انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 20 من 30 الأولىالأولى ... 10161718192021222324 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 191 الى 200 من 295

الموضوع: عاوزين تعرفو تجربتي في انقاص الوزن 8 كيلو في 10 ايام يللا بينا

الردود
    2,075
    السلام عليكم يا بنات اليوم صيام
    والحمد الله بس ما عارف افطر بايه

الردود
    967
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    انا ريمى عضوه جديده معاكم
    انا مصريه مقيمه فى الامارات
    عمرى 32 سنه متزوجه وعندى طفله عندها 8 سنوات
    اناطولى 160و وزنى كان 88.6 من خمس ايام انا دخلت على المنتدى وعملت رجيم ال 5*5 ووزنى النهارده 85.5 انا عايزه اقولكم انى اتشجعت كتير لما دخلت وشفت مشاركتكم وبالذات انتى يا ساره
    انا النهارده ابتديت فى الرجيم اللى بعده بتاع الاسبوع
    اصل بصراحه عيد جوازى العاشر كمان 10 ايام وجوزى ناوى يفسحنى وعايزه يبقى شكلى وانا جنبه حلو ده اول سبب والسبب التانى انى عمرى ما وصلت للوزن ده فى حياتى اقصى وزن وصلتله كان 78انا عندى امل ان شاء الله انزل كمان وانا مش برمرم خالص والله وعندى حماس كبير والفضل بعد ربنا ليكم....... شكرا

لكم من قلبى كل الحب ومن عقلى كل الاحترام
    اهلا بيكي يا ريمي اسمك جميل اوي ما شاء الله و كل سنه و انتي طيبه يا جميله و مبرووووووووووووووووووك على الوزن الجديد عشان بس تبقى تدعيلي و كملي التاني كمان هيفرق اوييييييييييييييييييييي اوي فوق ما تتصوري بالذات لو معاه مش او متبقيش هاديه في بيتك يعني نبطل كسل شويه و انا ان شاء الله هبتديه معاكي من بكره

الردود
    967
    اسكتو يا بنات صحيح مش لقيت على سيت تاني بنت مش عارفه مالها دي واخده الموضوع بتاعي بالظبط و كتباه انه بتاعها و مغيره بس الوزن بتاعها مجنونه تقريبا مكنتش اعرف ان موضوعي حلو و الله غير لما لقيتها نقلاه ههههههههههههه بصو اللينك اهوه http://www.rjeem.com/forum/showthread.php?t=1555

يللا روحو ادوها كلمتين كده عشان متعملش كده تاني انا كمان كتبتلها

الردود
    5
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيكم يابنات عاملين ايه فى الرجيم شدوا حيلكم بقة انا واخداكوا قدوة ارفعوا راسى لفوق

ازيك ياسارة عاملة ايه شكرا على المباركة الجميلة دى وعندك حق لو ماخسيتش هبقى كرومبه وكرومبه طويله كمان ربنا يستر بقة

بمناسبه البنت اللى نقلت موضوعك
    على فكرة دى شاطرة اوى ماشاء الله عليها يعنى نقلت الموضوع بالحرف ضمير يابنتى امال ايه
    ولا تحطى فى دماغك ولا كنتى تردى عليها اصلا سيبى كل واحد لضميره

بالنسبه لرجيمى النهاردة
    تقريبا ماكالتش خاللللللللللص غير طبق سلطه على الغدا وطول اليوم مايه وداخله انام بسرعه اهو قبل ماشوشو يوزنى وأكل اصل ماما عاملة ممبار

بالنسبه للكرفس اشربوا ازاى يعنى؟
    انقعوا ولا اغليه ولا اضربه فى الخلاط

عارفين لو خسيت قبل الخطوبه هجيب لكل واحدة فيكوا هديه حلوة اوى
    تورته كبييييييييييييره اوى اى خدمه
    آخر مرة عدل بواسطة emo_khaled : 03-08-2007 في 01:56 AM

الردود
    64
    بس يابنات انا ماودي اخرب عليكم بس ترى الوزن الى ينزل بسرعه يصعد اسرع واسرع
    وهذا الصراحه مجررررررررررررررررررررب وكل الاخصائين يأكدون كذه
    اما بالنسبه الى الوصفه الى فيها يوم كامل تشرب الماء فقط فهذااكبر خطأ والله اعرف وحده في العشرينات سوت مثلها وبعدين جاها مرض السكر علطول لان الجسم يحتاج لبعض المواد الغذائيه

وسامحوني اذا زعلتكم

الردود
    6
    Unhappy

السلام عليكم يا بنات.انا عضوة جديدة ’سجلت معاكم عشان شفت الحماس اللي عندكم ما شاء الله
    عليكم.وابغاكم تشجعوني عشان انحف لأني متأزمة من وزني.
    الطول:155
    الوزن:71
    الهدف:في البداية 60

الردود
    2
    معلش يا سوسو متزعليش البنت الي اخذت موضوعك دي مش صادقة مع نفسها لان اهم شئ في الحياه هوه الصدق ربنا يسامحها انا مستمره معاكي وربنا يوفقنا

الردود
    967
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيكم يابنات عاملين ايه فى الرجيم شدوا حيلكم بقة انا واخداكوا قدوة ارفعوا راسى لفوق

ازيك ياسارة عاملة ايه شكرا على المباركة الجميلة دى وعندك حق لو ماخسيتش هبقى كرومبه وكرومبه طويله كمان ربنا يستر بقة

بمناسبه البنت اللى نقلت موضوعك
    على فكرة دى شاطرة اوى ماشاء الله عليها يعنى نقلت الموضوع بالحرف ضمير يابنتى امال ايه
    ولا تحطى فى دماغك ولا كنتى تردى عليها اصلا سيبى كل واحد لضميره

بالنسبه لرجيمى النهاردة
    تقريبا ماكالتش خاللللللللللص غير طبق سلطه على الغدا وطول اليوم مايه وداخله انام بسرعه اهو قبل ماشوشو يوزنى وأكل اصل ماما عاملة ممبار

بالنسبه للكرفس اشربوا ازاى يعنى؟
    انقعوا ولا اغليه ولا اضربه فى الخلاط

عارفين لو خسيت قبل الخطوبه هجيب لكل واحدة فيكوا هديه حلوة اوى
    تورته كبييييييييييييره اوى اى خدمه
    صباح الخير يا جميل و كويس انك دخلتي نمتي و شاطره على مجهزد اليوم بس النهارده لما تصحي اشربي على الفطار كوب لبن خالي الدسم ياريت عشان متتعبيش و اشربي على الريق 2 كوب كبير ميه ساقعه و ان شاء الله هتخسي يا بنتي مفيش مجهود في الدايت بيروح هدر حتى لو فيه توقف على الميزان فجاه بتلاقيه اتحرك وزن كتيير و قل و مستنيه هديتي بس تورته دايت لوسمحتي

و بالنسبه للست فيرونا اللي نقلت الموضوع يابنتي انا كنت ممكن اكبر دماغي بس كده هكون انا شفت الغلط و سبته شيطان اخرس و انا مش عاوزه اكون كده المفروض اننا لما نشجع الناس تعمل دايت و تخس و ناخد من وراهم حسنات عشان بنخليهم يحافظو على صحتهم منبقاش كدابين و هي كده اكيد اتعلمت و اكيد ربنا دخلني على الصفحه دي بسبب الحمد لله انا اصلا كنت قاعده زهقانه و بعمل سيرش على دايتس كلعاده لقيت الصفحه دي

الردود
    967
    تعقيب كتبت بواسطة أسوم بنت أبوها عرض الرد
    بس يابنات انا ماودي اخرب عليكم بس ترى الوزن الى ينزل بسرعه يصعد اسرع واسرع
    وهذا الصراحه مجررررررررررررررررررررب وكل الاخصائين يأكدون كذه
    اما بالنسبه الى الوصفه الى فيها يوم كامل تشرب الماء فقط فهذااكبر خطأ والله اعرف وحده في العشرينات سوت مثلها وبعدين جاها مرض السكر علطول لان الجسم يحتاج لبعض المواد الغذائيه

وسامحوني اذا زعلتكم
    بصي يا جميل اي دايت لو سبتيه و رجعتي لعاداتك الطبيعيه مره واحده من غير اي تنظيم بترجعي لازم يكون فيه غتره تثبيت دي اللي بتعادل الجسم و تخليه ياكل نسب اعلى من النسب اللي بياكلها في الدايت و جسمه ميتخنش و هبقى اقولكو على طريقه الدكتور كان بيتبعها للتثبيت مع الناس اللي كانو معايا فالريجيم السريع مشكلته بس انه بيحتاج وقت اطول شويه للتثبيت بس بالنسبالي مش مشكله لو اخس بسرعه و افضل مظبطه اكلي وقت بعدها و انا عندي امثله كتييير للنزول السريع و محافظين منهم واحده صحبتي من 95 الى 52 في 3 شهور و على فكره مجلهاش تعب و لا حاجه عشان كانت بتاكل خضااااااار و فاكهه كتيييربروتينات اه بس قليل اللي كانت منعاه النشويات و السكر كل ما تحس انها محتاجه ممكن تاخد معلقه عسل و في الغالب بيكون اسود و الصبح بدري و بعد ما خلصت عملت فحص شامل لقت كل حاجه فيها كويسه و الحمد لله و بقالها اكتر من 4 سنين على نفس الوزن تخس 2 كيلو عنهم و ترجع او تتخن كيو وترجع و ده حلو و تاني واحده جارتي نزلت من ال73 لل59 في شهر و ثبتت بعدها حوالي 5 شهور و بقالها سنه دلوقتي على نفس الوزن و مظبطه اكلها فده معناه اننا لازم نحافظ على اكلنا بعد ما نخس بردو

و بالنسبه لريجيم الميه يوم الميه ده بيكون لمده يوم واحد لتنضيف الجسم سيبك من اليوم العاشر و اليوم التنضيف ده انا سال فيه الدكتور بردو قالي ممكن يتعمل في حاله واحده لما تكوني بتاكلي كتيير و فعلا الدايت ده قبله يومين لخبطه زي مانتي عاوزه عشان تفصلي عن الريجيم اللي قبله ويوم الميه ده انا متعبتش فيه خالص ده غير معلقه العسل اللي بتتاخد الصبح بتوازن السكر في الجسم وصدقيني في ناس بتقعد من غير اكل اكتر من يوم و تعبانين ممكن احنا نحس بيهم يوم واحد و على الاقل احنا عندنا ميه و الحمد لله و الانسان لو معاه ميه ممكن يعيش من غير اكل لمده 15 يوم كاملين بس طبعا هيكون تعب جدا بس يوم واحد مش هيفرق بس يتشرب فيه ميه كتيير اوي
    آخر مرة عدل بواسطة srs.com : 03-08-2007 في 08:16 AM

الردود
    967
    السلام عليكم يا بنات.انا عضوة جديدة ’سجلت معاكم عشان شفت الحماس اللي عندكم ما شاء الله
    عليكم.وابغاكم تشجعوني عشان انحف لأني متأزمة من وزني.
    الطول:155
    الوزن:71
    الهدف:في البداية 60
    اهلا شاهه ازيك و طبعا ممكن تشاركي معانا و يارب تخسي كمان لحد ال50 كيلو بس قوليلنا سنك اد ايه و كنتي بتعملي دايت و لا لسه هتبتدي و عندك نظام تمشي عليه و لااقولك نظام

مواضيع مشابهه

1. هذه تجربتي ....................................مع انقاص الوزن........
    بواسطة ام وديمه في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 4
    اخر موضوع: 18-02-2015, 09:59 PM
  2. تجربتي في انقاص وزني 6 كيلو ومشكلتي
    بواسطة نور _ فلسطين في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 12
    اخر موضوع: 20-07-2011, 04:47 AM
  3. ©{« تجربة ناجحة تستحق القراءة»}© تجربتي في انقاص الوزن بنظام غذائي وصحي
    بواسطة كرز وتوت في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 68
    اخر موضوع: 21-12-2010, 10:51 PM
  4. ريجيم( وجبة كل ساعتين) لتخفيف الوزن 5 كيلو في 5 ايام مين معايا؟؟؟
    بواسطة meme meme في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 84
    اخر موضوع: 27-06-2008, 12:39 AM
  5. ريجيم ينقص الوزن من 4:6 كيلو فى 8 ايام
    بواسطة omtaher في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 8
    اخر موضوع: 16-06-2004, 10:07 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ