انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 16

الموضوع: انا فى مصيبه كبيرة مش عارفه تقدروا تساعدونى و لا لا

الردود
    4
    coffee انا فى مصيبه كبيرة مش عارفه تقدروا تساعدونى و لا لا

انا فى مصيبه كبيرة جداااااااااااااااااااااااااااااا

انا من سنتين كان وزنى حوالى 75 او اكتر شويه و طولى تقريبا 154 يعنى المهم انا روحت الجيم و عملت دايت و فعلا نزلت نفسى لحد ما وصلت 59 كيلو يعنى نزلت 16 كيلو فى فترة اجازة الصيف فقط يعنى حوالى 3 شهور و جسمى اتظبط مووووووووووووت و بطنى دى كانت مسطرة و كنت ممشوقه و اشتريت لبس كتير اويييييييييييييييي و كانت اول مرة احس انى مبسوطه من نفسى بعد كدة دخلت الجامعه و سيبت الجيم و بقيت بخرج مع صحابى و باكل من برة جامد كل شويه خروج و اكل برة لحد ما رجع وزنى تانى 75 كيلو على نهايه السنه و طبعا لبسى ضاق عليا و بقيت حالتى كرب قولت انا مش هسيب نفسى كدة بعد ضغط جامد على اهلى فى البيت روحت الجيم تانى و عملت دايت و نزلت وزنى لكن المرة دى 64 بس و بالعافيه كمان و نفس الكلام اشتريت هدوم جديدة و كنت فرحانه بيها دلوقتى انا ابتديت احس بالخطر اللى بيحوم حوالى لانى اولا مقدرش اروح الجيم وقت الدراسه ثانيا عندى قابليه شديدة للسمنه و بالذات منطقه البطن لانها وراثه من عائلتى المصيبه و الكارثه انى فعلا وزنى زاد ودلوقتى انا وزنى 68 اينعم انا بحمد ربنا انى مزديتش اكتر من كدة خصوصا مع شهر رمضان و انتم عارفين طبعا يعنى ايع شهر رمضان ؟؟؟؟؟؟ انا كل يوم اقول انى هعمل دايت و بعدين ارجع فى كلامى مع العلم انى لما بعمل دايت بلتزم اللى اقصى درجه ببقى فعلا ماشيه عليه بالظبط و حاته ان بوظت فمش باكل حاجات بارة الدايت لكن ممكن اكنسل طبق معين او وجبه ؟؟؟؟؟ مش عارفه بجد اعمل ايه انا هخلاص هبتدى انزل كليتى و اكيد طبعا هرجع اكل من الجماعه و او برة مع صحابى مش عرفه بجد اتصرف ازاى خايفه اوى ازيد تانى زى ما حصل قبل كدة

ربنا يستر

الردود
    32
    السلام عليكم
    ازيك يا بوسى كات عايزه اقولك اننا كلنا فى الهوا سوا انا مثلا طولى 168 ووزنى 100 كيلو عندى زيادة حوالى 40 كيلو بس بعون الله حقدر انى انزلهم ان شاء الله بصى احنا عاملين فريق فى موضوع لا تحزن وابتسم للحياه لمن تريد نزول 40 كيلو ادخلى عليه وحتلاقي في الرابط ده كل الريجيمات الى احنا بنمشى عليهاhttp://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=366165 انا عن نفسى بدات يوم الخميس وان شاء الله الوزن كل اسبوعين يلا تعالى ابتدى معايا ونشجع بعض وكل يوم ادخلى واحكيلى عملتى ايه وكلتى ايه وكده بس لازم تحاولى تنزلى تمشى ولو نص ساعه او نزول وطلوع السلم 10 دقايق=نص ساعه مشى يلا بقه شدى حيلك وربنا يعينك

اللهم ياجامع الناس ليوم لا ريب فيه اجمعنى مع من احببت عاجلا غير آجل يارب العالمين قولو آمييييييييييييين

الردود
    4
    اشكرك يا حبيبتى من كل قلبى انا نفسى و الله ابدا معاكم لكن للاسف كل ما اعزم ارجع تانى اتراجع مش قادرة اخد القرار بقوة

انا فكرت انا اجرب ريجيم التمر و اللبن لكنى انا مش عارفه هو كمياته اد ايه بالظبط كمان انا خايفه جداااااااااااااااااا منه لانه عامل زى الكيميائى و الكيميائى تدمير للجسم و بيرجع اكتر من الاول ياريت لو حد جربه يفيدينى بتجربته و يقولى كمان مدته امشى عليه اد ايه.. و هل لازم التزم بعديه مباشرة بريجيم و لا مش شرط

الردود
    1,701
    الله يعينك ويصبرك اهم شي الاراده
    عدناااا بآآآآآآآآآذن الله

الردود
    1,106
    على فكرة انا كنت زيك بالضبط فى الاجازة اروح الجيم واخس واشترى لبس جديد وعلى اخر السنة يكون ضاق غليا موت وبسبب اهمالى للريجيم وزنى زاد اخر سنتين فى الكلية وما كنتش بلبس حلو وكل ما اقول اعمل ريجيم ارجع تانى فى كلامى الان انا متزوجة وعندى ابن وعندى 20 كيلو زيادة ودة من قبل الحمل اصلا ومش عارفة اخس اوى عشان الرضاعة ارؤجوكى الحقى نفسك الان والله بعد كدة هتندمى بس بلاش ريجيمات التمر واللبن والحاجات دىخليكى فى ريجيمات السعرات احسن اسمعى كلامى وما تضيعيش احلى ايام عمرك وانتى جسمك مليان ومش عارفة تلبسى حاجة حلوة وربنا يعينك ويوفقك

الردود
    10
    أختي برد عليك وعلى نفسي والحل عندك لاتحرمي نفسك فكل ممنوع مرغوب وهذا المعروف ولكن قللي من كل شىء أخرجي كلي المفيد ولكن في حالتك لاتتركي رياضة المشي بعد كل وجبه والمعده مثل الطفل على ماتعودت عودي من جديد على تهذيب نفسك ولو عدتي الى السنه لتجدي أنه لاسمنه تذكر وفقني الله وأياك أميرة روح

الردود
    106
    علكي في البيت وعلي نط الحبل هاتي حبل ونطية كتير هايبقي صعب شوي في الاول بس انتي رياضية مش هايكون صعب قوي والعبي كتير جدا والعبي رياضة بيتية ونطي في مكانك كتير هاتحرقي كل الي تكلية

الردود
    1,202
    آآآآآآآآآآآآآه
    اي صح أهم شيء الاراده
    واحنا ارادتنا ضعيفة قدام الحلويات خصوصا

حاولت عدة مرات أنزل وزني ويرجع مثل ماكان
    وألحين اختار لي الدكتور ربط المعده
    والله يسهل علينا وعليكم أجمعين

الردود
    34

اضبطي أكلك على تلات وجبات صحيّة متنوعة .. واشربي ماء كتير

واستغلي وقت الدراسة وانت ماسكة الكتاب روحي وتعالي كتير او اوقفي جمب المكتب وحركي نفسك

وانت نايمة كمان مطي نفسك وشدي على عضلات جسمك

وان شاء الله يا رب تنحفي وتبقي اجمل ..

الردود
    595
    كلي باتزان يا اختي وامسكي نفسك وحاولي تقللي من الطلعات لان انتي اللي هتدفعي التمن في النهاية خساره تتعبي على نفسك وتضيعي بكم وجبة...فكري كويس وربنا يوفقك

مواضيع مشابهه

1. من خبرتكم تقدروا تساعدوني..
    بواسطة مشاعر الورد في نافذة إجتماعية
    الردود: 2
    اخر موضوع: 05-11-2008, 01:07 PM
  2. طفشت من باطي تقدروا تساعدوني
    بواسطة كيكه كوول في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 14
    اخر موضوع: 03-03-2008, 08:37 PM
  3. بنات جده اذا تقدروا تساعدوني اكون شاكره لكم
    بواسطة قدوتي محمد في المجلس العام
    الردود: 4
    اخر موضوع: 02-11-2006, 04:30 AM
  4. بنات جده اذا تقدروا تساعدوني اكون شاكره لكم
    بواسطة قدوتي محمد في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 2
    اخر موضوع: 01-11-2006, 02:31 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ