انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 14 من 39 الأولىالأولى ... 410111213141516171824 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 131 الى 140 من 382

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم000000000000000000

الردود
    185
    وكنت عايزة أسـألك ..عن المكواه احسن ولا السيشوار .؟؟؟؟؟؟؟

يعنى اشترى ايه ؟؟؟؟ ولو المكواه احسن ؟؟ قوليلى نوع كويس ؟؟؟ ولو السيشوار أحسن قوليلى نوع كويس برضه ؟؟ وياترى الاقى الانواع دى فين؟؟؟؟؟ ولو موجودة عندك يبقه خير وبركه ...........

العنوان ياقمر ................................ ضرورى ضروروى

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة ام عيسي عرض الرد
    السلام عليكم ... عاجزين اخت توتي عن الشكر و الله ما شاء الله عليكي باين عليكي خبرة خبرة و من حظي الحلو اني شوفت موضوعك اليوم لانه عندي كبشة (مجموعة) اسئلة و للاسف الشديد من عنديش خيرة كبيرة
    اول حاجة انا شعري كان متوسط الكثافة و مع الحمل و الرضاعة خف بعض الشي و محتاجة برنامج للعناية فيه خصوصا وانا هلقيت في فترة حمل تانية ومحتاجة برنامج للعناية فيه انا من سكان غزة وقد لا تكون كل الانواع اللي ذكرتيها موجودة عنا عشان هيك يا ريت تذكري كذا نوع عشان لو ما لقيت نوع ابحث عن التاني و هكذا في كل الاشياء اللي بدي اسالك عنها وجزاكي ربي عني كل خير
    شو الشامبو و البلسم المناسبيين لشعري و شو البرنامج اللي امشي عليه خصوصا انه انا ولا مرة صبغت شعري ولا عمري عملته اي شي اكتر من استشوار و من فترة للتانية بحط حناء ع شعري بس صارلي اكتر من سنة ما حنيته و نفسي اصبغه بس خايفة اذا هو هيك من غير صبغة فما بالك لو صبغته ؟؟؟؟؟ شو الحل حابة اغير شوي للتجديد هدا فيما يتعلق بشعري
    انا بالسنبة الي عمري 26 سنة و نص و متعودة ع الخلطات الطبيعية للبشرة و بتابع هاي الشغلات و بطبق منها ع قد ما اقدر و مرات بكسل و بقعد فترة ما اعمل شي و ليس لي خبرة كبيرة في المكياجات و افضل الماركات و هيك , مكياجي كان هدية من اختي من السعودية و كنت استخدم اشياء مناسبة كتير الي و لكن تقريبا خلصت و محتاجة اشتري مكياج كامل انا بستخدم بس الاساس و الباودر و طبعا البلاشر و الروج و احيانا الاي شادو و لكني مغرمة باستخدام الاي لاينر و الماسكارا
    كنت استخدم اساس من VERSACE مكتوب عليه FLUID MOISTURE FOUNDATION و هو سائل و تمتصه البشرة بسهولة و يعطيكي شكل طبيعي بس المشكلة مش موجود بالاسواق هين زيه فبشو تنصحيني و شو ممكن استخدم اشياء تانية للبشرة من كونسيلر و الاشياء الاخري اللي بتستخدمها الستات بهدا السن انا بشرتي فاتحة مع الحمل ظهرت عندي نقط غامقة اللون بس خفيفة و قليلة و لله الحمد , لا استخدم واقي للشمس فهل احتاج اله و شو احسن نوع ؟؟؟ بالنسبة للباودر كنت استخدم كومباكت باودر من YSL و شو الفرق في الاستخدام بينها و بين اللوس باودر مين بيستخدم بعد الاساس ؟؟؟؟ لاني تلخبطت هيك
    و من لانكوم الاي لاينر و هو ممتاز و الماسكرا من لوريال ضد الماء بس غلبتني كل ما احاول اشيلها فشو احسن نوع ماسكرا وما تكون ضد الماء و الاهم تعطي كثافة للرموش؟؟؟؟
    بدي للبشرة برنامج زي اللي قولتي عنه للاخوات من نيفيا فيزاج و هاي الشغلات شو احسن برنامج للبشرة اللي يحافظ ع شبابها و نضارتها و رطوبتها و تكون فرش و مش مرهقة طول الوقت
    و لانه انا ام لطفل عمره سنة و شهر و حامل و علي وشك الميلاد بعد شهرين ان شاء الله فما انام احيانا منيح لانه ابني الصغير يصحي كتير بالليل فلما اقوم من النوم تكون عيوني منتفخة شوي و تحت العين في انتفاخ صغير اي نعم يختفي بس شو الاشياء اللي تساعد علي اختفاء هاي الانتفاخات و تساعد انه تكون العين نضرة و مش مجهدة و مرتاحة
    يعني زي اللي محتاجة برنامج شامل كامل بالليل و النهار و كيفية رعاية البشرة طول الوقت
    انا عارفة ان غلبتك معي و اسئلتي كتيرة بس انا وقعت و انتي تلقيتيني يا ريت بخبرتك تساعديني
    و اكون شاكرة الك جدا جدا جدا
    سامحيني لكثر الاسئلة
    وكما قولت لك انا عمري 26 سنة و نص البشرة فاتحة في عندي بعض المسامات الواسعة في الوجه عند الانف و في المناطق القريبة من الانف في الخدود مس واسعة كتير لكن لو كنتي قريبة كتير من بشرتي تلاحظي انه في بعض المسامات الاكبر من مسامات باقي الوجه و يوجد ايضا في بشرتي بعض المناطق اللي فيها تاكل بالجلد فيكون في منطقة الجلد فيها متاكل عن باقي بشرة الوجه و كانه هناك حفرة صغيررررة , حاولت اعالجها ما حد عرف لهذه المشكلة حل من الاطباء في غزة هاي المناطق اللي فيها تاكل نصحني طبيب ان اعمل سنفرة للوجه ليصبح الجلد كله مستوي واحد و لكن للاسف في غزة ما في مراكز و اطباء تعمل علي هذا المستوي و لله الحمد و لكن هذه المناطق الموجودة عندي قليلة و لله الحمد و حجمها صغير
    طولت عليكي
    شكرا لك اختي توتي و ربي يسعد قلبك و ينولك كل اللي ببالك يارب
    اختك ام عيسى
    بصى ياام عيسى انا هاجاوبك على كل اسئلتك بس واحدة واحدة عشان انا واللة كنت بجاوب اخواتك فانتى حبة وهما حبة ماشى بلنسبة لبرنامج شعرك هاتى مجموعة كاريستاس من شامبو وبلسم وسيرم وامبولات جينسينج مرتين اسبوعيا والامبولة تستعمليها مرتين وحمام كريم من كريستاس او لوريال اسبوعيا وفيتامين كبسولات بانتوجار 3كبسولات يوميا لمدة 6 اشهر ونصيحة بلاش تصبغية دلوقتى لغاية ما تعالجية ويقوى شوية ولما كمان تخلصلى رضاعة بالنسبة لماركة مكياج حلوة فى بورجوا ولانكوم وديور وايستى لودر وكلارنس ودول تجيبى منهم اى حاجة ككريم اساس حسب نوع بشرتك وياريت تتطلعى على كريمات الاساس اللى انا جبتها لاخواتك بالتفصيل واختارى م يناسبك والماسكرا من لانكوم تحفة وحتى من الماركات دى حلوة والبلاشر والايشادو والروج والجلوس منهم وماركة فور ايفر حلوة والواقى من نيفيا او من كلينيك ودة اسمة وصورتة\\\\\\UV RESPONSE BODY CREAM SPF30واقي كلينيك المقاوم للأشعة فوق البنفسجية. عناية مع نطاق واسع يغطي كافة الأشعة الضارة. حماية من الشوارد الحرة تزداد تركيزاً مع الشمس، وتمنع ظهور العلامات المبكرة للتقدم في العمر.
    وبالنسبة لمزيل مكياج العين والماسكرا من كلينيك اسمة وصورتة \\\NATURALLY GENTLE EYE MAKEUP REMOVERألطف مزيل لمكياج العيون من كلينيك على الإطلاق. مستحلب غني وكريمي سريع وفعال يزيل كافة آثار المكياج. لطيف على العيون كالدموع.

وبالنسبة لبرنامج العناية ببشرتك من تنظيف لكريم نهار وليل فى منظف حلو من كلارنس اسمة\GENTLE FOAMING CLEANSERلنظافة فائقة منعشةالبشرة المتألقة تبدأ هنا. محضر من مكونات طبيعية أساسية. مطهر رغوي خفيف وناعم. لطيف كالحليب وفعال أكثر من الصابون.
    وكريم النهار من كلارنس اسمة\\\AROMATIC PLANT DAY CREAMعناية لموازنة رطوبة البشرة لكافة أنواع البشرة وجميع الأعمارخفيف في تركيبه ولكنه مركز في زيوته العطرية ليمنحك توازناً في رطوبة البشرة ويحافظ على جمالها النضر. إنه وسيلة العناية المثالية أثناء اليوم للتخفيف من علامات الضغط والتعب ولزيادة الشعور العام بالراحة.
    وكريم الليل من ايستى لودر واسمة وصورتة \\\\\RE-NUTRIV CREMEمرطب كريمي وغني من أجل عناية فائقةمن أغنى مرطبات المجموعة. يوفر عناية ترطيبية فائقة. كريم ليلي رائع. أستيقظي ببشرة رائعة وناعمة وأكثر ليونة.
    وكريم لعين للانتفاخات من كلينيك وصورتة واسمة\\\\\\ALL ABOUT EYESيخفف من ظهور انتفاخ العيون والهالات السوداء والخطوط الدقيقة. خفيف، تركيبة فريدة من الكريم/الجل تسعد على تثبيت مكياج العيون . يستخدم ليلاً ونهاراً تحت العيون وعلى الجفون.
    والفرق بين الكومباكت باودر واللوس باودر ان الاخيرة توضع بعد كريم الاساس اما الاولى فهى للتصليحات وتوضع فى الشنطة معاكى == متهيالى كدة جاوبتك على كل الاسئلة ومانسيتش حاجة ولا اجلت حاجة لبعد كدة ولو حاجة مش واضحة قولى

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة sa.ma عرض الرد
    أولا انا عايزة أشكرك على معلوماتك الجميله اوووووووووى دى .....جزاك الله خيراا وبارك الله فيك

كنت عايزة أطلب منك طلب ........ انا عايزة يكون عندى مجموعه ميكب حلوة وطبعا أصليه ... كل اللى فى السوق تقليد وبيضحكو علينا .. عايزة بودرة وكحل وبلاشر وجلوس ..... قوليلى انواع حلوة للحاجات دى .. وكلها هتكون تكلفتها كام ؟؟.... وياريت لو تقوليلى عنوان المكان اللى انتى شغاله فيه عشان بجد لازم أجيلك ... انا كنت بدور على مكان يكون عندة الميكب الاصلى ............ بس بجد قوليلى عنوانك بالظبط ..... لااااااااااازم
    بلنسبة لماركة مكياج لكل دة بورجو واسعارها حلوة يعنى الكحل ب60ج وفى عرض نازل عندنا فى المحل الماسكرا والكحل من بورجوا ب59ج المهم الجلوس ب48 الى 130ج والبلاشر 80ج وكريم الاساس انواع بتبتدى من 120ج وانا فى محل وجوة فى كلرفور بس انا دلوقتى بدرس ومش بروح كتير

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة sa.ma عرض الرد
    وكنت عايزة أسـألك ..عن المكواه احسن ولا السيشوار .؟؟؟؟؟؟؟

يعنى اشترى ايه ؟؟؟؟ ولو المكواه احسن ؟؟ قوليلى نوع كويس ؟؟؟ ولو السيشوار أحسن قوليلى نوع كويس برضه ؟؟ وياترى الاقى الانواع دى فين؟؟؟؟؟ ولو موجودة عندك يبقه خير وبركه ...........

العنوان ياقمر ................................ ضرورى ضروروى
    البيبى ليس احلى حاجة بكل ادولتها وهى بتيجى عندنا وبتخلص بسرعة من براون ب600ج

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة الصمود عرض الرد
    اشكرك اختي على عطاؤك
    فقط اريدان أسأل عن كريم ( فيد آوت)
    هل هوجيدللبشرة
    حيث اني اعاني من اسمرارتحت الشفة السفلية
    والان استعمله لاكن لم تضهرنتيجة
    الكريم دة مش حلو طبعا وياريت توضحى مشكلتك اكتر عشان اقولك تجيبى اية

الردود
    141
    مشكورة جدا اختي توتي وان شاء الله انزل السوق و الاقي الاشياء هاي موجودة عنا بس بالنسبة للشعر " بلنسبة لبرنامج شعرك هاتى مجموعة كاريستاس من شامبو وبلسم وسيرم وامبولات جينسينج مرتين اسبوعيا والامبولة تستعمليها مرتين وحمام كريم من كريستاس او لوريال اسبوعيا وفيتامين كبسولات بانتوجار 3كبسولات يوميا لمدة 6 اشهر ونصيحة بلاش تصبغية دلوقتى لغاية ما تعالجية ويقوى شوية ولما كمان تخلصلى رضاعة"شو يعني سيرم؟؟؟؟ و هو يكون موجود مع هاي المجموعة او لوحده و شو يعني امبولات جينسينج؟؟؟ و هي كمان موجودة من ضمن مجموعة كاريستاس؟؟؟ و بالنسبة لكبسولات الفيتامينات ما تاثر خصوصا اني الان حامل مش برضع؟؟؟؟
    و عاجزة عن الشكر اخت توتي و ياريت تكتبي اسماء هاي الاشياء بالانجليزي عشان لما ادور عليها الاقيها ان شاء الله
    شكرررررررررررا

الردود
    141
    مشكورة جدا اختي توتي وان شاء الله انزل السوق و الاقي الاشياء هاي موجودة عنا بس بالنسبة للشعر " بلنسبة لبرنامج شعرك هاتى مجموعة كاريستاس من شامبو وبلسم وسيرم وامبولات جينسينج مرتين اسبوعيا والامبولة تستعمليها مرتين وحمام كريم من كريستاس او لوريال اسبوعيا وفيتامين كبسولات بانتوجار 3كبسولات يوميا لمدة 6 اشهر ونصيحة بلاش تصبغية دلوقتى لغاية ما تعالجية ويقوى شوية ولما كمان تخلصلى رضاعة"شو يعني سيرم؟؟؟؟ و هو يكون موجود مع هاي المجموعة او لوحده و شو يعني امبولات جينسينج؟؟؟ و هي كمان موجودة من ضمن مجموعة كاريستاس؟؟؟ و بالنسبة لكبسولات الفيتامينات ما تاثر خصوصا اني الان حامل مش برضع؟؟؟؟
    و عاجزة عن الشكر اخت توتي و ياريت تكتبي اسماء هاي الاشياء بالانجليزي عشان لما ادور عليها الاقيها ان شاء الله
    شكرررررررررررا

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة ام عيسي عرض الرد
    شكرررررررررررا
    السيروم عبارة عن سائل شفاف لزج بسيط ويوضع على الشعر بعد غسلة وممكن وهو ناشف فهو اكتر من رائع للشعر وينعمة جدا ويشيل اى تقصيف فية ويلمعة يعنى بيحل اى مشكلة لشعرك وهو لكل انواع الشعر وخصوصا المتعب والمتقصف واحلى ماركة لة كاريتية وميدا فيتا والماركات دى فى فتح اللة ماركت ووجوة وفروعة وصيدلية العزبى وسعرة مش بيتعدى ال60 ج لكن سيروم كاريستاز 250ج خدى بالك دة غير كاريتية وهو لوجدة تشترية وامبولات جينسينج فى الصيدليات لوحدها برضة ودى يا حبيبتى مش من ماركة كاريستاس دى اسمها امبولات نبات جينسينج والفيتامين اسالى الدكتور ويقولك لو تنفعك بس ما اعتقد نها تضر بل بالعكس هلى مفيدة لاى حد

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة toty_lovey عرض الرد
    الكريم دة مش حلو طبعا وياريت توضحى مشكلتك اكتر عشان اقولك تجيبى اية
    بصى يا صمود لو عندك اى مكان غامق فى بشرتك او المنطقة اللى حول الفم غامقة فى مستحضر من كلارنس لتفتيح اى بقعة بس الصبر عشان يجيب نتيجة ودة اسمة وصورتة\\\\\HYDRATING WHITENING LOTIONA++P مبيض مع عامل وقاية 20وسيلة الحماية اليومية الأساسية من أجل بشرة صافية رطبة محمية من الأشعة فوق البنفسجية. سائل خفيف جداً يخفف البقع الداكنة يوماً بعد يوم.

الردود
    2,869
    ماتنسوش ياجماعة اهم حاجة السن ونوع البشرة ومكان الاقامة ونوع الشعر وحالتة عشن اساعدكو بضمير مش اجاوب وخلاص وزى ماتيجى اوكىىىىىىىىىىىىى

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء العاشر)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 241
    اخر موضوع: 22-04-2009, 08:00 PM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السادس)
    الردود: 291
    اخر موضوع: 18-06-2008, 08:52 AM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الرابع)000000
    الردود: 258
    اخر موضوع: 20-05-2008, 02:08 PM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الثالث)000000
    الردود: 240
    اخر موضوع: 28-04-2008, 04:30 PM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء التانى)00
    الردود: 277
    اخر موضوع: 06-04-2008, 01:43 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ