انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 15 من 27 الأولىالأولى ... 511121314151617181925 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 141 الى 150 من 269

الموضوع: عروسات المستقبل تعالوا اقولكم.. جزء 2

في عروسة البحرالابيض المتوسط فى حضن اعظم بلد فى الدنيا مصر ام الدنيا
    الردود
    1,091
    عايزة اقولك حاجه كمان انتى مش مجرد انك بتساعدينا اننا نبقى حلوين بس انت هدفك اننا نبقى قرة عين لازواجنا فى المستقبل ان شاء الله ودى حاجه كبيييييييييييييرة اوى عند ربنا

الردود
    24

flower3

تعقيب كتبت بواسطة هنودة هنانيدو عرض الرد
    بنااااات انا ليا عندكم طلب انا حاعمل عملية الايام الجاية يعنى كمان اسبوع او اكتر وعايزكم تدعولى انها تعدى على خير وكمان ادعولى ان ربنا يجمعنى مع خطيبى او جوزو ( عشان احنا مكتوب كتابنا ) على خير ونبقى مع بعض عشان احنا تعبنا من البعد هو مسافر وانا هنا ونفسنا ربنا يجمعنا سوا قريب ....
    ان شاء الله متواصلة معاكم لغاية ميعاد عملية واخد اجازة معلش منكم 3 اسابيع وارجعلكم ان شاء الله ... ادعولى يا قمررررررات
    الف الف الف الف مليوووووووووووووون سلامة يا نودا يا قمر يارب ماتغيبى عننا كتير وترجعيلنا بالسلامة يارب
    انا هدعيلك فى كل سجدة بازن الله تقومى بالسلامة واحسن من الاول ان شاء الله
    ويارب يجمعك مع خطيبك على خير يارب عن قريب وتبقى تعزمينا بقى

الردود
    113
    الف سلامه عليكى يا هنوده و ربنا ان شاء الله يعجل بشفاكى و يجمعك مع خطيبك على خير

الردود
    493

flower3

بنااااات انا ليا عندكم طلب انا حاعمل عملية الايام الجاية يعنى كمان اسبوع او اكتر وعايزكم تدعولى انها تعدى على خير وكمان ادعولى ان ربنا يجمعنى مع خطيبى او جوزو ( عشان احنا مكتوب كتابنا ) على خير ونبقى مع بعض عشان احنا تعبنا من البعد هو مسافر وانا هنا ونفسنا ربنا يجمعنا سوا قريب ....
    ان شاء الله متواصلة معاكم لغاية ميعاد عملية واخد اجازة معلش منكم 3 اسابيع وارجعلكم ان شاء الله ... ادعولى يا قمررررررات

ياحبيبتى ربنا يقومك بالسلامه .. وترجعى لينا تانى سلميه معافاه من اى حاجه وحشه

الف سلامه عليكى ..

وربنا يارب يجمعك مع خطيبك او زوجك ( انا كمان زيك كدا ) على خير ويجعلكم قرة عين لبعض يارب

تيجى بالسلامه يا قمراية المنتدى

الردود
    262

heart2

انا من عروسات المستقبل

الردود
    71
    انا بعتلك لينك على الخاص ياقمر
    وده كمان لينك تانى

شكراااا يا عسل عن جد مش عارفة كيف اشكرك يسلمو حبيبتي هنودة

الردود
    1,943
    بجد انا مش عارفة افولكم اد ايه انا فرحانة بيكم حاسة انى بجد مع اصحابى بحبكم كلكم جدا وربنا يخليكم ليا وعلى دعواتكم ....

تعالوا نكمل موضوع الاهتمام بنفسنا بعد الزواج .....

زى ما اتفقنا ان اول ايام الجواز حنبقى نستبدل ماسكات وحمام مغربى وسكراب وكل حاجة بنعملها ب حاجات زى كريمات وحاجات سريعة عشان الوقت ....

فيه قمرات كانوا بيسالوا هو احنا لما نصحى من النوم عايزين زوجنا يشوفنا حلوين ..
    الحل :::انك تصحى قبل زوجك لو 5 دقايق . تغسلى وشك واسنانك عشان ريحة فمك وتسرحى شعرك كلها حركات سريعة زى ما بتعمليها عادى دلوقتى مش مطلوب منك ولا تحطى ميكب ولا برفيوم اول ما تصحى مجرد يبقى شكك مرتب وحلو يعنى حيكفى تغسلى اسنانك كدا ريحة فمك تبقى حلوة وتسرحى شعرك وتلميه بتوكة ووخلاص ..

البساطة حلوة يعنى دايما فترة الصبح مفروض تبقى حاسة انك فى هدوء وجوزك كمان يعنى خليا من غير تكليف مش ميكب ولا برقيوم خليها على الطبيعة كمان عشان وجهك يرتاح من الميكب وعينك لان كتر الميكب مش حلو وعشان جوزك يتعود عليكى بطيبعتك فلما تحطى ميكب يحس باختلاف وانه فيه حاجة جديدة ...

كمان بلاش نيجى قبل الاكل بنص ساعة ونحط كريمات عشان
    اولا انتى حتغلسى ايدك كذا مرة
    كمان ممكن الاكل ياخد ريحة كريم

خلى دايما كريماتك فى اخر اليوم كمان لو بشرتك عادية مش جافة حتلاقى نفسك مش كل شوية محتاجة تحطى كريمات يعنى حيكفى انك الصبح حطيتى خلاص طول اليوم حتبقى ناعمة .. عشان كدا اختارى انواع كريم بتجيب معاكى مفعول ...

بالنسبة ميكب اول الجواز
    خليكى بسيطة يعنى حيكفى اوى جلوس بلون حلو لايق عليكى وبلاشر بسيط وكحل كدا تبقى عنيكى جميلة بالكحل وخدودك حلوة ببلاشر وكمان شفايفك لونها طبيعى بالجلوس

وخلى لون الجلوس ماشى مع البلاشر يعنى
    البلاشر الروز خليه مع جلوسات على درجات الروز والاحمر واللى بين الروز والموف وكل درجات ديه

لو البلاشر على لون خوخى زى الاورانج خليه مع جلوسات الدهبى والنحاسى والاورانج

كمان انتى ممكن تعملى لون بلاشر ثالث انك تحطى مثلا من الروز على الاورانج حيطلعلك لون مختلف ونفس نظام على جلوس

اصل ميكب اساس انك تبقى محترفة فيه انك تلعبى بالالوان يعنى حطى الوان مناسبة مع بعض حتلاقى نفسك طالعة بلون جديد

الكحل كمان طبعا بيخلى الشكل روعة خاصة الاسود بس بردو غيرى فى الالوان عندك الوان كتير حلوة وفيه اللى جليتر خفيف اوى انا عجبنى اوى اقلام كحل بورجوا طرية وناعمة وثابتة وفيها انواع عادية وانواع بجليتر هاتى من اى ماركة انتى بتحبيها كام لون الاكتر استخدام

كدا يبقى انتى شكلك امور من غير ميكب كتير ومن غير ما بشرتك تضرك وتنسيش انك تشيليى ميكب اوعى تنامى بيه وحتلاقوا فوق وصقة منقولة عن مزيل ميكب هى احلى حاجة فيها انها حتغذى كمان البشرة بعد ما تشيليى ميكب يعنى زيت اللوز والورد تغذية ويعوض البشرة عن الميكب لو مش حبة تعملى وصقات طبيعية هاتى مزيل ميكب ماركة كويسة يكون خفيف ...

خلى بقى المكيب التقيل فى مناسبات خاصة او كل مدة ودايما عايزة تتعلمى ميكب اقعدى ادام المراية وجربى حتلاقى نفسك بتعملى وتتعلمى ....

ديه كانت الحاجات اللى بنعملها فى اول الزواج فى اهتمامنا بنفسنا فيه حاجة ناقصة يا بنات او حابين نتكلم عنها فى موضوع ده قبل ما ندخل فى موضوع تانى ؟؟؟؟

كمان فكرة بسبوسة بخصوص غسيل الشعر بجونسون شامبو عجبتنى جدا

شوفوا لو عندكم اسئلة او اى تعليف على الجزء ده عشان نتكلم ان شاء الله على الاكسسورات ؟؟؟

الردود
    249
    ألف مليووووووووووون سلامة يا هنووودة
    أكيد هندعيلك و أتمنالك الشفاء العاجل يا حبيبتى وان شاء الله كل خير
    ويا رب يجمعك بخطيبك فى أقلاب وقت يا قمر
    بس أوعى تخدى على الاجازة أحنا منقدرش على بعدك كتير
    فعلا كلامك صح يا هنووودة البساطة بتبقى أحسن بكتير
    لاننا لو تعمدنا الظهور بالمكيب طول الوقت هيجى وقت ومش هنحس بالتجديد وكمان
    محدش هيقدر ياخد باله من الميكب بتاعه طول يوم
    آخر مرة عدل بواسطة ملوكة 12 : 01-05-2009 في 02:51 PM

الردود
    900
    يا حبيبة قلبى يا هنودة حتوحشينا جامد اوى وتأكدى تماما ان احنا حنكون مفتقدينك جداااا .... ربنا يكرمك يارب وتقومى بألف سلامة يارب ويجمعك بكل الخير يارب مع خطيبك او جوزك يا قمر ان شاء الله ..
    وان شاء الله حندعيلك انك تقومى بالسلامة بس قوليلنا قبلها على وقت العملية بالظبط عشان ندعيلك ان شاء الله ..

وألف سلامة عليكى يا قمر وجزاكِ الله كل خير على كل المعلومات الحلوة اللى بتديهالنا ....

الردود
    533
    ألف سلامة عليكي ياهنودة
    لابأس طهور ان شاء الله
    أسأل الله العظيم رب العرش العظيم ان يشفيك
    اسال الله العظيم رب العرش العظيم ان يشفيك
    وربنا يجمعك بزوجك قريب ان شاء الله
    بس اوعي تخدي ع الاجازة!

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 12)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 258
    اخر موضوع: 13-11-2009, 09:06 AM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 5 )
    الردود: 266
    اخر موضوع: 05-07-2009, 07:53 PM
  3. " عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 3 )
    الردود: 310
    اخر موضوع: 09-06-2009, 08:57 PM
  4. عروسات المستقبل تعالوا اقولكم ..
    الردود: 247
    اخر موضوع: 24-04-2009, 09:15 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ