انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 6 من 6

الموضوع: ابني مش عارفه عندو اسهال ولا دا طبيعي؟

الردود
    184

angry ابني مش عارفه عندو اسهال ولا دا طبيعي؟

السلام عليكم كيفكم جميعا

انا ابني عندو 9 شهور تقريبا وزنه قليل حوالي من 7 الي 8كيلو مثلا وكل ما حد يشوفه يقولي دا صغير اوي وانا فعلا بأكله كويس بس قررت اجبله حليب صناعي مع الرضاعه والاكل فسألت دكتور قالي مفيش مشاكل لاني قررت اديله نص رضه من اصل 3 رضعات المكتوبه علي العلبه يعني بديله نص رضعه فقط المهم انو عدي اسبوع كان كويس والاخراج طبيعي بس بعد كدا حسيت انو الاخراج بتاعه بقي عامل زي الاسهال معرفش دا من ايه
    وعلي طول فيه تسريب وساعات لونه بيكون اخضر وساعات لونه فاتح وساعات لو فيه خضار بياكله ممكن ينزل في ساعتها او اي اكل تاني مش عارفه دا من الرضعه اللي بديهلالو مع العلم انو ارتاح ليها جدا وكان كتير بيزن بقي هادي من اول ما اخدها انا بأكله بطاطا وبديله رز وعدس اصفر وبياكل الفراخ وبياكل خضار
    مش عارفه اعمل معاه ايه ياريت تفيدوني لاني تعب من التسريب ومن كتر ما بغيرله لانو بيعمل اكتر من 4 مرات في اليوم لو واكل وغير كدا ريحت البامبرز بيكون مش ليه ريحه قويه

مش عارفه دا من ايه ساعدوني وياريت لو عندكو وصفات عشان بطنه ترجع لطبيعتها

الردود
    463
    اختى يجب ان تستشيرى طبيب وما اعرفة ان اللوناأخضلا بيكون الطفل برد منك واعتقد انك استعجلتى بالحوم وهو لسة صغير اسال الله الظيم رب العرش العظيم ان يشفية

الردود
    550
    اعتقد انت محتاجة توديه لطبيب طالما بيعمل اكتر من اربع مرات فى اليوم و كمان لونه اخضر يعنى اكيد طفيليات
    و بلاش فراخ و لا خضار الان ممكن جزر مسلوق و مهروس مع الرضاعة الطبيعية ووقفى الصناعى لغاية ما تروحى للطبيب و يطمنك عليه ان شاء الله

الردود
    184
    شكرا للردود هجرب اعمله جزر وهوقف الحليب الصناعي بس الاخراج عندو ساعات بيكون اخضر وساعات علي حسب ما اكل بس اليوم من اول ماصحي عمل مرتين لونه اخضر ولسه مأكلتوش حاجه لاني اول ما صحي اكتله بطاطا ونص بيضه

الردود
    550
    حبيبتى طالما بيعمل اخضر من غير اكل دا لازم تكون نزله معوية ضرورى تاخديه للطبيب مش توقفى الاكل و اللبن الصناعى بس

الردود
    184
    شكرا علي الردود انا كلمت الدكتور وقالي اديله دوا اسمه كابيتين 2 اديله 3 مرات باليوم وياكل جزر وبطاطس وموز انا اديته الدوا وربنا يسهل ويشفيه

مواضيع مشابهه

1. ابني عندة اسهال ساعدوني؟
    بواسطة dinya في الأمومة والطفولة
    الردود: 9
    اخر موضوع: 05-12-2009, 12:05 AM
  2. ابني عنده اسهال وما عم ياكل (تم دمج الموضوعين )
    بواسطة **ام ريان ** في الأمومة والطفولة
    الردود: 19
    اخر موضوع: 10-10-2009, 06:33 AM
  3. أفيدوني...ابني عنده اسهال
    بواسطة om basel في الأمومة والطفولة
    الردود: 9
    اخر موضوع: 05-12-2008, 03:36 AM
  4. يابنات الحقونى ابنى عنده اسهال
    بواسطة meshmesh_2005 في الأمومة والطفولة
    الردود: 13
    اخر موضوع: 09-10-2008, 12:21 AM
  5. الخقونىىىىىىى ابنى عنده اسهال
    بواسطة احلامنا الحلوة في الأمومة والطفولة
    الردود: 8
    اخر موضوع: 24-04-2008, 11:38 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ