انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 13 من 23 الأولىالأولى ... 391011121314151617 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 121 الى 130 من 224

الموضوع: ضروري وعااااااااااجل للباحثات عن الرشاقه و للجادين part3

الردود
    2,181
    مؤمنه بالنسبه لمعلوماتي الشخصيه هجاوبك واكيد لولا هتجاوبك احسن
    انا اختي عملت رجيمات ومع الدكاتره وكانت بترجع بعد فتره مش نفس الوزن لاه الدوبل فعلا
    واهي الان فوق 120 كيلو يمكن 130
    المهم انا انا قرات ان كلمة ريجيم بيرجع الوزن خلال سنه او سنتين فالحل هو التخفيف
    والله اعلم

الردود
    768
    تعقيب كتبت بواسطة 0مؤمنه بالله0 عرض الرد
    انا عايزه اسالك حاجه يا لولا
    بما انك عملت رجيمات كتير
    واكثرهن الكيميائي هو فعلا بيعود الوزن دوبل او بيزيد بعد ما الواحد يسيبه
    حتى ولو اكل باعتدال ؟؟؟؟؟
    مش معنى كلامي ده
    اني هسيب الرجيم الاحنا ماشين عليه ..... اصل خلاص بدانا ولازم نكمل للاخر ...
    مهما كان ..... احنا خلاص قربنا نكون في منتصف الطريق
    لكن بجد كنت عايزه اسال السؤال ده ... لان قريت ناس كتييير بيقولوا الكلام ده من سبيل تجربة الكيميائي ولا هما ناس بتلغبط الدنيا بعد الرجيم جامد
    اصل برضه في نظام السعرات الواحد بيرجع تاني لما بيلغبط الدنيا ويرجع لعادته السيئه القديمه في الاكل شئ طبيعي بس مش علطول بعدانتهاء الرجيم
    بتكون الزياده بعد فترة لغبطه كبيره
    مستنيه ردك
    مؤمنة اي ريجيم حتلخبطي بعده لازم حتزيدي الريجيمات السريعة مشكلتها علشان نزولها سريع مش بتلحق الخلايا الدهنية انها تموت وعلشان الخلايا دي تموت لازم 3 شهور تثبيت وزن وطبعا بعد ال3 شهور لازم الاعتدال فى الاكل والا حتتكون خلايا جديدة بس طبعا مش حتزيدي بسرعة الخلية الدهنية عاملة زي الكيس كدة كل مابتاكي بتتملى دهون لما بنعمل الريجيم الخلايا بتفضا من الدهون اللي فيها بس بتكون لسة موجودة يعني لو زودتي الاكل على طول هترجع تملا بسرعة تاني لازم تثبيت وزن لمدة 3 شهور علشان الخلايا دي ماتملاش تاني وتموت احنا مشكلتنا بنعمل الريجيم ونخلصه ونرجع ناكل زي ماكنا تاني ويمكن بشراهة اكبر لازم حنزيد بسرعة طبعا وعلى فكرة المعلومات دي قالهالي الدكتور ممدوح صلاح الدين اللي عملى عملية شفط الدهون وهو دكتور كبير على فكرة ومعظم الفنانات بيروحوله وبعدين طالما خلصتي الريجيم وبعدها حافظتي على اكلك يعني تدخلي النشويات بالتدريج فى الاكل وكمان تعملي رياضة لغاية مايعدوا ال 3 شهور الوزن كدة مش حيزيد بسرعة الدكتور كان بيعملي كدة بس انا مشكلتي اني مش بكمل وبمل بسرعة وبرجع اكل تاني خصوصا اني غالبا بتيجي اجازة الصيف وانزل مصر قبل ماكمل فترة التثبيت وهناك بقى بعك الدنيا لازم طبعا حزيد

الردود
    1,000
    ايه يا مؤمنة انتي يا بنتي مالك مش مستمرة على ريجيم ليه انا قلت بقى مؤمنة حتخس وتشجعني
    جبتك يا عبد المعين اجمدي كدة بدل ما انتي متغاظة من جوزك استمري على الريجيم عشان انتي كمان تغيظيه
    ويبقى محدش احسن من حد يلا قوليلي على اخبارك بكرة ايه عايزاها تكون حلوة

الردود
    860
    مؤمنة اي ريجيم حتلخبطي بعده لازم حتزيدي الريجيمات السريعة مشكلتها علشان نزولها سريع مش بتلحق الخلايا الدهنية انها تموت وعلشان الخلايا دي تموت لازم 3 شهور تثبيت وزن وطبعا بعد ال3 شهور لازم الاعتدال فى الاكل والا حتتكون خلايا جديدة بس طبعا مش حتزيدي بسرعة الخلية الدهنية عاملة زي الكيس كدة كل مابتاكي بتتملى دهون لما بنعمل الريجيم الخلايا بتفضا من الدهون اللي فيها بس بتكون لسة موجودة يعني لو زودتي الاكل على طول هترجع تملا بسرعة تاني لازم تثبيت وزن لمدة 3 شهور علشان الخلايا دي ماتملاش تاني وتموت احنا مشكلتنا بنعمل الريجيم ونخلصه ونرجع ناكل زي ماكنا تاني ويمكن بشراهة اكبر لازم حنزيد بسرعة طبعا وعلى فكرة المعلومات دي قالهالي الدكتور ممدوح صلاح الدين اللي عملى عملية شفط الدهون وهو دكتور كبير على فكرة ومعظم الفنانات بيروحوله وبعدين طالما خلصتي الريجيم وبعدها حافظتي على اكلك يعني تدخلي النشويات بالتدريج فى الاكل وكمان تعملي رياضة لغاية مايعدوا ال 3 شهور الوزن كدة مش حيزيد بسرعة الدكتور كان بيعملي كدة بس انا مشكلتي اني مش بكمل وبمل بسرعة وبرجع اكل تاني خصوصا اني غالبا بتيجي اجازة الصيف وانزل مصر قبل ماكمل فترة التثبيت وهناك بقى بعك الدنيا لازم طبعا حزيد
    ربنا يستر

الردود
    860
    مؤمنه بالنسبه لمعلوماتي الشخصيه هجاوبك واكيد لولا هتجاوبك احسن
    انا اختي عملت رجيمات ومع الدكاتره وكانت بترجع بعد فتره مش نفس الوزن لاه الدوبل فعلا
    واهي الان فوق 120 كيلو يمكن 130
    المهم انا انا قرات ان كلمة ريجيم بيرجع الوزن خلال سنه او سنتين فالحل هو التخفيف
    والله اعلم
    انا عايزه بس اوصل للوزن الي نفسي فيه وبعدين بعد كده نظام تخفيف وبعد عن الحجات الي
    الممنوعه ويكون هناك ميزان وتفكير قبل الاقدام على اي مجازفه في الاكل
    وتصحيح السلوك الخاطئ في تناول الطعام
    ربنا يستر

الردود
    860
    مساء الخير كيف الحال شو الاخبار وينك يجميل انتي فن مافي منك اخبار
    انا الحمد لله مشيت برجيم لتنحيف الكرش والحمد لله نزلت 4 كيلو
    وبعدها استراحيت شويه لان مش قادره اطبخ ومش بقدر ادوق حاجه وبعمل الحلويات عشان الافطار عشان لولاد والمدرسه وانا بنقهر
    بس اليوم اول يوم الي برجيم الكميائي هذا الرجيم عندي بكتاب وفي قطعه خبز الصبح وحسب الايام الي بيها لحوم مافي خبز واذا بيض او جبنه بيكون في خبز والحمد لله انا هلا بعمل لحالي مافي حد معي ويشجعني
    لان الصفحه تبعتي بطل حد يدخل فيها وانا كمان ماعندي تكمله البرنامج لان غيرت مواعيده وبطلت اعرف اي يوم يكون هو موجود المهم هذا البرنامج مشت عليه بنت اعرفها وجاب نتيجه كتير حلوى انا مابقى على نهايه الوزن المطلوب الا كم كيلو وبعدها افتح صفحه تثبيت الوزن وربنا يسهل
    اهلاااااااااااااااا
    اذيك يا سموره ... مبرووووووووووووووووووووووك على النزول والله فرحتلك كتيييييييييير
    تستاهلي كل خير
    يا ريت تكوني معنا في الصفحه دي لغاية ماتفتحي صفحة التثبيت وهكون اول المشاركين
    لان فعلا بعد اي رجيم وجب التثبيت
    الله يعينك على رجيمك ويعينني
    وما شاء الله عليك والى الامام

الردود
    768
    صباح الفل يا مؤمنة اخبارك ايه النهاردة يا جميل؟
    امبارح الحمد لله عدا بسلام والحمد لله وزي ماتفقنا نعتبر ان دة اول يوم فى الريجيم يعني ريجيم لمدة اسبوع ولا ايه رايك؟
    المهم انا وزنت النهاردة باركيلي بقيت من اهل السبعينات 79 كيلو بالظبط وان شاء الله الجمعة الجاية نوزن ونكون عملنا انجاز حلو
    طمنيني عنك بقى

وعلى فكرة في بنوتة زي العسل اسمها اسما جزائرية معانا فى موضوع الربحة الكبرى بدات معانا النهاردة فى الريجيم وان شاء الله نوصل للي نفسنا فيه
    الدعوات بقى في اليوم الحلو دة جمعة مباركة

الردود
    860
    ايه يا مؤمنة انتي يا بنتي مالك مش مستمرة على ريجيم ليه انا قلت بقى مؤمنة حتخس وتشجعني
    جبتك يا عبد المعين اجمدي كدة بدل ما انتي متغاظة من جوزك استمري على الريجيم عشان انتي كمان تغيظيه
    ويبقى محدش احسن من حد يلا قوليلي على اخبارك بكرة ايه عايزاها تكون حلوة
    انا ماشيه والله على الرجيم كويس
    بس خلاص نفسي اتقطع من المشي
    واهو بحاول وبعافر على اد ما اقدر
    ربنا يستر واكمل للاخر النهرضه اليوم الرابع
    مش ممكن الايام ولا بتجري هوا ولا حاجه .... ده بتمشي ببطئ السلحفاه
    وهحاول اكمل اهو ..... وبكره بروتينات .....احمدك يا رب
    ومستنيه بكره بفارغ الصبر
    اصلي حاسه نفسي هفتانه اووووووي ومحتاجه
    حتة لحمه او حتى ورك فرخه
    ربنا يستر
    دعواتك معانا

الردود
    2,181
    سلامو عليكم يا مؤمنه ويا لولا ازيكووووووووووووووووووووووو وحشتوني

الردود
    2,181
    معلش يا مؤمنه من طلب العلا يا بنتي
    استحملي علشان تخلصي
    ولربنا معاكي

مواضيع مشابهه

1. هاااااااااااااام وعااااااااااجل
    بواسطة الدانة حسن في فيض القلم
    الردود: 3
    اخر موضوع: 13-09-2008, 07:51 PM
  2. ضروري وعااااااااااجل للباحثات عن الرشاقه و للجادين part2
    بواسطة 0مؤمنه بالله0 في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 209
    اخر موضوع: 17-02-2008, 11:22 AM
  3. ضروري وعااااااااااجل للباحثات عن الرشاقه و للجادين part1
    بواسطة 0مؤمنه بالله0 في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 210
    اخر موضوع: 01-02-2008, 05:50 PM
  4. الردود: 2
    اخر موضوع: 23-08-2002, 12:18 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ