انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 52 من 112 الأولىالأولى ... 24248495051525354555662102 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 511 الى 520 من 1114

الموضوع: ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات

الردود
    26

byebye

حبيبتى فالين
    الحمد للة انا بخير و يا رب تكونى انتى كمان فى احسن صحة و حال
    مش هاوصيكى تدعيلى فى الحرم انا و اخواتك فى المنتدى
    ربى يحفظك و يتقبل منكى حبيبتى فى اللة.

الردود
    1,075
    أختي eman omar انا تذكرت شيء مهم بعد ما كتبتلك الرد اللي فات عارفه قريبتي اللي كنت اتكلمت عنها في المنتدي واللي هي شجعتني على التعامل مع دكتور حسام زكي بعد جوازها حصلت لها مشاكل كتير من تأخر حمل لأجهاض وفضلت 14 سنه متمسكه بطبيب لا يغير طريقته واحيانا تروح لغيره لكن ما كانوش يزيدو عنه كتير وكان دايما يقولها التوكل على الله والدعاء طبعا ده شيء لا ريب فيه لكن ربنا هو اللي امرنا ناخد بالأسباب وهو سبحانه وتعالى اللي قال لرسوله (وما رميت إذ رميت ولكن الله رمي ) ....زالمهم هي بعد ما اقتنعت بتغير الدكتور والطريقه وربنا هداها لدكتور حسام زكي سبحان الله كان سبب ربنا سخره علشان يرزقها بولدين وبنت(ما شاء الله لا قوة الا بالله ) ....كلها اسباب ....والله لم يجعل داء الا وجعل له دواء علمه من علمه وجهله من جهله .....هو ليه الرسول عليه الصلاة والسلام خلى بلال رضي الله عنه مؤذن .....لجمال صوته ومن وهب لبلال الصوت ..طبعا ربنا سبحانه وتعالى لكن هذا لم ينفي عن الرسول عليه الصلاة والسلام الأختيار .....كل منا ربنا خلق فيه مميزات علشان الأخرين يستفيدوا منها وتنتظم الحياه وكل ذلك في اطار القدر ومشيئة الله .ربنا ييسر لنا جميعا ويلهمنا الأختيار السليم .
    آخر مرة عدل بواسطة valeen : 22-06-2009 في 10:39 PM

الردود
    1,075
    تعقيب كتبت بواسطة eman omar عرض الرد
    حبيبتى فالين
    الحمد للة انا بخير و يا رب تكونى انتى كمان فى احسن صحة و حال
    مش هاوصيكى تدعيلى فى الحرم انا و اخواتك فى المنتدى
    ربى يحفظك و يتقبل منكى حبيبتى فى اللة.
    دايما بخير يا حبيبتي ان شاء الله .....ووعد مني الدعاء في الحرم وغير الحرم انت وكل الأخوات وانا معاكم ...كلنا بنرجو رحمة ربنا وهو كريم وان شاء الله يرزقنا من فضله

الردود
    26

byebye

تعقيب كتبت بواسطة وارفة عرض الرد
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    أهلا بكم أخواتي يارب تكونوا كلكم بخير
    وأهلا بك أختي إيمان عمر وربنا يعوضك بالذرية الصالحة المعافاة يارب عن قريب
    فالين الله يجازيكي خير يارب أنتي وأريج ونووودي وكل البنات على أفكارك الحلوة ربنا يقويكو
    وميرو ربي يجازيها خير مش سيبانه خالص ربنا يخليلك الكتاكيت يارب ويحفظهم يارب
    فالين ،أنا وجوزي إن شاء الله حنروح العمرة وإن شاء الله حدعي لكل البنات ربنا يكرمك وأسمع عنكم أخبار كويسة يارب ويتمم عملياتكم على خير ويكرم الجميع بالحمل
    وبما إنك في مكة المكرمة كنت عايزة أسألك عن أنفلونزا اللي ما تتسمى هل ظهرت في مكة والمدينة وهل الحكومة في مكة والمدينة عاملين أحتياطاتهم ربنا الحافظ
    اختى فى اللة وارفة يا رب تروحى و ترجعى لينا بألف سلامة

وتكون عمرة مقبولة لكى و لزوجك ولجميع المسلمين هناك ان شاء اللة

ولا تنسينا من صالح دعاكى و تقبل اللة مقدما

الردود
    1,075
    الأخت ملك ما شاء الله عليكي من أول ملف وانتي نشيطه وعامله مجهود كبير ربنا يجعله في ميزان حسناتك

الردود
    1,075
    بنات وصلت لصفحة 70 من الملف الأول

الردود
    1,075
    اثناء البحث لقيت حاجات اعتقد انها ممكن تكون مفيده بخلاف النقطتين اللي حددتهم وطبعا انا باحفظل حاجه بنسخ على ملف وورد علشان بإذن الله بعد ما اخلص مراجعة ال100 صفحه ابدأ انسقه ......لذلك اذا حد من الأخوات المشاركات وجد مواضيع شاف انها مفيده يحطها

الردود
    1,075
    الفجر اذن بإذن الله اصلي وادعي لجميع الأخوات بالذرية الطيبه واكمل بعد ما اصحى بمشيئة الله ......
    اللهم يا ذا الجلال والإكرام يا ذا الجلال والإكرام يا ذا الجلال والإكرام نسألك باسمائك الحسنى وصفاتك المباركه وبنور وجهك الذي ملأ اركان عرشك ان ترزق كل منا بالحمل السليم المعافى وتتم لكل حامل حملها وتحفظ للأمهات ابناءهم وتحفظ للأبناء امهاتهم .....اللهم ان سألناك بأعمالنا فلا فقير أفقر منا ولكننا نسألك برحمتك وجودك وكرمك ...يا كريم اكرمنا بقضاء حوائجنا واجعل خيرتنا فيما نحب واعذنا من جهد البلاء يا رحمن يا رحيم وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين

الردود
    963
    السلام عليكم ورحمة الله وببركاته

انا طبعا مش جديدة ولا حاجة بس اكيد في ناس كتييير مش عارفيني خصوصا اني ملاحظة ما شاء الله عدد البنات زاد ، ربنا يرزقكم جميعا من فضلة يا رب العالمين

بالنسبة للأصدقاء القدامى وحشتونييييي مووووووت والله بس غيابي عنكم كان حالة نفسية بس راحت لحالها الحمد لله علي كل شئ

انا روحت مركز جنين وان شاء الله قررت اتعامل معاه بس لسة مش هبدأ دلوقتي خالص لأن في فترة علاج للبطانة المهاجرة 3 شهور وبعدين ابدأ بإذن الله
    انا كمان لاحظت معظم البنات الجدد تقريبا هيتعملو برده في مركز جنين ، وده شئ كويس ويدعي للتفائل وممكن نتقابل هناك كمان هههه

عموما انا لما رحت عمل معايا نفس اللي البنات حكتوا ، يعني طلب مني بعض التحاليل علشان التجلط والسكر وهرمونات ، وطلع نتيجة التجلط بوسيتف يعني في احتمالية حدوث تجلط فكتبولي علي فوليك اسيد 5 مج ثلاث مرات في اليوم وجاسبرين مرة واحدة في اليوم بالإضافة الي حقنة زولادكس بس دي علشان الاندومتريوزس ( البطانة المهاجرة ) .

ده باختصار طبعا واي استفسارات انا خلاص بقيت موجودة ان شاء الله معاكو ومش هبعد عنكم ابدا

الردود
    963
    حلوة الفكرة يا فالين اللي بتعملوها
    انا ممكن اشارك معاكو بس قولولي ابدأ من صفحة كام لكام
    وعموما انا كنت قريت الملفات القديمة دي من فترة يعني عارفاها كويس ومش هتاخد وقت ان شاء الله

ربنا يجعلو في ميزان حسناتك يا رب

مواضيع مشابهه

1. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    بواسطة ام سهيل في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 421
    اخر موضوع: 22-11-2010, 09:22 PM
  2. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 418
    اخر موضوع: 10-06-2010, 01:42 PM
  3. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 543
    اخر موضوع: 04-06-2010, 09:37 PM
  4. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 420
    اخر موضوع: 27-05-2010, 06:33 PM
  5. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 527
    اخر موضوع: 21-05-2010, 12:35 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ