انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 52 من 157 الأولىالأولى ... 24248495051525354555662102152 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 511 الى 520 من 1569

الموضوع: ركن الجمال المصرى ..(نرحب بالضيوف)

الردود
    496
    تعقيب كتبت بواسطة ولاء انور
    يا جماعة انا امبارح عقبالكم دخلت اخد شاور جربت طريقة بصراحة من اول مرة عملتها خلتنى جسمى دا ابيض فتحت الدش على الماء الساخن عملت بخار كتير ودخلت ومعايا طبق في 7 معالق سكر خشن وملح ناعم وعصير اربع لمونات واى زيت انا عندى خلطة لشعرى ولو عندك فيكس او ابو فاس حطية كمان وبأيدك وافركى جسمك كويس اوى اوى اناعملت رقبتى وبين الارجل ودعكت كويس بيدى مع البخار وازرعتى المهم نديت اللوفة العادية والله لان اناماعندى لوفة مغربى وفركت جسمى كويس ولقيت جسمى والله من اول مرة ابيض وناعم زى الحرير وشطفت جسمى كويس جدا ونشفتة ودهنت بودرة اطفال جربى وشوفى كدا مبقاش ولاء واتحدى فتاةالماســـــــــــــة ولاء انور
    ولاء مبروك عليكى البياض وصفتك حلوه واكيد اخواتنا هيستفادوا منها وحمام الهنا .

الردود
    496
    تعقيب كتبت بواسطة hayaam
    السلام عليكم جميعا

عاملين ايه يا حلوييييييييين

حياتي جريحة الحب والله انتي دايما كسفاني برقتك وزوقك واهتمامك بالرد علي دايما ويارب ميحرمنيش منك .
    طبعا هقضي رمضان في مصر ان شاء الله هنزل ان شاء الله مصر اول جمعه في رمضان هتكون حوالي 4 رمضان
    وحقيقي وحشتني مصر في رمضان وجوها الجميل اللي حقيقي مش موجود زيه في اي مكان في العالم

حبيبتي حنان عامله ايه يا سكر على فكره انا بحفظ الحمد لله زي ما وعدتكم في سورة البقره واليوم ان شاء الله هخلص الايه الميه وحقيقي الحفظ سهل ولما باجي احفظ عشر ايات بلاقي نفسي كترت شويه لان الحمد لله الحفظ سهل وربنا يعنا ونخلص سورة البقره قبل رمضان

ياللا بقى يا حنان عفينا اهم الوصفات اللي بتغذي الشعر علشان كلنا مشتاقين لوصفاتك الحلوه اللي زيك

عندي وصفه للبشره كان الدكتور عادل عبد العال قال عليها وحقيقي مجرباها وبصراحه رووووووعه جربوها وصدقوني هتدعولي

عصير ليمون حوالي نصف كوب + ربع كوب حليب + ارز مطحون ( يكفي لعمل عجينه رخوه )
    نخلط المقادير على بعض ونفردها على الوجه والرقبه ونتركها لغاية ما تقرب تنشف وبعدين نفركها بلطف من اسفل الرقبه الى اعلى وبعدين ندهن الوجه ب( عصير ليمونتين عليهم بياض بيضه ) باستخدام القطنه ونترك الوجه والرقبه حتى يجف وبعدين نغسل الوجه بماء فاتر ثم ماء مثلج وبعدها ندهن الوجه بأي كريم مغذي للبشره وهتلاحظوا ان الوجه اتشد
    استمروا على الوصفه دي يوم بعد يوم وان شاء الله هترجع الحيويه لبشرتكم وهتلاقوا بيااااض جميل
    يارب الوصفه تعجبكم وتجربوها
    تحياتي لكل حبيباتي في المنتدى الاكثر من رائع
    حبيبتى والله انا سعيده بك جدا وربنا يقوى ايمانك ويثبتك وياريت لما تنزلى مصر متنسيش حبايبك .
    اختى الحبيبه انا كنت عايزه اسألك بالنسبه للعبايات عندك السودا طبعا كنت عايزه اعرف فى حدود كام بالمصرى عشان فى اخت بتعرض عليه عبايات من الامارات وانا عايزه اخد فكره الاول عشان اكون ناصحه

الردود
    496
    بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يابنات كل سنه وانتم طيبين بمناسبة شهلر رمضان وعشان انا بحبكم لازم احب لكم الخير وياريت كلنا نكثر من الخير فى هذا الشهر الكريم ومن اهم الخيرات دى قراءة القرأن واليكم هذا الرابط عشان تعرفوا ازاى تختم القران فى رمضان انا جبته عشان الفايده تعم علينا جميعا .
    http://www.yabdoo.com/qr.swf

الردود
    425

ترحيب خاص بأخواتى المصريات

بسم الله الرحمن الرحيم
    أحبابى لقد غبت عن المنتدى كثيرا وذلك بسبب كنت أحفظ كتاب الله ، والله لا تتصورون مدى فرحتى وأنا أختم
    قبل شهر رمضان وساحصل على الشهادة قريبا وسوف أكمل باذن الله القراءات الأخرى
    فادعوا الله لى بالتوفيق والثبات ، ولقد أردت أن أفرحكم معى وأشجعكم ايضا

الردود
    113
    انا كنت عايزه اسالك سؤال وهو فى بنات بيروحوا الكوافير ويصبغوا شعر الوجه عن طريق مياه اكسجين وصبغه فكنت عايزه اعرف اذا كان ده مضر ولا لا ؟؟؟؟؟؟ او ممكن يكون مضر لبشره معينه ومش مضر لبشره تانيه ؟؟؟؟

الردود
    91
    وخصوصا حنان وجريحه الحب اخباركم ايه؟؟
    انا كنت عايزه اخد رأيكم في حاجه قررت اعملها
    انا قريت هنا في المنتدى عن البنت اللى عملت شعرها بالكتم < الحنه السودا> وعايزه اعمل شعرى لانى بصراحه معجبه جدا بشعر الممثله سميه الخشاب لانه اسود فاحم فكونت عايزه اجرب الحنه السودا
    انا شعرى بنى غامق او اسود عادى زى معظم المصريين بس جاف جداااااااااااا مع انى بعمله حمام زيت مره او مرتين في الاسبوع وكمان بعمل له ريلاكس كل 6 شهور
    فايه رأيكم؟؟؟ وياترى فيه حد جرب الحنه السودا دى قيل كده ؟؟؟
    شاكرين مهللين لكل اللى هيعبرنى ويرد عليا وصباحكم منور ومعطر

الردود
    496
    تعقيب كتبت بواسطة خادمة القرآن
    بسم الله الرحمن الرحيم
    أحبابى لقد غبت عن المنتدى كثيرا وذلك بسبب كنت أحفظ كتاب الله ، والله لا تتصورون مدى فرحتى وأنا أختم
    قبل شهر رمضان وساحصل على الشهادة قريبا وسوف أكمل باذن الله القراءات الأخرى
    فادعوا الله لى بالتوفيق والثبات ، ولقد أردت أن أفرحكم معى وأشجعكم ايضا
    اختى الحبيبه ما شاء الله تبارك الله لا تصدقى مدى سعادتى انك قد حفظتى القران واتمنى من الله العزيز القدير ان يديم عليكى هذه النعمه ويرزقنا بها .
    اختى الحبيبه عايزه اسألك ايه الخطوات اللى عملتيها عشان تتعلمى القران وتحفظيه جزاك الله خيرا

الردود
    496
    تعقيب كتبت بواسطة نيروز العرب
    الى العزيزه الغاليه الحبوبه حنان
    انا كنت عايزه اسالك سؤال وهو فى بنات بيروحوا الكوافير ويصبغوا شعر الوجه عن طريق مياه اكسجين وصبغه فكنت عايزه اعرف اذا كان ده مضر ولا لا ؟؟؟؟؟؟ او ممكن يكون مضر لبشره معينه ومش مضر لبشره تانيه ؟؟؟؟
    نيروز لا انصحك بهذا الامر لان الاكسجين يضر بشرة الوجه ومع الوقت الضرر بيزيد .

الردود
    496
    تعقيب كتبت بواسطة قمرين
    صباح الخير على الجميع
    وخصوصا حنان وجريحه الحب اخباركم ايه؟؟
    انا كنت عايزه اخد رأيكم في حاجه قررت اعملها
    انا قريت هنا في المنتدى عن البنت اللى عملت شعرها بالكتم < الحنه السودا> وعايزه اعمل شعرى لانى بصراحه معجبه جدا بشعر الممثله سميه الخشاب لانه اسود فاحم فكونت عايزه اجرب الحنه السودا
    انا شعرى بنى غامق او اسود عادى زى معظم المصريين بس جاف جداااااااااااا مع انى بعمله حمام زيت مره او مرتين في الاسبوع وكمان بعمل له ريلاكس كل 6 شهور
    فايه رأيكم؟؟؟ وياترى فيه حد جرب الحنه السودا دى قيل كده ؟؟؟
    شاكرين مهللين لكل اللى هيعبرنى ويرد عليا وصباحكم منور ومعطر
    يااختى الحبيبه اصبرى انا عندى حاجات كويسه للشعر لا تستعجلى يمكن حاجه تعجبك وتعمليها واعتقد ان شعرك مجهد ومحتاج يرتاح .وعلى فكره الكتم مش حنه ده حاجه بتتحط على الحنه

الردود
    496
    بسم الله الرحمن الرحيم
    وصفة اليوم نبدأ اولا بحل مشكلات الشعر الشائعه

1-لتساقط الشعر وللقشره

المقادير ...مقادير متساويه من

زيت الخروع
    زيت اللوزالمر
    زيت الزيتون
    تمزج المقادير وتوضع فى زجاجه

طريقة الاستخدام

قطرات من الزيت بالاصابع وتدلك بها فروة الرأس لمدة 10دقائق تدليك متواصل ثم يمشط بمشط واسع ويغطى الشعر من المساء الى الصباح ويغسل بماء وصابون ويفضل صابون نابولسى .
    فترة العلاج الشهر الاول كل يوم
    الشهر الثانى يوم بعد يوم
    الشهر الثالث يوم فى الاسبوع ويفضل بعد الشهر الثالث الاستمرار مره فى الاسبوع

مواضيع مشابهه

1. اخر اخترااعاتي.. الحمام المصري!!
    بواسطة الورد الاحمرر في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 34
    اخر موضوع: 20-08-2010, 01:38 AM
  2. الحمام المصري بالفريك
    بواسطة marwa1431 في الأطباق الرئيسة
    الردود: 18
    اخر موضوع: 13-12-2008, 11:10 PM
  3. كيف ترحبون بالضيوف
    بواسطة يوسف2007 في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 7
    اخر موضوع: 15-02-2007, 06:34 PM
  4. بناء على طلب حبايبى ( جميع وصفات ركن الجمال المصرى )
    بواسطة حنان فاروق في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 62
    اخر موضوع: 09-07-2006, 10:03 PM
  5. لنجمات الجمال المصري ضرووووووووووووووووووووري
    بواسطة Cindrella في جمالكِ سيدتي وأناقتك حواء
    الردود: 1
    اخر موضوع: 15-02-2006, 03:39 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ