انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:

كيف نربي ابنائنا ...،،،

1. ندى.
    ندى.
    وتبلي كيلو فراخ متقطعه فليه بالبصل والطماطم واللمون وانقعيهم في لخلطه دي حبه وبعدين حطيهم في البيض والبقسماط وشيليهم في التلاجه كل حته في كيس وطلعيلو حته في نص اليوم اقليها وحطي عليها كاتشب حياكلها هم هم
    البيتزا كتري فيها اللفاش كيري قطعي عليها 8 قطع اللفاش كيري مع كل مكونات البيتزه طبعا الجبنته الرومي والصلصه والموزاريلا وكل حاجه وكتري الزعتر كتيييير رشي زعتر كتير عليها لان الزعتر أصلا بيحتوي على مضادات حيويه طبيعيه فحيزود مناعته ومقاومته للامراض وحوطيها في الفرن لما تجهز قطعيها مثلثات صغيره وحوطي كل مثلث في كيس وحوطيهم في الفريزر وكابقي طلعيلو منها قطعه بليل او في اي وقت
  2. نسائم - الرحمه
    نسائم - الرحمه
    اشكرك على الدعوه يا توتا

انا بالنسبة لبنتي الحمد له بتاكل كويس بس مش بيبان عليها

يعنى هى عندها سنتين وشكلا كأنها سنه ووزنها ممكن يكون 10 كيلو

انا شايفه ان الطفل بياكل احسن لما يكون فى حد بياكل معاه
  3. ندى.
    ندى.
    ولو اولادكم من النوع اللي بيحس انه حيرجع وهوه بياكل اي حاجه جنب الاكل هاتيلو فنجان قهوه سفن اب يشرب بق صغير وياكل قطمتين حتلاقي احساس انه حيرجع دا قل خالص عندو لان السفن بيدي احساس قابض شويه للموعان
    وبليل قبل النوم اعملي ليهم باكت بيبي كالم عارفينو ؟ الاعشاب بتاعة الاطفال وحليها بعسل نحل وحطي عليها نقطه واحده ليمون نقطه واحده بس علشان ميحسوش بيه وذره صغيره جدا من الزنجبيل
    اتمنى اكون افدتكم يا رب
    ولكم تحياتي
    واشكرك يا توتا يا نسمتي يا حبيبة قلبي على دعوتك لي بالدخول والمشاركه في ذلك الحوار
    وآخرا وليس آخرا في مثل شعبي بيقول (من كل وبان عليه اسم الله عليه ) فمش معنى كده ان اللي ميكلش يبقا مش اسم الله عليه لا احنا نشيل اللي مبياكل وننططه ونقوله اسم الله عليك اسم الله عليك مع الصقفه طبعا هههههههههههه
  4. _سمآت_
    _سمآت_
    رهيييييييييييييييييبة يا ندى

أشكرك انتي يا قلبي لردك انتي ومرمر متحرمش منكن
    وبانتظارك زهووورة
    واعتذر ان ما رديت عليكم لي عودة بس مشغولة شوياااااااااااااااااااااااااااااااات
    أحبكم في الله
  5. ورده مصريه
    ورده مصريه
    انا جيت السلام عليكم

معلش يا توتا انا لسه شايفه الرساله بتاعتك اصلى امتحاناتى قربت عشان كده مختفيه ادعولى

حبيبتى انا قريت مشكلتك وعرفت موضوع تخبيط راس بنتك فى الباب بصى انا رأى من رأى هنا بس طبعا مينفعش تفتحتى الباب لأن دا هيعمل مشاكل زى اللى ذكرتيها بأنهم خرجوا ولعبوا فى الحمام ...الحكايه محتاجه صبر وكل ما تشوفيها تعمل كده قوليلها كخ او لا المهم كلمه واحده مع تكشيره من وشك وكررى الكلمه ومع التكرار هتفهم بينى من تعابير وشك مره مبسوطه ومره متضايقه عشان تفهم الفرق وربنا يقويكى ويخليهم ليكى يارب ..
  6. ورده مصريه
    ورده مصريه
    سلامى لندى وشاهى سلام كبير اوى ليكم وحشتونى وحشتونى اوى
  7. ورده مصريه
    ورده مصريه
    موضوع الاكل للأطفال مينجحش الا لما الطفل يخرج ويغير جو كل شويه ... اسمحولى يا امهات انا بنتى برضه مكنتش بتاكل بس لما كنت بخرجها بحس فى فرق شويه وكمان متنسوش ان موضوع التسنين عليه عامل كبير عليكم وعلى الجل الخاص بالاسنان لأنه بيخدر اللثه وتلاقى الطفل بياكل ... وربنا يحفظلكم ولادكم يارب
  8. ورده مصريه
    ورده مصريه
    ندى ايه الاكلات اللى تجرى الريق دى هههههههههههههههههههههههههه ما شاء الله عليكى
  9. _سمآت_
    _سمآت_
    منورة يا وردتي متحرمش منك وربنا يوفقك ياااارب
    معلش بدخل بسرعه فمش مركزة بس هدخل عشان نفسي اتكلم معاكم اوووي
    متحرمش منكن يااااااااااااااااااااارب
  10. زهرة حبيبى
    زهرة حبيبى
    السلام عليكن حبيباتي الغاليات
    معلش اعذروني لو بتاخر بس مشغولة شوية اليومين دول
    غاليتي نسومة
    يارب يهدي توتا وابني وكل اولادنا وياكلوا كويس لان فعلا الموضوع ده تاعبني جدااااا
    الحمد لله عمور ملوش في الشيبس والحاجات دي لاني معودتوش من صغره عليها لضررها اللي كلنا عارفينه هو ملوش غير في الشكولاته وحليب الشكولاته وطبعا ده بيصد نفسه عن الاكل زيادة
    ومشكلته انه اوقات واوقات يعني مثلا بيحب الزبادي النهاردة وبكرة لا ولا يعرفوا هههههه
    هو فعلا سمبتيك عالموضة سمبتيك اووووووووي ههههههه
    ربنا يهدي اولادنا جميعا ويصلح حالهم
    بجد شكرا حبيبتي على كلامك ونصايحك الجميلة
عرض النتائج 1611 الى 1620 من 1658
لكِ | مطبخ لكِ