انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 21 الأولىالأولى 12345612 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 201

الموضوع: يـلا بــنـات بــدنـا نــحمـس بــعض ونــقــول وداعــا للسمنـه الجزء 36

Haja غير متواجد "مجموعه العطاء لركن التغذيه والصحه"
    الردود
    3,413
    ان شاء الله يا روزا سأطرحه في موضوع منفصل مع فريق حملة صيفنا ابداع (اذا وافقوا على الموضوع)

Haja غير متواجد "مجموعه العطاء لركن التغذيه والصحه"
    الردود
    3,413
    ما شاء الله ياروزا رب يفتح عليك كمان و كمان اعشق جدا ربط الآية بعضها ببعض سبحان الله لم بخطر ببالي هذا الخاطر في هذه الآية. جزاك الله خيرا و أحسن اليك و جعله في ميزان حسناتك. فعلا رمضان كريم.

الردود
    1,041
    تعقيب كتبت بواسطة Haja عرض الرد
    ان شاء الله يا روزا سأطرحه في موضوع منفصل مع فريق حملة صيفنا ابداع (اذا وافقوا على الموضوع)
    إن شاء الله يا حاجة..لأنه موضوع مهم جدا.. وهيعود علينا بالنفع إن شاء الله..كمان أنت ممكن تستفيدي لما تراجعي مصادرك عشان تكتبي عن تجربتك وتراجعي قراءاتك في الرياضة.. بإذن الله..

تعقيب كتبت بواسطة Haja عرض الرد
    ما شاء الله ياروزا رب يفتح عليك كمان و كمان اعشق جدا ربط الآية بعضها ببعض سبحان الله لم بخطر ببالي هذا الخاطر في هذه الآية. جزاك الله خيرا و أحسن اليك و جعله في ميزان حسناتك. فعلا رمضان كريم.
    ربنا يجزيك خير يا حاجة أنت كمان ويشفيك..

ويقوم الحوامل القطاقيط بالسلامة.. (سمعنا يا أم الهنا ونجود وكرومبا وتصميم)؟؟

عشان باين عليه هكمل معاكم إن شاء الله لما تولدوا بالسلامة..

الردود
    1,673
    الله عليك يا روزا
    وين كنت حارمتنا من كلامك الجميل وفلسفتك البديعه
    ايوى كده ...ارجع لنا يا جميل بكل ما يتحف

بالنسبه للصور كنت ناويه احطها لكن خفت انه المشرفات يقولون انه قسم الرشاقه تحول الى قسم الورش المنزليه بس ولا يهمك شوفي الفرشه وشوفي وساده الرضاعه اللي عملتها قبل المفرش

ولو صوره المفرش يمكن مو واضحه وطبعا عملت لها خلفيه من القماش الابيض القطن حتى تكون ثفيله وبعد كم يوم لما يجي البرد ابدلها البطانه ببطانيه من الفليسيه حتى تكون دافيه (لان ما معقوله كل التعب بيها وبعدين استعملها كم يوم ...)شطوره انا مو تمام... اذا تريدين تعملين منها ابعثلك بعدين الصور الكبيره ههههههههههه

حجه
    ما شاء الله عليك ...عاشت ايدك على هذا البرنامج هذا فعلا عجبني تفرجت عليه اول باليوتيوب وبعدين نزلت بالتورنيت وخفظته لحين ياتي الوقت المناسب
    بس تدرين حجه خلال هاي الفتره الطويله بالحمل كنت دائما ابحث عن النواقص اللي احتاجها بالرياضه ..تتذكرين قلت انه الكره اللي عندي خربوها الاولاد فحضرت وحده جديده والمفاجئه الاكبر اني اشتريت كيس ملاكمه والكفوف الخاصه معاه لكن اللي ما لقيته لحد الان هو التخت او بالاحرى اني دورت عليها بس سعرها خيالي فوق ال 150 دولار يعني ما معقوله على مود انزل كم كيلو اروح اجيبها ...ما لازم

الردود
    1,041
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يا عم يا عم.. إيه الحاجات الحلوه دي..

تسلم إيديك يا أم الهنا.. المفرش جميل جداً.. فرجته لأختي وأثنت عليه.. ما شاء الله.. هو كورشيه ولا كانفا دا يا أم الهنا؟ يعني نوعية الشغل اليدوي دا إيه؟؟

كمان وسادة الرضاعة.. برافوا أنك عملتيها يدوي..

وكويس أنك بتجهزي أدوات وبرامج رياضية، بس فيه كلمة قلتيها أن لقيتي التخت غالي.. يعني إيه تخت؟؟

نجود..فينك..تعالي شوفي عمايل إيدين أم الهنا...

لي عودة يا بنات..إن شاء الله

الردود
    1,673
    تعقيب كتبت بواسطة روزا المصرية عرض الرد
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يا عم يا عم.. إيه الحاجات الحلوه دي..

تسلم إيديك يا أم الهنا.. المفرش جميل جداً.. فرجته لأختي وأثنت عليه.. ما شاء الله.. هو كورشيه ولا كانفا دا يا أم الهنا؟ يعني نوعية الشغل اليدوي دا إيه؟؟
    كروشيه يا روزا ...انا شفت مثله بالانترنيت لكن كان بلونين فقط بس انا كنت خايفه ان الخيوط اللي عندي ما تكفي اعمله بلونين فقط فعملته ملون (زرق ورق يعني )
    كمان وسادة الرضاعة.. برافوا أنك عملتيها يدوي..

وكويس أنك بتجهزي أدوات وبرامج رياضية، بس فيه كلمة قلتيها أن لقيتي التخت غالي.. يعني إيه تخت؟؟
    يعني بالانكليزي اعتقد اسمها Step Board
    نجود..فينك..تعالي شوفي عمايل إيدين أم الهنا...

لي عودة يا بنات..إن شاء الله
    وانا معاك يا روزا اسال على نجود ...هي حاليا باقيلها اسبوعين على ما تخلص شهرها ...لا تكون عملتها وفقست ههههههه

مصر أم الدنيا ( لو لم اكن مصريا لوددت ان اكون مصريا )
    الردود
    1,122

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ألف مبروك يا حاجه على الجزء الجديد وكل جزء وانتم الى الرشاقه أقرب

معكى حق يا حاجه احتمال يكون هذا بسبب قرب موعد الدورة
    يعنى هو فعلا الدورة تؤثر على وزن الجسم

روزا المصريه جميله جدا المعلومات اللى قولتيها ربنا يجعلها فى ميزان حسناتك يا رب
    أنا فعلا استفدت منها ومن الان مش هخلى الشيطان يوسوس ليا فى حكايه الاكل لانى فعلا اوقات كتير بعد ما باكل ببقى مضايقه جدا لانى زودت فى كميه الاكل وبحس انى ضعيفه
    ربنا يبعد عننا الشيطان ويحفظنا ورمضان فعلا فرصه عظيمه علشان نبدأ
    ربنا يقوينا ويبعد عننا الشيطان

آخر مرة عدل بواسطة مولاتى : 29-08-2009 في 12:35 AM

الردود
    1,041
    تعقيب كتبت بواسطة om-alhana عرض الرد
    الله عليك يا روزا
    وين كنت حارمتنا من كلامك الجميل وفلسفتك البديعه
    ايوى كده ...ارجع لنا يا جميل بكل ما يتحف
    أيوه يا أم الهنا..والله كان غصب عني البعد.. كان فيه ضغوط عليه شويه..

بس الحمد لله أحسن

يا للا بقى اولدي أنت ونجود.. عشان إن شاء الله نبتدي مشوار الرشاقة تاني.. بعد ما تكملوا فترة النفاس وترتاحوا.. بعدين نكمل المسيرة وأبله حاجة (يعني مدرّسة بالعامية المصرية) تشرف علينا..هههههه

وما شاء الله المفرش روعة.. ربنا يزيدك

شكلك سهران شويه...

الردود
    1,041
    تعقيب كتبت بواسطة مولاتى عرض الرد

روزا المصريه جميله جدا المعلومات اللى قولتيها ربنا يجعلها فى ميزان حسناتك يا رب
    أنا فعلا استفدت منها ومن الان مش هخلى الشيطان يوسوس ليا فى حكايه الاكل لانى فعلا اوقات كتير بعد ما باكل ببقى مضايقه جدا لانى زودت فى كميه الاكل وبحس انى ضعيفه
    ربنا يبعد عننا الشيطان ويحفظنا ورمضان فعلا فرصه عظيمه علشان نبدأ
    ربنا يقوينا ويبعد عننا الشيطان

كن مع الله حتى يكون معك
    احفظ الله يحفظك
    مولاتي.. ربنا يعنا على ذلك..

بإذن الله يكون رمضان فرصة لفتح صفحة جديدة.. وحتى لو وقعنا ولا تكعبلنا (يعني تعثرنا) أثناء رحلة فقد الوزن.. ليس معنى هذا أننا لا نحاول العودة للدرب مرة أخرى..

لأن رحلة فقدان الوزن دي فيه شد وجذب.. زي المد كدا.. يعني مش على وتيرة واحدة.. ومش هنقدر نمسك نفسنا على طول أو باستمرار.. لازم نتعثر مرة.. لكن هذا ليس معناه الاستسلام.. لابد من الرجوع مرة أخرى إن شاء الله..حتى نصحح عاداتنا الغذائية الخاطئة..

لي عودةإن شاء الله

الردود
    454
    مبروك افتتاح الجزء الجديد

يعني العب حبوب الخميره

بدون ما اشيل هم انهم اذيدوه وزني

مواضيع مشابهه

1. الردود: 206
    اخر موضوع: 21-10-2009, 05:01 PM
  2. الردود: 204
    اخر موضوع: 28-08-2009, 01:41 PM
  3. الردود: 199
    اخر موضوع: 12-04-2009, 05:34 AM
  4. الردود: 204
    اخر موضوع: 31-10-2008, 09:42 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ