انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 31 من 33 الأولىالأولى ... 2127282930313233 الأخيرالأخير
عرض النتائج 301 الى 310 من 330

الموضوع: جدولي سر اناقتي ونظافه بيتي (تجمع جديد)

الردود
    679
    صباح الخير غريبه جدا الكسلده ليه كده المقروض ان الجميع بدا يستعد لتنظيفه رمضان ادخلي قولي نظفتي ولا لسه مبداتيش هتبدأي امتي كلميناعنك لكن الصراحه مش معقوول كده

بــــــــدويهـــ ممــــــيزهـّ's صورة
    بــــــــدويهـــ ممــــــيزهـّ غير متواجد رئيسة أركان الأشغال اليدوية - مشرفة ركني التنظيم والكروشية
    الردود
    16,276
    التكريم
    • (القاب)
      • لمسات فنية
      • متألقة صيف 1432هـ
      • أميره النظافة والتنظيم
      • مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
      • ذاكرة سياحية رائعة
    (أوسمة)
    تعقيب كتبت بواسطة نورم عرض الرد

حمد لله علي سلامتك بدويه طولتي الغيبه علينا ربنا يخليلك اولادك واشوف اولادي كبار زيهم وارتاح شويه اكتر مشكله بعاني منها مع اولادي هيه الالعاب ثم الالعاب يلعبوا وميرضوش يلموها لازم احايلهم واوعدهم بالشكولاته واخوفهم من الحشرات الي هتجلنا وتاكل الالعاب بتاعتهم مواااال راسي توجعني علشان يلموها
    اخلص شويه حجات في البيت ولي عوده

تسلمي حبيبتي و يخليلك اولاادك و ان شاءالله تشوفي اولاد اولاادهم
    هي الالعاب الصغاار متعبه و تجيب الهم اناا الحمدالله اتخلصت منهاا بالتدريج كل ماكبرو عيالي كل خرجت لهم قاانون ههههههه
    الله يعينك و يساعدك و تنتهي مرحله الالعااب الصغيره دي علي خير و بركه

تعقيب كتبت بواسطة sosaa mohamed عرض الرد
    ازيكم عاملين وحشني كتير يااخوتي الاحباء انا بقي بدأت التنضيف الكلي قبل شهر رمضان علشان يبقي في وقت متاح لاكثار العبادات في الشهر الكريم وبدأت بالمطبخ نظفت الدواليب وبكره حااعمل البوتجاز والثلاجه ومسح الارض
    هلاا سوساا يعطيك الف صحه و عافيه

كل عام وانت بخير ربنا يعينك علي المطبخ اهم شئ دولاب المطبخ من جوه وبره ومن فوق كمان والحيطان والشباك دي الحجات المهمه في المطبخ ركزي عليها والله برافو عليكي انك بداتي بالمطبخ لانه اهم جزء في البيت ابقي عرفينا اخبارك اول باول

بالنسبه ليه قلبت غرفة الضيوف تنظيف ومسح وتنفيض ونظفت مكتب زوجي والمكتبه بتاعته وبيني بينك طلعت كميه اوراق ملهاش لزمه علي كروت شحن مشحونه ومتراكمه اد كدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا الحمد لله المكتب راق
    ورتبت شنط اولادي بتاعة السفر لاني مسافره زي مقلتلكم
    ونظفت كمان دولاب الحمام وغسلت الفوط كلها
    وبس كده لسه اليوم طويل اقوم اكمل الي ورايا

فينكم يا باقي البنات لماذا لا توافونا باخر اخباركم طيب بلاش شغل البيت ادخلوا طمنونا علي احوالكم
    يعطيك الف عافيه نورم
    حتي انا بديت بالمطبخ و خلصتوو و الاان بديت بدولايب الملابس و راح اكوي ملابس سي سيد كلهاا الليله وانا بكره الكي بس ايش نسوي هذي حياتنا

صباح الخير غريبه جدا الكسل ده ليه كده المقروض ان الجميع بدا يستعد لتنظيفه رمضان ادخلي قولي نظفتي ولا لسه مبداتيش هتبدأي امتي كلميناعنك لكن الصراحه مش معقوول كده
    ان شاءالله الغايبات تدخل و تقول لناا ايش عملت
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

الردود
    302
    ازيكم عاملين ايه وعندك حق يانورم في شوية كسل وده بسبب الجو حر شديد وبيخلي الواحد كسلان وانا النهارده نظفت ورتبت دولاب غرفتي وبكره اكوي الملابس التي تحتاج للكوي

الردود
    401
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    وحشتونى كلكم عاملين ايه معلش انا كنت مشغوله عنكم عشان كان عندنا فرح اخت زوجى وكان لازم انضف الشقه واغسل السجاجيد كلها واعينها
    واتفرغ لشراء ملابس للاولاد وبعض مستلزمات العروسه وكمان فرش شقه العروسه اخد منى اسبوع بصراحه الفتره اللى فاتت كانت متعبه كتير لان شقه العروسه بعيده والاولاد كانو عند ما ما لكن الحمد لله الفرح خلص والنهارده رايحه فرح تانى ويوم الخميس فرح بنت عمى الله يكتر الافراح وعقبال عندكم جميعا

المشكله ان الشاشه بتاعه الجهاز فيها عيب وراحت التوكيل عشان تتصلح ومش هعرف اتواصل معكم باستمرار الا لما اروح عند ما ما استودعكم الله

الردود
    2,737
    مشكورة جدا على المعلومات الروعة
    والموضوع المفيد جدا
    بوركتي وفي ميزان حسناتك يارب

الردود
    679
    ازيكم يا بنات حمد الله علي سلامتك يا ام حسومي وعقبال ولادك
    بكلمكم من مصر الحمد لله سافرت ووصلت بالسلامه من اسبوع فات وزي ما قلتلكم هنضف بيت ماما عشان رمضان وبالفعل بدات من امبارح بالترتيب كده هقولكم عملت ايه
    نفضت البيت كله من التراب ولمعت الكراسي ومسحت الصاله ونضفت فوق الدواليب ومسحت اوضه النوم الصغيره ولسه بكره الدور علي اوضه النوم الكبيره و بكره كمام هنفض تلسجاجيد انشاء الله
    وبس كده وناويه اخلي المطبخ والحمام اخر حاجه
    وانتم يا بنات خلصتو ايه

الردود
    302
    حمد الله علي سلامتك يانورم ومصر نورت بيكي يااختي الحبيبه وانا عن نفسي رتبت دواليب غرفتي وبكره اعمل حاجه جديده ان شاء الله

الردود
    401
    السلام عليكم ورحمه الله
    نورم نورتى مصر الله يعينك حبيبتى وتقدرى تخلصى
    يا بنات باقى عن رمضان ثلاث اسابيع وهذا شهر العباده وانا شايفه ان الاستعداد لهذا الشهر ينقسم الى
    اولا :التنظيف الشامل للمنزل
    ثانيا:شراء بعض المستلزمات الخاصه بهذا الشهر
    ثالثا:تجهيز بعض الاشياء وتفريزها لتسهيل اعداد الافطار
    وسوف نقسم هذه المهام على الاسابيع وكل ست بيت تختار ما يناسبها وتفعله فى الوقت المناسب
    الاسبوع الاول
    وانا اخترت لكم هذا الجدول لتطبيقه
    السبت :تنظيف الفريزر /تنضيفه شامله للحمام/غسل الملابس البيضاء/تنضيف الشبابيك والبلكونات بالفرشاه/كنس المنزل يدويا
    الاحد:تنظيف الدواليب العلويه للمطبخ/تنضيفه عاديه للحمام/طوى الغسيل/تنظيف غرفه الاطفال جيدا/مسح المنزل
    الاثنين:تنظيف الاجهزه الكهربائيه بالمطبخ/غسل اكسسوارات الحمام/غسل الملابس الملونه/تنظيف غرفه المعيشه/مسح الغبار وتلميع الزجاج
    الثلاثاء:تنظيف الدواليب السفليه للمطبخ/تنضيفه عاديه للحمام/طوى وكوى الملابس/تنظبف السلم ومدخل المنزل/كنس المنزل بالمكنسه
    الاربعاء:تنظيف حوض المطبخ/تنضيف ارضيات وحوائط الحمام/غسل الفوط والملايات/تنظيف غرفه النوم/تلميع الاثاث
    الخميس:تنظيف كامل للمطبخ/تنضيف الباب والشباك للحمام/طوى الملابس/تنظيف الصالون/شراء المستلزمات
    الجمعه:تنضيفه عاديه للمطبخ والحمام وتنضيف البلكونه ...........وافعلى ما تريدى فهذا اليو م لكى
    يابنات هذا الجدول مجرب ان شاء الله يعجبكم زى ما عجبنى
    استودعكم الله اه......على فكره ماما بتسلم عليكم

الردود
    302
    بارك الله لكي ياام حسومي علي الجدول ده الواحد فعلا كان محتاج جدول للفتره اللي قبل رمضان وان شاء الله ربنا يعنا علي تخليص اعمال المنزل كلها قبل شهر رمضان

الردود
    401
    صباح الخير ياقمرات
    الشاشه بتاعت الجهاز لسه فى التوكيل بس بحاول اخد لاب زوجى او اروح عند ما ما وما شى الحال المهم لازم نمشى ع الجدول تمام عشان جدول الاسبوعين التالين مختلفين وانا بجهز لهم من الان
    اليوم الاحد:صحيت بدرى غسلت مواعين ونضفت الرخامه ومسحتها بالكلورونزلت الدواليب العلويه بالمطبخ ونضفت الدواليب ورجعت كل حاجه مكانها وكنست المطبخ ومسحته والحمام نضفته ولميت الغسيل لسه هنضف غرفه الاطفال
    سلاااااااااااام

مواضيع مشابهه

1. الحمام العراقي ========= نعومه ونظافه
    بواسطة رفعة المندفعة في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 61
    اخر موضوع: 28-02-2013, 09:12 PM
  2. حياتك بشكل جديد مع جدولي
    بواسطة نورم في التنظيف والنتظيم والتجارب المنزلية والاجهزة
    الردود: 58
    اخر موضوع: 25-06-2012, 12:36 PM
  3. البكنج صودا ونظافه اخر جنان ++ امال ر فقي ++
    بواسطة امال رفقي في التنظيف والنتظيم والتجارب المنزلية والاجهزة
    الردود: 17
    اخر موضوع: 15-08-2011, 06:26 AM
  4. الردود: 392
    اخر موضوع: 23-06-2011, 03:44 AM
  5. جدولي الاسبوعي لتطويل سريع وتكثيف وغزارة وتغذية الشعرتذهلكم النتيجة من يطبق معي جدولي
    بواسطة حور الجنان 1 في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 160
    اخر موضوع: 17-01-2009, 09:58 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ