انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 9 من 9 الأولىالأولى ... 56789
عرض النتائج 81 الى 90 من 90

الموضوع: محترفات قراءة باترونات التريكو يالا تعالوا

الردود
    118
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    حبيبتي أم قسمت حمدا لله انك رديتي علي .. ربنا يزيدك علما ورزقا ويشرفك وايانا برؤية وجهه الكريم ان شاء الله
    بالنسبة للكوفيه بعد اذنك ما هي غرزة الحرف أحاول اعملها .. ولو عملت اول غرزتين عدل يبقي لازم اعمل أخر غرزتين كمان مش كده..؟؟
    وجزاكي الله خيرا

الردود
    1,491

heart2

تعقيب كتبت بواسطة أم قسمت عرض الرد
    حبيبتي زهره
    كلامك جميل جدااااا وطالع من نفسيه جميله وصافيه ربنا يحميكي
    انتي وصلتي لفين ياقمر علشان نكمل
    ان كانت نفسي جميلة دا من جمالك اللي نور موضوعي وان كانت نفسي صافية دا بس من صفاء نيتك واخلاصك في تعليم البنات الله يوفقك دايما ويبارك لك في ذريتك ويجعلهم من الطيبون ، أمين يا رب

والله يا ست أم قسمت انا بحبك في الله ، وزي ما بنقول في مصر بحبك لله في لله قبل حتي ما ابقي عضوه في المنتدي ، كنت باشوف ردودك علي الأخوات ومحاولاتك القوية في مساعدتها وبصراحة حضرتك والأخوات اللي زيك هما اللي خلوني احب المنتدي واحب الأعمال الفنية ، أصل انا بنوته واحده وماما مدلعاني شويتين ومش بتخليني اعمل اي حاجه في البيت عشان كده انا باحب المنتدي عشان نفسي اتعلم كل الحاجات اللي تنفعني وتنفع بيتي في المستقبل ان شاء الله ، علي فكرة ماما حبتك جدا من كتر كلامي عنك دايما ودايما بتسألني عنك

حاضر هانزل لحضرتك اخر صورة ، وكنت واقفة عند حردة الرقبة ، مش عارفه اعمل حردة الرقبة ، اللي غايظني اني دراستي اصلا انجليزية وباعمل دبلومة ترجمة انجليزية وكل ما اجي اقرأ الباترون احس بالتخلف العقلي عمل زي الطلاسم مش عارفه افكه

الردود
    1,491

تعقيب كتبت بواسطة nessma1 عرض الرد
    ربنايخليكي ليا يارب يا احلى زهرة
    انا بصراحة فكيت اللخبطة اللي كنت عاملاها كلها
    بس خلاص انا عقدت النية وان شاء الله هابدأ من أول وجديد
    مع غرزة الحمصة ربنا يوفقني يا رب
    وكل اللي باتمناه انك ما تزفيش مني
    ربنا يبارك فيكي

ويخليكي ليا انتي كمان يا جميلة ويخليكي لبنوتك ولأحبابك كلهم
    برافو عليكي اولا النية وبعدين كل حاجه هاتيجي علي مهلها
    انا عارفه يا حبيبتي ان الحمصة دي غلسه شوية بس صدقيني انا كنت كده وقعدت ايام احاول فيها ولو لاحظتي في تطبيقي للظهر هتلاقي كل سطر الحمصة فيه مختلفة عن السطر التاني بس ولا همني برضه كملت وفي اخر سطر عرفت ازاي بتتعمل وكنت راضيه عنها خااااااالص الحمد لله .
    بصي يا جميلة انا هاحاول اشرحهالك كده من وحي الخيال اصل انا دلوقتي في الشغل (والعدة في البيت ) وبعدين في حاجه كمان الحمصة اكتشفت ان ليها كذا طريقة ، علي العموم انا هاشرحهالك لو برضه لسه معرفتيش هاخلي حد لما اروح ان شاء الله يصورني وانا باعملها خطوة خطوة ، انا مش عارفه لو ينفع اصور فيديو واحطها في المنتدي اكيد هاتبقي احسن والكل يستفيد ، بصي يا ستي انتي تشتغلي الغرزة كأنك بتعملي غرزة مقلوبة يعني تتدخلي الأبرة اللي في ايدك اليمين في الغرزة اللي علي ايدك الشمال وتلفي الخيط علي الابرة اليمني وتسحبي ( عادي خالص كأنك بتعملي مقلوبة ) بس سيبي نفس الغرزة اللي علي الأبرة اليسري زي ما هي ، وبعدين لفة الخيط علي الأبرة اليمني وبعدين دخلي الأبرة اليمني في نفس الغرزة اللي احنا سبناها موجودة علي الأبرة اليسري واعملي غرزة مقلوبة بس من الخلف (يعني من خلف الأبرة اليسري) وبرضه اوعي تسلتي الغرزة اللي علي الشمال كده هتلاقي 3 غرز موجودين علي الأبرة اليمني ، اعملي كمان غرزة مقلوبة علي نفس الغرزة الموجودة علي الأبرة اليسري ( معلشي هيا قصة طويلة شوية ، بس ان شاء الله ربنا هينورلك بصيرتك) وبعدين اسلتي الغرزة اللي علي الأبرة اليسري ، وهتلاقي ان علي الأبرة اليمني 4 غرز عملناها من غرزة واحدة بس من الغرز الموجودة علي الأبرة اليسري ( يعني كأنك بتزودي عدد الغرز) بعد كده لفي الشغل ، يعني خلي الأربع غرز اللي علي اليمين علي ايدك الشمال واشتغلي الأربع غرز دول مقلوبين ، وبعدين لفي الشغل تاني علي الجهة الصحيحة واشتغلي كل غرزتين مع بعض مقلوبين ، كده بقي عندك بدل الأربعة اتنين وموجدين علي ايدك اليمين ، اسلتي التانية من الأولي كأنك بتقفلي الشغل ، كده بدل الغرزتين عندنا غرزة واحدة بس وهتلاقي كل الهيصة اللي احنا عملناها دي عملتلك كورة صغنونه امورة زيك ، أدي يا ستي الحمصة ، سهلللللللللللله خاااااااااااااااااالص خالص
    معلشي انا عارفه ان طريقة شرحي تتوه اكتر بس معلشي حاولي كده في الشرح ولو برضه ماعرفتيش هاصور الغرزه خطوة خطوة عشان تشوفيها ، وربنا معاكي .
    علي فكرة : الحمصة ليها كذا طريقة زي ما قولتلك قبل كده بس دي احسن طريقة انا عملتها ونجحت معايا ممكن تشوفي تطبيقي في الصفحات السابقة وتحكمي.

الردود
    42
    ماشي يا أحلى زهرة
    هاحاو تاني ودعواتك كده معايا

الردود
    1,491
    ربنا معاكي ان شاء الله
    بس انتي طمنيني علي شغلك باستمرار

الردود
    821
    حاولت اسوي الغرزة ولكن حسيت إني تلخبطت..

احتاج إلى شرح مرفق بالصورة.. الله يعافيك...

تقبلي مروري،،

الردود
    42
    تعقيب كتبت بواسطة أمورة الستات عرض الرد
    حاولت اسوي الغرزة ولكن حسيت إني تلخبطت..

احتاج إلى شرح مرفق بالصورة.. الله يعافيك...

تقبلي مروري،،
    مش عارفة ايه بس اللى حصل ؟؟؟؟؟؟

الردود
    42
    زهرة يا قمر انتي فين؟؟؟؟

الردود
    1,491
    معلشي يا نسمة يا حبيبتي انتي اكيد عرفتي ان النت في مصر اصيب بالشلل التام كام يوم وكمان عليا ضغط شغل كبيييييييييييير بروح البيت مش باشوف غير السرير في وشي
    انتي يا جميلة عاملة ايه ؟ واخبار الشغل ايه ؟ انا معاكي ومتابعاكي بس انتي ايه الأخبار وصلتي لحد فين؟؟
    محدش يعرف اخبار عن ام قسمت ؟؟ بقالها كتير مادخلتشي عندنا تطمن علي الرعية

الردود
    1,491
    امورة الستات
    اهلا بيكي معانا واحنا وياكي بس اي غرزة هيا اللي مضايقاكي
    الحمصة برضه ولا ايه ؟؟

مواضيع مشابهه

1. طلب من محترفات التريكو
    بواسطة roslish في ركن الكروشيه والتريكو
    الردود: 5
    اخر موضوع: 13-12-2009, 05:35 PM
  2. اريد مساعدة من محترفات التريكو
    بواسطة Amanyr في ركن الكروشيه والتريكو
    الردود: 11
    اخر موضوع: 14-04-2009, 10:03 AM
  3. طلب من محترفات التريكو
    بواسطة كنزى2000 في ركن الكروشيه والتريكو
    الردود: 7
    اخر موضوع: 26-01-2009, 11:22 PM
  4. محترفات التريكو ارجو المساعدة
    بواسطة drunbreakable في ركن الكروشيه والتريكو
    الردود: 5
    اخر موضوع: 22-02-2008, 01:50 AM
  5. موديل قبعة حلو للبنات محترفات التريكو ساعدونا
    بواسطة sarita2010 في ركن الكروشيه والتريكو
    الردود: 19
    اخر موضوع: 29-01-2008, 12:17 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ