انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 4 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرالأخير
عرض النتائج 31 الى 40 من 41

الموضوع: تحدي بيني و بين زوجي...يوميات...تابعوني و شجعوني..

الردود
    197
    كربوجة ، مادونا.... مشكورين على التشجيع ... يا ريت تضلوا تدعولي ..

أختي تسنيمم يا ريت تحكيلي بالتفصيل شو كنتي تعملي .. أنا جبت حب رشاد .. يا ريت تحكيلي الكمية اللي كنتي تشربيها وكيف كنتي تعمليه .....
    بانتظار نصائحك ...

بالنسبة لي حالياً خففت من الأكل كتير مقارنة بقبل و ان شاء الله أكون بدأت أخس... بس مش عارفة في الوضع الجديد بقدر أعمل رياضة و الا لأ ؟ و خصوصاً تمرين المعدة ؟؟؟

أحبك في الله

الردود
    197
    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

كيف حالكم يا صبايا؟
    الحمد لله أنا لسه ماشية على التخفيف..و تقريبا وقفت الأطعمة بين الوجبات ... ادعولي أخس

تصبحوا على خير

أحبكم في الله

الردود
    197
    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

كيف الحااااااااااااال ؟ كيف الهمم ان شاء الله عالية ؟

اليوم فطوري كان : حوالي نصف كوب لبن زبادي + قليل من زيت الزيتون ( يمكن ملعقتين أكثر أو أقل ) + فجلة صغيييييييييرة + قطعة خبز بحجم كف اليد + بضع لقيمات من البيض المقلي ( 3 أو 4 ) ......

أما الغداء رح يكون عند حماتي ...رح نعمل ورق عنب (دوالي) لكن ان شاء الله ما أتناول كمية كبيرة ............. ادعولي

أحبكم في الله

الردود
    1,036
    انا بقى عكسكم تماما ... المشكلة ان جوزى بيتحدانى انى ازيد 10 كيلو وبصراحة انا فاشلة وملولة جدا ... بزيد كيلو بعد طلوع الروح وارجع اخس 2 او 3 كيلو هههههههههههه شفتوا الخيبة

بس بعد ماقريت موضوع ام عمر وبما انى برده ام عمر وزياد فاقررت انى ابتز زوجى واقوله لو عايزنى ازيد حطلى جايزة هههههههههه حكم القوى

وان شاء الله انا ازيد وانتم تخسوا ... وعندى اقتراح جميل جدا

التخينة منكم تجيب ماسورة وتوصلها بينى وبينها وتدينى 10 كيلو او 15 ماعنديش اى مانع هههههههههههههههه

ربنا يقويكى يا ام عمر وتوصلى للوزن المناسب ... ربنا يديكى الصحة والعافية انتى وزوجك وعمورة يارب

الردود
    197
    تعقيب كتبت بواسطة زهقت ومش عارفة عرض الرد

وان شاء الله انا ازيد وانتم تخسوا ... وعندى اقتراح جميل جدا

التخينة منكم تجيب ماسورة وتوصلها بينى وبينها وتدينى 10 كيلو او 15 ماعنديش اى مانع هههههههههههههههه

يا ريييييييييييييييييييييييييييييييييييت .... أنا متبرعة الك باللي بدك اياه .... مرات بقول ليش ما حد يحسدني على السمنة بلكي خسيت ..ههههههههههههههههه

ربنا يعينك و تقدري توصلي الوزن اللي بدك اياه و يعطيكي الصحة و العافية .... و فكرة طلب الجائزة كويسة على الأقل بتحفزي نفسك .... مشكورة على المرور أختي الغالية

الردود
    1,036
    بعد الشر عليكى من الحسد والعين ... السمنة بالصحة والعافية احسن مليون مرة من النحافة بمرض والعياد بالله ... ربى يبعد عنك وعنى وعن اولادى وكل المسلمين العين والحسد يارب

احمدرى ربك واشكرى فضله

انا مش عارفة انتى ليه بتاكلى زيت زيتون مع الاكل اعتقد انك تستغنى عنه افضل وكمان تستغنى عن البيض المقلى

البيض ممكن تجيبى ماء تغليه جدا جدا وتضعى فيه قليل من الملح وتقلبيه وهو بيغلى وتكسرى فيه بيضة كانك حتقليها وبالطريقة دى حتتقلى بس بدون دهون ولما تستوى طلعيها على ورق نشاف وحطى عليها قليل من الملح والفلفل وممكن تسلقى البيض افضل ميت مرة من القلى .. حاولى تقللى الدهون قدر المستطاع حتى ولو كانت كمية الدهون صغيرة جدا

اشربى عصير جريب فروت او شوربات التخسيس اللى بالكرفس والكرنب الملفوف ... حليب منزوع الدسم ... كل ماتحسى انك جعانة بين الوجبات كلى خيار وخس واى خضرة لانها مفيدة جدا فيها فيتامينات عالية تقويكى ويخليكى ماتضعفيش وكمان الالياف اللى فيها بتساعد على التنحيف .... اهم شئ فى الفاكهة انك تاكليها وبلاش موضوع انك تشربيها عصير لان الافضل اكل الفاكهة كما هى عشان الالياف وفائدتها فى تخفيف الوزن

الرز برضوا تقللى منه او تجيبى رز بسمتى اعتقد النشا فيه قليل وماتحطيش زيت وانتى بتعملى الرز وياريت لو تسويه على البخار يبقى افضل ... كلى عيش سن اللى فيه ردة كتير الخبز الاسمر جدا ... ممكن تتعشى بالليل عيش اسمر ناشف بقطعة جبنة وخيار وخس وطماطم والخضروات تناوليها باى كمية طوال اليوم .

وبعدين موضوع التمر ده انسيه من حياتك خالص انتى كدة بتزودى جسمك بسعرات عالية جدا 7 تمرات يامفترية انتى المفروض لو اكلتى ال 7 تمرات دول تصومى باقى اليوم هههههههههههههههههه ... بلاش تمر ولا زيت زيتون خاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا الص

اتمنى اكون افدتك .. واسفة على الاطالة .. ولو افتكرت حاجة حقولك عليها ان شاء الله
    آخر مرة عدل بواسطة زهقت ومش عارفة : 12-11-2008 في 01:28 AM

الردود
    24
    مرحبا ام عمر
    كيفك ان شاء الله تمام
    المهم طمنينا خفيتي ولا لسا الوضع متل ما هو

؟؟؟

الردود
    374

heart2

أهلا أم عمر كيف الأحوال مليحة?
    وكيفك مع الحمل?إنشاء الله مهتمة
    خلي بالك من مضاعفات الرجيم وبالتوفيق يالغالية
    المهم لا تستسلمي

الردود
    197
    السلام عليكم

اسفة أخواتي الحبيبات على التأخر في الرد...

ان شاء الله مبكره حبدأ مع شوربة الملوف .........
    ادعوا لوالدتي المريضة .. و احتمال أغيب كام يوم

ما تنسونا من دعاءكم

الردود
    374

flower2

الله يعافيها ويشافيها ويخليها لك
    أمين بارب العالمين

مواضيع مشابهه

1. [يوميات] يوميات دبدووبة الحبووبه تابعوني حياااكم
    بواسطة دبدوبة الحبوبه في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 201
    اخر موضوع: 22-01-2011, 05:10 PM
  2. يوميات ريمووو مع ريجيم د0أسامة حمدي ياللا تابعوني وشجعوني
    بواسطة ريم الجهني في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 66
    اخر موضوع: 12-11-2009, 05:15 AM
  3. قصة حقيقة..يوميات بدوي يدرس في امريكا
    بواسطة خوية أمها في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 68
    اخر موضوع: 17-02-2006, 07:54 PM
  4. قصة حقيقة..يوميات بدوي يدرس في امريكا
    بواسطة خوية أمها في فيض القلم
    الردود: 2
    اخر موضوع: 16-12-2005, 07:55 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ