انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 3 123 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 28

الموضوع: لو سمحتم اطلب منكم ارائكم في ماذا افعل بعد الولاده

_سمآت_'s صورة
    _سمآت_ غير متواجد متألقة صيف 1432هـ- باحثة متميزة في الصوتيات-مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
    وهج الصوتيات
    الردود
    8,865
    التدوينات
    10

Exclamation لو سمحتم اطلب منكم ارائكم في ماذا افعل بعد الولاده

[SIZE="4"]اخواتي لو سمحتم انا ام لاحلي بنوته في الدنياوهي الان عندها 10 شهور ولسه مرجعتش لطبيعتي كنت متخيله اني ارجع لربع طبيعتي لكن للاسف حجمي في الازدياد وبعد ماكنت قبل ماأحمل 75 ك اصبحت في ازدياد انا دخله الوقتي في 100 ك انا مقيمه في بلد عربي وده مخليني لا بطلع ولاأ نزل وقاعده في البيت علي طول فمفيش حركه وطبعا مفيش رياضه وقالولي هترجعي لطبيعتك بس علشان بترضعي ده بيخلي الجسم لسه في زياده طيب انا عايزه طريقه سهله علشان ارجع لطبيعتي او اخس شويا ولا خلاص معتش فيه امل اتاخرت كتير؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الردود
    12,856
    السلام عليكي حبيبتي انصحكي ان تعملي رياضه وريجيم وبالنسبه انك مرضع عادي مايضر زوجه اخوي بعد ولادوتها باربع شهور سوت ريجيم ورياضه ونحفت ماضر البيبي وللان ترضعه عمره الان سنه وماشاء الله دبدوب وصحته عاليه بعدين احسن شي السته اشهر الاولى من عمره واذا تمتي على هالحاله يمكن تصلين 120 كيلو وانتي متمهله انا مابغى اخوفك بس عشان تنيهين قبل فوات الاوان ان سويت متلك كان وزني قبل الحمل 58كيلوولان الله اعلم لاني اسوي ريجيم ورياضه الان شكله 68 كيلو وان شاء الله راح انحف بقدر ماستطيع وان شاء الله اكون نفذت كلامك ومع السلامه

الردود
    1,159
    شوفي ياتوتا الوحدة لما تولد معها مجال لل8 شهور واقصى شي سنة وهاد مش معناه تاخد راحتها ع الاخر لا بس قصدي انه الجسم ما بنزل بسهولة حتى مع الريجيم والرياضة بس بعدها لازم تكوني جادة جدا وتبدأي في نظام غذائي معتدل ورياضة والا سوف يبقى جسمك في زيادة وكمان افرضي حملتي على طول قبل ما ينزل وزنك تخيلي زيادة فوق زيادة ف شدي حيلك والله معك

الردود
    213
    انا اللي سمعته ان الرضاعة تخفف الوزن مو تزيده
    هل هذا صحيح

_سمآت_'s صورة
    _سمآت_ غير متواجد متألقة صيف 1432هـ- باحثة متميزة في الصوتيات-مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
    وهج الصوتيات
    الردود
    8,865
    التدوينات
    10

flower2

شكرا لكن عزيزاتي وارجو من باقي الاعضاء ان اسمع ارائهن وشكرا لمروركن مره اخريوانشاء الله ربنا يعيني وبالفعل بدات بالرياضه وفيه نقصان في الوزن والحمد لله

الردود
    241
    انا سمعت انه ما بيصير تتبعي اي نظام رجيم و انت بترضعي لانه مع الرجيم في سموم بتطلع من جسمك بتروح على الحليب و هدا مش كويس للبيبي و الاحسن اذا في وحدة بتسال دكتورة و تخبرنا بس لازم انك تعملي برنامج معين لاكلم متل كتري سوائل حليب و شوربات و خضار و فواكه و خففي اكلك و خصوصي بالليل يعني باختصار كلي الاشياء المفيدة بس و ابعدي عن الاشياء الدسمة و خصوصيييييييييييي بالليل و العبي رياضة كتير كويسة على الاقل نص ساعة باليوم انا هيك ناوية اعمل بعد ولادتي ان شاء الله

_سمآت_'s صورة
    وهج الصوتيات
    الردود
    8,865
    التدوينات
    10
    انا اول مره ادخل المنتدي واكتب مواضيع فاعذروني لاني كتبته في مكان خاطىء وشكرا.

_سمآت_'s صورة
    وهج الصوتيات
    الردود
    8,865
    التدوينات
    10
    ياريت اشوف ارائكم وشكرا........

الردود
    4,543
    اختي توته انا زيك تماما عايشه في بلد عربي ومفيش عندنا خروج كتير وبعد الولاده وزني كان في الطالع ووصل الى 107 يعني انت رحمه عني ههههههههههههههه بس الحمد لله اول ما اشتركت هنا في المنتدى الغالي عرفت اشياء كتير ومعلومات كتيره اوي وعرفت ايه الصح وايه الغلط في الاكل اللي احنا بنأكله وطبعا اختنا الراجيه عفو ربها مشرفتنا العسوله ما قصرت استفدت كتير من مواضعها وكنت بسألها كتير وانا بقالي فتره والحمد لله ماشيه على نظام التخفيف في الاكل وبأكل كل حاجه بس غيرت شوية عادات خطأ كنت بعملها في الاكل والحمد لله وصل وزني ماشاء الله دلوقتي الى الـ90 بدون رجيم وحرمان فانا انصحك بالصبر و انك تمشي على التخفيف في الاكل وحولي اعملي اي نوع رياضه في البيت زي مثلا الجري في المكان واي تمارين لباقي اجزاء الجسم واشربي ماء لايقل عن 8 اكواب في اليوم وفي اخر النهار حولي تخلي اكلك خفيف وابعدي عن الاشياء الدسمه ولاززززززززززززم لاززززززززم تحافظي على وجبة الفطار لانها مهمه جدا في تخفيض الوزن واتمنى ان اكون افدك ولو عايزه اي سؤال اسالي انا حاضره ونصيحه مني اخرى شوفي الرابط دهhttp://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=270605

_سمآت_'s صورة
    وهج الصوتيات
    الردود
    8,865
    التدوينات
    10
    شكرا حبيبتي علي هي النصيحه وان شاء الله انا داخله الموقع اهو شكرا لا ......................

مواضيع مشابهه

1. عايزه ارائكم فى كيف انظف منزلى قبل الولاده
    بواسطة nour h في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 13
    اخر موضوع: 12-07-2010, 01:03 AM
  2. شعري يتساقط بعد الولاده ماذا افعل
    بواسطة ahlam7777a في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 2
    اخر موضوع: 15-12-2009, 12:17 PM
  3. ممكن اطلب منكم طلب لو سمحتم
    بواسطة oum arisse في ركن الكروشيه والتريكو
    الردود: 14
    اخر موضوع: 11-11-2009, 05:26 PM
  4. ماذا افعل بعد الولاده ؟؟؟ للخبيرات فقط
    بواسطة صدى الأمل في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 5
    اخر موضوع: 22-12-2003, 01:48 AM
  5. لم أجد السعادة فماذا افعل ؟ هل اطلب الطلاق ؟
    بواسطة أسيرة الغربة في نافذة إجتماعية
    الردود: 11
    اخر موضوع: 03-08-2002, 10:02 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ