انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 4 من 25 الأولىالأولى 1234567814 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 31 الى 40 من 248

الموضوع: عروسات المستقبل تعالوا اقولكم ..

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة JoDy 2008 عرض الرد
    ازيك يا هنودة هنانيدو ؟
    بالنسبه لكريم ليكوسيد بيبدأ يقشر الركبه من بعد كام يوم من استعماله
    وشكرا ليكى على كل المعلومات الجميله دى
    بصى ياقمر هو مش بيقشر بمعنى انك حتشوفى تقشير وقشور وكدا لا هو حتلاقيه بيفتح يوم ورا يوم لغاية ما تخصلى من اسلواد عشان كدا انتى بترطبى عشان تحافظى على الجلد الجديد انا بدات اشوف نتيجة واضحة بعد 3 اسابيع ونهاية المطاف كانت بعد شهر ونص

الردود
    1,943
    امبسوطة بكل رد فعل منكم يابنات لانه الموضوع مش حكاية بنقول وصفات وبس لا احنا بنحاول نتكلم فى معظم الاسئلة اللى شاغلة بالنا

عشان كدا قبل ما اتكلم عن موضوع النهاردة خلينا نجدد نيتنا سوا فى زواجنا يعنى خلينا ناخد نية الزواج اننا نبنى بجد بيوت مسلمة اننا نربى اطفالنا على الاسلام اننا نصون انفسنا وطاعتنا لزوجنا تبقى سبب لدخولنا الجنة اننا لما نتجمل ونبقى احلى عشان نحمى ازوواجنا من الوقوع فى الحرام .. متفقين يا بنات ؟؟؟؟

تعالوا نتكلم نهاردة على طريقة اللبس

طبعا معروف ان اى بنوتة فى جهازها بتشرى لبس كتير بس ساعات بلاقى مفيش تنوع يعنى الاقى بنات تشترى لانجيرى اشكال والوان وتنسى تجيب البيجامات وحاجات دلع او بتجيبهم بس اشكال عادية

طيب تعالوا نشوف اليوم من الصبح ماشى ازاى ؟؟؟
    يعنى لما تصحى الصبح حتغيرى لانجيرى بتاعك وحتيتدى تلبسى حاجة مخصصة للمطبخ والتنظيف ومش اى حاجة عشان محدش يفهمنى غلط يعنى تخلى مثلا شورت وبدى قطن مخصصين للمطبخ شكلهم حلو وكيوت والوان لذيذة عشان جوزك لما يشوفك كدا يقول حتى وهى مشغولة نظيفة وشكلها حلو ده بيخليكى اجمل فى نظره

خلصتى مطبخ وتنظيف ادخلى خدى شاور سريع والبس حاجة دلع
    نيجى بقى للحاجات الدلع ...
    جيبات جينز قصيرة وعليه بديهات قطنية وممكن لو مش عندك جيبة قصيرة بسيطة هاتى جيب من عندك مش بتحبى تلبسيها او بقيت ضيقة عليكى وقصيه جيبة قصيرة سهلة صح ...؟؟؟
    برمواد وبنتكور عليها بديهات
    شورتات وبدى بتاعها
    بيجامات اللى بتبقى شورت وبدى
    كل ده لبس دلع نوعى فيها والعبى فى الالوان
    خلينا نبقى عارفين ان الالوان الفاتحة حلوة واحلى من اى لون غامق يعنى الروز والتراكوز والاورانج والاصفر وطبعا الاحمر مهما كان موديل عادى اللون بيفرق بيدى شكل حلو

نيجى بليل لو عايزة حاجة تبقى مثيرة مفيش اسهل من الطقم بيكون برا + بانتى والبكينى هاتى الوان اللى بيحبها زوجك وموديلات مختلفة يعنى عندك البرا الكاب وعندك البرا المبطنة والبرا من غير حمالة والاندر بتاعها حتلاقيه معها

طيب الانجيرى حيبقى مناسب دايما بليل نوعى بين القصير والطويل
    ومش تجيبى كتير قبل الزواج اقولك ليه ؟؟؟
    لان الزوج ممكن يكون بيبحب حاجات معينة وانتى نفسك ممكن تكونى بتحبى القصير وتيجى بعد الجوزا تلاقى نفسك مبسوطة اكتر فى الطويل
    يبقى هاتى مثلا من القصير عدد معين مش كتير ومن الطويل نفس النظام وتخلى اللالون مختلفة بس ركزى على الاحمر والاسود لانهم ملوك الالوان
    كمان فيه بنات تقول انا مش بحب لانجيرى الطويل وانا زيكم بس فيه اوقات حتحتاجيه يعنى وقت ما يبقى فيه شعر فى جسمك ولسه مش عارفة تشيليه البسى حاجة طويلة حتخلى اشلكل حلو

كدا حتلاقى ان دولابك فيه كل حاجة من حاجات هادية لحاجات مثيرة لحاجات غالية لحاجات بسيطة المهم مش كتر الحاجات المهم ازاى تختارى الوقت الصح عشان تلبسيهم

يعنى مينفعش تبقى نايمة جنب زوجك بيجاما تديكى سن اكبر لا خليكى بحاجة تحسسى بيها زوجك انك انثى
    ومينفعش بالنهار وهو لسه جاى من الشغل تلبسى لانجيرى مثير عشان مش حيبقى الوقت مناسب ههههههههه الوقت ده بتاع الغدا وبعدها حتغسلى الاطباق وترتبى السفرة يبقى خليكى بلبس الدلع

ايه رايكم فى مووضع النهاردة وياريت لو حد عنده اسئلة واقتراحات نتكلم سوا انا بستفيد معاكم وادعولى ان ربنا يجمعنى مع زوجى قريب ان شاء الله

@..مدينة البياض وقلب ليبيا الحره النابض..@
    الردود
    541
    ماشاءالله تبارك الله
    مشكورة حبيبتي والله بجد انا فرحاااااااااااااااااانه عالاخر ربي جابك لنا في الوقت المناسب...
    انا تقريبا فرحي بعد 3 شهور ياويلي والوقت يجري والحمدلله ضبت نفسي من شهور بديت في الخلطات والاستعداد من ناحية الجسم والحمدلله..
    جسمي صار مشدود والكل لاحظ اقاربي واهلي حتى خطيبي واكييييييييد من بره طبعا والمؤخره بالذات كانت مترهله عالاخر صرت اعمل تمارين وجسمي صار شكلوا حلو مو مؤخره نازله وشكلها مو حلو هادا بالنسبه للجسم..
    والوجه الحمدلله ماقدر اخلط كتير لان بشرتي صافيه بس كل بعد مره ومره لازم اغذيها بخلطة الليمون والحليب حلووووووووه..
    اااااااااام اي تاني اااااه المنطقه الوحشه قصدي الي كانت وحشه صارت والحمد لله بيضا تقريبا لاستعمالي مرهم وصفاتوا الدكتوره تبعي والابطين والكوعين والمرفقين ارطب فيهم يوميا بفازلين والحمدلله صاروا رطب بس لسه مابيضوا عالاخر..
    وشعري ولله الحمد كااااااااان سارب عليه تساقط طبعا تابع النفسيه وتقصف بديت نقص فيه كل شهر بارد بدون لمعان استعملت زبده والحمدلله اغلب الي يشوفني يسأل ويش عملتي لشعري وقولي السر...ماشاءالله تبارك الله لا تنسوا تقولوا ماشاءالله
    اممممممممممم تقريبا هدا كله شي وان شاءالله بعد امتحاناتي حابدا في البرنامج الرسمس والاستعداد الاخير..
    ان شاءالله حانكونوا انا وياك فريق انا بموت في الخلطات وبالذات الاستعداد للزواج اشرفت على اغلب قريباتي وهم عرايس وجا الوقت اشرف على نفسي هههههههههههههه...
    بس حاجه وحده ادعولي ربنا يتمم علينا بالخير ويوفقنا انا وخطيبي وتمكل فرحتنا والي في بالنا تصير قولوا امين واتراكم لاتنسوني من الدعاء...

سلالالالالالالالالالالالالالالالالالام

الردود
    117
    هند هنانيدو
    اولا اشكرك جدا على اهتمامك بالرد على اسئلتى
    ثانيا موضوعك انهارده عن طريقه اللبس هايل بجد
    اسلوب كلامك مصرى انتى مصريه؟
    وربنا يجمعك بزوجك عن قريب ان شاء الله
    آخر مرة عدل بواسطة JoDy 2008 : 13-04-2009 في 02:28 AM

الردود
    117
    تعقيب كتبت بواسطة *--هبة الجبل--* عرض الرد
    ماشاءالله تبارك الله
    مشكورة حبيبتي والله بجد انا فرحاااااااااااااااااانه عالاخر ربي جابك لنا في الوقت المناسب...
    انا تقريبا فرحي بعد 3 شهور ياويلي والوقت يجري والحمدلله ضبت نفسي من شهور بديت في الخلطات والاستعداد من ناحية الجسم والحمدلله..
    جسمي صار مشدود والكل لاحظ اقاربي واهلي حتى خطيبي واكييييييييد من بره طبعا والمؤخره بالذات كانت مترهله عالاخر صرت اعمل تمارين وجسمي صار شكلوا حلو مو مؤخره نازله وشكلها مو حلو هادا بالنسبه للجسم..
    والوجه الحمدلله ماقدر اخلط كتير لان بشرتي صافيه بس كل بعد مره ومره لازم اغذيها بخلطة الليمون والحليب حلووووووووه..
    اااااااااام اي تاني اااااه المنطقه الوحشه قصدي الي كانت وحشه صارت والحمد لله بيضا تقريبا لاستعمالي مرهم وصفاتوا الدكتوره تبعي والابطين والكوعين والمرفقين ارطب فيهم يوميا بفازلين والحمدلله صاروا رطب بس لسه مابيضوا عالاخر..
    وشعري ولله الحمد كااااااااان سارب عليه تساقط طبعا تابع النفسيه وتقصف بديت نقص فيه كل شهر بارد بدون لمعان استعملت زبده والحمدلله اغلب الي يشوفني يسأل ويش عملتي لشعري وقولي السر...ماشاءالله تبارك الله لا تنسوا تقولوا ماشاءالله
    اممممممممممم تقريبا هدا كله شي وان شاءالله بعد امتحاناتي حابدا في البرنامج الرسمس والاستعداد الاخير..
    ان شاءالله حانكونوا انا وياك فريق انا بموت في الخلطات وبالذات الاستعداد للزواج اشرفت على اغلب قريباتي وهم عرايس وجا الوقت اشرف على نفسي هههههههههههههه...
    بس حاجه وحده ادعولي ربنا يتمم علينا بالخير ويوفقنا انا وخطيبي وتمكل فرحتنا والي في بالنا تصير قولوا امين واتراكم لاتنسوني من الدعاء...

ربنا يتمملك على خير انتى وخطيبك
    ياريت تقوليلى اسم المرهم اللى استخدمتيه للمنطقه الوحشه قصدى اللى كانت وحشه هههههههه
    وياريت كمان توضحيى طريقه وضع الزبده على الشعر

@..مدينة البياض وقلب ليبيا الحره النابض..@
    الردود
    541
    هلا حبيبتي هههههههههههه فرحتيني بطلبك...
    أممممممممممممم المرهم اسمو واوwow وهو موجود في الصيدليات وكمان في محلات العطور عندنا هون في ليبيا بس مش عافه إذا موجود عندكم في مصر بصراحه رووووووعه رائحه حلوه انا ان شاءالله حاستمر في استعامله حتى بعد الزواج لانه مرطب وريحته تجنن بالفاكهه..
    وبالنسبة للزبده ممكن تستعمل زبدة عاديه او طبيعيه للشعر نذوبها ونحطها على الشعر لمده نص ساعه او اكتر بعدها تغسليه والريحه صاح مو حلوه بس بعد غسله تانيه تروح والله حاتلاقي لمعه والتقصف يختفي,,,
    وكمان يصير شعرك رررررررررطب وانا استعمل للشعر زيت اسمو كرستال تابع ماركة واو وحلوووووووووه نقطه تعمل العجب يعد غسل الشعر جربي وقولي على النتائج.
    واي طلب تاني عيوني ليك...

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة *--هبة الجبل--* عرض الرد
    ماشاءالله تبارك الله

اهلا بيكى يا هبة ياقمر بجد نورتينى ومبسوطة بكلامك ربنايجمعك على خير مع خطيبك ويسعدكم ..
    ليا سؤال ياجميل ؟؟؟ هى الزيدة بتخلى الشعر دهنى ولا عادى ؟؟؟وبعد ما اغسل شعرى احط كريم او سيروم ولا بلاش ؟؟؟؟ اكتفى بالزبدة ؟؟؟

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة JoDy 2008 عرض الرد
    هند هنانيدو
    اولا اشكرك جدا على اهتمامك بالرد على اسئلتى
    ثانيا موضوعك انهارده عن طريقه اللبس هايل بجد
    اسلوب كلامك مصرى انتى مصريه؟
    وربنا يجمعك بزوجك عن قريب ان شاء الله
    اهلا يا جودى ياقمر ايوة انا مصرية من الاسكندرية ... يارب يكون المواضيع عجبتك

الردود
    182
    شكرا لكِ هنودة على النصايح

بجد ربنا يكرمك أنا حاسة إني لايصة ومش عارفة أعمل حاجة

إن شاء الله فرحي بعد كام شهر

كنت عايزة أسألك الحبوب اللي في الساق نتيجة نمو الشعر تحت الجلد كيف أعالجها

وبتظهر حبوب في الظهر وبتعلم أستخدم ليها إيه

وكمان اسمرار تحت الإبط والمنطقة الحساسة

والشعر الحمد لله شعري ناعم جدا بس خفيف جدا مش عارفة أعمل فيه إيه

وبالنسبة للفرد لا أنصح أي واحدة بيه

بنت خالي فردت شعرها وبعد حوالي سنتين أو أقل قصف وباظ واضطرت تقصه

طولت عليكي يا هنودة معلشي اتحمليني

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة الجهاد دربي عرض الرد
    شكرا لكِ هنودة على النصايح

بجد ربنا يكرمك أنا حاسة إني لايصة ومش عارفة أعمل حاجة

إن شاء الله فرحي بعد كام شهر

كنت عايزة أسألك الحبوب اللي في الساق نتيجة نمو الشعر تحت الجلد كيف أعالجها

وبتظهر حبوب في الظهر وبتعلم أستخدم ليها إيه

وكمان اسمرار تحت الإبط والمنطقة الحساسة

والشعر الحمد لله شعري ناعم جدا بس خفيف جدا مش عارفة أعمل فيه إيه

وبالنسبة للفرد لا أنصح أي واحدة بيه

بنت خالي فردت شعرها وبعد حوالي سنتين أو أقل قصف وباظ واضطرت تقصه

طولت عليكي يا هنودة معلشي اتحمليني
    بصى يا جميل اولا مبروك مقدما وربنا يتتم لكى بكل الخير
    الحبوب اللى فى الرجل بسبب السويت اولا دكتور جلدية هو اللى قالى الكلام ده
    لازم تعملى قيل السويت صنفرة زى ملح + ليمون او تعملى حمام مغربى عشان تفتح المسام لما تشيلى بالسويت ميطلعش شعر تحت الجلد

تانى حاجة عشان تعالجى الحبوب ديه بردو تعملى حمام مغربى او صنفرة وتحطى كريم مرطب اسمه كارباميد حتلاقيه 3 جنيه هو مكتوب حتى عليه مرطب بعد اسبوع حتلاقى ان الحبوب بتقل ونفس الكريم لحبوب الظهر

منطقة الابط انا كان عندى سواد رهييييييييييييب والحمد لله راح
    الاول بلاش اى مزيل عرق بيسود
    تانى حاجة انا استخدمت وصفة لنمدة اسبوعين
    مرهم كيناكومب+ ملعفتين كريم مرطب ابيض زى لوكس او دوف + عصير ليمونة وحطيه فى تلاجة لو الجو سخن
    وتحطيها كل يوم لمدة اسبوعين بس تكونى طبعا عاملة سويت للمنطقة انا عملت الوصفة والحمد لله ذهب السواد

عشان تحافظى البياض وميرجعش السواد كنت بحط كل كام يوم زيت لوز مر وكمان بغسل الابط بصابونة ديتول واشطفها عشان لو فيه بكتريا

المنطقة الحساسة لسه حبتدى فيها

بالنسبة الشعر لو ياجميل شعرك بيمشى معه الزيت حتلاقى وصفة كاتبها فى جزء الشعر فى الموضوع ده شوفيها

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 12)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 258
    اخر موضوع: 13-11-2009, 09:06 AM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 5 )
    الردود: 266
    اخر موضوع: 05-07-2009, 07:53 PM
  3. " عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 3 )
    الردود: 310
    اخر موضوع: 09-06-2009, 08:57 PM
  4. عروسات المستقبل تعالوا اقولكم.. جزء 2
    الردود: 268
    اخر موضوع: 08-05-2009, 09:20 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ