انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 10 من 196

الموضوع: تجمع فريق العزيمه لنزول 30 كيلو خلال 3 شهور الجزء التاسع

Threaded View

الرد السابق الرد السابق   الرد التالي الرد التالي
    الردود
    50

byebye

تعقيب كتبت بواسطة نور هدى 7 عرض الرد
    السلام عليكم
    بدي أنزل وزني 30 كيلو
    طولي 165 سم
    ووزني 90 كغ
    وبدي وزني يصير 60 كيلو بإذن الله تعالى
    وأنا مرضع
    با رب تقبلوني بينكم وتشجعوني
    لأني والله العظيم خجلانة من زوجي تزوجني رشيقة وهلأ صايرة فيلة
    وخجلانة أنزل لعند أهلي لينصدموا من شكلي وبيجوز ما يعرفوني
    والمشكلة إرادتي ضعيفة شوي وبحاجة دوما لملاحقة
    اهلا بيكى يانور هدى وان شاء اللة تخسى الوزن اللى انتى عايزاة واهم حاجة فى الموضوع دة ان يكون عندك هدف يعنى يكون هدفك انك تبقى خاسة ورشيقة وعلى فكر انا برضو عملت رجيم وانا برضع عمر ابنى وكان عندة حوالى اربع شهور بالرغم من ان كل اللى كان بيعرف انى كنت بعمل رجيم كان بيقول لى حرام علشان الرضاعة والطفل وكدة فحاولى متجبيش سيرة لحد انك بتعملى رجيم فى هذة الفترة علشان الكلام اللى هتسمعية بيهبط عزيمة بلد وكان عندى سير رياضى كنت بمشى علية حوالى نص ساعة يوميا وفى بعض الايام كنت باخدعمر ابنى وامشى فى الشارع شوية علشان مزهقش من البيت والحمد للة خسيت 21 كيلو فى 3 شهور وكان وزنى 120 كيلو وبقيت 99 كيلو وسبحان اللة الفترة اللى كنت عاملة فيها رجيم وبمشى كانت احسن فتر لى فى رضاعة ابنى لانى بعد الولادة كانت كمية اللبن الموجودة قليلة فدة اللى خلانى اكل الحلاوة وازود فى الاكل علشان اللبن يزيد لكن من غير فايد مانبنيش منها الاوزنى زاد وبقيت بطة بلدى والرجيم اللى كنت بعملة كان
    الفطار : ربع رغيف بلدى ومعاة بيضة مسلوقة او 3ملاعق فول او قطعة جبنة قريش
    الغدا : 3 ملاعق رز او مكرونة او ربع رغيف +ربع فرخة مسلوقة او مشوية وقطعة لحمة او ثلاث سمكات مشوية او مسلوقة او علبة تونة مصفاة من الزيت + سلطة ونوع فاكهة بعد الاكل
    والعشاء كان علبة زبادى
    يعنى الواحد كدة اكل كل حاجة بس من غير ضرر وحاولى تكترى من السوائل زى المية او العصير الفرش من غير سكر دة ضرورى جدا وتمشى كتييييييييير لان المشى بينشط الدورة الدموية وبيساعد الخلايا اللبنية فى افراز اللبن لانة بيسيح الدهون اللى فى هذة الخلايا فيزيد من كمية اللبن فيها
    وربنا يقويكى ويعينك
    آخر مرة عدل بواسطة أم عمر توتى : 20-11-2009 في 02:28 PM

مواضيع مشابهه

1. تجمع فريق العزيمه لنزول 30 كيلو خلال 3 شهور الجزء الثاني
    بواسطة ام ملك وادهم في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 199
    اخر موضوع: 17-10-2009, 02:45 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ