انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 14 من 24 الأولىالأولى ... 4101112131415161718 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 131 الى 140 من 236

الموضوع: "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )

الردود
    161
    ازيكم يا احلى عروسات
    حبيبة قلبى نوده ...ايه الشغل الكبير ده ما شاء الله بجد استفادة ممتازة من كلامك يا نوده و خصوصا موضوع الاسنان عشان ضحكة البنوتة الحلوة
    انا كنت داخلة اسلم عليكى بس قلت مينفعش ادخل بايدى فاضية..بص يا قمر
    1_دلوقتى بعد غسيل الشعر انا باستخدم حمام كريم بوناويل بجنين القمح(حلو اوى) لما اطلع بقا خلاص لازم ادهن شعرى عشان انتى عارفة ظروفه انا بأحس ان شعرى بيمشى اكتر مع الكريمات الغنية او الزيوت الخفيفة ..ياريت تقترحى عليا كريم ينفع للشعر الضايع(تقصف شديد و هيشان) او زيوت علما بانه عندى (زيت جدايل من عبد الصمد القرشى- كريم بارشوت - سيروم زيرو فريز -طبعا بالاضافة للزيوت الطبيعية زيتون مثلا..) المطلوب يا نوده انك تقوليلى برنامج امشى عليه
    2-سؤال يا نوده استخدام الليفة المغربى يكون قبل السويت و لا بعد ما اعمل و جسمى يبقى نظيف؟
    3- ياريت يا نوده تعملى حلقة عن الميكب و انهى الافضل للعروسة نجيب شنطة مكياج كاملة من ماركة معينة كعادة العرايس ام الافضل نشترى احتياجتنا قبل الزفاف بشكل مفرد..و طبعا يكون مع الشرح المفصل بمعنى اننا مثلا نكون شنطة مكياج سوا باسماء الماركات و اسعار مناسبة...اصل ماما عايزة تجبيلى قبل الفرح شنطة مكياج كاملة فهل كده صح و لا لأ...
    بجد اسفة رغيت كتير بس من عشمى انتى عارفة غلاوتك يا نوده و يارب تبلغينا دعوة فرحك قريب جدا و نفرح بيكى و بكل العروسات الحلويين ...جزاكى الله كل خير

الردود
    136
    صباح الخير ياسارة معلش ياحبيبتى ممكن تقوليلى حمام كريم بوناويل بتجبيه منين وبكام
    وياريت تقوليلى لو فعلا حلو اصلى سمعت عنه بس مش لاقياه

الردود
    136
    معلش ياهنودة قوليلى انا لما بح حمام كريم بلاقى شعر انسانة تانية هايش ومش
    بيلمع رغم انه شعرى مش كدا اصلا لكن حمام الزيت حلو اوى بس قرأت انه حمام لكريم افيد
    ولو مشيت عليه هيظبط الشعر قوليلى اشترى ماركة كويسة واجرب ولا اخلينى علىالزيت
    كمان بيقولك افضل شىء محدش يدهن شعره لان زيوت الشعر كدا بيوقف افرازها لو مش بيدهن الشعر بيظبط خلال اسبوعين ايه رأيك انا على فكرة لما مش بدهن شعرى
    بيتظبط بعد فترة

الردود
    3,082

heart2

هنودة

يارب يكرمك ويسعدك ان شاء الله تصدقي استفدت

من الكلام والوصفات لاني جاهله وما بعرف في

الوصفات شئ ,, يارب يسعدك مع زوجك ياقمر

ماشاء الله عليك ,, شاطررررة في كل شئ

ان شاء الله الكريم احصله في الصيدليات

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة princess_sarah عرض الرد
    ازيكم يا احلى عروسات
    حبيبة قلبى نوده ...ايه الشغل الكبير ده ما شاء الله بجد استفادة ممتازة من كلامك يا نوده و خصوصا موضوع الاسنان عشان ضحكة البنوتة الحلوة
    انا كنت داخلة اسلم عليكى بس قلت مينفعش ادخل بايدى فاضية..بص يا قمر
    1_دلوقتى بعد غسيل الشعر انا باستخدم حمام كريم بوناويل بجنين القمح(حلو اوى) لما اطلع بقا خلاص لازم ادهن شعرى عشان انتى عارفة ظروفه انا بأحس ان شعرى بيمشى اكتر مع الكريمات الغنية او الزيوت الخفيفة ..ياريت تقترحى عليا كريم ينفع للشعر الضايع(تقصف شديد و هيشان) او زيوت علما بانه عندى (زيت جدايل من عبد الصمد القرشى- كريم بارشوت - سيروم زيرو فريز -طبعا بالاضافة للزيوت الطبيعية زيتون مثلا..) المطلوب يا نوده انك تقوليلى برنامج امشى عليه
    2-سؤال يا نوده استخدام الليفة المغربى يكون قبل السويت و لا بعد ما اعمل و جسمى يبقى نظيف؟
    3- ياريت يا نوده تعملى حلقة عن الميكب و انهى الافضل للعروسة نجيب شنطة مكياج كاملة من ماركة معينة كعادة العرايس ام الافضل نشترى احتياجتنا قبل الزفاف بشكل مفرد..و طبعا يكون مع الشرح المفصل بمعنى اننا مثلا نكون شنطة مكياج سوا باسماء الماركات و اسعار مناسبة...اصل ماما عايزة تجبيلى قبل الفرح شنطة مكياج كاملة فهل كده صح و لا لأ...
    بجد اسفة رغيت كتير بس من عشمى انتى عارفة غلاوتك يا نوده و يارب تبلغينا دعوة فرحك قريب جدا و نفرح بيكى و بكل العروسات الحلويين ...جزاكى الله كل خير
    سارة الجميلة فينك يارب تكونى بالف خير

بالنسبة للشعر اولا حمام كريم بوناويل بجنين القمح تحفة انا بستخدمه بقالى مدة وعجبنى جدا وشعرى نفس نظام شعرك لازم احط عليه كريم يكون خفي ومش دهنى

بالنسبة الصيف اهتمام بالشعر يمكن مختلف شوية عن الشتاء عشان الحر والرطوبة وكتر الاستحمام
    الاول استخدمى الشامبو تكونى مرتاحة معه وممكن فى النص تستخدمى جونسون الاطفال انا جربته عجبنى لانه خفيف وكمان مش بيعمل زيوت فى الشعر

بعده اعملى حمام كريم بوناويل
    بعده بعد ما تنشفى شعرك سريحه بمشط الخشب اسناع واسعة عشن البلاستيك بيعمل شحنة سالبة مع الشعر وبيعمل تقصف

انا جربت كريمات كتيرة بس فى الصيف بيبقى اريح انه يكون كريم خفي زى سيروم زيروفريز او كريم هيركود بشمع العسل هو خفيف وكويس يعنى بلاش كريمات تقيلة اوى عشان الشعر ميبقاش دهنى

ده خلية نظامك فى الصيف وخلى مرة واحدة فى الاسبوع تعملى ماسك لشعرك عشان التغذية وترطيب لو انتى بيرتاح شعرك مع زيوت اعملى حمام زيت لو مع كريمات اعملى ماسك العسل والزبادى او المايونيز

يبقى انتى كدا ياسوسو مرة فى الاسبوع تعملى ماسك ومرة كمان تعملى شعرك عادى شامبو وحمام كريم وسيروم او كريم خفيف اوك ؟؟؟
    لو شعرك عادى يتغسل مرتين فى الاسبوع
    لو جاف يبقى مرة واحدة
    لو دهنى 3 مرات

2 - الليفة مغربية قبل السويت عشان اولا تفتح مسام الجلد لما تعملى سويت ميطلعش حبوب ولا شعر تحت الجلد وتسيلى كل خلايا ميتة
    وثانيا عشان بعد السويت مسام بتبقى مفتوحة مش حتستحمل اى ليفة او حاجة ناشفة عليها

3 -خلاص حاضر نهاردة نتكلم عن الميكب وكل حاجة عنه وقبل كدا كنا اتكلنا فى جزء ده حيبقى موجود فى اللينكات بس نتكلم زى ما قولتى بالتفصيل ومبدئيا شنطة ميكب للعروسة مش عملية خااااالص ومش حتستفيدى بيها حاقولك بالتفصيل لما نتكلم ان شاء الله

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة dodo412 عرض الرد
    معلش ياهنودة قوليلى انا لما بح حمام كريم بلاقى شعر انسانة تانية هايش ومش
    بيلمع رغم انه شعرى مش كدا اصلا لكن حمام الزيت حلو اوى بس قرأت انه حمام لكريم افيد
    ولو مشيت عليه هيظبط الشعر قوليلى اشترى ماركة كويسة واجرب ولا اخلينى علىالزيت
    كمان بيقولك افضل شىء محدش يدهن شعره لان زيوت الشعر كدا بيوقف افرازها لو مش بيدهن الشعر بيظبط خلال اسبوعين ايه رأيك انا على فكرة لما مش بدهن شعرى
    بيتظبط بعد فترة
    بصى يادودو الشعر اما يمشى مع زيوت او يمشى مع كريمات ومادول انتى بتقولى لما تجربى كريم تلاقى شعرك هايش يبقى خليكى مع الزيوت لان كدا الكريم مش حيفيدك

يعنى انا الزيوت متنفعش معايا وكتير قالوا زيت الزيتون وجوز الهند وغيره مفيد جدا ولما جربت لقيت شعرى مش حلو فرجعت لكريمات تانى

هيكى احسن مع الزيت وعامة لو عايزة حمام كريم حلو تجربيه بوناويل بجنين القمح حلو وخفيف على الشعر
    موضوع ان دهن الشعر بيوقف افرازات الشعر مش كدا هو لو انتى بتزودى دهن الشعر بالزيوت بتبقى تقيلة على فروة الراس يعنى خلى دهن الزيت بشكل معتدل ومتحطهوش على الاطراف لان الزيوت على الاطراف بتنشفه

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة اسيرة الشوق1 عرض الرد
    هنودة

يارب يكرمك ويسعدك ان شاء الله تصدقي استفدت

من الكلام والوصفات لاني جاهله وما بعرف في

الوصفات شئ ,, يارب يسعدك مع زوجك ياقمر

ماشاء الله عليك ,, شاطررررة في كل شئ

ان شاء الله الكريم احصله في الصيدليات
    انتى تامرى يا اسيرة ويارب تكونى استفدتى وتكونى مبسوطة معانا
    واى حاجة محتاجها احنا معاكى اطلبى ياقمر

الردود
    65
    نودا يا قمرايه ازيك وازاى كل البنات عاملين ايه
    ملوكه ازيك ياقمر معلش هتعبك ياريت تكتبيلى عنوان الدكتور

التوبيكات جامده يا نودا فعلا ضرورى نركز فى ماسك معين مش نقعد نعمل نفسنا حقل تجارب
    وكمان موضوع الاسنان مهم اووى انا رحت للدكتور عشان كان نفسى اعمل تبييض اللى هو زى الممثلين بس قالى ضار جدا لانه بيشيل طبقات من السنه وبيضعفها
    ع فكره انا جربت السمنه البلدى لشعرى وفعلا حلو اوووى انا سمعتك بتتكلمى عن ماسك الميونيز ممكن تكلمينى عنه اول مره اسمع الماسك ده
    نودا انا كنت عاوزه اسالك عن كريم ليوكسيد ده ايه استخدماته بالظبط لانى احترت
    وكمان هو لازم بعد السويت استخدم زيت الزيتون مش ينفع لوز طيب زيت الزيتون ده اللى هو بتاع الاكل ولا الشعر واجيبه من الماركتات الكبيره ولا منين بالظبط
    وبصى يانودا انا كنت بستخدم صن بلوك لونا بس بحس وانا حطاه بيسمرنى وبيخلى طبقه ع وشى زى زيت انا اصلا بشرتى دهنيه ومش بحب يبقى ع وشى طبقه الزيت دى بتضايقنى وبحش انى شكلى بيخليه مش حلو ممكن تقوليلى اى صن بلوك كويس او مثلا كريم يكون بديل يحمى من الشمس ويكون بينشف ع الوش
    ع فكره انا رجلى فى تقدم بس بحس ان فيها كده خطوط مش عارفه ايه ده بستخدم كريم لوكس كمرطب لو فى كريم احسن ممكن تقوليلى وسورى ع الاطال

الردود
    161

heart2

تعقيب كتبت بواسطة dodo412 عرض الرد
    صباح الخير ياسارة معلش ياحبيبتى ممكن تقوليلى حمام كريم بوناويل بتجبيه منين وبكام
    وياريت تقوليلى لو فعلا حلو اصلى سمعت عنه بس مش لاقياه
    صباح الفل يا دودو حمام كريم بوناويل موجود فى الصيدليات عادى جدا و فيه منه عبوتين انبوبة ب6 جنيه او علبة هى حجمها متوسط و سعرها 20 جنيه هاتى العلبة افضل عشان هتكون اوفر معاكى و ان شاء الله يعجبك

الردود
    161

heart2

تعقيب كتبت بواسطة هنودة هنانيدو عرض الرد
    سارة الجميلة فينك يارب تكونى بالف خير

بالنسبة للشعر اولا حمام كريم بوناويل بجنين القمح تحفة انا بستخدمه بقالى مدة وعجبنى جدا وشعرى نفس نظام شعرك لازم احط عليه كريم يكون خفي ومش دهنى

بالنسبة الصيف اهتمام بالشعر يمكن مختلف شوية عن الشتاء عشان الحر والرطوبة وكتر الاستحمام
    الاول استخدمى الشامبو تكونى مرتاحة معه وممكن فى النص تستخدمى جونسون الاطفال انا جربته عجبنى لانه خفيف وكمان مش بيعمل زيوت فى الشعر

بعده اعملى حمام كريم بوناويل
    بعده بعد ما تنشفى شعرك سريحه بمشط الخشب اسناع واسعة عشن البلاستيك بيعمل شحنة سالبة مع الشعر وبيعمل تقصف

انا جربت كريمات كتيرة بس فى الصيف بيبقى اريح انه يكون كريم خفي زى سيروم زيروفريز او كريم هيركود بشمع العسل هو خفيف وكويس يعنى بلاش كريمات تقيلة اوى عشان الشعر ميبقاش دهنى

ده خلية نظامك فى الصيف وخلى مرة واحدة فى الاسبوع تعملى ماسك لشعرك عشان التغذية وترطيب لو انتى بيرتاح شعرك مع زيوت اعملى حمام زيت لو مع كريمات اعملى ماسك العسل والزبادى او المايونيز

يبقى انتى كدا ياسوسو مرة فى الاسبوع تعملى ماسك ومرة كمان تعملى شعرك عادى شامبو وحمام كريم وسيروم او كريم خفيف اوك ؟؟؟
    لو شعرك عادى يتغسل مرتين فى الاسبوع
    لو جاف يبقى مرة واحدة
    لو دهنى 3 مرات

2 - الليفة مغربية قبل السويت عشان اولا تفتح مسام الجلد لما تعملى سويت ميطلعش حبوب ولا شعر تحت الجلد وتسيلى كل خلايا ميتة
    وثانيا عشان بعد السويت مسام بتبقى مفتوحة مش حتستحمل اى ليفة او حاجة ناشفة عليها

3 -خلاص حاضر نهاردة نتكلم عن الميكب وكل حاجة عنه وقبل كدا كنا اتكلنا فى جزء ده حيبقى موجود فى اللينكات بس نتكلم زى ما قولتى بالتفصيل ومبدئيا شنطة ميكب للعروسة مش عملية خااااالص ومش حتستفيدى بيها حاقولك بالتفصيل لما نتكلم ان شاء الله
    حبيبة قلبى متشكرة اوى على الرد و الاهتمام
    انا كده معاكى تمام فى الخطوات من غسيل الشعر وحمام بوناويل و المشط الخشبى ده فعلا نظامى بس امبارح بعد الخطوات دى استخدمت لاول مرة زيت جوز الهند(باراشوت انتاج الهند) حلو اوى يا نوده (نقطته على فروة الراس) و قصيت الاطراف و غطيت الاطراف فى اول الشعر و فى اخر الشعر بكريم(بونا ) ده موجود فى الصيدليات كانت قالتلى عليه دكتورة فعلا ممتاز و لفيت شعرى
    الحمد لله النهارده حاسة بتحسن ممكن بعد الظهر لو حبيت اعمل تسريحة مثلا بدل الكحكة اللى عملاها دايما استخدم السيروم...ايه رايك كده صح؟
    انا شعرى جاف يا نوده يبقى هاغسله مرة واحدة زى ما قلتى و ان شاء الله ناوية الاسبوع الجاى استخدم المايونيز و بعدها نجرب الزبادى و العسل...صح كده يا مس؟
    بس عندى سؤال مجننى ..الاطراف المتقصفة نقصها ...طيب لو فيه تقصف فى شوية شعر بس من قدام (تقصف جامد و مش بيتقبلوا اى حاجة لانى حرقتهم بالسشوار من كام سنة ) هما مش كتير اوى زى مايكونوا قصة ...يا ترى ايه اقتراحك؟؟
    باكرر شكرى ليكى يا هنوده و اسفة لانى دايما مصدعاكى

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )
    الردود: 271
    اخر موضوع: 26-09-2009, 08:07 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )
    الردود: 276
    اخر موضوع: 15-08-2009, 12:27 AM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 5 )
    الردود: 266
    اخر موضوع: 05-07-2009, 07:53 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ