصلى الله على محمد وعلى آله وصحبه أجمعين..))
    اختكم ام خاطر

آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآمين رب العالمين

الردود
    316
    تعقيب كتبت بواسطة احبك موووت عرض الرد
    السلام عليكم خواتييي موعد السحب قرب ان شاء الله
    وبغيت اسالكم واسال الدكتورة LOLA
    بعد الترجيع شو اسوي اتم رااقدة بس انا وحدي وما عندي حد يعني ممكن اقوم اسوي اكل على خفيف شي 20 دقيقة بس وارجع انام
    للعلم اكلات الفريزر ما احبها
    وبعد التاكد من الحمل ان شاء الله ممكن اقوم عادي واقعد عالنت واتحرك على خفيف ؟

يارب يسهلك السحب ويتم الترجيع على خير ويبارك لك بالاجنة وتفرحينا بخبر الحمل
    رب لاتذرني فردا وانت خير الوارثين

الردود
    316
    تعقيب كتبت بواسطة BonBona عرض الرد
    حبايبي يا أماميييييييير , اليكم موجز انباء البونبونة , أمبارح خير اللهم اجعله خير عملت تحليل الأستراديول و بعدين الدكتورة الله يكرمها كلمتني بعد ما ظهر و قالتلي ان بفضل الله النسبة نزلت و فعلا اخدت ابرة التفجير امبارح بالليل , و غدا في تمام الثامنة بإذن الرحمن هعمل السحب , أوعوا بقى تكونوا فاكرين البونبونة خايفة او قلقانة او كلام من ده , لاااااااااااا , ده انا شجاعه و جامدة جدا على فكره
    ايديكم والريموت كنترول و أوعوا تغيروا المحطة , خليكم معايا اليومين اللي جايين و ادعولي يا غاليين

*** نكته عالسريع بقى علشان خاطركم ***
    مرة واحد بيقول لمراتة ( انا بحب فيتراك) قالتله ( وانا بحب محمود) قاللها ( بس فيتراك دي مربى !! ) قالتله ( ومحمود ده عسل !! )

بونبونة انا كمان اخذت الابرة مبارح بالليل والسحب بكرى ان شاء الله اعتقد احنا الاثنين حيكون سحبنا وترجيعنا بنفس الميعاد
    يارب مايظيع تعبنا ويباركلنا في الاجنة وان شاء الله ما في خوف مدام ربنا موجود هو كفيل بأن يرحمنا ولا يحرمنا

النكتة حلوة كثير والله احنا محتاجين مثل هيك هذه الايام

الردود
    316
    د. لولا
    حبيبتي الله يطمنك ويسرلك الاسابيع الباقية من الحمل وتقومي بالف سلامة ومعاك احلى بنوتة يارب يحفظهالك وتشوفيها بين ايديك سالمة وكاملة الخلقة امييييييييييييييييين رب العالمين
    مشكورة على سؤالك عني والدعاء الله يخليك لنا يارب
    حبيبتي انا هرمون ال FSH عندي 10.5

الردود
    1,533
    رانون تسلمي يا حبيبتي ، تعبتك معي
    ان شاء الله تتم عمليات اخواتنا على خير ونجاح والله يكتبلهم الحمل ويعوض تعبهم
    انا كنت ادخل بين فترة واخرى اقرأ ولكن بسبب ظروفي و ضيق وقتي ، إمّا اقطع القراءة ولا اعرف ما يحصل هنا ، او بالكاد اكتب ، الحمد لله طمنتيني والله يقدم كل الخير ، ويتمملك حملك على خير وسلامة ، وشكرا" على دعوتك ، ان شاء الله مستجابة

مواضيع مشابهه

1. الردود: 1028
    اخر موضوع: 07-11-2008, 06:39 PM
  2. الردود: 1389
    اخر موضوع: 20-10-2008, 11:29 AM
  3. الردود: 2334
    اخر موضوع: 16-09-2008, 02:26 PM
  4. الردود: 2161
    اخر موضوع: 08-08-2008, 01:02 PM
  5. الردود: 1397
    اخر موضوع: 04-06-2008, 03:11 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ