انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 6 من 6

الموضوع: طلب فى دورة الخياطة..ومساعدة فى ميزان حسناتكم..http://www.lakii.com/vb/images/smilies

الردود
    17

طلب فى دورة الخياطة..ومساعدة فى ميزان حسناتكم..http://www.lakii.com/vb/images/smilies

اختى العزيزة(نهلة).انا باحب الخياطة جدا ونفسى اتعلمها واتقنها بقى لي فترة باتباع فى كتب وملفات عن الخياطة ورسم الباترون مع انه كتير صعب وعاوز تفكير وحسابات .بدات فى متابعة دورتك الخاصة على موقعى الحبيب (لكى)وفهمت باترون الجيبة الاساسى بس نفسى اشوف الطريقة على القماش وكمان في سؤال ممكن يكون سهل على المتمرسين لكن انا كم مبتدئة مش فاهمة ولو تقدري تفهمينى وتوصللى المعلومة اكون شاكرة او اي عضوة تكون فاهمة قصدي الباترون الاساسى اللى المقصودبيه الجيبة تكون سك ؟تمام طيب لوها وسعها بكسرة اوكالونه من الخلف وليس الامام تكون شكلها ازاى فى الجيبة من الخلف؟ ازاي نخيطها فى القماش اولوفى صورة للشكل اللى باقصده ممكن تعرضيها طبعا الشكل فى الباترون تقريبا انا فاهمه. بس الشكل بعد الخياطة يكون شكله ايه ؟ممكن يكون سؤال سهل على البعض.وشكرا

الردود
    17

طلب فى دورة الخياطة..ومساعدة فى ميزان حسناتكم..

اختى العزيزة(نهلة).انا باحب الخياطة جدا ونفسى اتعلمها واتقنها بقى لي فترة باتباع فى كتب وملفات عن الخياطة ورسم الباترون مع انه كتير صعب وعاوز تفكير وحسابات .بدات فى متابعة دورتك الخاصة على موقعى الحبيب (لكى)وفهمت باترون الجيبة الاساسى بس نفسى اشوف الطريقة على القماش وكمان في سؤال ممكن يكون سهل على المتمرسين لكن انا كم مبتدئة مش فاهمة ولو تقدري تفهمينى وتوصللى المعلومة اكون شاكرة او اي عضوة تكون فاهمة قصدي الباترون الاساسى اللى المقصودبيه الجيبة تكون سك ؟تمام طيب لوها وسعها بكسرة اوكالونه من الخلف وليس الامام تكون شكلها ازاى فى الجيبة من الخلف؟ ازاي نخيطها فى القماش اولوفى صورة للشكل اللى باقصده ممكن تعرضيها طبعا الشكل فى الباترون تقريبا انا فاهمه. بس الشكل بعد الخياطة يكون شكله ايه ؟ممكن يكون سؤال سهل على البعض.وشكرا

الردود
    1,135
    ان شاء الله تكون نهلة حاضرة وتجيب على تساؤلاتك اختي

موفقة

بلادي وان جارت علي عزيزهَ واهلي وان بخلوا علي كرام
    الردود
    2,794
    تعقيب كتبت بواسطة ام رنا2010 عرض الرد

أختي الكريمة بالنسبة لأسئلتك الخاصة بتطبيق الباترون على القماش سيكون ذلك في دروس مقبلة ( مع اختي سمسمية) بحول الله
    أما عن الباترون الأساسي لا يمكن تطبيقه على القماش فهو أساس لرسم باترونات موسعة و شفنا في درس التوسيع الخاص بالتنورة و سأحاول بعد الدورة إن شاء الله تقديم نماذج أخرى للباترونات فمن غير الممكن تقديم دورة كاملة عن التنانير
    بإذن الله اليوم سأنزل درس الكورساج انت تابعي معنا و صدقيني أثناء دراستي في المعهد لم أخط من اول درس
    بالتوفيق أختي

♥أُحِبُّهَا يَهْتَز قَلْبِي عِنْدَمَا يُقَال مِصْر♥مصرية _ سويسية♥
    الردود
    5,104
    التدوينات
    2
    التكريم
    • (القاب)
      • متألقة صيف 1432هـ
      • مبدعة الاشغال اليدوية
      • مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
      • فن وإبتكار
      • ريحانة الحوار
      • زهرة الحوار
      • أنامل ذهبية
    تسلمي نهولتي ما قصرتي يا قمر

اهلا يا غالية
    ان شاء الله نحاول نساعدك
    وإن شاء الله أحاول أنزل طريقة واحدة لقص باترون الجيبة على القماش
    هحاول إن شاء الله
    لإنها ليست في مخططاتي
    إنتي عارفة الشغل اد ايه بيحتاج وقت ومجهود
    وأنا محضرة أشياء غير الجيبات
    بس ان شاء الله ربي ييسر الأمر
    وأقدر أساعدك

الردود
    17
    متشكرة جدا جدا اخواتى وان شاء الله اتابع معكم واستفيد .واحاول ماكونش سريعة يمكن كمنى بحب الخياطة وباحاول اقرا فى منتديات كتيرة فبااحس انى شويه مشتتة بين حاجاتكتيرة .ربنا معايا ويساعدنى واقدر اجمع معلومات واستفيد.

مواضيع مشابهه

1. في جده ماركه رووووووووعه يابنات..http://www.lakii.com/vb/images/smilies/19.gif
    بواسطة شهد الجنه في ركن المواضيع المكررة
    الردود: 1
    اخر موضوع: 31-12-2008, 03:23 PM
  2. سا اغادر المنتـــــــــــــدى[url=http://www.lakii.com/vb/uploader/smilies.php][img]h
    بواسطة وجداااااان في ركن الألعاب والترفيه
    الردود: 21
    اخر موضوع: 22-08-2008, 06:16 PM
  3. هل عرفت الطريق الى الكنز ؟؟http://www.lakii.com/vb/images/smilies/eek.gif
    بواسطة د.دعاء الخير في الأمومة والطفولة
    الردود: 2
    اخر موضوع: 27-10-2007, 03:27 PM
  4. الردود: 0
    اخر موضوع: 21-04-2007, 09:12 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ