تعقيب كتبت بواسطة لـــــيزا عرض الرد

والله أعلم كل شي ذكرتي بكون من العلامات الصغرى ليوم القيامة
وشغلة تانية
المسلمين كتير بعا د عن الدين
إذا هان أمر الله علينا هنا على الله
اللهم وحد كلمة المسلمين وثبتهم
على الحق يا رب العالمين
اه والله علامات القيامه الصغرى واكثر كمان بس جوايا احساس ان فى حاجه كويسه موجوده واحنا مش قادرين نشوفها او نحس بيها مش عارفه كل حاجه ملغبطه ومش مفهومه

انا معاكى ان كثير من المسلمين ابتعدوا عن شرع الله بس صدقينى فى ال 5 سنين الاخيره انا حسيت ان فى ناس كثير تقربت من ربنا واختارت الالتزام بتعاليم ديننا وتركت الكثير من المعاصى

وده انا وجدته فى المجتمع الذى انا فيه او من اعرفهم فى ناس كتير تدينت وبقة تعرف ربنا صح كنت حاسه ان الخير بقه فى الناس

اقولك على حاجه كنت حاسه ان ربنا كرمنا بالثوره علشان ترك الكثر من المسلمين للمعاصى وان دى اشاره من ربنا ان الخير مازال فينا

مش عايزين نفقد الامل فى ان الشريعه هتسود العالم وان الناس لسه بتخاف من ربنا

احنا كل ما نفتقده هو الوسيله لاظهار الخير الذى انتشر فى قلوب الكثيرين

يمكن نكون شايفين الدنيا سوداء وده مش علشان ان الخير انعدم لا علشان الوحش بس هوه الى بيظهر على الساحه علشان نخلى الناس تفقد الامل فى كل حاجه

كل ما نحتاجه الوسيل الصحيحه لاظهار الاشياء الطيبه التى تؤتى بثمارها على الناس محتاجين ننشر الامل فى بكره

محتاجين نطلع جيل مملوؤ بالامل فى بكره وفى ثورتنا وفى شريعتنا بس ازاى نعمل ده مش عارفه

مش عايزين شوية افاقين وكذابين ومنافقين ينشرو السم الذى يخرج منهم عايزين نحمى انفسنا واولادنا انا مش خايفه الا على الجيل الى خارج

ولادى وولاد المسلمين اجمعين بترعب من الكلام الى بسمعه من الطلبه بتوعى نفسى يشوفوا الحلوا زى ما بيشوفوا الوحش الجيل الى طالع شايف كل حاجه وحشه

ربنا يعدى الايام دى على خير يارب