تعقيب كتبت بواسطة logee 33 عرض الرد
أم ريناد اذيك فينك من زمان واذي رودي يارب تكون بخير...
تعقيب كتبت بواسطة logee 33 عرض الرد

قلب خالد يارب تكون ميرو الان أحسن وعندك حق والله احساس البنت غير..بنتي اول بنت حفيده لابي وامي بيقولوا نحس انها اول حفيد لنا البنات ياخذوا العقل سبحان الله....

أم توته ..هو تطعيم الجديري المائي ده اصلا المفروض امتى؟؟؟انا سالت دكتور على التطعيمات الخاصه بعد سنه قال اول حاجه كبدي أ عند 13 شهر وقلت استنى بعده اسأله..
انا ابتديت ادي لجوجو حليب جهينه عادي لبن صناعي ايه وعك ايه خلاص كبروا ما شاء الله يشربوا لبن عادي او ساعات بجيب لبن من مزرعه مضمونه واشيل وشه..
واللحمه برضه مفرومه او لو لحمه صغيره من غير دهن مسلوقه بقطعها نسايل رفعيه خلاص على اكلها...خضار او لسان عصفور
بس سمعتان اهم حاجه في السن ده يحبوا الخضار والفاكهه عشان يطلعوا يحبوها ..ووبلاش حاجات مسكره بقدر الامكان عشان ميحبوش السكر والحلويات كثير

هو المفروض بيتاخد بعد السنة فى اى وقت
انا برضه بديها لبن علب اصلا عمرى ما جبتلها لبن صناعى بس واحدة صاحبتى كانت بتشكر فى البدياشور ده اووى وبتقولى بيقوى المناعه ويفتح الشهية
توتة الحمدلله اصلا مبترضاش تاكل الحاجات المسكرة
اصلا لو شافت علبة الملح فى المطبخ بتمسكها وهى مقفولة و تلحس فيها زى المدمنين حتى فى الالبان تاكل النستو عشان مالحة اى جبن تانى او زبادى حتى مش بترضى
والكاسترد والمهلبية والحاجات المؤرفة المسكرة بتاعت الاطفال دى لا يمكن تاخدها ههههههه
اديها حتة مخلل ماشى