انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 6 الأولىالأولى 123456 الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 56

الموضوع: سجل إعترافك هنا ...

الردود
    535
    انا من فترة تقريبا 3 سنين كنت فى فرح اخويا بس محدش كان عارفنى من كتر انى جسمى تخن مع ان كنت فاكرة نفسى انا اللى فى الفرح ومع ذلك ماقتنعتش انى تخينه وقولت ربنا عاوزنى كده لو عاوزنى اخس او شكلى يتغير هاتغير كله بامر الله
    بس كنت بتعب مكنتش بقدر اخد نفسى او انام بشكل كويس وخصوصا انعندى حساسيه لغايه مخرجت ورجعت رجلى مكسورة والدكتور قالى الوزن بس جابها بطريقه شيك يحببك انك تخسى مش يعقدك فضلت بعد كسر رجلى حوالى 6 شهور عاوزة اروح اخس ومش عارفه لغايه مجه يوم انا خارجه من غير محدش يعرف نزلت دورت على العياده بتاعه الدكتور وكشفت ووزنت ورجعت قلت فى البيت قالولى يا رب المهم من سنه كنت بدات الريجيم ووزنى كان 125.5 واليوم وزنى اصبح 91
    صحيح فيه لخبطات والوزن طالع نازل بس بقاوم وعاوزة استمر وخصوصا ان الشكل والجسم والملامح بتاعه الوجه ظهرت بوضوح
    والحمد اما بشوف صور فرح اخويا بقول مين ده فعلا كنت زى الدبه بلاش زى
    دعواتى لكم بمزيد من الرشاقه ونزول الوزن وعدم رجوعه ابدا
    وادعولى انا كمان

الردود
    944
    السلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
    عليكو أقصد عليكم
    والله الموضوع عجبني قولو ليش ؟؟؟
    لاني وبصراحه تعبانه نفسيا ودي ابدأ رجيم بس
    لازم تعدي الشكه الاولى بتعت الجوع
    حبيباتي انا وحده مثلكم تعبت وعانيت من الرجيمات من بعد زواجي الى الان
    انا يوم اني صغيره كنت ممتلئه بعدها وانا عمري 18 سويت ريجيم ونحفت من الثمانين
    الى 60 وصرت ازيد عليه 5 كيلو وارجع ل60 بعده تزوجت
    وتخنت
    ثم
    تخنت
    ثم
    تخنت
    الى ان صرت 76 وعدت ادراجي مع الرجيمات الى 69 ثم زدت الى 75

ثم عدت ادراجي الى 71 وبعده حملت وسقطت فزاد وزني الى 78 وخفت وصار شكلي
    ........................
    والملابس زي الزفت ولا لي نفس البس او اتزين
    وسافر زوجي وقعدت احاتي لايكون الحين يشوف احد احلى مني
    وسويت رجيم قاسي لمدة اسبوعين ونص يوم رجع تفاجأ طيحت فيهم
    من 78 الى 75
    وكملت الى ان وصل وزني 70 ك وبعدها تدرون وش صار
    امممممممممممممممم
    لالا ما راح اقول

امزح
    حملت وكانت اول حمله لي يعني بكريه
    وقعدت اكل عشان الجنين وووووو
    هههههههه
    وحده تبي الشاره مشاء الله
    وزاد وزني مع الحمل والنفاس الى 85
    والحين مابدأت بس باذن الله راح ابدا اليوم وتشوفون يومياتي
    دعواتكم
    آخر مرة عدل بواسطة عنق المها : 16-02-2008 في 10:17 PM

الردود
    668
    اعلى وزن وصلتله هو 95 كيلو بداية سمنتي لما كنت في التوجيهي يعني سنه ثالثه ثانوي

كانت نفسيتي جدا جدا جدا تعبانه فوق ما تتوقعو من ناحية الدراسه ومن ناحية اخرى مشاكل في البيت

واخر يوم في الاختبارات اتجمعنا كلنا مع خالاتي وكل بنات خالاتي الا في سني نحفانين الا انا تخنانه

انا عكسهم وكلهم يقولولهم ايش داه الا انا محد معبرني بالعكس انا تخنانه

المهم ومن وقتها بدأت اعمل رجيميات لليوم هههههههههه وانزل واطلع

بداية وصل 90 وبعدين 84 ودحين الله واعلم بكره حأشوف واقولكم

الردود
    254
    تعقيب كتبت بواسطة الوحى عرض الرد
    انا من فترة تقريبا 3 سنين كنت فى فرح اخويا بس محدش كان عارفنى من كتر انى جسمى تخن مع ان كنت فاكرة نفسى انا اللى فى الفرح ومع ذلك ماقتنعتش انى تخينه وقولت ربنا عاوزنى كده لو عاوزنى اخس او شكلى يتغير هاتغير كله بامر الله
    بس كنت بتعب مكنتش بقدر اخد نفسى او انام بشكل كويس وخصوصا انعندى حساسيه لغايه مخرجت ورجعت رجلى مكسورة والدكتور قالى الوزن بس جابها بطريقه شيك يحببك انك تخسى مش يعقدك فضلت بعد كسر رجلى حوالى 6 شهور عاوزة اروح اخس ومش عارفه لغايه مجه يوم انا خارجه من غير محدش يعرف نزلت دورت على العياده بتاعه الدكتور وكشفت ووزنت ورجعت قلت فى البيت قالولى يا رب المهم من سنه كنت بدات الريجيم ووزنى كان 125.5 واليوم وزنى اصبح 91
    صحيح فيه لخبطات والوزن طالع نازل بس بقاوم وعاوزة استمر وخصوصا ان الشكل والجسم والملامح بتاعه الوجه ظهرت بوضوح
    والحمد اما بشوف صور فرح اخويا بقول مين ده فعلا كنت زى الدبه بلاش زى
    دعواتى لكم بمزيد من الرشاقه ونزول الوزن وعدم رجوعه ابدا
    وادعولى انا كمان
    الله ماشاء الله تبارك الله في 6 شهور مايقارب الـ 35 كيلو ماشاء الله وااايد حلو تبارك الله تجربتج حلوه وعجبني اصرارج ماشاء الله يارب اخس مثل ما انتي خسيتي يا حبيبت قلبي ومبروك النزول يابطله

الردود
    1,100
    سلام عليكم موضوع كتير حلو عشان كده أنا كمان حاحكي لكم قصتيي ههههههقصدي تجربتي
    أنا من زمان وأول ما طلع لثانوية كان وزني 45 و كنت باكل كثير عشان أوصل ل 58 لاني كنت ضعيفة و فعلا بعد سنة صرت 59 يعني زايدة كيلو بس كانت أمي تقولي مش مشكلة و بعدكدةبديت أقلل شوية يعني مش زي الاول و فعلا حافظت على الوزن ده و كان شكلي كثير حلو بس بعد سنة ونصف تزوجت ومنعني زوجي من إتمام الدراسة المهم بعد ما جلست بالبيت زاد وزني كيلو واحد في سنة واحدة وبعد كده جيت مع زوجي لفرنسا وكنت في الاول مش متعودة على الغربة وكنت دايما لما باشتاق لأمي وعائلتي بابكي كتير وبعدين افرغ غضبي كلو بالأكل حتى زاد وزني 24 كيلو في ظرف سنة واحدة بس و ماكنتش باعمل رياضة مع إنو زوجي كان دايما يشجعني إني اعمل رياضة لأنو هو رياضي و بيعمل رياضة كثير بس أنا ماكنتش أهتم وماكنتش واخدة بالي من وزني وبعد كدة جات الإجازة و رحنا لبلدنا وشفت أمي بس أول ما شافتني أختي قالت لي هو انت إيمان اه ليه إنت مش حاتسلمي عليا و سلمت عليا و بعدين قالت لي انت تخنت كده ليه وااو وزنك زايد كتير و هي دي الصدمة اللي صدمتني و رحت بسرعةـللميزان و لقيت نفسي زايدة 24 كيلويعني صرت 83 كيلو و حاولت اني انقص و فعلا خففت الاكل و حدفت العشاء و بديت اعمل رياضة ونزلت 6 كيلو وـلما نزلنا للبلد السنة اللي بعدها كنت نازلة 8 كيلو بس و لما شافتني أختي المرة دي قالت لي انت نحفت كتير و كل اللي شافني كان بيقولي كده ونزلت في شهر ده 2 كيلو يعني كنت نازلة 10 كيلو و بعد ما رجعنا فرنسا و في 4 شهور بس زدت 6 كيلو لأنو كنت باكل حلويات كتير يعني صرت 79 كيلو و رجعت حدفت العشاء و قللت من الاكل مرة ثانية و بقييت آخد حلويات مرة بلاسبوع و نزلت 2 كيلو بس بعد كده حصلت مشكلة بيني و بين زوجي ورجعت آكل كثير و زدت 3 كيلو يعني صرت 80 كيلو والآن انا متبعة ريجيم من المنتدى والحمد لله نزلت 1 كيلو يعني أنا اليوم 79 كيلو و انشاء الله أنا حامشي عليه ومع الرياضة طبعا حتى أوصل ل 59 أو 58 كيلوبس لازم أنزلهم قبل الاجازة اللي جاية يعني قبل رمضان المقبل طيب ادعو لي إن أنا أنزلهم قبل رمضان
    أنا آسفة ادا كنت طولت عليكم بس أنا عجبتني الفكرة و قلت احكي لكم تجربتي

الردود
    1,106
    [SIZE="3"]انا بقى للاسف للاسف للاسف اعلى وزن وصلت له هواللى انا فيه الان
    انا طول عمرىبعمل ريجيمات كان وزنى لا يزيد عن68 تم اعمل ريجيم يصير 60 وهكذا انا طولى 160
    لكن من سنه ونص تزوجتوسافرت مع زوجى وبعد 3 اشهر من الزواج صار وزنى75 وكان يوم ما تزوجت 64وبعدين حملت وولدت من سته اشهرووزنى بعد الولادة 82 وها انا بدات ريجيمولن اتركه الى ان يصير وزنى ان شاء الله 60 وزنى الان 80[و/SIZE]

الردود
    254
    عنق المها ..

وزاد وزني مع الحمل والنفاس الى 85
    والحين مابدأت بس باذن الله راح ابدا اليوم وتشوفون يومياتي
    دعواتكم
    زين انج نويتي تبدأين من اليوم وماقلتي بكره ... يالله ان شاء الله تنزلين مثل قبل لماسويتي رجيم وعمرج 18 وتوصلين 62 كيلوين زياده عشان خاطر هرمونات مابعد الزواج ولا اش رايج ...

meme19
    المهم ومن وقتها بدأت اعمل رجيميات لليوم هههههههههه وانزل واطلع

بداية وصل 90 وبعدين 84 ودحين الله واعلم بكره حأشوف واقولكم
    جيد انج بدأتي لحد اليوم وانتي تعملين رجيمات وصحيح من كلامج فهمت انج تعملين وتهدين .. بس اهم شيء ان وزنج نزل تدريجيا مب مثلا نزل ورد ارتفع وكأنج ماسويتي شي ..

الحمدالله وناطره اعرف كم وزنج صار

imane2008
    انا متبعة ريجيم من المنتدى والحمد لله نزلت 1 كيلو يعني أنا اليوم 79 كيلو و انشاء الله أنا حامشي عليه ومع الرياضة طبعا حتى أوصل ل 59 أو 58
    الحمدالله نزلتي كيلو وهو نعمه من الله ... اهم شيء ان شا ءالله كل مشاكلج انحلت وتحسن الوضع انتي مثلي مع المشاكل تأكلين اكثر استغرب في بنات مع الهم والمشاكل ينحفو وتنسد نفسهم .. اما احنا فنفسنا تنفتح .. شي غريب بس المهم الان ... انج تواصلي الى ان تصلي لهدفك .. والله يعيننا جميعا

حبيبة احمد111
    اشهرووزنى بعد الولادة 82 وها انا بدات ريجيمولن اتركه الى ان يصير وزنى ان شاء الله 60
    هذه الجمل التي احب ان اسمعها .. واحب ان ارى مجهوداتكم الناجحه والاجابيه والاعتراف بان السمنه اتت لانكم انتم اهملتو اعماركم (( مثلي طبعا )) بس الجميل انكم لم تستسلمو لهذا الاهمال بل بدأتم بمحاربته وستنجحون بإذن الله

______

كل التجارب هنا تعلمنا .. انه مهما اختلفت الاسباب السمنة واحدة ..
    ومهما اختلفت الاعمار واسباب السمنه فإن الحل هو الرجيم مع الرياضه .. ولايأس مع الحياة ولا حياة مع اليأس

الى الامام دائما يا احلى بنات ...

الردود
    577
    انا بقى مصيبتى مصيبة انا اتجوزت وانا 78 مو نحيفة لكن انا طولى 171 وبعدين حملت وسقطت وزاد وزنى الى 85
    وبعدين حملت مرة اخرى وارتفع ضغطى وصرت اخد من 3 -6 حبوت ضغط باليوم وهكذا ووزنى يزيد وجسمى يمتلئ بالماء وفى الشهر السابع من حملى ارتفع ضغطى جدا وبدأت اخد 6 حبوب ضغط يوميا اللى ان زاد وزنى فى شهر واحد وهو الشهر لثامن زاد فى هذا الشهر لوحدة 10 ك وخرجت من الحمل وانا وزنى اهئ اهئ اهئ اهئ اهئ اهئ
    110ثم بدأت مرحلة النفاس وافقت وانا 120ك وبدأت هنا فى المنتدى مع فريق غاية فى الروعة حتى وصلت اللى 111 خلال اسبوعين ادعوللى انحف قبل ما انزل مصر

الردود
    623
    أنا قصتي مختلفة ويمكن البعض ما يشوف عندي مشكلة وبالعكس يفكر اني عم ببالغ
    أنا لما تزوجت كنت كتييييير نحيفة 45 وأنا طولي 157 وكان كل شي كبير علي وحتى فستان العرس ضيقتو تقريبا باسبوعين مرتين لأني كنت كتير متضايقة من السفر والمشاكل
    بعد الزواج وزالسفر والاستقرار استقر وزني عند 48 أو 49
    وبعدين حملت وولدت ووزني صار 55 نحفت حالي بالاجازة بطلوع الروح لل52 ولما رجعت عند جوزي طاير عقلي بحالي وبعد ما طلعت روحي ببساطق استهزأ بشكلي وقللي شو هاد ما رجعتي متل ما كنتي لسا بدك كمان
    أنا كتيييير تأثرت وبصراحة طنشت انو مو ذنبي اذا هو كتييير نحيف
    وهو بيعمل رياضة بس أنا بحكم البلد ما بحسن أسجل بجيم وما برتاح بالرياضة بالحجاب
    المهم زاد وزني لل58 وصرت عن جد كتيييير دبة وما بقى بطلع شي حلو علي وبطني كتيييير طالعة كأني حامل بالخامس
    المشكلة انو وزني مرتكز ببطني ووركي
    وجوزي خلص فصلت معو صار يهملني ومرة ونحن يعني بموقف.. انتو فاهمين .. ببساطة قللي يااااي شوفي بطنك صاير مية طبقة وقام راح
    وحتا صار لما نروح لمحل يرجع معصب يقللي بصراحة خجلت كتييييير سمنانة وعم بنحرج لما تتحركي
    وهي أنا عم بناضل مع الريجيمات ومافي فايدة لأنو نفسيتي زفت
    صرت 55 وثبتت وما عم بتحرك وجربت كل الوصفات بالمنتدى
    شو بتنصحوني؟؟

الردود
    668
    بصراحه الله يعينك والله arch- AYA

لبطنك اعملي رياضه بسيطه الا هي كل ما تفتكري وانتي جالسه او واقفه اشفطي بطنك وعدي مثلا لـ 5

وكل مره زيديها يعني المره التانيه عدي لـ 8 وكل مره كدا وحاولي تسويها كتير باليوم

وشوفي بعد شهر ايش حيسير انشاءالله بتستفيدي منها

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ