انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 11

الموضوع: سؤال للبحرينيات

مع بنتى اخيرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    الردود
    5,248

سؤال للبحرينيات

السلام عليكم اخواتى
    انا جئت البحرين من فترة قصيرة وبحثت عن صنف حلاوة جيد ولم اجد جربت انواع كثيرة مثل الحسناء وغيرها ولكنها كانت سيئة جدا خصوصا ان بشرتى حساسة
    ارجو منكن الافادة ما هى افضل ماركة حلاوة فى البحرين وين تباع وخصوصا للبشرة الحساسة

Lojain's صورة
    Lojain غير متواجد كبار الشخصيات "نبض وعطاء" "مجموعة العطاء في ركن الجمال والأناقة"
    الردود
    19,712
    و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
    ان شاء الله بنات البحرين يفيدوك بافضل ماركة للحلاوة عندكم
    و اذا لم تجدي ممكن تصنعيها بنفسك

الردود
    2,407
    لوجان طالما دخلتي قوليلها الطريقه تكسبي ثواب ليه تبخلي عليها وتتركيها تنتظر البحرانيات يؤ يؤ يؤ يؤ انتي كتبتي نفس هذا التعليق لواحده طلبت النصيحه من البحرانيات بس اللي يدخل ويقدر يفيد يقول اللي عنده لانك برده قولتيلها خللي البحرانيات يفيدوكي احنا بنكتب علشان الكل يستفيد
    والمؤمن للمؤمن
    على العموم اختي لو مبتعرفيش تعملي الحلاوه استخدمي براون سلكابيل بتشيل الشعر من الجزور وعلشان لو بشرتك حساسه وممكن تتهيج اغسلي الجزء اللي نزعتي منه الشعر بماء بارد وادهنيه بكريم اسمه حمام العروسه من أصاله حيفيدك جدا لأنه كريم بيأخر نمو الشعر من جديد ولو طلع بعد اول وتاني مره بيكون خفيف وضعيف وبعدين بيزول للأبد ان شاء الله ولن تحتاجي لأي حلاوه ولا سيلكابيل

الردود
    5,248
    شكرا اخت ندى انا فعلا فكرت اشترى سيلكابيل بس يا ريت لو تكلمى جميلك وتقوليلى اشترى نوع ايه لانى خايبة جدا فى الحاجات دى ولما روحت اشترى لقيت براون انواع كتيرة وباسعار مختلفة لو ممكن تحددى لى بالظبط اشترى ايه وبعدين سمعت انها بتخللى الشعر اغلظ ده صحيح؟

الردود
    2,407

heart2

أنا بستخدم براون سلكابيل عزيزتي اللي لونها أصفر ذات السرعتين تقريبا المانيه الصنع اللي ليها جزء خاص بالتدليك لتقليل الاحساس بالألم هيه فيمنها لونها بنفسجي تحتوي على كذا قطعه وفي منها خضره ذات قطع أكتر كل قطعه لها استخدام بس أنا جبت الصفره المزوده برأس للتدليك وهيه لا تقلقي مبتطلعش شعر خشن لأنها بتشيل الشعر من جزوره بالملاقيط اللي فيها مثل الحلاوه وبتحسي بألم مثل الحلاوه بس أقل بفضل رأس التدليك وميزتها انها متزرقش بعض أجزاء الجسم فاهماني لأن الحلاوه سعات بتخللي أجزاء من جسمك تزرق وتورم وتعمل زي احتباس دم كده فهماني ؟ بس سلكابيل مبتقرصش اللحم وسهله وحلوه وبتأخر ظهور الشعر
    ومتجبيش سلكابيل اللي فيها شفرة الحلاقه هاتي الصفره ذات الملاقيط واعملي بيها كل جسمك واغسليه بماء بارد بعد ماتخللصي وبعدين ادهني كريم حمام العروسه
    اتمنى اكون قد افدتك وشكرا

Lojain's صورة
    Lojain غير متواجد كبار الشخصيات "نبض وعطاء" "مجموعة العطاء في ركن الجمال والأناقة"
    الردود
    19,712
    لوجان طالما دخلتي قوليلها الطريقه تكسبي ثواب ليه تبخلي عليها وتتركيها تنتظر البحرانيات
    شكرا اختي ندى على اهتمامك و تنبيهك
    الاخت ملك كان سؤالها واضح و مباشر..هي تبحث عن حلاوة جاهزة في البحرين و انا مش من البحرين يعني هنا ما بقدر اساعدها للاسف باعتبار في انواع كثيرة من الحلاوة اشكال و اسماء مختلفة باختلاف الدول
    و لما قلت لها بامكانك تعمليها بنفسك كان مجرد اقتراح مني...و لم اتخيل انها لا تعرف صنع الحلاوة
    لانه في بنات كثير بيعرفو يعملوها و مع هذا بيشتروها و انا وحدة منهم
    كتبتي نفس هذا التعليق لواحده طلبت النصيحه من البحرانيات
    اختي ندى انتي بتتكلمي كانك متاكدة اني بحرينية !!!
    يا اختي الاخت طلبت المساعدة من البحرينيات و ما لقت اي رد
    حبيت ارد عليها عشان احسسها انه موضوعها مش مهمول !!! و كوني رديت عليها فهذا لا يعني اني بحرينية
    لانك برده قولتيلها خللي البحرانيات يفيدوكي
    حاشا لله ان يكون هذا اسلوبي في التعامل
    احنا بنكتب علشان الكل يستفيد
    والمؤمن للمؤمن
    اكيد عزيزتي..فمبدؤنا و شعارنا في الركن هو.... الافادة و الاستفادة للجمييع
    و هذا ما طبقتيه هنا
    على العموم اختي لو مبتعرفيش تعملي الحلاوه استخدمي براون سلكابيل بتشيل الشعر من الجزور وعلشان لو بشرتك حساسه وممكن تتهيج اغسلي الجزء اللي نزعتي منه الشعر بماء بارد وادهنيه بكريم اسمه حمام العروسه من أصاله حيفيدك جدا لأنه كريم بيأخر نمو الشعر من جديد ولو طلع بعد اول وتاني مره بيكون خفيف وضعيف وبعدين بيزول للأبد ان شاء الله ولن تحتاجي لأي حلاوه ولا سيلكابيل
    فجزاك الله خيرا

الردود
    5,248
    انا اسفة قوى لوكنت سببت سوء فهم بين اى حد انتو كلكو اخواتى وانا فعلا بستفيد منكم كلكم لانى هنا مغتربة لوحدى ومعنديش اصحاب وبجد من ساعت ما دخلت النت كان اول حاجة عملتها اشتركت فى المنتدى وبقى هو مصدر معلوماتى بكل اقسامه عموما انا متشكرة على النصيحتين لانى فعلا الاتنين يحلولى المشكلة سواء انى احاول اعمل الحلاوة فى البيت وبرضة اتعلملت طريقتها من المنتدى او اشترى سلكابيل

الردود
    56
    حلاوة الحسناء تمام

الردود
    16
    انا من الحرين اختي واستخدمت الحسناء كلش ماناسبتني استخدم كنوز روعه وكمان عندج شهرزاد الثنتين حلوين كنوز تجي لونها ابيض زي العلك
    اتمنى اني افدتك
    تحياتي

الردود
    163

flower1

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

عندي سؤال للاخت ندى اذا ممكن ابي اعرف كريم العروسة هل هو بالبحرين بس وهل القاه عند العطارين او بسوبر ماركت

وجزاك الله الف خير

ويعطي العافية للكل والى كل من عنده الاجابة

مواضيع مشابهه

1. للبحرينيات فقط
    بواسطة himooon في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 4
    اخر موضوع: 11-05-2008, 07:01 PM
  2. للبحرينيات
    بواسطة tttm في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 5
    اخر موضوع: 11-11-2007, 07:49 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ