انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 15 من 41 الأولىالأولى ... 511121314151617181925 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 141 الى 150 من 401

الموضوع: تجمع امهات أروع وأشقى توينزات"حماهم الله" "45"

الردود
    632
    ام ماجد
    شكلك بتتلككى
    وعايزة زقة يلا اعمليها كمان مرة طالما نفسك فيها
    بس ما تقولى لجوزك ان احنا شجعناكى

صبا
    ازى جمونة دلوقتى
    انا كمان لو واحد صحى قبل التانى لازم يفرك لحد ما يصحى اخوه
    خاصة الكابتن عبدالرحمن يروح يلصق باخوه وهو نايم لما يزهقه ويصحيه منكد

ام مريم
    اهلا بيكى نورتينا

ام حبيبة
    كلنا امهات بنيم ولادنا ونقعد نأكل الشيكولاتات ولا ايه
    انا نفسى امسك اعصابى شوية وابطل العصبية بس غصب عنى
    تعرفى كل شوية واحد يقلع هدومه كلها كما خلقتنى يامولاى ويجرى مبسوط
    والتانى يفتكر هو كمان كل ما اقوم اعمل اى حاجة القيهم كده والمكيف شغال
    ما بحسش بنفسى اللى لما ارقع صوتين محترمين ويجيلى صداع والبسهم وبرضه
    يتكرر المنظر كل شوية لو غفلت عنهم وضربتهم وما فيش فايدة

جيدا
    تسلمى حبيبتى على السؤال
    الحمد لله بخير انت والولاد اخباركم ايه
    والف سلامة على النفسية ربنا يهديلك الحال

اوشى
    رحتى فين ياستى امبارح
    طلعت اوف لاين وما رجعتى

هودو
    الف سلامة عليكى حبيبتى
    بس خدى بالك من البنات

الردود
    632
    انا فطمت ولادى من الببرونات على سنة و7 شهور ونومهم اتظبط من يوم
    ما بطلوا الببرونة والحمد لله كانوا لحد ما اتفطموا يزنوا طول الليل عايزين الببرونة ببقهم
    وخلاص لانهم كانوا رافضين اللهايات

صبا
    ما شاء الله بحسك ما بتستعجلى على الولاد بالفطام ومنعهم من الببرونة
    عشان مريحة وكلامك صح على المشايات مريحة كتير ولادى قعدوا بيها ون 6 شهور
    بس شوية شوية بس لما اتأخروا بالمشى الدكتور قالي اشيل المشايات
    سؤال
    ان شاء الله ناوية تعلمى ولادك دخول التواليت امتى
    انا ولادى طبعا لسه بالبامبرز الصبح وانا بشطفهم يحبوا يقعدوا على التواليت
    للزينة فقط واللعب وما عملوش حاجة ابدا
    جبتلهم قاعدة التواليت ما فيش فايدة
    وكمان امبارح اشتريت لهم بوتى لكل واحد وبجرب يقعدوا عليها لبسوها كاب على راسهم
    وبالاخر ضربوا بعض بها على دماغتهم وقعدوا يزنوا رحتى شلتهم وزهقت ماليش طولة بال
    بقول لما يتكلموا ويعبروا والنهاردة قابلت بالمستشفى واحد عندها ولدين توام 4 سنوات
    واسمهم عبدالله وعبدالرحمن الصراحة الست ريحتنى كتير وقالتلى ما تحوليش دلوقتى ولادى اتعلموا على 3 سنوات ونص وكنت بقول عمرهم ما هيتعلموا وكمان اتأخروا بالمشى
    هديت نفسيا شوية وطنشت تعليمهم يلا رغيت كتير ردى على السؤال بتاعى

الردود
    818
    السلام عليكم
    كيف حال الامهات ان شاء الله تمام
    انا الحمد لله بخير وعيالي بخير ولاجديد ببيت اهلي نسرح ونمرح اللهم لك الحمد..

دقدوقه
    ماشاء الله لفيتوا السعوديه كلهاااا....بس اكيد الرياض هي الاحلى..
    انا والله احيانا اعصب واسوي مثلك اضرب يدي او اي شيء قدامي غيرهم
    بس من يومين ضربت اياد كف محترم وندمانه عليه بس لانه جالس نص ساعه زن كل شيء سويته له ومافاد فقدت السييييطره وكنت مشحووووونه ومضغوووطه من الصبر الي صبرته
    بس باذن الله ما اعيدها
    وفعلا لسا عيالك ماتحركوا من مكانهم لما يحبون ويمشون يبدا التخريب وا خ خ خ من التخريب ولازم عينك عليهم وماتروحين عنهم
    يعني لسا خلي اعصابك بالفريزر مو بالثلاجعه هههههه
    وفعلا العمره سهله لنا بس مانروح كثير ناويه لما نروح جده ان شاء الله نعتمر كلنا .

ام لمى ولمار
    الله يسلمك يارب
    كيفك بناتك وايش اخر اخبارهم من زمان ماسمعنا عنهم

هودوو
    الف سلامه عليك
    الله يشفيك ويعافيك..
    اهم شيء خذي الدواء بنتظام ..

لولااااا
    جمونه تسلم عليك كثيييير
    وعيالك حركة خلع الملابس تجيب الجنان من وين تعلموها
    المشكله انه واحد يقلد الثاني
    يارب ينسوها
    وصح ناويه اخلي عيالي على الرضاعات والحليب الصناعي سنتين ونص
    والحمااااااااام
    ماراح اعلمهم قبل سنتين ونص ابداااا
    كل قرايبي يعلمون عيالهم بهذا العمر وبسرعه يتعلمون
    من رأيي استني عليهم شوي
    ثلاث شهور لقدام يكونون بدأو يتكلمون كويس وتصيرين تفهمين عليهم

الردود
    1,995
    وحشتووووووووووووونى يا مامهات يا حلوات بجد

والله كلامكم هو الللى بيونسنى ويواسينى حتى لو ملحقتش اشارك بس اقرا مشاركاتكم ترسم البسمه على وشى رغم ان نصها شكاوى هههههههه

واخيرا مره نامو الاولاد قبل ما تكون قوايا خارت فقلت مش مشكله اقعد نص ساعه بعدهم رغم ان نفسى انام بس قلت لازم اطل عليكم

ربنا يهديهم بس ويكملوا نوم لانى تعبت من الصحيان كل شويه والعياااااااااط بدون سبب بجد مش لاقيه سبب ولا حل الله يهديهم

امبارح كان فرح صاحبتى الانتيم وصديقة طفولتى اخيرا كنا منتظرينه كتير و وطبعا اضطريت اسيب الولاد الاتنين مع ماما عشان اولا مكنش فى قاعه لانه والد العريس متوفى قريب يعنى بس زفة سيارات و وزفة بلدى بسيطه عند البيت وطبعا كانوا هيتبهدلوا ويبهدلونى فى العربيه وثانيا لانه الاتنين مرشحين جامد لانه قبلها بيوم كانت الحنه واخدناهم معانا وطبعا كان حر جامد جو البيت بسبب العدد الكبير فأخدو برد

و للاسف غبت كتير برا غصب عنى لانهم اتأخروا بالزفه اول مره من ولادتهم اسيبهم المده دى كلها بس مكنتش مبسوطه مش عارفه ليه قلانه و شايله هم ماما لانها كانت لوحدها معاهم و عارفه انه صعب عليها الاتنين سوا وفى النهايه رجعت قبل ما اوصلها لبيتها مقدرتش اتأخر اكتر من كدا

معلش رغيت كتيييييييييير هههههه

مع أحن زوج وأشغب ولد وبنت في درب التبانة حماهم لي الله
    الردود
    1,496
    التكريم
    (أوسمة)

butterfly2 لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم

تعقيب كتبت بواسطة محمد حبى انا عرض الرد
    ام حبيبة كيف حالك يارب تكونى بخير انت والاولاد
    احنا بخير حبيبتي اللهم لك الحمد وتسلمي على السؤال..........

تعقيب كتبت بواسطة $صبا$ عرض الرد
    ام هدى ورحمه
    لخير الحمد لله اخبارك انتي والبنوتات
    وايش اخر تطوراتهم

ام ابي ولجين
    كيفك وكيف ابي ولجين ان شاء الله تمام
    ايوه حبيبتي تعجبيني وكلامك صح الي انكسر انكسر والي اخترب اخترب
    العصبيه بتخلينا نكبر ونعجز بدري ههههه والله من جد تبين علينا اثار الشيخوخه مبكر
    وربي يهدي لنا عيالنا
    بس الحين بعد مافطمتي عيالك من الببرونه على قولتكم عطيهم حليب صناعي بالكوب
    لانه حرام خسروه وخسرو فوائده وخصوصا بعض المرات مايتعشون زين فما في شي يعوضهم
    بعدين كيف ينامون انا والله شكلي ابخليهم عليها للسنتين ونص
    عالاقل تدوخهم وبسرعه ينامووووون
    من جد راحه
    فعلا ياصبا دي اهم حاجة ان آثار الشيخوخة حتبان علينا ا بدري لاقدر الله هههه.......والله ياصبا انا لسة ماعرضتش عليهم الحليب الصناعي بالكوب لاني فطمتهم وجيت هنا على طول فاحستنى لما ارجع بيتي واجرب اديهلهم واشوف حيتقبلوه ولا لآ وحجرب برضه اكتر من نوع يمكن يعجبهم نوع معين.....وغالبا هم بياكلو زبادي قبل ماينامو ولما بيكونو مش متعشيين كويس بياكلوه كويس الحمدلله.........
    وانا كمان كنت شايلة هم لما امنع الببرونة حينامو ازاي لاني كنت ببقى ماسكاهم بيها لغاية ماينعسو وينامو بس توكلت على الله واخدت القرار ومنعتها الحمدلله و تخيلي دلوقتي نومهم بالنسبالي اسهل!!!!! بنيمهم بأني احكيلهم حكاية وهم على السرير والنور مطفي ربع ساعة ويكونو في سابع نومة الحمدلله.......وزي ماقالت حسنا الزن يومين كده وخلاص بيتعودو الحمدلله........

تعقيب كتبت بواسطة gayda عرض الرد
    ان شاء الله احاول ادخل اتواصل معاكم تانى لان النفسية مش مظبطة بس الحمد لله الواحد بيرتاح لما يدخل يتكلم معاكم ربنا يجمعنا على خير
    ان شاء الله ياجميل نفسيتك حتبقى احسن ارمي حمولك على ربنا وحتلاقيها سهلة ان شاء الله

تعقيب كتبت بواسطة hasna1976 عرض الرد
    بعد السنة عادي نعطيهم حليب كامل الدسم و 3 اكواب حليب باليوم كفاية مش اكثر لانهم بياكلوا جبنة و لبن و و و و بحس الي بالشوكولاته حلو كثيييير انا بحط لبناتي بكل رضعة معلقة عسل
    حسنا يعني انتي بتديهم حليب صناعي بس بدل الببرونة في الكبايات اللي بشفاط ولا بتديهم حليب كامل الدسم؟؟؟؟
    والحليب انا بكون حريصة انهم يشربو من 2 الى 3 كوب وهم غالبا بيشربو 2 كوب الحمدلله........ومافهمتش انتي اديتيهم الحليب الصناعي اللي بالشوكلاتة يعني وعجبهم؟؟؟؟؟ولا قصدك انه محلى يعني فماديهلهمش؟؟؟؟؟
    والعسل انا بديهلهم كده بالمعلقة او بحلي بيه وجبة بس رفضت اني احلي بيه الحليب او الزبادي عشان يتعودو على الطعم الاصلي..........

تعقيب كتبت بواسطة hasna1976 عرض الرد
    انا كمان فطمت بناتي عن الرضاعة الطبيعية قبل رمضان و سمسم رضاعتها للحليب مش كثير بس لما سألت الدكتورة حكتلي انه بتعوضها باكل اللبن و الجبنة الحمدلله

ام حبيبة
    شو الاكواب الي بيشربوا اولادك فيها الحليب بناتي بيشربوا بالمص بس بحس انها ما بتنظف غير بالجلاي
    انا اولادي لغاية قبل اسبوعين كده كنت بشربهم بالكبايات اللي بالشفاط وكنت فعلا بعاني في تنظيفها شوية وخصوصا لو الحليب فضل فيها شوية بس لما لقيتهم الحمدلله بقو يمسكو الكبايات كويس بقيت بحطلهم الحليب في كوب عادي صغير ويمسكوه ويشربوه على طول الحمدلله وخليت كبايات الشفاط للعصير...........

تعقيب كتبت بواسطة نسمة حيـآتي عرض الرد
    ياتري بتدخلوا امتي ....
    ؟؟؟ وهل لي مكان بينكم
    طبعا ياجميل ليكي مكان بينا احنا بس في انتظار انك تشاركينا وتتواصلي معانا مش تدخلي زي هلال العيد هههه يلا منتظرين مشاركتك.......وانا اولادي عندهم سنة و9 شهور اكبر من توأمك واصف=غر من بنتك ياترى ينفعو يبقو اصدقاءهم؟؟؟؟
    وانا عن نفسي غالبا بدخل بالليل الساعة 12 او 1........

[QUOTE=d2do2a;11008094]
    تعقيب كتبت بواسطة ام حبيبة الله عرض الرد

ربنا يكرمك على دعوتك الحلوه لحماتى وربنا يشفيها ويعافيها لان النهارده تمت العمليه وبترو تلات صوابع بعد ماكان صباع واحد ربنا يعفى عنها ويخفف عنها وعن جميع مرضى المسلمين
    أنا فعلا مره أكلتهم شوربة خضار وغيرتلهم ونيمتهم ونزلت لمول قريب وسبتهم مع ماما فعلا نامو ساعتين وأول ماجيت صحيو وديه كانت المره الوحيده الى عملوها ونامو ساعتين على بعض ونفسي تكرر بس متكررتش لحد دلوقتى ياخساره عندى امل انهم يعملوها تانى
    قلبي عند حماتك والله اكيد ياحبيبتي نفسيتها تعبانة قوي خليكو جنبها على قد ماتقدرو........صدقيني شوية شوية حتبقى قيلولتهم كده على طول........وانتي ممكن تنيميهم وتنزلي ولو حصل حاجة تبقى مامتك تكلمك وتروحلها على طول لانك بتكوني قريبة...........
    تعقيب كتبت بواسطة hodo_78 عرض الرد
    حبيباتى متاسفه
    بس تعبانه
    والكحه والبرد مع تغير الجو
    دعواتكم
    وسامحونى لانى مادخلت
    وشكرا لكل لى سئل عنى ولى ماسئل
    الف سلامه لام فيصل
    تعقيب كتبت بواسطة hodo_78 عرض الرد
    [CENTER]
    ياحبيبتي ياهدى الف سلامة عليكي لا بأس طهورا.......اسأل الله العظيم رب العرش العظيم ان يشفيك.........

الردود
    1,995
    صبا وام أبى هنا ايه الصدف الحلوه دى
    اخباركم ايه واحشنى اوى

صبا الف سلامه لجمون حبيبتى بيوقعوا القلب بوقعاتهم دى والحمد لله انه السن رجع لمكانه ربنا يحرسهم

أم ابى قاعده هنا فى مصر لحد امتى ان شاء الله وهتسافرى ازاى بالولاد لوحدك؟؟؟

كنت بقولك ابعتيلى رقمك عالخاص عشان اطلبك انا يعنى ههههه

الردود
    1,995
    هدى الف سلامه عليكى شفاكى الله وعفاكى انتى والبنات ومتغيبيش علينا طمنينا عنك

ام فيصل حبيبتى الحمد لله على سلامتك والحمد لله على سلامة جنينك ربنا يكملك على خير يارب و يفرحك بشوفته ويعينك و اعتقد انه كدا احسن وهترتاحى باذن الله بعد العمليه

دقدوقه الف سلامه على حماتك قدر الله وماشاء فعل انا عمتى حصلها كدا بردو بس للاسف بترو الساق كلها بس استخدمت جهاز صناعى بقى و بتروح شغلها بس حركه قليله جدا طبعا خليها تحترس اكتر كمان لانه بعد المرحله دى ممكن يوصل للنظر لا قدر الله

الردود
    1,995
    حسنا ام القمرين وحشتيييييييييييييييييييييييييييييييييييييينى أوىىىىىىىىىىى شفتى قد ايه هههههههه بجد قاعده اقرا ردودك واقول يا سلام وحشنا كلام حسنا الموزون ومشاركتها العسل
    انا كمان مستنيه الصور بفارغ الصبر

بس قوليلى ليه فطمتى البنات لتكونى ناويه على ولد العهد هههههه

مع أحن زوج وأشغب ولد وبنت في درب التبانة حماهم لي الله
    الردود
    1,496
    التكريم
    (أوسمة)
    تعقيب كتبت بواسطة shreef2020 عرض الرد
    ام ماجد
    شكلك بتتلككى
    وعايزة زقة يلا اعمليها كمان مرة طالما نفسك فيها
    بس ما تقولى لجوزك ان احنا شجعناكى

صبا
    ازى جمونة دلوقتى
    انا كمان لو واحد صحى قبل التانى لازم يفرك لحد ما يصحى اخوه
    خاصة الكابتن عبدالرحمن يروح يلصق باخوه وهو نايم لما يزهقه ويصحيه منكد

ام مريم
    اهلا بيكى نورتينا

ام حبيبة
    كلنا امهات بنيم ولادنا ونقعد نأكل الشيكولاتات ولا ايه
    انا نفسى امسك اعصابى شوية وابطل العصبية بس غصب عنى
    تعرفى كل شوية واحد يقلع هدومه كلها كما خلقتنى يامولاى ويجرى مبسوط
    والتانى يفتكر هو كمان كل ما اقوم اعمل اى حاجة القيهم كده والمكيف شغال
    ما بحسش بنفسى اللى لما ارقع صوتين فمحترمين ويجيلى صداع والبسهم وبرضه
    يتكرر المنظر كل شوية لو غفلت عنهم وضربتهم وما فيش فايدة

جيدا
    تسلمى حبيبتى على السؤال
    الحمد لله بخير انت والولاد اخباركم ايه
    والف سلامة على النفسية ربنا يهديلك الحال

اوشى
    رحتى فين ياستى امبارح ت
    طلعت اوف لاين وما رجعتى

هودو
    الف سلامة عليكى حبيبتى
    بس خدى بالك من البنات
    ضحكتيني جدا على عيالك المجرمين دول هههههههه بجد ربنا يهديهم.......انتي خاولي تعلمي نفسك افضلي قولي لنفسك اللي يحصل يحصل مش مهم واللي اتكسر خلاص اتكسر لان زي مانتي بتقولي في الاخر برضه مش بيسمعو الكلام فمانابكيش حاجة من العصبية والزعيق........وانا ساعة مابتجيلهم ساعة القريفة اللي من غير سبب ماشيلهمش بس افضل اكلمهم واحكي حكايات خيالية فتشدولها ويتابعوني كأنهم فاهمين ههههه...........
    والشوكلاتة دي ربنا يتوب علينا منها ههههههه..........
    تعقيب كتبت بواسطة نووودى عرض الرد
    وحشتووووووووووووونى يا مامهات يا حلوات بجد

والله كلامكم هو الللى بيونسنى ويواسينى حتى لو ملحقتش اشارك بس اقرا مشاركاتكم ترسم البسمه على وشى رغم ان نصها شكاوى هههههههه

واخيرا مره نامو الاولاد قبل ما تكون قوايا خارت فقلت مش مشكله اقعد نص ساعه بعدهم رغم ان نفسى انام بس قلت لازم اطل عليكم

ربنا يهديهم بس ويكملوا نوم لانى تعبت من الصحيان كل شويه والعياااااااااط بدون سبب بجد مش لاقيه سبب ولا حل الله يهديهم

امبارح كان فرح صاحبتى الانتيم وصديقة طفولتى اخيرا كنا منتظرينه كتير و وطبعا اضطريت اسيب الولاد الاتنين مع ماما عشان اولا مكنش فى قاعه لانه والد العريس متوفى قريب يعنى بس زفة سيارات و وزفة بلدى بسيطه عند البيت وطبعا كانوا هيتبهدلوا ويبهدلونى فى العربيه وثانيا لانه الاتنين مرشحين جامد لانه قبلها بيوم كانت الحنه واخدناهم معانا وطبعا كان حر جامد جو البيت بسبب العدد الكبير فأخدو برد

و للاسف غبت كتير برا غصب عنى لانهم اتأخروا بالزفه اول مره من ولادتهم اسيبهم المده دى كلها بس مكنتش مبسوطه مش عارفه ليه قلانه و شايله هم ماما لانها كانت لوحدها معاهم و عارفه انه صعب عليها الاتنين سوا وفى النهايه رجعت قبل ما اوصلها لبيتها مقدرتش اتأخر اكتر من كدا

معلش رغيت كتيييييييييير هههههه
    اهلا بالست نوددي اللي بقت بيظهر زي هلال العيد هههههه........بتوحشينا ياجميل.......
    وكلنا كده لما نخرج نفكر برضه فيهم ههههه بجد ربنا يخليهملنا ومايحرمناش منهم ابدااااااااا ويرزق كل محرووووووووووم يااااااااااااااااارب...........

الردود
    1,995
    ام خالد مبرووووووووك السنه لنور واخيرا ظهرت هى الظاهر توأم رقيه مفيش اى بوااااااااااااادر نهائى لاى لولو و أدهم كمان من اكتر من شهرين قبل رمضان طلع سنتين سوا وخلاص محلك سر رغم ان لثته منتفخه جدا بقالها شهر وازيد بس مفيش اى لون ابيض جديد مش عارفه دا طبيعى ولا ايه؟؟؟

مواضيع مشابهه

1. كريم اساس مضمون و رهببببببببببببب (بشره منووووره بشكل)""""""""""""""
    بواسطة **نجمة أمـــل** في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 46
    اخر موضوع: 05-10-2013, 09:29 AM
  2. الردود: 407
    اخر موضوع: 07-12-2010, 04:31 AM
  3. تجمع امهات أروع وأشقى توينزات"حماهم الله" 46"
    بواسطة hasna1976 في ركن الألعاب والترفيه
    الردود: 2
    اخر موضوع: 31-10-2010, 08:11 PM
  4. ●•°حلى الأسبوع°•● """فطيرة المانجو ولا أروع................. من مطبخ سمسماية""""""""
    بواسطة سمسماية في الحلويات والكب كيك والكيك وحلويات العيد
    الردود: 52
    اخر موضوع: 27-09-2008, 01:31 PM
  5. ╝◄ ":":":":":"برنامج يرى صورتك بعد 40 عاما":":":":":":"اسرعوا►╚
    بواسطة sangzodia في ركن الكمبيوتر والإنترنت والتجارب
    الردود: 1221
    اخر موضوع: 25-03-2008, 01:15 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ