انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 35 من 39 الأولىالأولى ... 25313233343536373839 الأخيرالأخير
عرض النتائج 341 الى 350 من 382

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم000000000000000000

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة sea_flowers عرض الرد
    هاى توتى اية اخبارك
    واللهى انا نفسى اشوفك انتى اكيد امورة(باين من ردودك و روحك الحلوة)
    اناكنت عايزة الة رسم الاظافر هل هى مو جودة عندكم فىfaces
    ويا ريت تقوليلى على مركة اكلادور حلوة و فى نفس الوقت مش غالية اوى
    جبت اماندا بس حستها خفيفة
    فى اكلادور يبقى طبقتة كثيفة ويبقالة لمعة تحفة
    ياريت لوتدلينى علية وتنزللنا لة صور
    ممكن تقوليلى بردة اية احلى الالوان الممكن تليق على ايدى و تكون شبابى على فكرة انا ايدى مش بيضة ومش سودا احسها عاطية على قمحى رغم انى بيضة
    انا23سنة
    طبعا اولا مرسى على كلامك الحلو
    ثانيا احنا مش عندنا الالة دى واللة خالص
    ممكن تلاقيها فى اى مركز تجميل او كوافير كويس
    بالنسبة للمانيكير فى ماركة بورجوا ومش غالية يعنى ب30ج او 60ج على حسب الحجم
    وفى ريميل حلو اوى واسعارة كويسة

وفى جفنشى ودى صورة لة

ودة غيرلان تحفة ايضا

ودة لانكستر روعة

اى خدمة يا قمرررررر

الردود
    432
    السلام عليكم

انا عندي من ماركةsmashbox
    photo finish

ممكن اعرف هو عشان ايش بالضبط عشان المكياج ما يتشرب في الوجه ولا بس ترطيب للبشره

هو سائل اقرب للفازلين

[url=http://tickers.lakii.com/][/url

ينام الحق احيانا و لكن لا يموت

احلى ترحيب لأحلى اخت غالية"

"candle_ light[/CENTER][/CENTER][/CENTER][/CENTER]

فى قلب روحـ....«ΜĚМŎŏŎŏ»....ـى (ام الدنيا مــصـر)
    الردود
    290

flower3

السلام عليكم

ازيك ياتوتى ياقمر
    بجد مش عارفة اشكرك ازاى على موضوعك اللى يجنن دة ربنا يجعلة فى ميزان حسناتك كنت اتمنى اكون قريب من اسكندرية عشان اجيلك

كان ليا شوية اسئلة واسفة لو طولت عليكى

1- اول حاجة شعرى مقصف اوى وجاف وبيتساقط بكمية كبيرة وكنت عملاة صبغة فى فرحى من 4 شهور فكنت عاوزة اعرف برنامج لشعرى بس عاوزة تقوليلى على احسن برنامج ممكن استخدمو للشعر وطريقة الاستخدام

2- بشرتى مختلطة وفيها شوية حبوب وكمان رؤؤس سودا فى الانف وللاسف الحبوب اللى بتختفى لها اثار لسة يعنى شوية بقع فى بشرتى وكمان فى حول الفم اسمرار عن باقى الوجة مع ان بشرتى بيضاء فياريت تقوليلى على روتين يومى يكون حلو للبشرة اقدر استخدمو وطريقة استخدام ازاى وكمان لو فى واقى ضد الشمس يكون كويس وحاجة لتنظيف البشرة من الرؤؤس السودا

3- ثالت حاجة بقى لو فى بقع فى الجسم اغمق من لون البشرة تنصحينى استخدم اية عشان يتوحد لون البشرة عندى؟؟ وفى سمار تحت الابط والكوع والركبتين برضو بطلب منك انك تقوليلى ممكن استخدم اية وكيفية الاستخدام

4- ممكن اعرف نوع زبدة كاكاو يكون كويس

بعد اذتك ياقمر تقوليلى على احسن المنتجات ياريت وكيفية الاستخدام ولو فيها شوية طمع الصور والاسعارر وانا عندى 26 سنة

بس كدة ياقمر معلش طولت عليكى بس عارفة انك مش هتكسفينى

وعلى فكرة انا قريت الموضوع بتاعك كلو كذا مرة وحاولت اطلع اللى يناسبنى بس لاقيت نفسى تهت ولاقيت كذا منتج

فطمعت انك انتى اللى تقوليلى ياريت على افضل حاجة المنتجات ومش مهم السعرر واللى هتقولية هاستخدمو على طول واكيد هاقولك على النتيجة

مش عارفة بصراحة اشكرك ازاى

وجزاكى الله خيراا

الردود
    58
    بتسوين لي خدمه بأدعي لك عليها

عندي مشكله انعدام ثقه بالخبيرات خاصة بالسعوديه عندنا
    وقلة خبرة بالنتجات
    ومشاكل بشرة غير متناهية بسبب طبيعة الجو والأهمال

فكرت بغيرلان
    خاصة مجموعة التبييض بالدرجة الأولى
    ومحتاجة مجموعة عناية

عندي مشكلة اللون خاصة الوجه والرقبه
    والمسام بسرعه يتلوث ويسوي حبوب صغيره خاصة مع المكياج

أتمنى تفيديني بماركة تحل هالمشكلتين
    بجد بجد
    محتاره

الردود
    176
    اولا انا بسالك على نوع كونسيلر وبكام
    ثانيا انا بشرتى دهنية وبستعمل البودرة الماية وبجد وحشة جدا وشة بقا كلوا حبوب عايزة اعرف نوع بودرة كويسة او كريم اساس وبكام
    ثالثا عايزة غسول كويس وبكام
    رابعا عايزة واقى للشمس للبشرة الدهنية وبكام
    خامسا عايزة شى يشيل الماكياج وبكام
    معلش انا حتعبك معاية شواية ولكن معنديش اى خبرة فى الموضوع دة

الردود
    53
    اناابغى اسئلك عن اللمعه الي تنحط على الوجه تخلي الوجه كانه عليه بلاستيك زي الي تحطها المذيعه هبه في برنامج شبابيك اناتعبت وانا ادورعليها سمعت انها تنباع في محلاءت وجوه اذا كانت في للمعه زي كدا ياريت تقولي لي كم سعرها وكيف طريقتها ودليني على محلاءت وجوه لاني ماعرفها انا في السعوديه في مدينة جده
    مشكووووووووووووووره

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة مجنونة بحبكـ عرض الرد
    السلام عليكم

ازيك ياتوتى ياقمر
    بجد مش عارفة اشكرك ازاى على موضوعك اللى يجنن دة ربنا يجعلة فى ميزان حسناتك كنت اتمنى اكون قريب من اسكندرية عشان اجيلك

كان ليا شوية اسئلة واسفة لو طولت عليكى

1- اول حاجة شعرى مقصف اوى وجاف وبيتساقط بكمية كبيرة وكنت عملاة صبغة فى فرحى من 4 شهور فكنت عاوزة اعرف برنامج لشعرى بس عاوزة تقوليلى على احسن برنامج ممكن استخدمو للشعر وطريقة الاستخدام

2- بشرتى مختلطة وفيها شوية حبوب وكمان رؤؤس سودا فى الانف وللاسف الحبوب اللى بتختفى لها اثار لسة يعنى شوية بقع فى بشرتى وكمان فى حول الفم اسمرار عن باقى الوجة مع ان بشرتى بيضاء فياريت تقوليلى على روتين يومى يكون حلو للبشرة اقدر استخدمو وطريقة استخدام ازاى وكمان لو فى واقى ضد الشمس يكون كويس وحاجة لتنظيف البشرة من الرؤؤس السودا

3- ثالت حاجة بقى لو فى بقع فى الجسم اغمق من لون البشرة تنصحينى استخدم اية عشان يتوحد لون البشرة عندى؟؟ وفى سمار تحت الابط والكوع والركبتين برضو بطلب منك انك تقوليلى ممكن استخدم اية وكيفية الاستخدام

4- ممكن اعرف نوع زبدة كاكاو يكون كويس

بعد اذتك ياقمر تقوليلى على احسن المنتجات ياريت وكيفية الاستخدام ولو فيها شوية طمع الصور والاسعارر وانا عندى 26 سنة

بس كدة ياقمر معلش طولت عليكى بس عارفة انك مش هتكسفينى

وعلى فكرة انا قريت الموضوع بتاعك كلو كذا مرة وحاولت اطلع اللى يناسبنى بس لاقيت نفسى تهت ولاقيت كذا منتج

فطمعت انك انتى اللى تقوليلى ياريت على افضل حاجة المنتجات ومش مهم السعرر واللى هتقولية هاستخدمو على طول واكيد هاقولك على النتيجة

مش عارفة بصراحة اشكرك ازاى

وجزاكى الله خيراا
    بصى يا مجنونة بحبك بالنسبة لشعرك لازم تستعملى شامبو للشعلر المصبوغ والمتقصف من كاريستاس وبعدين تحطى البلسم الزى يتلرك فى الشعر من كاريستاس وتعملى حمام كريم من الماركة دى او من لوريال او كاريتية
    وبعدين تدهنى السيرم على شعرك فى اى وقت من كاريستاس او كاريتية او ميدا فيتا اوكىىىىىىىىىى

وبالنسبة للروتين اليومى استعملى غسول ومنظف للوجة من كلينيك مناسب جدا لحالتك
    ANTI BLEMISH SOLUTIONS CLEANSING FOAMمنظف طبي لطيف يزيل برغوته كافة رواسب اليوم، مكياج وواقي الشمس وحتى الباكتيريا المسببة لحب الشباب.يمكن غسله كلياً. يعمل على إزالة حب الشباب والوقاية منه.

والتونيك من كلينيك او كلارنس تمسحى بة بشرتك بقطنة

وكريم النهار المرطب لكى من كلينيك\\\\\\\\\\\
    ANTI BLEMISH SOLUTIONS DAYTIME SHIELDمرطب خفيف الوزن وخالي من الزيوت متميز بتقنية حديثة تنشئ سداً غير مرئي. يساعد على حماية البشرة المعرضة للحبوب من الأوساخ والعرق وغيرها من المشاكل كما يحد من الدهون.

وهزا الجل من كلينيك للحبوب واثارها\\\\\\\\ كعلاج\\\\\

ANTI BLEMISH SOLUTIONS SPOT TREATMENT GELيساعد عل التقليل من الحبوب ويساعد على العلاج. جل شفاف يجف سريعاً. يستخدم فوق أو تحت المكياج.

وكريم الليل من كلارنس\\\\\\\\\

MULTI ACTIVE NIGHT CREAMبشرة منتعشة متألقةلبشرة ناعمة جميلة. النساء اللواتي يعملن طوال اليوم يحتجن أكثر من مجرد نوم جيد في الليل. أثناء الليل يقوم الجلد بتعويض الطاقة المستخدمة أثناء النهار ويستعد ليوم جديد.

وكريم العين من كلينيك\\\\\\\\

MOISTURE SURGE EYE GELيروي منطقة العين الجافة على الفور ويعيد لها التوازن. يرطب الخطوط الدقيقة. جل خال من الزيوت مناسب لكافة أنواع البشرة. يستخدم فوق أو تحت المكياج.

والمستحضر دة من كلينيك يعمل على تفتيح البقع والاماكن الداكنة بالبشرة فقط

ACTIVE WHITE LAB SOLUTIONS™ INTENSIVE ESSENCEيعمل على تسريع عملية التفتيح وتحسين الصفاء. يساعد على تقليل ظهور البقع ويزيد من تناغم لون البشرة. تصبح البشرة عبر الوقت أفتح وأكثر إشراقاً وتألقاً.

والواقى من نيفيا

ودة واقى من كلينيك

SUPER CITY BLOCK SPF 25واقي يومي من الشمس خالي من الزيوتالأفضل في الحماية من الشمس والعوامل البيئية. تركيبة خفيفة شفافة تحتوي على عناصر واقية من الشوارد الحرة.

ودة ماسك مرة اسبوعيا من كلينيك
    DEEP CLEANSING EMERGENCY MASKعلاج من الطين للبشرة الدهنية ذات المسامات المغلقة والمعرضة للإرهاق,

والكريم دة من كلينيك
    SPARKLE SKIN BODY EXFOLIATING CREAMالحل الأمثل للبقع المستعصية التي تظهر علىالكوعين والركبتين والكعبين. يحفز ويقشر الجلد القاسي ليصبح ناعماً ومتألقاً.

والمستحضر دة من مجموعة وايت بيرفيكت من غيرلان
    PERFECT WHITE CBrightening Dark Spot Corrector SPF 45 PA+++مستحضر عناية مرافق ثمين يستخدم في أي مكان وزمان، استخدميه أثناء الاستحمام أو ضعيه في حقيبتك. يستهدف هذا التركيز الحقيقي من المواد الفعالة البقع الداكنة بدقة متناهية. ضعيه مباشرة على علامات التصبغ ليقلل من ظهورها وليحمي بشرتك منها ويعالجها. يضمن لك قلم الاستخدام أثراً دقيقاً ومركزاً.

اما هزا المقشر من كلينيك مرة سبوعيا

EXFOLIATING SCRUBمقشر مائي ينظف البشرة مناسب للبشرة القوية والدهنية. يزيل القشور ينعم الخطوط الدقيقة والبثور ايضا
    يترك البشرة نظيفة

والبلسم دة من كلينيك

SUPERBALM LIP TREATMENTبلسم مرطب يساعد على معالجة الشفاه المتضررة ويعوض نقص الترطيب.

اية رايك بقىىىىىىىىىىىى
    آخر مرة عدل بواسطة toty_lovey : 04-03-2008 في 01:24 AM

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة *ترانيـم* عرض الرد
    بتسوين لي خدمه بأدعي لك عليها

عندي مشكله انعدام ثقه بالخبيرات خاصة بالسعوديه عندنا
    وقلة خبرة بالنتجات
    ومشاكل بشرة غير متناهية بسبب طبيعة الجو والأهمال

فكرت بغيرلان
    خاصة مجموعة التبييض بالدرجة الأولى
    ومحتاجة مجموعة عناية

عندي مشكلة اللون خاصة الوجه والرقبه
    والمسام بسرعه يتلوث ويسوي حبوب صغيره خاصة مع المكياج

أتمنى تفيديني بماركة تحل هالمشكلتين
    بجد بجد
    محتاره
    بصى يا ترانيم انتى ماقولتيش سنك
    عشان اقولك على الوتين الصح ليكى لان واضح انك مش بتنظفيها كويس
    فياريت السن
    ومجموعة غيرلان حلوة وى للتفتيح والبقع
    وانا لسة وصفاها لاختك دلوقتى حاجة منها
    السن بلييييييييييز

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة kimo ek عرض الرد
    اولا انا بسالك على نوع كونسيلر وبكام
    ثانيا انا بشرتى دهنية وبستعمل البودرة الماية وبجد وحشة جدا وشة بقا كلوا حبوب عايزة اعرف نوع بودرة كويسة او كريم اساس وبكام
    ثالثا عايزة غسول كويس وبكام
    رابعا عايزة واقى للشمس للبشرة الدهنية وبكام
    خامسا عايزة شى يشيل الماكياج وبكام
    معلش انا حتعبك معاية شواية ولكن معنديش اى خبرة فى الموضوع دة
    بصى يا كيمو انتى ماقولتيش سنك يا قمر عشان اديكى الروتين الصح

والكونسلر من كلينيك او ديور وكلارنس او بورجوا
    ووااقى الشمس بورجوا او كلينيك

ومزيل مكياج من كلينيك

RINSE-OFF FOAMING CLEANSERمنظف مركز كريمي يحيم البشر. يزيل المكياج الذي يبقى لمدة طويلة بسرعة ولطف وفعالية.

وطبعا البودرة لمائية مش حلوة
    فى كريمات اساس وبودرة منمجة فى نفس الوقت لبشرتك زى ديور

DIORSKIN ULTRA-MATمكياج طبيعي بلا لمعة يدوم طويلا. عامل قوي ضد اللمعان والفضل للتركيبة السائلة الفائقة النعومة التي لا تؤثر على توازن البشرة وتسمح للتوهج الطبيعي للبشرة بالظهور من خلالها. عامل وقاية من الشمس 14.

ودة من لانكستر

MATTE FINISHاساس بلا لمعة.اساس سائل يزيل لمعة البشرة بفضل قوة التغطية طويلة الثبات. تركيبة خفيفة تناسب على البشرة في لمحة عين، ويتحول إلى غشاء من البودرة الناعمة. مقاوم للماء.

ياريت بقى السن

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة الوردالجوري عرض الرد
    اناابغى اسئلك عن اللمعه الي تنحط على الوجه تخلي الوجه كانه عليه بلاستيك زي الي تحطها المذيعه هبه في برنامج شبابيك اناتعبت وانا ادورعليها سمعت انها تنباع في محلاءت وجوه اذا كانت في للمعه زي كدا ياريت تقولي لي كم سعرها وكيف طريقتها ودليني على محلاءت وجوه لاني ماعرفها انا في السعوديه في مدينة جده
    مشكووووووووووووووره
    بصلى ياورد فى كريمات اساس ول ما تحطيها تعطى لمعة زى دة من ديور

DIORSKIN PURE LIGHTمكياج شفاف لإضاءة البشرة. ضوء نقي فوق وجهك لتوهج يفوق الخيال وإضاءة نقية على بشرتك وشعور واضح بالانتعاش والكمال النقي.

ودة جل من
    GLOSSY TOUCHلمعة متعددة الاستخدامات”المظهر المبتل“ جل كريستالي غير لزج متعدد الاستخدامات يضفي لمعة مشرقة على أي جزء من الوجه، سواء مع المكياج أو بدونه.

واصراحة انا مش عارفة فين وجوة فى السعودية بالظبط
    اسالى اى حد من عندك يقدر يفيدك

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء العاشر)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 241
    اخر موضوع: 22-04-2009, 08:00 PM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السادس)
    الردود: 291
    اخر موضوع: 18-06-2008, 08:52 AM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الرابع)000000
    الردود: 258
    اخر موضوع: 20-05-2008, 02:08 PM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الثالث)000000
    الردود: 240
    اخر موضوع: 28-04-2008, 04:30 PM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء التانى)00
    الردود: 277
    اخر موضوع: 06-04-2008, 01:43 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ