انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.


للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 4 من 39 الأولىالأولى 1234567814 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 31 الى 40 من 381

الموضوع: أكتشفت زوجي في الاتوبيس ................. قصه حقيقيه

  1. #31
    تاريخ التسجيل
    Oct 2012
    الموقع
    الجزائر
    الردود
    1,508
    الجنس
    أنثى
    التكريم
    (أوسمة)
    ياويييييييييييييييلي شو رايحة تعمل .....؟؟؟؟

    قلبي لااااااااااااااااااااااا يحتمل هكذا نوع من القصص وانتقام الأشرار

    ربي يلطف .....

    بوركتي أم رودي في انتظارك الساعة 9 باذن الله وصحتين على قلب الحلوات بناتك


  2. #32
    تاريخ التسجيل
    Jul 2005
    الردود
    5,332
    الجنس
    أنثى
    التكريم
    (أوسمة)
    سلام عليكم ،،، شدتنى بشكل قصة منى دى ،،، ومتشوقة اعرف ايه اللى حصل بعد كده ... ربنا يستر . فى انتظارك ام رودى ، لا تتاخرى من فضلك .

  3. #33
    تاريخ التسجيل
    Jan 2012
    الموقع
    egypt
    الردود
    2,771
    الجنس
    أنثى
    التكريم
    • (القاب)
      • مميزة الحرف
      • حوارية متألقة
      • لغوية بارعة
      • درة شهر ديسمبر في النافذة الإجتماعية
      • أم مبدعة
      • نبض التعاون
      • متميزة ركن الأمومة والطفولة
      • بصمة متميزة
      • مشاركة متألقة
      • متميزة ركن النافذة الإجتماعية لعام 2013
      • الوصيفة الأولى
    (أوسمة)
    نحن فى الانتظاروالتشوق

  4. #34
    تاريخ التسجيل
    Dec 2005
    الموقع
    في اختبار الحياة ثبتنا الله علي طاعته
    الردود
    3,217
    الجنس
    أنثى
    التكريم
    (أوسمة)
    تعقيب كتبت بواسطة ام اروى 86 عرض الرد
    ولا يهمك يا جميل
    بس فى حاجه مش فهماها
    هى فعلا اغمى عليها علشان السكر؟
    اومال ايه النظرات المعينه الى شافتها بين سامح وسماح دى قبل ما يغمى عليها؟
    معلش انا دقيقة جدا فى كل كلمه

    ولا يهمك يا فندم ههههههه

    نظرات الاندهاش ماذا يحدث لمني لماذا تترنح هكذا الي ان اغمي عليها فعلا

  5. #35
    تاريخ التسجيل
    Dec 2005
    الموقع
    في اختبار الحياة ثبتنا الله علي طاعته
    الردود
    3,217
    الجنس
    أنثى
    التكريم
    (أوسمة)
    تعقيب كتبت بواسطة ام القادة عرض الرد
    ياويييييييييييييييلي شو رايحة تعمل .....؟؟؟؟

    قلبي لااااااااااااااااااااااا يحتمل هكذا نوع من القصص وانتقام الأشرار

    ربي يلطف .....

    بوركتي أم رودي في انتظارك الساعة 9 باذن الله وصحتين على قلب الحلوات بناتك



    رااااااااااااااح تعمل ابشع شئ مش ممكن تتخيليه في انثي مثلها


    أعذريني علي التأخيرررررررر ولكن هناك مفأجاة


    الكاتبه مشاعر غاليه


    سيكون لها دور رئيس في الاحداث القادمه


    والمفأجاة الثانيه

    اني راسلتها وستكون معنا هنا بالقصه تتلقي تعليقاتكم واسئلتكم ان شاء الله



    هيييييييييييييييييييه


  6. #36
    تاريخ التسجيل
    Dec 2005
    الموقع
    في اختبار الحياة ثبتنا الله علي طاعته
    الردود
    3,217
    الجنس
    أنثى
    التكريم
    (أوسمة)
    تعقيب كتبت بواسطة muslema عرض الرد
    سلام عليكم ،،، شدتنى بشكل قصة منى دى ،،، ومتشوقة اعرف ايه اللى حصل بعد كده ... ربنا يستر . فى انتظارك ام رودى ، لا تتاخرى من فضلك .

    وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

    اهلييييييييييييييييييييييين بغاليتي اسعدنا وجودك وتعليقك تابعينا حبيبتي

    مني مرت بالفعل بأحداث وطلبت ان تكون القصه مكتوبه حتي تعتبر منها البنات بارك اللهم فيها وحفظكم الرحمن


  7. #37
    تاريخ التسجيل
    Dec 2005
    الموقع
    في اختبار الحياة ثبتنا الله علي طاعته
    الردود
    3,217
    الجنس
    أنثى
    التكريم
    (أوسمة)
    تعقيب كتبت بواسطة shrwet عرض الرد




    نحن فى الانتظاروالتشوق


    يالا بنكمل ان شاء الله

  8. #38
    تاريخ التسجيل
    Dec 2005
    الموقع
    في اختبار الحياة ثبتنا الله علي طاعته
    الردود
    3,217
    الجنس
    أنثى
    التكريم
    (أوسمة)



    (أذا أردت أن توقع بشخص بشدة فأقترب منه بشدة)

    أنتبه سامح من عبثه على جهاز الكمبيوتر على صوت طرقات الباب: أدخلى
    :مساء الخير
    عاوزه ايه يا سماح

    سماح تتصنع الجدية :عاوزه أتكلم معاك شويه ..ممكن
    سامح ترك ما كان يفعل وأستدار لها :نعم عاوزة ايه
    سماح :بجد يا سامح أنت بتحب منى ولا لاء
    سامح بضيق :وأنتى مالك بتدخلى ليه فى خصوصياتى

    سماح تخلط صوتها بالاهتمام:أنت أخويا ولازم أهتم بأمورك
    سامح :وبعدين بقى ..خلصى عاوزة ايه من سؤالك ده
    سماح وضعت يدها على كتفه بحنان:عاوزاك بس متضايقش لما تعرف أنها نسيتك

    سامح :أيه نسيتنى أنتى بتقولى ايه وعرفتى منين.. هى اللى قالتلك كده
    سماح بشفقه:هى مقلتش بالظبط يعنى بس أى واحدة بتحب واحد لما بيبعد عنها بتبقى مضايقه .زعلانه .مخنوقه
    لكن منى شايفاها ولا على بالها

    صمت سامح فترة ثم قال :معقوله انا مكنتش عامل حساب كده أبدا
    سماح :يعنى ايه مكنتش عامل حساب كده هو انت كنت قاصد تبعد عنها
    سامح بتفكير :بصراحه أه كان ليا هدف كده بس اللى بتقولى عليه ده بوظلى كل حاجه
    سماح بلهفه:هدف ايه

    سامح :كنت_____ وفجأة سكت تكلم مترددا :أيه ده وانتى مالك انتى
    سماح باهتمام:متخابيش عليا ده انا اختك ولو طلبت مساعدتى مش هتأخر أنت أهم عندى منها
    ..قولى بصراحه أنتى بتحبها ولا لاء
    سامح بعصبيه:مش عارف
    سماح:يعنى ايه مش عارف ماهو يبتحبها يا لاء

    سامح:بصراحة ....
    سماح مشجعة له:ها أيه
    سامح بتردد:انا فى الاول كنت حاسس انى بحبها جدا ..لكن اول ما ابتدت تسيبنى امسك ايدها وبقينا نخرج مع بعض وانا بقيت احس انها زيها زى أى واحدة سهله
    وبقت متفرقش معايا

    عندما سمعت سماح جملة (بقت متفرقش معايا لمعت عيناها فى أنتصار)
    فتكلمت:يعنى بتبعد عنها دلوقتى علشان كده ناوى تسيبها

    سامح أكمل كلامه بتردد:لاء ..أنا بس شايفها كده عين فى الشرق وعين فى الغرب فقولت أبعد عنها شويه كده أخلى قلبها يغلى شويه وتأنب نفسها أنها على صدها ليا فلما ارجعلها تبقى زى العجينه أشكلها فى ايديا زى ما أنا عايز
    وساعتها متقدرش تقولى لاء أبدا علشان هتبقى عارفه اللى هيحصل بعدها

    لكن اللى انتى بتقولى عليه ده معنى كده ان الطريقه دى كمان فشلت معاها ولازم ألحق قبل ما تنسانى خاالص

    سماح شعرت بقلبها يعتصر داخلها (هى دى بقى الخطه اللى علمتها لمحمد وأهو نفذها معايا يا سامح ونجحت نجاح باهر ولازم أساعدك علشان تنجح كمان معاها علشان مبقاش لوحدى الاقى حد تختلط دموعى بدموعه وذنبه بذنبى هى مش أحسن منى فحاجة)
    :أيه مالك سرحانه فى أيه

    أنتبهت سماح :هه لا مفيش بفكر فى مشكلتك
    سامح أمسك تليفونه وفتح الرسائل وظل يكتب رسالة طويله
    سماح :بتعمل أيه
    سامح :ببعت رسالة لمنى مش أنا اللى أتنسى كده بالساهل يا سماح

    (سامحينى ليس بيدى ..عندما أراكى حبيبتى لا أمتلك نفسى فأنا أشعر أنك زوجتى ..فقررت ان لا أضايقكك بعد الان وأبتعدت عنكى ولكنى لم أستطع ..قلبك لى وقلبى لكى)
    كان سامح يعلم مداخل منى جيدا الرومانسية والتضحية

    عندما أنتهى وقرأت سماح الرسالة:أيقنت أن منى لن تتحمل الفراق بعد هذه الرسالة وستعود اليه بمجرد رؤيته
    نظرت لسامح نظرة شيطانيه ونفثت فى سمعه:أسمع يا سامح منى دى صاحبتى وأنا عارفاها كويس بصراحه مبتجيش الا بالامر الواقع
    سامح :تقصدى ايه
    سماح : أصل بصراحه كده منى بعد ما كانت معاك فى السينما ..قعدت تكلمنى وتحكيلى وتعيط وتقول انا مش عارفه بصده ليه أنا مش عارفه انا بعمل كده ليه أنا بحبه وعاوزاه أكتر ماهو عاوزنى بس مش عارفه ليه لما بيكون فى حد معانا بقفش كده وببعد عنه يمكن لو لوحدينا يبقى عندى الجرأة
    نظر لها سامح بحذر:منى قالت كده..

    سماح أومأت برأسها ايجابا:فأخذ يفكر فى كلامها بصوت عالى:يعنى هى بتصدنى علشان كده علشان مش لوحدنا
    تابعت سماح وهى تعمل على أقناعه بتلك الاكاذيب:أنت عارف يا سامح لما كانت بتيجى هنا وانت مش موجود وكنت بسيبها وأدخل المطبخ كنت برجع الاقيها فى أوضتك واخده هدومك فى حضنها وبتبوسها وبتشم ريحتك فيها بشوق
    ولما كانت بتشوفنى كانت بتتلخم وتخرج برا وكان بيبقى وشها أحمر أوى كأنك انت اللى كنت فى حضنها مش هدومك

    أبتسم سامح ونظر لأخته وقال لها :أنا كنت فاكرك بتحبى صاحبتك
    عبثت سماح بشعرها وقالت بلامبالاه:أنا مش قصدى حاجه وحشة والله انا بس عاوزاكوا ترجعوا لبعض وبعدين يعنى أنت مش هتأذيها لكن هى منى كده مبتجيش الا بالامر الواقع خصوصا لو محدش شايفها..صدقنى
    لم يجد شيطان سامح بدا الا بمجاراة شيطان أخته فأقنعه بالفكرة بسهوله (أنت مش هتأذيها انت بس هتخاليها تاخد عليك )
    نظر الى أخته وقال:هتخاليها تيجى هنا أمتى
    أبتسمت فى مكر:انت اللى هتخاليها تيجى

    سامح :أزاى
    سماح :زمان رسالتك عامله عمايلها أول ما هتشوفك بكره عند باب الكليه هتنسى كل حاجه ..خد معاك عربيتى وفهمها أنى تعبانه فى البيت ومحتاجه أشوفها ضرورى
    سامح:طب وماما
    سماح بأبتسامه هقعنها تروح تزور جدتك وكريم أخوك فى المنصورة هى كانت قالتلى من فترة ان جدتك بقت كويسه وكفايه بقى كده كريم لازم يجى يعيش معانا

    سامح :ياه ده انتى مجهزة كل حاجه أهو
    سماح بضحكة عاليه: علشان تعرف بس غلاوتك عندى
    آخر مرة عدل بواسطة omrody2005 : 06-05-2013 في 10:52 PM

  9. #39
    تاريخ التسجيل
    Dec 2005
    الموقع
    في اختبار الحياة ثبتنا الله علي طاعته
    الردود
    3,217
    الجنس
    أنثى
    التكريم
    (أوسمة)



    مررت على منى فى بيتها لنذهب معا الى الندوة التى دعتنى اليها وسلمت على أمها وأبلغتنى والدتها خبر سعيد وهو ان أخوها المسافر سوف يأتى الى مصر أول الشهر القادم ليستعد للزواج..سعدت جدا بهذا الخبر لان أخوها هشام مقرب اليها ومتفاهم بعض الشىء غير اخوها الكبير خالص وسألتنى والدتها متى ستنتهى الندوة فأخبرتها أننا سنعود معا فلا تقلق عليها
    وذهبنا سويا الى الندوة وشعرت ان منى تخفى شيئا عنى فلقد وجدتها متغيرة وكأنها سعيدة برسالة سامح لها وبأنها ستستعيدة من جديد

    حقيقة الندوة كانت أكثر من رائعة ولكنى لاحظت أن منى تمسك دائما بهاتفها المحمول وكأنها تتبادل الرسائل مع شخص ما ...تعرفنا في قاعة الندوة على بنات كثيرة ملتزمة وكذلك منى تعرفت عليهن وقالت أحداهن لمنى... معقولة انتى معانا فى سنه تانيه أول مره أشوفك!!!!!
    لم أخرج من هناك حتى جعلت منى تتبادل ارقامها معهم فلقد حرصت جدا ان تكون لها صحبة صالحة تعينها على الخير وحدثت لى مفجأة أخرى ووجدت صديقة قديمة لى كنت فقدت أثرها لفترة طويلة وجمعتنا الاقدار فى هذه الندوة وعلمت منها انها مكتوب كتابها على أحد معيدين الكلية وان زفافهم قريب
    جلسنا فى الكافتريا بعض الوقت ولم يكن هناك محاضرات لمنى فى هذا اليوم لاحظت على منى علامات الترقب
    وهى تقول لى :انا مش عاوزه أروح دلوقتى لو عاوزه تمشى أنتى أمشى انا قاعدة شويه
    أنا :ليه انتى معندكيش محاضرات
    منى: اصلى مستنيه جماعه صحابى
    أنا: مين دول
    منى: سماح
    أنا شوفتها قلقانه ومضطربه جدا لكنى صممت أنها تروح معايا
    خرجنا من باب الكلية ووقفنا نبحث عن وسيلة مواصلات لنعود للبيت وكانت عينيى منى تدور حولها بحثا عن أحد ما
    :ثم سمعت صوتا ينادى من مكان قريب:منى
    التفت انا وهى فى نفس اللحظة فوجدت شخص يقترب منا
    قولت لمنى:مين ده أنتى تعرفيه
    منى بتلعثم:أه ده ____
    البنت وشها جاب ألوان يعينى وهى بتقولى ده سامح
    أقترب هو منا فى هذه اللحظة: صباح الخير
    منى بخجل :صباح النور
    أنا بغلاسة:وعليكم السلام
    منى :أعرفك يا سامح دى ( ) صاحبتى
    سامح مد أيده علشان يسلم عليا :أهلا وسهلا
    أنا برخامه:مبسلمش على رجالة

    سامح أتنحنح من الاحراج ومسح بأيده اللى كان مددها على شعره ومنى وشها أتغير وبصتلى شذرا

    سامح بيحاول يدارى كسفته:ايه يا منى انتى كنتى ماشيه
    منى بارتباك مش عارفه تقول اه ولا لاء: أه قصدى لاء انا كنت بوصلها
    أنا بصتلها باستغراب حقيقة أندهشت من مدى تأثيره عليها
    سامح: طيب ممكن نوصلها مع بعض وشاور على العربية
    أتفضلى نوصلك فى سكتنا

    أبتسمت له أبتسامه صفرا :سورى مش بركب عربيات مع حد معرفوش ..
    سامح:خلاص نتعرف
    أنا:مبتعرفش على ولاد
    بصلى شويه تقريبا مكنش قادر يبلع رخامتى وقالى مبتتعرفيش على ولاد خالص.. ونظر الى ملابسى نظرة سريعة
    (أسدال يا روحى اومال انت فاكر ايه)...وقال باستخفاف :ليه حرااااااام؟

    أنا :بالظبط كده أى أسأله تانيه
    سامح ببرود :حرام ليه بقى ثم تابع باستخفاف:وضوئك هيتنقض لا سمح الله
    بصراحه الواد مستفز جدا وبيعرف يرخم جامد.. وكنت عاوزه أنهى الحوار بس حسيت ان الحوار ده هيبقى مفيد اوى لمنى ويمكن تحس أنه بطيخه ومبيعرفش غير فى التسبيل بس
    رديت عليه ببرود أكتر من برودة: لاء علشان رسولك الكريم بيقول0 لأن يطعن أحدكم فى رأسه بمخيط من حديد خير له من أن يمس أمرأة لا تحل له0
    عارف حضرتك يعنى أيه لا تحل له

    سامح وشه أصفر:عارف طبعا انتى فاكرانى جاهل ولا ايه
    منى أصابها التوتر وحبت تغير الموضوع وجهت كلامها لسامح
    هى سماح فى العربيه

    سامح وهو ينظر لى بحدة: لاء سماح تعبانه وكانت عاوزة تشوفك
    منى: تعبانه مالها ..هى فين
    سامح: فى البيت.. هتيجى تشوفيها ولا هتسيبيها كده
    منى التفتت لى وتكلمت برجاء:لازم اروح اشوفها شكلها تعبان أوى

    أنا :بصراحة مقدرتش أوطى صوتى خالص أتخنقت منها أوى
    :بقولك ايه يا منى زى ما خدتك من بيتك هرجعك بيتك تانى

    منى بصوت منخفض :اوعدك مش هتأخر هشوفها بس دى تعبانه وعاوزة تشوفنى
    أنا بانفعال: اللى تعبان بيودوه للدكتور ولا بيودوه مستشفى
    منى باستعطاف :دى صاحبتى لازم اطمن عليها
    أنا :بسيطه كلميها فى التليفون
    سامح كان بيتابع المناقشة بينا ومستنى النتيجة وكأنه متأكد من أنتصار حبيبته
    طلعت منى تليفونها وأتصلت بسماح لكن سماح مردتش عليها
    سامح:أصلها تعبانه أوى مش قادرة تتكلم

    قولتله بجمود :بسيطه ..وطلعت تليفونى وأخدت تليفون منى وأتصلت بالرقم .. ردت سماح ألو
    أديت التليفون لمنى وانا ببص لسامح باستفزاز:واضح انها مبتردش عليكى انتى بس
    أخدت منى التليفون وكلمت سماح وانا واقفه متابعه الموقف وهو بيبصلى وكنت حاسه انه عاوز يخنقنى
    ولا أخفى عليكم على الرغم من أحساسى بالنشوة لانى أستفزيته وضايقته لكن أضايقت من نظراته المتفحصه المخترقه
    وتمنيت وقتها ان أكون منتقبه حتى أتوارى عن عيون أمثاله

    منى أنهت المكالمه :دى شكلها تعبان اوى
    أنا :شوفى يا منى من الاخر زى ما أخدتك بيتك هرجعك بيتك تانى أنسى
    سامح أتعصب فجأة :هو حضرتك بقى وليت أمرها ولا أيه ...

    قولتله بمنتهى الرخامه اللى على كوكب الارض: أيون بالظبط كده أنا وليت أمرها
    مش عارفه ايه اللى خلاه يضحك تقريبا انا بالغت أوى فى الرخامه أو مكنش متوقع منى الرد ده وبالطريقة دى

    وبص لمنى وحاول يدارى ضحكته وقالها بلهجة آمره يالا يا منى هتيجى معايا ولا لاء.. وهم بالانصراف

    عرفت ساعتها منى هتعمل أيه وفعلا:قالتلى معلش انا مش هتأخروكانت هتمشى معاه
    ساعتها أستدعيت كل الحزم اللى جوايا ومسكتها من ايدها وبصتلها بتوعد حقيقى :بصى يا منى لو أمك سألتنى منى فين هقولها اللى حصل ده

    منى بصتلى بفزع:ايه .. ليه طيب
    أنا ساعتها مهمنيش انه واقف حسيت انى قلبى انقبض لما مشيت معاه:قولتلها منى انتى عارفه انى مش بكدب... والله والله والله لو أمك قابلتنى وأكيد هتقابلنى لهقولها أنتى مرجعتيش معايا ليه وانتى عارفانى يا منى لما بحلف بالله

    (ملحوظه )..حرام نقول والله العظيم تلاته علشان ربنا مش تلاته الجمله دى اخدناها من شرائع غيرنا
    عاوزه تكررى الحلفان قولى والله والله زى ما أنتى عايزة

  10. #40
    تاريخ التسجيل
    Dec 2005
    الموقع
    في اختبار الحياة ثبتنا الله علي طاعته
    الردود
    3,217
    الجنس
    أنثى
    التكريم
    (أوسمة)

مواضيع مشابهه

  1. الردود: 21
    اخر موضوع: 15-01-2012, 12:40 AM
  2. أكتشفت أن جوزى بيقول أسرارى لأهله
    بواسطة bossy062 في نافذة إجتماعية
    الردود: 9
    اخر موضوع: 22-09-2011, 03:05 AM
  3. بدايه حقيقيه لقلوب حقيقيه
    بواسطة سعيد القاهره في روضة السعداء
    الردود: 0
    اخر موضوع: 30-12-2008, 03:44 PM
  4. الردود: 16
    اخر موضوع: 18-06-2007, 05:40 PM
  5. إغتيال عالمة لبنانية أكتشفت علاج سارس
    بواسطة دندون في الملتقى الحواري
    الردود: 4
    اخر موضوع: 24-05-2003, 10:01 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ