انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:

منزل انيق نضيف وشيك

1. sondos2010
    sondos2010
    الف شكر لدعوتك الكريمة لى بالاشتراك فى هذه المجموعة
    يااخت سيستر
    ويكفى اننى ساكون مع هذه المجموعة الجميلة من الاخوات العزيزات على قلبى
    وديننا يحثنا على النظافة فى ابداننا وملابسنا ومنازلنا وكل مايحيط بنا لان
    النظاااااااااااافة من الايمان
  2. high wave
    high wave
    السلام عليكم بجد مجموعه جميله جدا وانا بحب النظافه موت فقلت ادخل بينكم ونفيد بعض واتمنى تقبلونى بينكم
  3. ريدانة
    ريدانة
    يااااااه ازيكم يا بنات فكرتونى بالشقة وعمايلها
    لسه عاملاها من اسبوع بس إيه بضمير قوى قوى والصراحة مش باقدر اعملها دلوقتى لوحدى
    ربنا يكرمها زوجة خالى بتساعدنى فيها كتر خيرها المهم الواحد زماااااااااااان كان يشيل ويحط عند ماما كل اسبوع
    دلوقتى خلاص بقى راحت علينا......... الحمد لله
    بالنسبة للحيطان احنا بنغسل بليفة اسفنج بتاعة المواعين خشنة شوية بس مش بتجرح الحيطة وبعد كده ندلق فى الميه ونعوووووووم
    معلش طولت عليكم بس احسن حاجة ان احنا نشجع بعض
  4. النفس المطمئنة
    النفس المطمئنة
    سلااام عليكم ... ازيكم يا حلوين كلكم ... يارب يكون الجميع بخير ... الف سلامة عليكي يا لولو ربنا يشفيكي ويعافيك يااارب اللهم امين
    ايمي يا حبيبتي ...بجد جزاكي الله خيرا ...معلوماتك كتير حلوة ... ومفيدة بجد انا بعمل تلاتربعها وكمان كنت عند ماما كدا ... بجد تسلم افكارك يا قمر ... افدتيني والله كتير ... وانا زي ما قولتلك فعلا بقيت احط فويل على البوتاجاز ... وان شاء الله هابقى اجيب الفرخ المخصوص ليه ... وواهم حاجة داخلة دماغي موضوع الجاز دا ونفسي اجربه وفعلا ان شاء الله هاقول لجوزي وهوا جي مرة يجيبلي جاز ... اكيد هيستغرب ... بس مدام دي الحاجة اللي بتشيل الدهون وبتفرق كدا ما شاء الله زي ما بتقولي ... وان شاء الله برضو هاجرب موضوع البخاخة دي زي ما انت قولتيلي...انا كمان اصلي بموت في ريحة الديتول والفنيك والنظافة والصابون والكلور ... بجد بستريح نفسيا جدااااااااا لما بشم الريحة دي ....
    وفعلا موضوع الحيطان دا ماما بتعمله والفرش كمان انها بتغسله على الناشف زي السجاجيد ... الف شكر ليكي يا قمر على اهتمامك ... ومعلوماتك ومجهودك ...جزاكي الله خيرا ... ربنا يرزقك ان شاء الله من حيث لا تحتسبي ياااارب اللهم امين ...انت وبقيت الاخوات يااارب جميعا يااااارب اللهم امين ....
  5. سَوَدة المسلمة
    سَوَدة المسلمة
    يا بنات هي الحيطان كلها كده ولا المدهونة زيت لها حاجة مخصوص والبلاستيك حاجة تانية
    أنا عندي بلاستيك بس بخاف اجي ناحيته بالمية بصراحة بكتفي بمسحه على الناشف وخلاص وأنا ابني لسه صغير مش بيبهدل الدنيا على الحيطة لسه هو يدوبك بس مخرب لي سجادة اوضته
  6. roona_329
    سلام عليكم
    ماشاء الله على التجمع الجميل ده
    بس في حاجة عايزة انبه عليها انا كنت سمعت قبل كدة ان استعمال الفنيك بيؤدي إلى فشل كلوي والعياذ بالله وبصراحة من ساعتها وانا بطلت استعمله انا اصلا قلبت عليه الدنيا هنا في السعودية مالقتوش بس بجد انا سمعت تحذيرات منه ياما بس من باب الريحة الحلوة هاحكيلكم حكاية
    سبحان الله الي يروح الحرم بيشم ريحة حلوة قوي وهي الناس بتنضف فعلا ريحة بصراحة عجبتني في الاول كنت بقول سبحان الله ربنا مخلي ريحة الحرم حلوة قوي سبحان الله ومرة في مرة بقيت ابص على العمال وهما بيمسحوا لقيتهم بيحطوا مع مية المسيح تايد وديتول بسسسسسسسسسس
    تايد وديتول مع مية المسيح وفعلا انا لما بقيت امسح بيهم فرحت قوي لما ريحة الحرم بقت عندي في البيت بجد جربوها مش هاتندموا
  7. roona_329
    فرح
    انا حاسة بيكي لأني كنت زيك بالظبط ان ماكانش ذيادة
    لا اضحكي كمان مرة لقيت فرح بنتي بتجري ورا صرصار هي عندها دلوقتي 10 شهور ساعتها كانت 8 تقريبا لقيتها بتحبي بسرعة فجيت ابص عليها لقيتها بتجري ورا صرصار وهو التاني بيجري منها ههههههههههههههه
    بس هي الحمد لله دلوقتي راحت من عندي بعد عناء طال حوالي سنة وجرربت فيها كل ما يخطر على بالك لدرجة اني كنت احيانا لمما اجي ارش انضف المطبخ كويس وارش بايجون رش وبف بفباف رش وبودرة بايجون وبودرة بف باف وعجينة صراصير ومبيدات رش تتتخيلي ومع ذلك برده كنت بلاقيها بتتفسح زي ما بتقولي ومرة طلعت الي في المطبخ كله كله كله برا في الصالة وقعدت حوالي اسبوع كل يوم ارش الخلطة الرهيبة دي قلت علشان لو الصراصير ماتت اول يوم وتاني يوم بيض فقس يبقى يموت من الرش بجد كان بلاء لدرجة كنت بروح الحرم وادعي الصراصير تروح من عندي تتخيلوا واقول لجوزي ادعي الصراصير تمشي كان يقعد يضحك عليا
    بس مارحتش إلا لما مرة من المرات كنت في محل اسمه باوزير مشهور في اللسعودية كان فيه ركن للمبيدات فلقيت علبة صفرا كدة مكتوب عليها ان ريحته حلوة بتجذب الصراصير ريحته ريحة اكل لا واكل حلو كمان تتخيلي اول مرة وانا بحطه في الاركان بقول لجوزي ده ريحته حلوة قوي ادوقه ؟؟
    المهم بعدها بحاجة بسيطة ناس نصحونا بنوع مبيد هو زي المبيدات بتاع الزرع مش عارفة فهمتيني ولا ايه احنا جبناه من هنا من جدة مش عارفة انتي مقيمة فين بصراحة بس اذا تحبي اسالك جوزي على العنوان اجيبهولك ان شاء الله
    وادعي ربنا يخفيهم من عندك معلش طولت عليكي بس قلبتي عليا المواجع الله يعينك عليهم ان شاء الله
  8. --ايمي--
    --ايمي--
    لولو حبيبي ربنا يارب يشفيكى من عرق النسا لأن عارفة المه النفس المطمئنه كلك زوق ياقمر والله دعوتك اثرت فيا ولكى بالمثل سودة انا اعرف ان اليلاستيك انواع نوع بيتغسل ونوع لألأ فانتى جربى فى حيطة تكون مدارية كدة وحطة صغيرة وشوفى النتيجه ومادام نضيفة ياستى متعذبيش حالك رونا لو انتى فعلا عايزة تحسي بريحه الحرم قوي فى البيت حطى فى الحوض بتاع الحمام حبة نفتالين متتخيليش ريحتة بتخلى الحمام قد اية جميلة وفعلا نفس ريحة الحرم انا كمان بحط النفتالين فى السيفون برفع الغطا واحط 3حبات وكل ما تشدي السيفون تلاقي ريحه حلوة وكمام يابنات لما تيجوا تغسلوا الحمام انا يوميا بغسلة ومرة فى الاسبوع بغسل السيفون من جوا واحط شوية تايد ونفتالين وبحط اتنين فى شبكة صغيرة واعلقها تحت الحوض فعلا ريحه الحمام بتبقا خيال علطول ومجرد انك بتشمى ريحة النظافة بترتاحى والله ربنا يعطينا جميعا الصحه والعافية ونخلى بيوتنا جنه باذن الله هاييييييييييييييييي وييييييييييف منورة ياقمر يارب يخلصك من الصراصير على خير يارب يافروحة وربنا يقلعهم وينتقم منهم لانهم بيأرقوا الناس انا خايفة يحطونى ف دماغهم هههههههه ريدانه ربنا مايحرمنا من افكارك ويخليلك زوجة خالك طالبه منكم طلب ادعولي ربنا يرزقنى زرية صالحه تقر بها عيني يارب العالمييين خلاص ست سنين قاعده ف الغربة لوحدى لما خلالالالالالاص هطق يارب افرغ عليا صبرا
  9. asmaatolpa
    asmaatolpa
    ايمى اهلا بكى انت منورة المنتدى بصراحة
  10. lolo habeby
    lolo habeby
    ربنا يكرمك يا ايمى يا رب وان شاء الله على السنة الجاية يبقى البيبى فى ايدك يا رب وتفرحى وتفرحينا ان شاء الله
    حبيبتى
    افكار جميلة اوى
    يا سلاممممممم على النظافة امبارح اول ما قريت موضوع دة سخنتونى وانا عند ماما روحت مروقلها شقتها واتهد حيلى
    طيب كنتوا سخنتونى انا فى البيت لسة هروح اقوم على شقتى انا كمان هههههههه
عرض النتائج 51 الى 60 من 899
لكِ | مطبخ لكِ