انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 92 من 102 الأولىالأولى ... 4282888990919293949596 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 911 الى 920 من 1015

الموضوع: [مجموعة] حنين الذكريات مـــع ورد مدينــــي طريقنــا الى الرشاقة .....

الردود
    943
    تعقيب كتبت بواسطة صرخة امل عرض الرد
    مرحبا
    انا موجوده بس امس اجتماع ويدوب رجعت نمت وقمت والحين انظف غبار وبيجون لنا جيراننا
    امس يومي تمام
    الرياضه نص ساعه عشان الدوره وانتم بكرامه
    ف _توست بر وجبن وفرش برتقال
    غ
    خضار وايدام وبر خبز نص تقريبا
    س
    بسكوت مالح
    ع
    قطعه قد اربع اصابع خبزه و2 حبه فلافل
    وشاي
    اليوم جمعه لسا ببدايتوووو ان شاء الله كويس دعواتكم ي بنات اليوم جمعه
    نبيوووو فينكم
    احبكم

يومك رائع جدا استمري ياقمر موفقه ان شاءالله وتستاهلي ال​2

الردود
    943
    تعقيب كتبت بواسطة صرخة امل عرض الرد
    مرحبا
    اليوم الجمعه
    ف
    2توست بر جبتنين ق د كاس برتقال ط
    س بسكوت مالح
    غ
    ايدام خضار و 2 توست
    س 3تمرات قهوه
    ع
    4م رز تبوله قطعه دجاجه ربع كوب سفن
    رياضه نص س
    تمارين لليدين 100م
    الفجر بمشي 20د قبل الدوام ان شاء الله
    تحياااتي للجميع
    نيبووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووووووووووووووو
    يومك ممتاز ورياضتك ممتازه والله يعينك كيف تسوي مع المغريات في الدوام موفقه حبيبتي​2

الردود
    943
    تعقيب كتبت بواسطة أميرتك عرض الرد
    صباح الخير لكل الحبايب
    راجو. الله يسعدك ياقلبي. والله يعيننا على البعد. والله انا احس بالغربه وانا بنفس البلد كيف باقي الاخوات الله يعينهم
    يارا. . بالفعل الطائف جميل جدا.
    كرستاله. معليش ياغاليه الاهم صحتك
    نظام الاسبوعين كان
    الافطار. كاس تحليب منزوع الدسم
    الغداء. تونه وربع رغيف وعصير سيزر انناس وسلطه
    العشاء. زبادي منزوع
    لازم. 4حبات سكر دايت علشان الدوخه. لازم
    (السلطه هي. طماطم حبه فقط. خيار وخس وكرات وجرحير وخل تفاح وليمون )

استمري اسبوعين متواصله وكلي كل الي في النظام حتى لو مالك نفس علشان تقدري تواصلي وعلشان ماتدوخي وينزل وزنك. لان حذف اي وجبه يخرب الدايت
    ......
    وبعد الاسبوعين الكامله اوزني. وخخذي وجبه واحده مفتوحه فقط فقط فقط فاهمه. الي هيه الافطار او الغداء. العشاء لا يبقى زي ماهوه
    ........
    الاسبوعين الثالث والرابع
    الافطار. 3حبات شابوره بر مع كاس حليب منزوع الدسم وسكر دايت
    الغداء. صدر دجاجه. او شريحتين برقر يقر. واذا عندك لحم ينفع. او بيضتين مسلوقه أو تونه بدون زيت او سمكه مشويه +سلطه (ملاحضه يعني تنوعي في الغداء. يومين لحم يومين دجاج وكذا. أذا مافهمتي قولي لي )
    العشاء. زبادي منزوع الدسم +كيوي حبتين قطعيهم مربعات صغار مع الزبادي مره لذيذ ويحرق الدهون بشكل عجيب
    انا اوعدك راح تشوفي نتائج مبهره وراح تنزلي خلال شهر كامل. 10كيلو. لكن تمشي على نفس كلامي بالحرف الواحد ومارح تدوخي ابدا.
    ولاتنسي المشي مالا يقل عن نصف ساعه ولا يزيد عن 45دقيقه
    يعلم الله اني معك وتعالي انا وانت تخوض التحدي لكن لازم تكوني صادقه مع نفسك. وجاده.
    انا انتظر ردك. لاني رايحه ان شاء الله يوم الاربعاء لدكتورتي وراح اخخذ نظام اسبوعين متواصله فقلت نمشي مع بعض انت لو عجبك
    النظام ال عطيتك اياه ووالله اني لك به من الناصحين. ابدئي مباشره فيه. وراح انزل لك صورة السكر الدايت والفيتامين بعد. وانا راح اكمل اسبوعي هذا. وااكمل معاك الاسبوعين الجايه ونشوف مين الي راح تكسر ارقام جديده
    ..........
    نظامي ليوم الجمعه
    الافطار. حبه معمول
    الغداء. بدون لاني كنت نايمه
    العشاء. عصير
    رياضه. تمارين للبطن والارداف حوالي 40مره
    مشي ورقص ما عرفت المده بصراحه.
    الماء. كثير جدا
    بالتوفيق للجميع
    مشكوره ياقلبي اميره
    انتي بصراحه طيوبه والرجيم الاسبوعين الاولى مره حلو بس كل يوم غداء تونه صعب مرره ولا اقدر استبدل
    والاسبوعين الاخيره مره حلوه ومتنوعه بس كم راح انزل لو سويت الاسبوعين الاخيره
    وانا معاكي انتي امسكي ايدي واسحبيني ع الرقمين معاكي ماشاءالله ومن جد ماني عارفه كيف اشكرك جزاك الله خير الجزاء يا اغلى اخت
    ولو مافيه احراج عليكي الفيتامين كم سعره والسكر كمان
    انا عندي سكر ستيفانا ينفع
    ويومك مره رائع ورياضتك احلى وتستاهلي ال2

الردود
    943
    تعقيب كتبت بواسطة yaralemoo عرض الرد
    انتى اسم الله عليكى يا اميرة
    بس مش كل الناس زيك
    شفتيها من 5 ايام عذارى عيانة و صداع مستمر و تحت عينيها اسود و بطلت تدخل زى الاول
    و زوجها زعلان عليها و هى نفسها مش قادرة و الله خليها تجرب و ربنا يستر

حبيبتي والله انتي الله يخليكي ولايحرمني وجودك من جد حاسه فيا بس خلاص كرهت ال100 ونفسي انزل
    وفعلا تعبت جدا لاني بدات بعذاري ووراه الكميائي والحين مرره دوخه متعبتني كل ما اتحرك
    بس اميره نزلت الدايت بطلب مني وانا افكر اسوي تخفيف جامد بس قلت احسن يكون من تحت دكتور تغذيه
    عشان كذا طلبت من اميره نظامها مشكوره ياقمر اموووووووواه

الردود
    943
    تعقيب كتبت بواسطة أميرتك عرض الرد
    والله ما ادري لكن انا ممكن بحكم خبرتي. في الدايت ممكن اضيف لها اشياء دايت وراح ينزل وزنها ان شاء الله
    لكن خليها تدخل وتقز. وانا راح اساعدها قد ما اقدر ان شاء الله
    انا معاكي يااموره
    بس يارا حبيبتي خايفه علي وانا فعلا الدوخه بهذلتني وياليت تعطيني من افكارك الرائعه

الردود
    943
    تعقيب كتبت بواسطة yaralemoo عرض الرد
    حلو يومك ياراجية و الف سلامة عليكى من التكسير
    المهم البيت نظف ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    و ربنا يرجع امل ونيبو بالسلامة يارب

و بالنسبة لكرستالة هى عندها مشكلة فى الردود كلما تبعت الموقع يعلق
    و بتسلم عليكم و باذن الله تحل المشكلة و تدخل تنورنا و اعتقد دى نفس مشكلة نيبو مع المطر و العواصف الرملية كمان يحصل كدة

لا ياقلبي مو لما ارد يعلق انا النت قطع من يوم الاربعاء عشان ماعندي نت نحنا اخذين من عند الجيران رقم الشبكه
    وما ادري ليه قطعوه يمكن كان فيه مشلكه بس الحمدلله رجع تاني ورجعت لكم لاتفرحو مافي فكه مني ههههههههههه

الردود
    1,844
    ماشي ياقمر
    شوفي راح نضيف للاسبوعين الاال والثاني. مع الافطار حبتين شابوره للرجيم تحصليها في السوبر. اسألي عنها ويعطوك هيه
    .. راح اعطيك حرية التنويع في الغداء. لحم برقر شريحتين فقط. صدر دجاجه. لا تنسي تكون مسلوقه. والبرقر تشويه بالفرن بدون زيت
    هذا الاسبوع الاول. والثاني. اما الثالث والرابع زي ما عطيتك لاتغيري لانه جسمك راح يكون تعود على الدايت. بالنسبه للفيتاين والله مو عارفه لكن ما اتوقع غالي ابدا. السكر فيه بعشره ريال حجم صغير
    اذا مشيتي على كلامي بدون تخبيص. لقمه من هنا ولقمه من هناك ان شاء الله راح نحتفل انا وانت مع بعض في نهاية شهر 6هجري بنزول مرضي لي ولك

الردود
    900
    السلام عليكم
    ع السريع كده لانى مشغولة ..كويس انى عرفت اقعد ع النت
    وزنت نفسى النهاردة ولقيتنى
    ثااااااااااااااااااااااااااابتة
    واللى قاهرنى انى اتهريت رياضة ومشروبات سحرية وشاى اخضر

الظاهر الاسبوع ده حالة ثبات للجميع هههههههههههههههههههههه

يلا ما علينا

النهاردة عملت وجبة الغدا فرى برضه .. عشان احفز جسمى شوية
    ان شاء الله من بكرة ابدأ الدايت تانى بس يكون شديد بإذن الله

بالتوفيق ليكوا يا بناتيتى
    معلش ما لحقتش اقرا ردودكم .... ان شاء الله ابقى ادخل تانى اذا اتيحت ليا الفرصة

السلام عليكم

الردود
    810
    مساء المسرات على الجميع
    وحشتوني ياحلوين انا بعتذر منكم ياغاليات االأتصال كان عندنا مقطوع من الأمطار ولمن صلحو العطل حولوا الخط على ناس ثانيين وحوسه والحمد لله انه رجع.........
    نظامي والحمد لله كان ولا اروع ورياضتي كل يوم منتظمه فيها واقل شي ساعه لأني وصلتها الى ساعتين....
    حتى عمتي جت وقالت اش هالنحف عليكم واضح قلت الحمد لله انه بان في اسبوعين ....
    انا نظامي ولا اروع هاليوم يادوب بأكل من شان اني تعبانه وعندي سخونه ماادري اش صار لي بعد ولادتي ببنتي صرت مااتحمل اي شي على طول بأتعب وصرت ضعيفه عكس السابق لكن دعواتكم لي ياغاليات .................
    اموله عساك على القوه لاتهتمي خليك في القمه وانا معاكي على طول والله لايحرمنا اخوتنا..................

الردود
    1,652
    السلام عليكم

كرستالة : حمدا لله على سلامتك .. وحشتينا في اليومين دول .. وربنا معاك واوعي تحبطي كلنا بنمر بفترة ثبات او زيادة .. وطول ما أحنا مع بعض وثقتنا في الله ماتهتز .. بإذن الله هنوصل لهدفنا بالصمود والعزيمة

يارا : ربنا يخليكي لنا ياجميل ردودك انت وكرستالة بتنور الصفحات ويارب مايفرقنا ابدا ولا تنسونا من دعائكم بظهر الغيب حتى يكون تجمعنا مبارك وربنا راضي عنه

هبهوبة : معلش ياحبيبتي ممكن تكون الرياضة زودت العضلات عندك بدل الدهون وده شئ كويس .. وعلى العموم كلنا في الهوا سوا ههههههه وان شاء الله ربنا يجبر بخاطرنا الاسبوع الجاي

جمولة : تسلم ايديك وربنا يبارك لك في وقفتك مع كرستالة ويااااااارب يحقق امانينا كلنا والنظام شديد فعلا في الاسبوعين الاول .. والتعديل كان كويس جدا

امولة : يومياتك جميلة ياحبيبتي وشدي الهمة .. واحنا كمان بنحبك في الله ياقمر ويارب يديم الحب بيننا في الله

نيبوووووووووو : حمدا لله على سلامتك وحشتيييييييناااااااااااااا وربنا يعينكم على ظروفكم وربنا يثبتك على عزيمتك ويعافيك من اي سوء

غدا جايه عندي أختي وأعز صديقة عندي من أيام الكلية وهتقعد معي كام يوم واكيد الاسبوع ده هيطير مني ... هحاول احافظ على نفسي بس صعب أعمل رجيم وهي معاي كده انا بحرجها وبحرج نفسي والا ايه رأيكم .. ياريبت تنصحوني اعمل ايه ؟؟؟ وكمان هحاول ادخل معاكم وقت ماتخرج لمشاويرها فلا تقلقوا علي لو غيبت في بعض الاحيان شوية
    بس بإذن الله معاااااااااااااااااكم ومش هسيبكم ابدا... ولا حد فينا يسيب الباقي يااااااارب

مواضيع مشابهه

1. [مجموعة] حنين الذكريات مـــع ورد مدينــــي طريقنــا الى الرشاقة .....
    بواسطة ورد مدينـي في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 1016
    اخر موضوع: 28-01-2012, 06:34 PM
  2. [مجموعة] نسير بخطى ثابته نحو درب الرشاقه مـــع ( ورد مدينـي )
    بواسطة ورد مدينـي في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 331
    اخر موضوع: 25-06-2011, 05:48 AM
  3. {مجموعة} مجلس الحاضر احلى %لـ طموحناا الرشاقة% بأذن الله
    بواسطة الحاضر أحلي في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 397
    اخر موضوع: 14-04-2011, 02:09 AM
  4. [مجموعة] معا نحو الرشاقة(رجيم الردة ........... لا للجوع) مين يشترك
    بواسطة لـــــــــــنا في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 4
    اخر موضوع: 21-10-2010, 10:11 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ