انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 14 من 33 الأولىالأولى ... 410111213141516171824 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 131 الى 140 من 330

الموضوع: جدولي سر اناقتي ونظافه بيتي (تجمع جديد)

بــــــــدويهـــ ممــــــيزهـّ's صورة
    بــــــــدويهـــ ممــــــيزهـّ غير متواجد رئيسة أركان الأشغال اليدوية - مشرفة ركني التنظيم والكروشية
    الردود
    16,276
    التكريم
    • (القاب)
      • لمسات فنية
      • متألقة صيف 1432هـ
      • أميره النظافة والتنظيم
      • مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
      • ذاكرة سياحية رائعة
    (أوسمة)
    صباح الانوار عليكم جميعاا نفره نفره

صح كلامك نورم نحتاج للجزء الثاني من سر اناقتنا طيب هل هي معني اناقه البيت و ديكوره
    ام اناقتنا جسمانيا فاذا الاناقه بالاناقه الجسمانيه من لبس و شعر و كده راح ننطرد من الركن هههههههههه
    فعلشان كده خلينا نركز بااناقه المنزل و تنظيمه و تغيير زوايا البيت فهذا يعتبر من الاناقه

خلينا نستني راي بقيه البنااات

انا اليوم صاحيه من بدري و ماعملت شي بالبيت جالسه متنحه بالاخبار اخبار سوريا و الله تدمع لها القلوب و علي العموم كنست البيت امس الليل لاني اكلت متاخر اكله دسمه و حبيت اهضم بكنس البيت بالمكنسه و الحمدالله هضمت ههههههه
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

الردود
    679
    تعقيب كتبت بواسطة بــــــــدويهـــ ممــــــيزهـّ عرض الرد
    صباح الانوار عليكم جميعاا نفره نفره

صح كلامك نورم نحتاج للجزء الثاني من سر اناقتنا طيب هل هي معني اناقه البيت و ديكوره
    ام اناقتنا جسمانيا فاذا الاناقه بالاناقه الجسمانيه من لبس و شعر و كده راح ننطرد من الركن هههههههههه
    فعلشان كده خلينا نركز بااناقه المنزل و تنظيمه و تغيير زوايا البيت فهذا يعتبر من الاناقه

خلينا نستني راي بقيه البنااات

انا اليوم صاحيه من بدري و ماعملت شي بالبيت جالسه متنحه بالاخبار اخبار سوريا و الله تدمع لها القلوب و علي العموم كنست البيت امس الليل لاني اكلت متاخر اكله دسمه و حبيت اهضم بكنس البيت بالمكنسه والحمدالله هضمت ههههههه

هههههههههه انت عسوله يا بدويه شوفي مش بقلك انت بتفكري بدماغي انا اقصد اناقتنا احنا علي فكره لو اناقتنا احنا هننطرد نروح قسم التجميل ولو اناقه المنزل ننطرد نروح قسم الديكور مع اني كان نفسي الموضوع يكون متكامل بس مش مشكله المشوار لنافذه التجميل مش بعيد
    ندخل في السياسه ولا كده هننطرد بره المنتدي خالص اكيد الوضع في سوريا محزن وغريب معقول شعب مش قادر علي فرد ربنا يخلصهم منه
    بالنسبه لشغل البيت انا طبخت رز وملوخيه وكوكو يعني فراخ بس ولادي مسمينها كده وعملت باستا فلورا كده ننطرد لقسم الطبيخ ههههههههههه
    والترتيب العادي لان بيتي الحمد لله كان نظيف
    وخيطت شويه حجات كانت محتاجه تظبيط عندي انا وولادي
    وبس كده واشوفكم بكره علي خير

الردود
    679
    بصي بدويه عندي ليها حل مش عارفه يعجبكم ولا لا وهو
    احنا هنحط جدول عام مش هنحط مكونات لماسكات وخلطات زي قسم التجميل ولو واحده عجبها وصفه في قسم التجميل في منتدانا ممكن تحط الرابط بتاعها يعني الجدول هينظم اهتمامنا بنفسنا
    نعرف ايه المفروض نعمله النهارده في نفسنا مثلا كلنا النهاره هنعمل ماسك لشعرنا وهكذا رايك ايه

الردود
    1,960
    التكريم
    (أوسمة)
    صباح الخير عليكم
    فكرتك حلوه يا نورم بس ممكن احنا ممكن ننفذها من غير مانحط جداول يعنى تبقى ضمن التقرير اليومى بتاعنا للتنظيف علشان منزعلش حد ونطرد من القسم هههههه
    وانا حاسه ان ده اللى بنعمله فعلا يعنلى يبقى تقرير يومى شامل
    ايه رايك كده يا بدو كدا نطرد بردو ههههههههه

الردود
    11
    تعقيب كتبت بواسطة نورم عرض الرد
    حالا قبل ما امشي هبعتعولك انشاء الله انا بحب قسم الطبيخ لازم قبل ما اغادر المنتدي اطل عليه طله ا يا سمسمهتعلمت منه اشياء كثيره عندنا هناك شيفات ماهرات بما انك لسه عروسه انصحك تدخليه هتتبسطي جدا
    والله انا كل مشكلتى يوم اما الطبخ افضل طول اليوم فى المطبخ وميبقاش فى وقت اعمل حاجة تانية مش عارفة اعمل ايه مع انى بعمل حاجات سهله بس انا بطيئة جداااا جدااا بس الحمد لله البيت بدأ يبقى شكله نضيف بفضل المتابعة على جداولك ومتشكرة اوى على الجدول الاسبوعى

الردود
    11
    صباح الخير الحمد لله انكم جميعا بخير كان ليه اقتراح ياريت تساعدوني فيه
    مثل ما وعدكم في اول صفحه نفسي اعمل جدول لللاعتناء بنفسنا ماسكات كريمات رياضه هوايات جدول اسبوعي يشجعنا وذلك حتي نحقق الهدف من هذا الموضوع
    الجداول الموجوده هي فقط النصف الاول من الموضوع وهو الجداول سر نظافه بيوتنا عايزين نحقق الجزء الباقي وهو الجداول سر اناقتنا ايضا
    ساعدوني احط جداول واقعيه قولوا اقتراحاتكم ما هو اكتر شئ مقصرين فيه ومحتاجين تشجيع
    ياريت الحماس شويه ولو مشعجباكم الفكره قولوا وانا هصرف نظر عنها عادي مش هزعل احنا اخوات والهدف هو مصلحتنا جميعا
    ده مهم جداااا وانا معاكى اوووى لان مفيش فايدة ان البيت يبقى نضيف ومعطر وصاحبة البيت مش بأناقة البيت اللى قاعدة فيه وفى الاخر انتى بتبصى لنفسك فى المرايه لو مش عجبك حالك قصور الدنيا مش هتخليكى ترتاحى نفسيا ياريت تعمليلنا جدول زى ده ويكون بردو يومى واسبوعى وشهرى يعنى اليومى يشتمل حاجات خفيفة زى تسريح الشعر ودوش يومى وترطيب اليدين والقدمين وغسل الاسنان وترطيب الوجه الاماكن اللى بتتعرض للوضوء والاستخدام والاسبوعى مثلا شاور جامد مع ترطيب شامل للجسم كلو وحمام كريم للشعر وازالة لشعر الوجه وباديكير اما بقى الشهرى ده يكون للسويت وعشان يكون سهل ناخد كل يوم جزء فى الجسم نعمله تقشير وازالة للشعر وترطيب بعدها يكون فى اسيوع غير اسبوع الشهرى للمنزل عشان الارهاق وهيكون فعلا كدة المعادلة اتوزنت انا عندى زوجى ميهموش اى حاجة فى البيت اد مايهمه انى اكون ديما واخدة بالى من نفسى ومهتمية بشكلى

الردود
    11
    الجداول بقت شىء اساسى عندى اول اما اصحى ابص اشوف عندى ايه واول حاجة اعملها بعد الصلاة ادخل عالفريزر اخرج غدا اليوم واحط الفطار يتعمل عقبال ماارتب المطبخ بس النهاردة صحيت اخدت شاور ودهنت مسام شعرى زيت زيتون مع تدليك اما الشعراية نفسها دهنتها كريم كازانوفا ولفيت شعرى وخرجت صليت وبعدين فطرت وهعمل النهاردة الجدول اليومى بس مع الغدا وباقى اليوم النهاردة وبكرة دلللللللع بس بجد جداول اناقتنا احنا مهمة جدا جدا ياريت يانورم تعمليها عامة زى ماقلتى من غير تفصيلات وماعتقدش اننا هننطرد كنا انطردنا من اول ماحطيتى العنوان ههههههههه بس جربى واذا انطردنا نروح قسم التجميل

الردود
    679
    ماشي يا سمسمه لما نشوف راي باقي البنات الي معانا وبالذات بدويه علشان هي واحده من المشرفات قالتلنا اوكي يبقي اوكي وكل الي قولتيه هو الي اقصده بالظبط انا عن نفسي محتاجه الي يشجعني لان الولاد والبيت وخديني من نفسي خااااااااالص فلو ملقتش تشجيع مش هعمل حاجه وفعلا اناقتنا جزء من اناقه البيت وعامل مهم لراحتنا النفسيه علشان نقدر ندي في بيوتنا

الردود
    1,444
    التكريم
    (أوسمة)
    حبيبتي ممكن اشارك معاكن ولاتأخر الوقت ..

بــــــــدويهـــ ممــــــيزهـّ's صورة
    بــــــــدويهـــ ممــــــيزهـّ غير متواجد رئيسة أركان الأشغال اليدوية - مشرفة ركني التنظيم والكروشية
    الردود
    16,276
    التكريم
    • (القاب)
      • لمسات فنية
      • متألقة صيف 1432هـ
      • أميره النظافة والتنظيم
      • مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
      • ذاكرة سياحية رائعة
    (أوسمة)
    هههههههههه انت عسوله يا بدويه شوفي مش بقلك انت بتفكري بدماغي انا اقصد اناقتنا احنا علي فكره لو اناقتنا احنا هننطرد نروح قسم التجميل ولو اناقه المنزل ننطرد نروح قسم الديكور مع اني كان نفسي الموضوع يكون متكامل بس مش مشكله المشوار لنافذه التجميل مش بعيد
    ندخل في السياسه ولا كده هننطرد بره المنتدي خالص اكيد الوضع في سوريا محزن وغريب معقول شعب مش قادر علي فرد ربنا يخلصهم منه
    بالنسبه لشغل البيت انا طبخت رز وملوخيه وكوكو يعني فراخ بس ولادي مسمينها كده وعملت باستا فلورا كده ننطرد لقسم الطبيخ ههههههههههه
    والترتيب العادي لان بيتي الحمد لله كان نظيف
    وخيطت شويه حجات كانت محتاجه تظبيط عندي انا وولادي
    وبس كده واشوفكم بكره علي خير

هههههههه تسلمي ياعسل ده انتي اللي عسل

ههههههه الكوكو الله يخليلك الحبايب الصغانين
    انا اليوم رتبت البيت علي السريع لاني خرجت من الصبح و الان رجعت و تعبانه و منعسه و بردانه رغم الجو اليوم عندنا حلوووو بس ايش تقولي ابو عرب يحب القيلوله بعد المشوار هههههههه
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

مواضيع مشابهه

1. الحمام العراقي ========= نعومه ونظافه
    بواسطة رفعة المندفعة في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 61
    اخر موضوع: 28-02-2013, 09:12 PM
  2. حياتك بشكل جديد مع جدولي
    بواسطة نورم في التنظيف والنتظيم والتجارب المنزلية والاجهزة
    الردود: 58
    اخر موضوع: 25-06-2012, 12:36 PM
  3. البكنج صودا ونظافه اخر جنان ++ امال ر فقي ++
    بواسطة امال رفقي في التنظيف والنتظيم والتجارب المنزلية والاجهزة
    الردود: 17
    اخر موضوع: 15-08-2011, 06:26 AM
  4. الردود: 392
    اخر موضوع: 23-06-2011, 03:44 AM
  5. جدولي الاسبوعي لتطويل سريع وتكثيف وغزارة وتغذية الشعرتذهلكم النتيجة من يطبق معي جدولي
    بواسطة حور الجنان 1 في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 160
    اخر موضوع: 17-01-2009, 09:58 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ