انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 9 الأولىالأولى 123456 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 89

الموضوع: ملف الحضانات في الأسكندرية

الردود
    41
    ام البنات....من واقع تجربتى في اللف و الدوران)اقدر اقولك ان...ايوة النظام الغالب انهم بيحطو كل سن مع بعضه يعنى من 1_2 مع بعض و من 2_3 مع بعض و 3_4 مع بعض و المفروض ان 1-2 كلاس بيتعلموا سماعي و لعب و اكل و غيار و حجات كدة يعنى اما من 2_3 المفروض يتعلموا عن طريق الرسم و الغناء و اللعب برضوا
    و هما بيروحوا من 8:3 تقريبا يعني و الموضوع مش الزامي اوي يعني بالمواعيد
    و مفيش وقت محدد للتقديم في اي وقت لكن في حضانات معينة بتبدتي المنهج من شهر 9 و قبل كدة بيبقي 3 شهور الصيف كانها نادي

الردود
    41
    ام يوسف الامين....بصي انا لسة خبرتي ما وصلتش حد التجربة و لكن سماعي كدة انا اسمع ان في حضانة اسمهاabc فى سموحة حلوة جدا في موضوع اللغة و سعرها400 جنية...و في حضانات تانية كمان بس لازم نعرف انتي عايزة الحضانة فى منطقة اه و في حدود كام؟ علشان نقدر نساعدك صح

الردود
    196
    ام يوسف الامين
    انتى بتقولى انك ساكنه فى سيوف انا اسمع عن حضانه كويسه اسمها ترتلز موجوده فى لوران بتعلم كل حاجه ولها باصات اسالى عليها وربنا يوفقك للى فيه الخير
    ممكن تجيبى رقمها من الدليل تتصلى ب 140 وهم يقولو لك على رقمها وتسالى على كل حاجه

الردود
    8
    تعقيب كتبت بواسطة monydent عرض الرد
    ام البنات....من واقع تجربتى في اللف و الدوران)اقدر اقولك ان...ايوة النظام الغالب انهم بيحطو كل سن مع بعضه يعنى من 1_2 مع بعض و من 2_3 مع بعض و 3_4 مع بعض و المفروض ان 1-2 كلاس بيتعلموا سماعي و لعب و اكل و غيار و حجات كدة يعنى اما من 2_3 المفروض يتعلموا عن طريق الرسم و الغناء و اللعب برضوا
    و هما بيروحوا من 8:3 تقريبا يعني و الموضوع مش الزامي اوي يعني بالمواعيد
    و مفيش وقت محدد للتقديم في اي وقت لكن في حضانات معينة بتبدتي المنهج من شهر 9 و قبل كدة بيبقي 3 شهور الصيف كانها نادي
    جزاك الله خير حبيبتى على الرد
    والله الواحد بيبقي محتار عشان اول طفل يوديه فين وطبعا بيبقي كل الى حواليكى بينصحك بس بتحتارى اكتر
    لو حد يعرف يا جماعه حضنات قريبه من سيدى بشر يقولى ربنا يكرمكو ويقولى على نظمها بكام وفعلا مفيده للاطفال ولا مجرد بيلعبو
    وهى افضل ولا البلاى سكوا
    معلش طولت عليكو

الردود
    132
    شكرا ليكى يا هناء وللاخت مونى وانا انشاء الله حسأل على الحضانة وحروح اشفها وحقوللك عملت ايه

الردود
    41
    انا النهاردة رحت حضانة دلفي في سابا باشا.....سعرها 200 جنية......مستوى اللغة عالي ليها منهج و فيها جاردن و الميس تحس انهم مستوى

الردود
    132
    معلش يا مونى متعرفيش لها بصات ولا لا

الردود
    41
    اسفة ام يوسف لا ما سالتش....بس هو معظم الحضانات يا اما عندها او بتبقي متفاة مع ناس

الردود
    41
    السلام عليكم جميعا......في حضانة اسمها
    early learningموجودة خلف بوتيك لندن في رشدي .....400 جنية ....هي عبارة عن فيلا كبيرة و طبعا فيها جاردن و حسيت ان مستواها حلو اوي و الميس بتاعت الكلاس كانت كيوت خالص و هي الي بتاكل الولاد

الردود
    41
    مبروك ام يوسف للولاد انا عرفت من موضوع مدارس الأسكندرية انهم قبلوا في بريلينس

مواضيع مشابهه

1. ملف شامل عن الحضانات في مصر
    بواسطة kouky5 في مدرستي بيتي الثاني
    الردود: 111
    اخر موضوع: 12-03-2016, 11:09 AM
  2. أفضل الحضانات في مصر
    بواسطة Ranona في الأمومة والطفولة
    الردود: 99
    اخر موضوع: 17-03-2015, 02:01 PM
  3. ملف شامل عن الحضانات في مصر
    بواسطة kouky5 في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 93
    اخر موضوع: 05-05-2010, 10:25 AM
  4. لديكور الحضانات
    بواسطة ام وائل في الديكور الداخلي والخارجي
    الردود: 14
    اخر موضوع: 13-08-2006, 12:01 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ