انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 3 الأولىالأولى 123 الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 25

الموضوع: كيف تقضي وقتك ، الغربة قتلتني ، اقتراحاتكم يابنات ماذا افعل؟؟؟

بعيد عن اهلي................ ,وتركت قلبي عند الغوالي ورجعت فارغة الجسد usa
    الردود
    6,591
    التكريم
    • (القاب)
      • همة نحو القمة
      • متألقة صيف 1432هـ
      • زهرة ربيعية
      • متميزة ركن الحلويات
      • شعلة العطاء
      • سفيرة المغتربات 1
    (أوسمة)
    زوجك معاه حق هم كفره بس ما بيجوا بحدي يعني في قانون لو بايدهم كان زمان قتلونا بس في ناس مالهم في شئ ولا بعرفوا شو دينها ولا شو في بالحصل بالبلاد
    اللهم اغفر لامي وابي وارحمها ووسع قبرهما وتجاوز عن سيئتهما واغسلهم بالثلج والبرد وارفع درجاتهم واجمعهم مع الانبياء والصالحين

توكلت على الله العظيم رب العرش العظيم وهو على كل شئ قدير
    لا إله الا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

الردود
    614
    اولا الله بيخلي لك زوجك وابنك دولا هم رفقتك باستراليا وحياتك كلها لهم
    ثانياً انا بشوف ماشاء الله الحيويه فيكي والطاقه
    وهذا شي طبيعي لوحدة بعد العمليات والحمل والبيبي بتحسي نفسك ماعملتي شي وانقطعتي عن نشاطات والخيرة فيما اختاره الله حبيبتي لازم تحبي وضعك اكتر واكتر
    كيف راح اجاوبك
    اولاً من جوه حبي وضع انه انتي مع زوجك باستراليا وراح تستفيدي من الغربه لان في السفر سبع فوائد
    ثانيا جيبي للبيت سير للمشي

الردود
    614
    ثالثا اعملي هوايه بتحبيها جيبي الوان مثلاً وجربي ترسمي ع الصحون ع الكوبايات اعملي زراعه بالبيت لو تحبي الكروشيه اعمليه لو تحبي لغه جديده تعلمي نحن أمة اقرأ حاولي تخصصي وقت تقري البنات كمان ما قصروا بالافكار ممكن تحولي قطع بالبيت لقطع تانيه يعني لتدبير وتنظيم مثلا انا عملت كراتين الاحذيه اكرمك الله للملابس الداخليه
    لو تقديري تنظمي لجمعيات خيريه او جمعيات أيتام مثلا تساعديهم بتغليف هدايا او تصميم كروت من النت وتراسليهم في مصر بالنت
    واتمنى حياه حيويه لك

اللهم اجعل القرآن ربيع قلبى* مصريةفى السعودية
    الردود
    111
    اهلا بيكى انا بيلا
    اولا حبيبتى احسبى عندك وقت اد ايه كل يوم يعنى مثلااليوم 24 ساعة احسبى وقت النوم والوقت

المخصص لابنك والاوقت اللى بترتبى البيت والاكل والحاجات دى

طبعا غير اوقات الصلوات المتوزعة على اليوم كله

الوقت الباقى هتقسميه على عدة اجزاء علشان تستفيدى منه كويس ودى احد مميزات الغربة انك

بتستفيدى من وقتك وتتحكمى فيه كويس

اول فترة من اليوم اللى هيا اول ماتصحى من النوم وبعد الفطار ويكون ابنك نايم الوقت ده احلى حاجة

تعمليها هو حفظ القرآن

اعملى لنفسكك ورد للقرآة وورد للحفظ هتلاقى على النت برامج لحفظ القرآن ومراجعته بس المهم

تلتزمى بيه واعملى لنفسك مكافآت وعقوبات اذا لم تلتزمى بالبرنامج

حطى فى دماغك هدف فى الاول زى مثلا حفظ سورتى البقرة وآل عمران او مراجعتهم باتقان اذا كنتى

حافظاهم وحددى لنفسك وقت محدد مثلا شهر او شهرين على حسب وقتك وهمتك وافتح النت دورى

على فضل القرآن وحفظه علشان تتحمسى اكتر

واذا ماكانش عندك فكرة عن التجويد هتلاقى على النت برده

ممكن تقضى ساعتين فى اليوم فى برنامج الحفظ يوميا باذن الله الوقت ده هيبارك فى اليوم كله وفى

عمرك كله كمان وهتلاقى بركة فى زوجك وابنك

اهل القرآن هم أهل الله وخاصته

تانى حاجة تعميليها خصصى وقت للعب مع ابنك كل يوم

ماشاء الله ابنك 6 شهور يعنى ممكن تشاركيه الالعاب وتعمليله تمارين لتقوية عضلاته الصغيرة

والقصص المناسبة لسنه زى ما امانى قالت والافضل يكون الوقت ده مع والده كمان يعنى انتو التلاتة

مع بعض , كل يوم لازم لازم تعمل ولو نص ساعة ليكو مع بعض ووقت تانى انتى وابنك بما انك عندك وقت كبير

الاطفال فى الغربة مش بيشوفو ناس كتير ومش بيخرجو كتير وبالتالى لازم تعوضيهم علشان البيئة

حواليهم تبقى غنية شوية توسع مداركهم اقضى معاه وقت اكتر والعبى معاه وكلميه كتير
    وكللل الانشطة اللى ممكن تخطر على بالك

اقرأى كتير عن التربية وكل مايتعلق بالطفل فى المرحلة دى زى التغذية والرضاعة الطبيعية

تالت حاجة مهمة من رأيى هيا اللغة لاااااازم تتعلمى اللغة علشان تقدرى تعيشى وتتفاعلى وتستفيدى من غير لغة هتفضلى فى البيت مش هتتحركى
    استراليا بلد متقدم حاولى تستفيدى من وجودك فيه ومن الامكانيات اللى مش موجودة فى بلدك بما لايضر دينك طبعا
    كونى قدوة حسنة للاسلام باخلاقك العالية وزيك الاسلامى

عندك انشطة كتير زى ما الاخوات قالو ماشاء الله حاجات كتير حسب ميولك

ممكن تعملى معادلة لشهادتك فى الوقت اللى ابنك لسه صغير وعلى مايكبر شوية تكونى جاهزة لشغل مناسب

و تذكرى الآية
    ( وماخلقت الجن والأنس إلا ليعبدون) والآية ( ومن أعرض عن ذكرى فإن له معيشة ضنكا)

ربنا يوفقك

anapella's صورة
    anapella غير متواجد مساعدة مشرفة ركني الطفل والتغذية - محررة في موقع لكِ
    الردود
    3,644
    التكريم
    • (القاب)
      • الناصحة المتالقة
      • اجمل مقال اجتماعي 2014
      • شمعة مضيئة
      • ياقوتة ركن الصحة والتغذية والرجيم
      • متميزة ركن الامومة والطفولة
      • مثقفة ركن الاحتياجات الخاصة
      • باحثة متألقة
    (أوسمة)
    شكرا كتييييييييييير mayaaaaالغالية حقيقة الsupport اللى انتو عملتهولى مع amani 1جميل جدااااااا تقريبا الرجالة كلهم نفس التفكير سبحان الله ايوة عندى early childhood care centre & reading &playing times for babies ودول مع السوبر ماركت هى المشاوير اللى باروح فيها لوحدى ( طبعا حصل كده بعد وقت) لكن موضوع المسجد او ال islamic centre ده شبه مستحيل لان للاسف مناطق تجمع المسلمين هنا بتبقى اماكن فوضى - للاسف- وفيها جرائم وحوادث كتير (غالبا اماكن افقر من الباقى) حتى فى هنا Egyptian Islamic society بيلتقو فى المناسبات الاسلاميه او كل فترة (شهر مثلا) لكن مش مسموح لى طبعا اروح لوحدى
    انا متشكرة جدا لاهتمامكن ده احسن حاجه والله وكويس الواحد يحس ان فى غيره زيه كده

anapella's صورة
    الردود
    3,644
    التكريم
    • (القاب)
      • الناصحة المتالقة
      • اجمل مقال اجتماعي 2014
      • شمعة مضيئة
      • باحثة متألقة
    (أوسمة)
    الاخوات الغاليات parsise و ام مريم وهاجر انا بصراحه حبيت ردودكم جداااااااا
    1000 شكر وبخاصة ام مريم وهاجر انتى حطيتى ايديكى على نقطة مهمة جدااااااااااااااا
    الحقيقة الواحد مقصر جدااا وشبه توقفت عن الحفظ بتاعى _ الله يهدينا جميعا - فعلا فكرة كويسة اوى بصراحه القرآن والصلاة اكبر انيس للانسان
    مش هانسى نفسى فى رمضان وضيقى وقهرى اما رمضان كله يمر بدون صوت اذان واحد اسمعه الا فى الراديو
    وفعلا لازم انشطنفسى من الناحيه الدينيةو دى لانه للاسف البلاد دى مش زى بلادنا لو الواحد ما شجعش نفسه وجاهدها كويس جدااااااا هيضيع لانه مفيش اى حاجة ولا حد يشجعه او يذكره او يعظه
    لا اله الا الله سبحانك انى كنت من الظالمين

tuta.'s صورة
    tuta. غير متواجد الفائزة الاولى فى مسابقة المرأة فى الإسلام
    الردود
    1,430
    التكريم
    (أوسمة)
    ﻫﻠﺎ ﺣﺒﻴﺒﺘﻲ,ﺍﻧﺘﻲ ﻣﻠﻴﺘﻲ ﺍﻟﻘﻌﺪﻩ ﺑﺎﻟﺒﻴﺖ و ﺍﻧﺎ ﻧﻔﺴﻲ ﺍﻗﻀﻲ ﻳﻮﻡ ﻛﺎﻣﻞ ﺑﺪﻭﻥ ﺧﺮﻭﺝ ﺧﺨﺦ ﻣﻊ ﺍﻧﻪ ﻫﺎﻟﺸﻲ ﻣﺴﺘﺤﻴﻞ ﺑﺎﻟﻨﺴﺒﻪ ﻟﻲ ﻟﺎﻧﻲ ﻧﻔﺴﻲ ﻣﺎ ﺑﺘﺤﻤﻞ ﺍﻟﺎ ﺍﻃﻠﻊ ﺍﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ ﺧﻤﺲ ﺩﻗﺎﺋﻖ ﻟﻔﻪ ﺑﺎﻟﺴﻴﺎﺭﻩ.

ﻣﺎ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺒﻨﺎﺕ ﻣﺎ ﻗﺼﺮﻭﺍ ﻣﻌﺎﻛﻲ, ﺑﺲ ﺣﺒﻴﺖ ﺍﺿﻴﻒ ﻧﻘﻂﻪ ﻣﻬﻤﻪ ﺍﻟﻠﻲ ﻫﻲ ﻃﻔﻠﻚ ﺍﻟﻠﻲ ﻋﻤﺮﻩ ﺳﻨﻪ ﻫﻠﺎ ﻣﺜﻞ ﺍﻟﺎﺳﻔﻨﺠﻪ, ﺷﻮﻓﻲ ﺍﻧﺎ ﺍﻭﻟﺎﺩﻱ ﻣﻦ ﻳﺒﻠﺸﻮﺍ ﻳﺘﺠﺎﻭﺑﻮﺍ ﻣﻌﻲ ﻳﻌﻨﻲ ﺑﺎﻟﻨﻆﺮﺍﺕ و ﺍﻟﺤﺮﻛﺎﺕ و ﺍﻟﺎﺑﺘﺴﺎﻣﻪ ﻣﺎ ﺑﻮﻗﻒ ﻣﻌﺎﻫﻢ, ﻛﻞ ﺍﻟﻮﻗﺖ ﺍﻟﻠﻲ ﺑﻴﻜﻮﻥ ﻓﺮﻱ ﻋﻨﺪﻱ ﺑﻜﺮﺳﻪ ﻟﻴﻬﻢ ﺑﺒﻠﺶ ﻣﻌﺎﻫﻢ ﺗﻌﻠﻴﻢ ﺑﻜﻞ ﺷﻲ ﺣﺘﻰ ﻟﻐﻪ ﺍﻟﺎﺷﺎﺭﻩ ﻛﻢ ﺣﺮﻛﻪ ﺑﺘﻠﺎﻗﻲ ﺍﺳﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺳﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻭﻟﺎﺩﻱ ﻗﺒﻞ ﺳﻦ ﺍﻟﺴﻨﺘﻴﻦ ﺟﺎﻫﺰﻳﻦ ﻳﺪﺧﻠﻮﺍ ﻛﻴﻨﺪﺭﺟﺎﺭﺩﻥ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﺒﺎﻟﻐﻪ. ﻓﻨﺼﻴﺤﻪ ﻟﻴﻜﻲ ﻣﺎ ﺗﺮﻛﻨﻲ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻮﻗﺖ ﺍﻟﻠﻲ ﺑﻴﻘﻀﻴﻪ ﺍﺑﻨﻚ ﻓﻲ ﺍﻟﺪﻱ ﻛﻴﺮ و ﺑﻴﺘﻌﻠﻢ ﻓﻴﻪ ﺷﻮ ﻧﺺ ﺳﺎﻋﻪ ﺳﺎﻋﻪ ﺑﺲ?? ﻟﺎ ﺣﺎﻭﻟﻲ ﺍﻋﻂﻴﻪ ﻭﻗﺘﻚ ﺍﻟﻔﺮﺍﻍ ﻛﻠﻪ و ﻋﻠﻤﻴﻪ ﺑﻨﻔﺴﻚ. ﺣﻂﻴﺘﻲ ﺻﺤﻦ ﻛﺮﺍﻛﺮﺯ ﻗﻮﻟﻲ ﻫﺎﻟﺼﺤﻦ ﺷﻜﻠﻪ ﺩﺍﺋﺮﻩ و ﻟﻮﻧﻪ ﺍﺯﺭﻕ و ﺍﻟﻜﺮﺍﻛﺮﺯ ﺷﻜﻠﻬﺎ ﻣﺮﺑﻊ و ﻟﻮﻧﻪ ﺑﻨﻲ و ﻫﺎﻟﺸﻮﺭﺑﻪ ﺍﻟﻠﻲ ﺭﺍﺡ ﺗﺸﺮﺑﻬﺎ ﺷﻮ ﻧﻮﻋﻬﺎ ﺳﺎﺋﻠﻪ و ﺍﻟﺮﺯﺍﺕ ﻧﺸﺎ ﺻﻠﺐ و ﻳﻠﺎ ﻧﻔﺘﺢ ﺍﻟﺘﻲ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﺮﺑﻊ و ﻧﻘﻌﺪ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻜﻨﺒﻪ ﺍﻟﺒﻴﻀﺎ ﻣﺜﻠﺎ و ﻧﺸﺮﺏ ﺍﻟﻌﺼﻴﺮ ﺍﻟﺴﺎﺋﻞ ﺍﻟﺎﻭﺭﺍﻧﺠﻲ و ﻧﺴﺤﺒﻪ ﺑﺎﻟﻨﺼﺎﺻﻪ ﺍﻟﺎﺳﻂﻮﺍﻧﻴﻪ و ﻛﺒﺮﻱ ﺑﺎﻟﺸﻐﻠﻪ ﺍﻭﻩ ﻭﺍﻭ ﺷﺎﻳﻒ ﻫﺎﻟﻨﺼﺎﺻﻪ ﻭﺍﻭ ﻋﺎﺭﻑ ﺍﻧﻬﺎ ﺍﺳﻂﻮﺍﻧﻪ. ﺻﺪﻗﻴﻨﻲ ﻣﺎ ﺭﺍﺡ ﺗﻨﺪﻣﻲ ﺑﺘﺮﺑﻲ ﺍﺑﻨﻚ ﻳﻜﻮﻥ ﻓﻂﻦ و ﺑﺘﻠﺎﻗﻴﻪ ﻳﺪﻭﺭ ﺑﻨﻔﺴﻪ ﻋﻠﻰ ﻫﺎﻟﺎﺷﻴﺎﺀ ﺷﻜﻠﻲ ﺑﻌﺪ ﻟﺎ ﺍﻭﻟﺪ ﺑﻔﺘﺢ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺷﻮ ﺑﻌﻤﻞ ﻣﻊ ﺍﻭﻟﺎﺩﻱ ﺧﻂﻮﻩ ﺧﻂﻮﻩ ﺍﻥ ﻓﻀﻴﺖ ﺍﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ =ﻳﺎﻩ ﻳﺎ ﻣﺎ ﺍﻛﺜﺮ ﺍﻓﻜﺎﺭﻱ و ﻣﺎ ﺍﻗﻞ ﺗﻨﻔﻴﺬﻱ ﺧﺨﺦ==
    و ﺑﺮﺿﻪ ﺷﻮﻓﻲ ﺟﺎﺭﺍﺗﻚ ﺍﺫﺍ ﻓﻲ ﻭﺣﺪﻩ ﺣﺴﻴﺘﻴﻬﺎ ﺍﻭﻛﻲ و ﻣﻤﻜﻦ ﺗﺼﺎﺩﻗﻴﻬﺎ ﺍﻋﻤﻠﻲ ﻛﻮﻛﻴﺰ و ﺭﻭﺣﻲ ﺯﻭﺭﻳﻬﺎ ﺗﻌﺎﺭﻑ و ﻫﻴﻚ ﺷﻲ.
    ﺍﻟﻠﻪ ﻳﻌﻴﻨﻚ و ﻳﻆﻮﻱ ﻏﺮﺑﺘﻚ ﻋﻠﻰ ﺧﻴﺮ.

كوسة وبط سابقا ....مصرية فى بلاد العم سام- أمريكا
    الردود
    7,847
    التكريم
    • (القاب)
      • همة نحو القمة
      • متألقة صيف 1432هـ
      • مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
    (أوسمة)
    ياااااااااه فكرتيني بنفسى يا بيللا أول ما جيت هنا كنت شايلة طاجن ستى على طول ومكشرة فى وش زوجى مركبة له الوش الخشب خخخخخخ
    وهاات يا عياط وخلاص هاموت من القهر والوحدة و و وكان عندى طفلين ٤ و سنة ونص تقريبا ولتهم فى مصر وجينا هنا أمريكا وأنا بقى اللى كنت عاملة زى جوزك .. خايفة من الناس الكفرة ولا الــ ....... الأنجاس عبدة المش عارف إيه و و و وطلعوا ناس والله طيبين أغلبهم يعني أكيد طبعا فيهم وحشين ويتمنوا لنا اننا نغور من وشهم لكن فعلا الناس هنا أغلبهم طيوبين وبيضحكوا فى وشنا ... طيب تعرفى بعد اللى حصل فى السفارة فى مصر وليبيا الناس لما بتسألنى فى السوبر ماركت إنتى منين بأقول مصر وأنا حاسة إنهم هيضربونى بحاجة علشان طبعا اللى حصل والسفير بتاعهم وكده بألاقيهم ولا هم هنا !!! المهم أنا طبعا ما أعرفش الوضع بأستراليا لكن كل مكان فيه وفيه .. فيه الوحش وفيه الحلو وإحنا إن شاء الله بأخلاقنا وحسن معاملتنا للناس نخليهم يحترمونا ويعاملونا كويس ويعرفوا إننا مش كده والمسلمين ناس نضاف وبيحبوا الخير ومش إرهابيين

توهتك أنا فى مسائل جانبية أنصحك وبشدددددددددة بالمنتدى ده ... والله من أنضف وأحسن المنتديات على الإنترنت وبتلاقى فيه أحسن صحبة وبنات من كل إتجاه ومن كل مكان فى العالم وكله بيساعد حتى لو إختلفنا فى وجهات النظر فعلا ناس كويسين جدا
    ..<<< مين يشهد للعروسة

بجد طيب تعرفى أنا سجلت بالمنتدى هنا أول ما إتغربت لأنى كنت عايزة أعرف أعمل العيش البلدى هامووووووت عليه - ولسه مش عارفة أعمله زى الأفران بتاعة مصر - بس الناس ساعدونى جدا ومن هنا بدأت أنتشر وأتوغل فى المنتدى وكان بيآخد وقتى كله وأجرب الطبخ والعجن والخبز وأنا ما كنتش أصلا بأعرف أطبخ يا دووووب كام حاجة حفظتهم وبس .. وكنت بأشتغل فى مصر ورامية العيال فى الحضانات وخلاص لكن هنا فعلا إعتمدت على نفسى ٢٠٠٪ وبدأت أسمع دروس التجويد على الإنترنت ودخلت فى حلقات هنا بالروضة لحفظ القرآن الكريم وبدأت أشارك فى المسابقات فعلا فعلا المنتدى هنا بيآخد العقل والوقت والحمد لله كله مفيد
    إعملى بس كده هتلاقى جوزك بدأ يغير من المنتدى خخخخخخ ويقول لك هو اللابتوب ده لزق فى رجليكي واللا إيه هههههههههههههههه
    ويقول لك ما تتحركى واللا تنزلى تعملى شوبينج أو تخرجى تفسحى الواد فى الجنينة .... طب بس جربى وإدعى لى

ربنا يحفظك إنتى وإبنك وزوجك ويكرمكم وما تغيبيش علينا تانى تعالى هنا وفضفضى وسطنا وإحنا أهلك وأصحابك وأخواتك وأمهاتك كمان
    حبى لك وتقديري مواااااه كبيرة ليكي وللنونو إسمه إيه بقى؟

زورونى فى مدونتى .... مدونة مغتربـــــة

حكـــايتى فى الغـــربة .... من الــ ..... إلى الــ ...... ✿متميز✿الجزء 1

☆$$رحلتى مع التوفيــــر .... إستخدام الكــــوبونـــات $$☆ الجزء 2 *تجربة ناجحة

☆$$رحلتى مع التوفيــــر .... منين أجيب الكــــوبونـــات؟؟؟ $$☆ الجزء 3+ردود قيمة

☆$$رحلتى مع التوفيــــر .... لعـــبة الصيدليـــــة؟؟؟ $$☆ الجزء 4 *تجربة ناجحة

☆$$رحلتى مع التوفيــــر .... إيه هو البرايس ماتش؟؟؟ $$☆الجزء 5 *تجربة ناجحة+ردود قيمة

$ رحلتى مع التوفيـر ..نصائح للتقليل من فاتورة الكهرباء ُ Energy Bill $ ج 6 ☆ردود قيمة

♥●♥ ركــــن الأطبـــاق ♥●♥ تفريـــز الوجبات ♥●♥ المعجنـــــات ♥●♥
    ♥●♥ ركــــن الأطبـــاق ♥●♥ تفريـــز الوجبات ♥●♥ الحلـــويـــــات ♥●♥
    ♥●♥ ركــــن الأطبـــاق ♥●♥ تفريـــز الوجبات ♥●♥أطباق من اللحم ♥●♥
    ♥●♥ ركــــن الأطبـــاق ♥●♥ تفريـــز الوجبات ♥●♥ وصفـــــات الفراخ ♥●♥
    ♥●♥ ركــــن الأطبـــاق ♥●♥ تفريـــز الوجبات ♥●♥ مقــدمـــــة ♥●♥
    .. بـــدائـــل لمنتجات الألبــان المتنوعة .... من معمل بطوطة ..
    ☆☆ الديــــــــكـ الرومــــــــيـ يـــــا جمالــــــــــه مــن بطوطــة ☆☆

⁂彡 كيــــك الكــــوكاكـــولا .... روووعة من مطبخى سااااااخنة بااااردة

anapella's صورة
    الردود
    3,644
    التكريم
    • (القاب)
      • الناصحة المتالقة
      • اجمل مقال اجتماعي 2014
      • شمعة مضيئة
      • باحثة متألقة
    (أوسمة)
    شكرا Tuta على اهتمامك
    آخر مرة عدل بواسطة anapella : 01-10-2012 في 12:31 PM

anapella's صورة
    الردود
    3,644
    التكريم
    • (القاب)
      • الناصحة المتالقة
      • اجمل مقال اجتماعي 2014
      • شمعة مضيئة
      • باحثة متألقة
    (أوسمة)
    هههههههههههههههههههههه
    والله ضحكتينى ياصاحبة المسك الله يخليلك جوزك واولادك النونو بتاعى اسمه كوكو وصوره فى البوم عندى على الموقع هنا
    طبعا حطيتها عادى لانى عضوة قديمة فى المنتدى ده وعارفة انه فعلا من احسن وانضف المنتديات
    احب الفت نظرك لنقطة مهمة اصل واضح ان فى ناس كتير فهمتنى غلط فيها
    فعلا الناس حلوين ولذاذ ومش بتوع مشاكل خااااااااالص بالعكس انا كنت اقصد كفرة بمعنى تانى
    الحقيقة قى سلوكاياتهم الشخصية اللى احنا مش متعودين عليها زى اللبس ( او بقايا اللبس) وسلوكاياتهم مع بعض فى الاماكن العامة وكده ده مرة الشركة بتاعت جوزى كانت عاملة زى حفلة عائليه كده ومع انى محجبة كان فى ناس زمايله هيسلمو عليا بطريقتهم (طبعا الرجل مش بيبوس الرجل لا بيبوس الستات وبس) بس ربنا ستر الحمد لله
    الحقيقة جوزى مش بيحب حتى انى اشوف مناظر زى دى خاصة ياجماعة انتو عارفين استراليا مش برد زى اوروبا والحر هنا مخلى الناس مصييييييييييييييييفة على الاخر

مواضيع مشابهه

1. انا وابني في الغربة انصحوني ماذا افعل
    بواسطة جنة الطيور في الأمومة والطفولة
    الردود: 16
    اخر موضوع: 04-12-2010, 01:30 PM
  2. ماذا افعل؟؟
    بواسطة Ruba80 في نافذة إجتماعية
    الردود: 14
    اخر موضوع: 16-03-2010, 10:55 AM
  3. ماذا افعل؟؟؟؟
    بواسطة rema beauty في الديكور الداخلي والخارجي
    الردود: 3
    اخر موضوع: 15-11-2005, 02:16 AM
  4. يابنات انا جديدة واريد اقتراحاتكم ياريت تردون
    بواسطة noor78 في جمالكِ سيدتي وأناقتك حواء
    الردود: 2
    اخر موضوع: 14-03-2005, 11:52 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ