انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 5 من 5

الموضوع: بصراحه و بدون زعل ..

الردود
    17
    بصراحه و بدون زعل ..

السلام عليكم جميعا ..

في ملاحظه للجميع حبيت اقولها و ماراح ارتاح الا لما اقولها .. واتمنى محد يزعل ..

انا صارلي كم شهر تقريبا اتصفح هذا المنتدى الجميل عن الصحه والرشاقه و تقريبا دخلت على كثير مواضيع للرجيم عشان اشوف النتيجه مع المتحمسات للضعف .. و لكن للأسف ...

اشوف بداية الموضوع تحميس و يالله يا بنات منو يبي يخس و نبدأ من السبت و من هالكلام ... و اشوف التاريخ .. و اتصفح باقي الموضوع و ما اشوف غير نفس الكلام معاد الف مره ..وفي بعض الرجيمات من سنه 2004 و نفس الموضوع في آخر صفحه المشتركات المتحمسات وقفوا كتابه بسبب الفشل اللي موجود في كل موضوع رجيم ...

"انا ببدي اليوم"
    "انا خربت و راح ابدي مره ثانيه"
    "انا معاكم من اليوم"

هذا الكلام معاد الف مره و من اول صفحه الى آخر صفحه في كل موضوع رجيم .. مافي ولا موضوع رجيم مكتوب فيه نتائج ايجابيه و ناس عندها اراده و استمرت!! ..الكل يستسلم بعد كم يوم اذا مو في نفس اليوم بعد!

و اروح للصفحه الاخيره من الموضوع ... و اشوف ايضا نفس الكلام ولا حد خس ولا حد استمر في الرجيم ولاهم يحزنون!!

ايش الموضوع ؟؟
    و ماهو سبب هذا التكرار في النتائج السلبيه؟
    في حد منكم عمل رجيم و استمر من هذا المنتدى ؟؟؟

ما اعتقد!

بنوتة كيوتة's صورة
    بنوتة كيوتة غير متواجد زهرة لا تنسى
    مجموعة العطاء في أركان الجمال والاناقة "متميزة صيف 1430هـ"
    الردود
    2,116
    اخى فى الله

والله ما جربت ولا ريجيم في المنتدى بصراحة بس لازم نكون ناس ايجابيين يكون عندنا تفاؤل وموضوع التكرار هذا فيه افادة للكل لانه تحفيز لهم للي تبي تسمن واللي تبي تنحف
    آخر مرة عدل بواسطة چيهان أبو الغيط : 11-05-2008 في 11:40 PM السبب: استخدام الصيغه المؤنثه

الردود
    29
    اخوي شكلك ماجربت السمنه الله لايذوقك اياها قل امين ولا جربت انك تشوف اكل اشكال والوان وتحرم نفسك بدل المره الف مره عشان بس تنزل كيلو او كيلوين حنا الله يرحم حالنا يا ها لبنات تعبنا نشكي حالتنا لله سبحانه قادر ينحفنا ويفرحنا ....... واذا كتبنا هذي الموضيع من حر مانوجس في قلوبنا ونتمنا احد يشجعنا ويزيد من حماسنا في الريجيم ...................
    شكرا اخوي علي كلامك

الردود
    367
    انا مع حضرتك فى الكلام ده
    بس فى ناس كتيره اوى فعلا خست
    وممكن تلاحظ من شريط لوزن اللى بيبقى فى التوقيع
    وفى ناس منزلين تجاربهم ازاى خسوا اكتر من 30 كيو

اكيد فى ناس بتقع وفى ناس بتكمل
    الموضوع صعب جدا
    الله اعلم حضرتك جربت ولا لا الرجييم بس فعلا صعب
    حرمان للنفس من كل الاكل والحلويات اللى تشتهيها ولعب رياضه ومشى وتعب واستحمال كل ده وفى الاخر متلاقيش الميزان يتحرك
    اكيد الانسان بيصاب بالاحباط
    نتيجه طبيعيه
    بس فى نفس الوقت فى ناس اه بتقع وبتغير الريجيم مره واتنين وتلاته بس بتنجح وبترجع تكمل
    يكفى انها لما تبطل ريجيم مترجعش تزيد بس لما ترجع تانى يبقى بتكمل ميبقاش من الاول

انا مختلفه مع حضرتك فى الراى
    انا بقالى سنه او اكتر كمان فى المنتدى ده وفعلا استتفدت منه كتير اوى وشجعونى كتير اوى
    انا عن نفسى الحمدلله وبتشجيع البنات خسيت كتير اوى من وزنى

واللى انا اعتقده ان المنتدى ده معمول علشان نساعد بعض ونعرض تجاربنا ونشد بعض مش علشان نسخر من بعض

شكرا

الردود
    812
    اخى وليه الزعل من الصراحه
    اخى هى اراده وعزيمه وكمان انواع الرجيمات كلها خطا لان الحرمان من الطعام خطأ والحل هو فى دينا الاسلامى الاكل بدون اسراف واتباع السنه المحمديه
    انا على نفسى اتبعت رجيم غريب على مااعتقد اسمه اكنز حاجه زى كدهالاعراض ليه
    صداع رهيب
    عصبيه
    اصفرار فى الوجه
    كآبه من فكرة انى محرومه من ................ومن ومن ومن
    عدم الاجتماع الاسرى على سفرة الاكل انا باكل شكل وزوجى شكل انا نفسى مسدوده وزوجى عاوز اننا كلنا نتلم الاسره كامله
    وضعف فى الجسم
    وغيرها
    اوعى تنسى الممنوع مرغوب
    كله ده وعاوز الواحد يكمل

علشان كده انا اتبعت نظام السعرات الحراريه وهو بيخسس اى نعم ببطئ لكن بصحه وبدون حرمان لكن الرجيم اللى يحرمك من اكل اعرف ان صاحبه بعد فتره سوف يمل ويزهق منه
    ربناا يكرمك وتخس بصحه انا قراءت موضوع رجيمك والله الاخت الراجيه نصحتك اتنمى انك تتبعها فى نصيحتها وانا بنصحك بنظام السعرات يااخى
    ربنا يوفقك

مواضيع مشابهه

1. الردود: 40
    اخر موضوع: 19-06-2012, 02:40 PM
  2. الردود: 54
    اخر موضوع: 02-07-2009, 10:56 AM
  3. الردود: 30
    اخر موضوع: 31-01-2009, 01:30 PM
  4. الآن .. آنآشيد طيور الجنه للأطفال بدون إيقاع .. بدون موسيقى .. بدون دف
    بواسطة بوارق الفجر في ركن الصوتيات والمرئيات
    الردود: 8
    اخر موضوع: 12-01-2009, 09:10 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ