انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 103 من 138 الأولىالأولى ... 3539399100101102103104105106107113 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 1,021 الى 1,030 من 1373

الموضوع: ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات الجـ 5ـزء

الردود
    8,842
    ام بودي 555
    حبيبتي سألت سما حكتلي انو بوقتها قبل سنة كلفها 2000 دولار كامل مع الابر وطبعا كل شي بيعتمد على حالتك انتي وجوزك
    على كل حال رح ابعتلك ايميل الدكتور واستفسري منو او ابعتيلو فحوصاتكم وهو بيرد بسرعه على الايميل
    وطمنيني شو بيصير معك

حبيبي احمد الله يرحمك يا روح ماما

مع بنتى اخيرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    الردود
    5,248
    ازيكم يا حلووووووووووووووات
    ويا امهاااااااااااات المستقبل باذن الله
    ورد وزهر الف مبروووووووووووووووووك حبيبتى يااااااااااااااااااارب تفرحى برؤية كيس الحمل وتتطمنى على الحمل وتسمعى نبضة ويكملك بخييييييييييير

ام هاااااااادى حبيبتى طالما شاكه ان الدم سببه شئ مش طبيعى ليه مش تروحى تعملى فحص بالسونار.... نزول الدم مش يمنع........ انا كنت بعمل سونار وكان بينزل عليا دم فى نفس الوقت حتى ساعتها السونار المهبلى هيبيبن كمية الدم اللى فى الرحم وتعرفى فاضل اد ايه وينتهى.... انا اول مرات مثلا كنت بشوف بنفسى الرحم مليان دم وعلى الاواخر كان باقى كتله واحدة وفعلا نزلت كلها مرة واحدة وبعدين انتهى.... ربنا يطمنك ويكون السبب بسيط انشاءالله ويكملك عمليتك الجاية على خييييير ياااااااااااارب

مايا ربنا يكملك حملك بخييييييييييير يااااااااااارب قصتك بجد بتدى امل لكل البنااااااااااااات و
    شبه قصة مهندسة كتييييير ياااااااااارب يفرحك بطفل سليم معافى جزاء لصبرك وايمانك

ضياااااااائى ايه رايك فى اسم فيروز انا عاجبنى اووى

واااااااااااااارفة يااااااااااارب تكونى بخيييييييييييير مش بسوفك فى المنتدى خاااااااااالص يااااااااارب نتطمن عليكى

تمتومة العسولة ربنا يوفقك انتى وسما ويكون العمليتين ناجحين ياااااااااارب
    ام حبيبة ايه اخبار حبيبة عملتى السونار ولا لسه
    مهندسة وميرو ودكتورة لولا يااااااااارب تكونو بخيييير ويكونو اطفالكم الحلوين بخيييييير يارب

مع بنتى اخيرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    الردود
    5,248
    ام رااااااااااااااغب
    ربنا يبارك لك فى البويضتين يااااااااااااااارب

ويرزقك بحمل سليم ويقر عينك بطفل سليم معافى

الردود
    1,458
    السلام عليكم اخواتى فى المنتدى
    ازايكم وازاى اخباركم ؟
    انا دخلت النهاردة المنتدى ولقيت الرد بتاعى اول امبارح نزل مع انى مااتوقعتش انه يكون اتبعت لانى بمجرد ما ارسلته النت قطع معايا كالعادة فجالى احباط وخرجت وقلت مش داخلة النت تانى
    بس قات اجرب النهاردة والحمد لله جه معايا
    انا يابنات كنت غايبة شوية لان الفترة اللى فاتت كانت صعبة جدا ومش عارفة انا دايما حاسة انى قلقانة وخايفة خصوصا كل مايحصل حاجة جديدة
    انا نزل على الاسبوع اللى فات دم بكمية كبيرة لدرجة ان لما شفت المنظر فى الحمام جالى حالة رعب
    ولما اتصلت بالدكتور ماكانش موجود ومسافر بس رحت لدكتور تانى وطمنى وشفت السونار والاجنة الاتنين بخير والحمد لله

الردود
    4,404
    يارب يخليك ياملوكه ويتمم لك على خير يارب يارب يارب

الردود
    1,458

جاوبونى يابنات

انا لى سؤال لحوامل الملف اللى يعرف يقوللى
    انا الدكتور قالى اوقف اسبرين الاسبوسيد بعد ماجالى النزيف بس الغريب ان الدكتور مش عارف سبب الدم ده ايه قالى يمكن محتاجة مثبتات زيادة فكتب لى على الدوفاستون ولبوس مهبلى برونتوجست بدال الحقن لغاية نص الشهر الرابع
    انا سؤالى يابنات هو صح انى اوقف الاسبوسيد دلوقت وانا فى الشهر التالت لانه بيعمل سيولة ولاايه
    ؟ والمفروض الاسبوسيد يتاخد لغاية الشهر الكام فى الحمل ؟ اصلهم فى المركز كانوا قالولى تكمليه بس ده قبل مايحصل نزيف

الردود
    1,458
    تعقيب كتبت بواسطة ماياا2008 عرض الرد
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    هذه اول مشاركة لي في المنتدى وهي عبارة عن تجربتي مع تأخر الانجاب و الحقن المجهري.
    انا متزوجة من 3 سنين وبعد زواجي ب3 اشهر قمت بالفحص انا و زوجي بنية الانجاب حيث كانت الصدمة المفاجئة لنا بأن زوجي لاتوجد لديه حيوانات منوية في السائل المنوي و قد كررنا التحليل اكتر من مرةوكانت تظهر نفس النتيجة والحمدلله انا لم اعاني من شيء..المهم قررنا السفر للخارج بالتحديد الى لندن للعلاج و بالعامي اتبهدلنا بين الدكاترة والمستشفيات لدرجة انه احد الدكاترة اخبرنا بانه لاعلاج لنا ومالنا غير اننا نتبنى او اني اخذ حيوانات منوية من متبرع والعياذبالله لانه شايفنا صغار في العمر قال ممكن اقتعهم بالفكرة, وقتها وكلنا امرنا لله (ومن يتوكل على الله فهو حسبه)و صحيح انها كانت مصيبه ولكنها في نفس الوقت خير لنا حيث تقربنا من الله اكثر وكل شي مكتوب ومقدر.و في يوم من الايام سمعت عن طبيب مصري له مركز خاص بأطفال الانابيب والحقن المجهري و ذهبنا اليه و للامانة قال لنا في البداية لا بد ان يأخذوا عينة من الخصية ويشوفوا اذا ممكن يجدوا حيوانات منويه ام لا و قد اجرى زوجي هذه العملية من قبل وكانت النتيجة سلبية ولكن قبل العملية التانية استخدم زوجي علاج من الهاشمي و الكثير من خلطات العسل.
    وقبل العملية لازمنا الاستغفار والدعاء في الليل وكنت ومازلت في كل سجدة اسجدها لله ادعو (رب لاتذرني فردا وانت خير الوارثين ياواحد يااحد يافرد ياصمد يامن لم يلد ولم يولد ولم يكن له كفوا احد اللهم ارزقني الذريه الصالحة المتعافية) الحمدلله بعد اجراء العملية التانيه وجدوا نسبة ضئيلة وكانت لا تنفع للتجميد وقتها فرحنا كثيرا واصبح لدينا امل في ان نصبح ابوين بعد ذلك اخبرني الطبيب ان ابدأ بالعلاج وقبل سحب البويضات سيقوموا بعمل العملية لزوجي واحنا وحظنا لان نسبة النجاح قليلة جدا والحمدلله ربنا سهل لنا العلاج ونجح وانا حامل الان في الشهر التاني.
    الحمد والشكر لله
    اللهم ثبت حملي وتممه على خير وارزقني وجميع اخواتي المسلمات بالذرية الصالحة المتعافية.
    اي وحدة منكم تريد اي معلومة عن الطبيب انا مستعدة.
    الف مبروك الحمل حبيبتى
    قصتك دليل على قدرة ربنا وارادته ورحمته وربنا يكمل لك على خيريارب

الردود
    1,458
    تعقيب كتبت بواسطة tama77 عرض الرد
    هلا يا عسل
    طمنيني عنك انتي والبيبيات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ايه انا ان شاء الله رح ابدا الشهر الجاي الله يتمملي على خيررر يارب
    حبيبتى تمتوم
    ربنا يوفقك ويتمم لك على خير يارب ويرزقك باحلى توام اللهم آمين

الردود
    8,842

flower3

تعقيب كتبت بواسطة ملك المالكى عرض الرد
    ازيكم يا حلووووووووووووووات
    ويا امهاااااااااااات المستقبل باذن الله

تمتومة العسولة ربنا يوفقك انتى وسما ويكون العمليتين ناجحين ياااااااااارب
    ام حبيبة ايه اخبار حبيبة عملتى السونار ولا لسه
    مهندسة وميرو ودكتورة لولا يااااااااارب تكونو بخيييير ويكونو اطفالكم الحلوين بخيييييير يارب

اهلا ملوكة يا عسل تسلمي على دعائك حبيبتي الله يتمملنا على خيرررر
    ام حبيبة اليوم موعد اول سونار الها ان شاء الله بس تطمني رح احكيلكم الله يتمملها على خير يارب
    انتي كيفك حبيبتي ؟؟

تعقيب كتبت بواسطة قلوب خضراء عرض الرد
    السلام عليكم اخواتى فى المنتدى
    ازايكم وازاى اخباركم ؟
    انا دخلت النهاردة المنتدى ولقيت الرد بتاعى اول امبارح نزل مع انى مااتوقعتش انه يكون اتبعت لانى بمجرد ما ارسلته النت قطع معايا كالعادة فجالى احباط وخرجت وقلت مش داخلة النت تانى
    بس قات اجرب النهاردة والحمد لله جه معايا
    انا يابنات كنت غايبة شوية لان الفترة اللى فاتت كانت صعبة جدا ومش عارفة انا دايما حاسة انى قلقانة وخايفة خصوصا كل مايحصل حاجة جديدة
    انا نزل على الاسبوع اللى فات دم بكمية كبيرة لدرجة ان لما شفت المنظر فى الحمام جالى حالة رعب
    ولما اتصلت بالدكتور ماكانش موجود ومسافر بس رحت لدكتور تانى وطمنى وشفت السونار والاجنة الاتنين بخير والحمد لله
    تعقيب كتبت بواسطة قلوب خضراء عرض الرد
    انا لى سؤال لحوامل الملف اللى يعرف يقوللى
    انا الدكتور قالى اوقف اسبرين الاسبوسيد بعد ماجالى النزيف بس الغريب ان الدكتور مش عارف سبب الدم ده ايه قالى يمكن محتاجة مثبتات زيادة فكتب لى على الدوفاستون ولبوس مهبلى برونتوجست بدال الحقن لغاية نص الشهر الرابع
    انا سؤالى يابنات هو صح انى اوقف الاسبوسيد دلوقت وانا فى الشهر التالت لانه بيعمل سيولة ولاايه
    ؟ والمفروض الاسبوسيد يتاخد لغاية الشهر الكام فى الحمل ؟ اصلهم فى المركز كانوا قالولى تكمليه بس ده قبل مايحصل نزيف
    حبيبتي الحمدلله على سلامتك خليكي دايما مرتاحة خاصة انو انتي حامل بتوينز
    وبالنسبة للاسبرين انا بعرف ازا بينزل دم بيوقفو لانو بيعمل سيولة بالدم بس انتي الاحسن تراجعي نفس دكتورك حبيبتي
    وربنا يتمملك على خير يارب

حبيبي احمد الله يرحمك يا روح ماما

الردود
    1,458
    [

هلا بيج حبيبتي قلوب خضراء كيفك شو اخبارك طمنينا حبيبتي
    وربي يسهل عليك كل اموورك يااارب
    اختك ام خاطر[/quote]
    ام خاطر
    ازايك ياجميل وازاى ولادك بوسيهوملى كتير وربنا يسمعنا عنك كل خير دايما
    انا الحمدة لله بخير بس دايما قلقانة ادعيلى ربنا ييسر لى الامور على خير

مواضيع مشابهه

1. الردود: 1028
    اخر موضوع: 07-11-2008, 06:39 PM
  2. الردود: 1389
    اخر موضوع: 20-10-2008, 11:29 AM
  3. الردود: 2161
    اخر موضوع: 08-08-2008, 01:02 PM
  4. الردود: 1397
    اخر موضوع: 04-06-2008, 03:11 PM
  5. الردود: 1559
    اخر موضوع: 23-04-2008, 06:09 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ