انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 24 من 26 الأولىالأولى ... 1420212223242526 الأخيرالأخير
عرض النتائج 231 الى 240 من 259

الموضوع: "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 12)

الردود
    16
    ميرسي ليك يا هنودة على الموضوع بجد راااااااااااائع افكارك كلها حلوة انا سجلتها عشان منسهاش
    والله انا تفاجات لما لقيتك عملتي الموضوع بالسرعة دي جزاك الله خيرا وجعله في ميزان حسناتك بصراحة مش عارفة اودي جمايلك فين با هنودة
    دي كل كلمات الشكر قصيرة في حقك يا قمر
    ربنا يسعد و يوفقك مع جوزك انتي تستاهلي كل خير

غادة
    مواضيعك حلوة كتير برافو عليك افكار روعة عجبتني رسالة الاب استفدت كتيير
    امتى بقى نتجوز بجد عشان نعمل كل ده

انا عايزة اقلكم نصيحة قالتهالي اختي يا رب تعجبكم
    لو اشتريت حاجة للبيت اديها لجوزك هدية حتي بدون مناسبة
    اصلا الهدايا اللي بدون مناسبة بيكون تاتيرها اقوي عشان هي مفاجاة اما في يوم عيد ميلاده متلا بيكون عادي و طبيعي انك تجيبي هدية هو اصلا بيكون منتظرها عسان كدة مفيش احسن من الهدايا اللي بدون مناسبة
    سوري خرجت على الموضوع
    اشرحلكم الفكرة
    - متلا و انتي تتجولين في السوق عجبك برواز . اشتريتيه تحطيه في الصالة
    بلاش تخلي الموضوع يروح عادي كدة
    ممكن انك تحطي صوة جوزك او صورة ليكم ايام الخطوبة و اتديه هدية اجوزك و بالمرة تستعيدوا الدكريات
    ساعتها جوزك هيفرح بالهدية و خصوصا انه مكنش متوقعها و هيحس باهنمامك و كده حولت الموقف لصالحك. مش حكاية انك اشتريتي برواز عجبك عشان تحطيه في الصالون و بس

- متلا اشتريت صينية شيك لتقديم الشاي للضيوف
    حتبقى حلوة لو جيبتي الصينية و زينتيها بشرائط ساتان و ورود و كروت فيها عبارات ارومانسية وحطيتي علبة شوكولاتة و بيجامة متلا
    لما يخرج من الشور و يلاقيها محطوطة على السرير بطريقة شيك هيفرح بيك ان شاء الله هيحس باهنمامك
    يعني على ما اظن انه كده احسن من انك تقوليله انا لما نزلت النهارده للسوق عجبتني الصينية دي و اشتريتها اصلي لما بييجوا عندنا مش بلاقي صينية حلوة للتقديم هو ساعتها هيرد عليكي و يقول لك بجد حلوة زوقك حلو و خلاص عااادي

-او انك متلا تشترين قران كبير بيكوم مصنوع من اللوح المنقوش بيكون شيك احنا في المغرب بنحطه كتير على الطربيزة اللي في الصالة
    لو كنت حتشتيريه ممكن تديهولو هدية و تبقوا تقرؤوا قران في الصالة منها تكونوا غيرتوا المكان بدل غرفة النوم و تدي توابك و توابه

- ممكن متلا لو كنت في السوق و عجبتك فازة متلا
    املئيها ورود و كروت و اديهاله حيبقى جو حلو لما تقرؤوا الكروت او ممكن تعملي لعبة او متلا كل واحد يشوف بخته ايه فب الكرت بتاعه
    المهم اي حاجة عشان تغير الجو
    الخلاصة متسبيش اي حاجة تمر كدة عاادي
    ممكن حاجة يسيطة و عادية بس تحوليها لصالحك و جوزك هيكون مبسوط بيك ان شاء الله
    يارب كل راجل يشوف امراته احسن واحدة في الدنيا قولوا ااااااااااامين

الردود
    81
    ازيك يا نوده بجد مش عارفه اشكرك ازاى على المعلومات اللى افدتينا بيها ربنا يجعلها فى ميزان حسناتك ويتمم لك بخير وتبقى احلى عروسه .. عايزه اخد رأيك فى طريقتى فى العنايه ببشرتى عشان خايفه يكون فى حاجه غلط ..
    بصى بقى يا ستى انا بشرتى دهنيه وحساسه لأبعد درجه تتخيليها ممكن تلتهب من ابسط حاجه وبغسل وشى بصابونه دوف ومش بستعمل أى حاجه من الحاجات دى(غسول,تونيك,كريم عين,كريم نهار,كريم ليل)بس عايزه اجرب مجموعه اوبتمالس من اوريفليم انا عرفتها من كلامكوا عنها وانتى قلتى انها كويسه ايه رأيك ولا فيه ماركه احسن؟ويا ريت تقوليلى نوع كريم عين حلو وتكونى واثقه فيه..
    وكل يوم جمعه بعمل حمام بخار وانشف وشى بالفوطه وبعدين اعمل ماسك نشا وماء ورد وبعد ما بغسله بمسح وشى بقطنه مبلوله بماء ورد او امشى عليه تلجه عشان اقفل المسام تمام كده ولا الماسك اصلا مكوناته هتقفل المسام من نفسها ؟؟وايه رأيك فى الماسك ده اصلا؟؟ وبعدين احط كريم مرطب دوف ولا احسن جليسوليد ولا هو لليدين والقدمين فقط ؟؟
    وفى نص الاسبوع بعمل ماسك عباره عن عسل ابيض بس وبعده برده كريم دوف , الماسك ده كويس ولا احسن اعمل زبادى معاه او اغيره واعمل زبادى وليمون مثلا ؟؟ولا ملوش دعى اصلا؟
    بالنسبه للجسم انا جبت زيت لوز مر عشان الترطيب بدل اللوشن .. ومجربتش اى سكرب ولا حمام مغربى قبل كده فنويت ان شاء الله انى اعمل سكرب ملح وليمون؟بس الملح يكون ملح عادى من بتاع الاكل زى ساسا مثلا ولا ملح خشن وانا بشرتى حساااااااااااسه وعايزه اعمله مره كل اسبوع وياترى بستعمله تحت الابط وبين الفخدين وبين الثديين وعلى الثديين نفسهم؟؟ وعايزه كمان اعمل حمام مغربى معاه امشيهم اسبوع واسبوع ولا كفايه المغربى مره فى الشهر ؟؟
    بالنسبه للسويت لازم قبلها سكرب ملح وليمون ولا ممكن من غيره والمفروض بعد ما اخلصها اعمل ايه بالظبط زيت زيتون ولا ماء ورد ولا تلج انا محتاره عشان برده نقفل المسام
    بصراحه يا نوده انا عايزه اسال عن حاجه بس محرجه شويه يعنى الاسمرار اللى بتقصديه فى المنطقه المنكوبه زى ما سميناها تقصدى المنطقه الاماميه اللى بيكون فيها الشعر كثيف ولا المنطقه الداخليه اللى تحت بين الفخدين(الشفرين)؟؟
    انا سمعت ان زيت الزيتون والخروع بيسودو الشعر ايه رأيك ؟ وايه احسن زيت يغذى الشعر من رايك عشان بالتالى يطول ويتقل وانا شعرى دهنى يعنى فى زيت النخاع والسمسم وجوزالهند وزيت الثوم واللوز الحلو وحبةالبركه ايه احسنهم واستعمله لوحده ولا تفضلى خلط الزيوت مع بعض ؟؟
    انا عارفه انى رخمه جداااااااااااا المره دى بس اعذرينى انا من النوع القلوق وعايزه ان شاء الله استغل فترة الخطوبه على قد ما اقدر لانى مكنتش بهتم بالحاجات دى قبل كده بنسبه ميه فى الميه يعنى كنت ساعات اكسل وساعات لا عشان كده خبرتى قليله وانا اسفه اوووووووى المره دى هتعبك معايا زياده عن اللزوم

الردود
    81
    بصى يا نوده عايزاكى تقوليلى ايه احسن حمام زيت للشعر سواء كان نوع زيت واحد او هخلط مجموعه زيوت مع بعض انتى شايفه الاحسن ايه يعنى حاجه تغذى الشعر , وياترى تغذيه الشعر عن طريق حمام الزيت ان شاء الله مع الاستمرار يخلى الشعر يطول ويتقل ؟؟

ربنا يبارك لنا فيكى يا قمر

الردود
    1,155
    هنوووووووووووووووودتى حبيبتى عامله ايه؟؟؟؟؟؟ والله انتى وحشانى قووووووووى وبتمنى تدخلى تكلمينا فالمجموعه بجد

انا الحمد لله كويسه..........ومفيش جدييييد ههههههههههههههه

النهارده طلعلى فى كف ايدى الاتنين زى حبوب كده يعنى اليمين حوالى 3 والشمال 2 جمب بعض وبياكلونى وابقى عايزة اهرشهم مش عارفه ايه ده؟؟؟؟؟ وكمان بين صوبعى اللى فيه الدبله واللى جمبه فيه حمار كده برده واكلان مش عارفه من الدبله ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟ انا قلقت منهم قوووووى وبحطلهم مرهم فيوسيكورت استنى لما اشوف هيروحوا ولا لا واروح لدكتور ولا ايه ياهنوده؟؟

كمان خدى طلعلى فيه من حوالى اسبوع كده 3 حبايات وبدهنهم برده فيوسيكورت ومبيروحوش وطلعتلى الرابعه كمان جمبهم ههههههههههه شكلهم قاعدين مع انى مش من النوع اللى بيطلعله حبوب وكمان مش ميعاد بريود

اعمل ايه يانجدتى على راى ميويا الوحشه اللى محدش بيشوفها هههههههههههه

ومرسىىىىىى لغاده وهند نصايحكم جميييييييييييييييييييييله........وهنند مبقتيش تدخلى معانا ليه ياوحشه

سلالالالالالام بقى الا هنودتى هتضربنى هههههههههههههه

الردود
    75
    كلامكم جميل جدا يارب يخليكم لينا نصائح مفيدة بجد مااعرف لو ماكنتو موجودين كنا عملنا ايه

الردود
    1
    السلام عليكم

ازيك يا هنوده

انا خلاص وصلت الحمد لله

وخلصت كل اللى فات

يلا بقى

استعدى لانى جهزتلك شوية اسئلة

اوك يا جميل

الردود
    81
    ازيك يا نوده ,
    كنت عايزه اعرف رأيك فى منتجات اوريفليم لانى مجربتهاش قبل كده مثلا زى :
    الغسول والتونر
    كريم العين والنهار والليل
    كريمات العنايه باليدين والقدمين
    كريمات الجسم
    الشاور واللوشن لو فيه
    والميكب بانواعه فونداشن,بودر,بلاشر,كحل,ماسكارا,روج,جلوس
    ياريت لو فى حاجه تانيه هحتاجها ومكتبتهاش قوليلى عليها عشان اجيبها فى الجهاز
    والمنتجات دى هلاقيها فى المحلات ولا لازم اعمل اشتراك فى الشركه
    انتى رأيك انى اجيب كله من اورفليم ولا انوع مع ماركات تانيه بس اكتبيلى انواع ماركات حلوه لانى مش عارفه
    ربنا يخليكى يا نوده وعارفه انى زهقتك

الردود
    533
    نودي حبيبتي ربنا يبارك فيكي يااااااااااااااارب
    ونفرح بيكي احلي عروسة ان شاء الله
    وحشاااااااااااااني ياقمراية يا بطلة عروسات المستقبل

بصي بقه ياستي السندويتشات بتعمليها ب عيش اية؟؟

معلش يانودي الدقة مهمة ف الحاجات دي
    هههههههه

دي مسؤلية و.......كرش و...............بلااااااااااااوي
    طبعا الفينو غلط بس اية الصح؟؟
    وعارفة يانودي المج اللي بحتفظ بالشاي او.....ساخن لفترة
    زي الترمس بس علي صغير
    انا جبت واحد استاليس ب19ج
    بس للاسف بيحفظ كوباية الشاي نص ساعة بس
    وكمان بشربها دافية
    اجيبه منين ونوع اية وبكام؟؟

الردود
    533
    تعقيب كتبت بواسطة basbosa.2 عرض الرد
    [CENTER]

اعمل ايه يانجدتى على راى ميويا الوحشه اللى محدش بيشوفها هههههههههههه

سلالالالالالام بقى الا هنودتى هتضربنى هههههههههههههه
    بثبوثتي حبيبتي اوعييييييييي تزعلي مني
    والله الدنيا عندي مدربكة حبتين ....تلاتة ...............اربعة
    بس والله دايما انتو ف بااااااااااااااالي
    وربنا اللي يعلم .......بجد......انا بحبكم اد اية

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك
    ع الصحبة الحلوة دي بجد
    ربنا يبارك ف صحبتنا دي ويسعد كللللللللللل القمرات

الردود
    66
    هنودة ياقمر انا نفسى بجد اسالك على حاجة بس مش عارفة ابعتلك رسالة علشان ردودى ما وصلتش 300 لسة بجد ياريت لو ينفع تبعتيلى رسالة خاصة يكون فيها ايميلك اسالك على الحاجة دى دة لو ينفع يعنى لو فى اى مشاكل او حاجة خلاص اوك استنى بقى لما ردودى توصل 300

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )
    الردود: 271
    اخر موضوع: 26-09-2009, 08:07 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )
    الردود: 276
    اخر موضوع: 15-08-2009, 12:27 AM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )
    الردود: 235
    اخر موضوع: 20-07-2009, 12:47 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ