انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 12

الموضوع: انا عايزه وصفه لزوجى

الردود
    1,421

heart2 انا عايزه وصفه لزوجى

السلام عليكم يا اخواتى *************************** زوجى شعره خفيف جدا وخايف من الصلع فيا ترى وصفاتكم الجميله من زيوت واعشاب تنفع للرجال ولا النساء فقط ********* ارجو افادتى

الردود
    178
    بصي ياسارة ... الشعر الخفيف للرجل مش عيب بل ميزة وعشان هو مايشغلش باله بالتفكير فيه خليه يحلق شعره زيرو أحسن وكمان أريح وتكرار حلاقته بالموس هاتفيد بصيلات الشعر جدا
    اتوكلي علي الله وخليه يشيله بالموس كله .. ولا انتي عندك رأي ثاني؟

الردود
    1,421

flower1

تعقيب كتبت بواسطة أسماء المصرية عرض الرد
    بصي ياسارة ... الشعر الخفيف للرجل مش عيب بل ميزة وعشان هو مايشغلش باله بالتفكير فيه خليه يحلق شعره زيرو أحسن وكمان أريح وتكرار حلاقته بالموس هاتفيد بصيلات الشعر جدا
    اتوكلي علي الله وخليه يشيله بالموس كله .. ولا انتي عندك رأي ثاني؟
    اكيد طبعا عندى راى تانى انا مش بحب الراجل الاصلع خالص بس لو زوجى اصلع دى حاجه تانيه انى بحبه جدا سواء بشعر او من غير

انا ان قدر الاله مماتي لا تري الشرق يرفع الرأس بعدي
    الردود
    1,828
    خدي كبسولات بانتوجار 3 مرات باليوم لمدة لاتقل عن 3 الي 6 اشهر
    1-استخدمي شامبو كوربال البمبي ده للتساقط
    2-استخدمي عصير الجرجير الطازج بتدليك فروة رأسك يوميا بدون غسيل لمدة اسبوع وبعدين اغسليه وكرري وهكذا بس لازم الالتزام والله بيعالج جميع مشاكل الشعر
    3-لا انصحك باي خلطة فيها ثوم اوبصل والله بيوقع الشعر لو جه علي الفروة بتلتهب وبتوقع الشعر وده كلام دكتور صحبتي راحتله وعانت من المشكلة دي وياريت تكللي الحجات اللي فيها حديد وكالسيوم وتشربي مية وعصاير فرش كتير

ان شاء الله هتنفع معاه جدااااااااااااا علي فكرة دي وصفة من دكتور والله للرجال والنساء

الردود
    1,421

byebye

تعقيب كتبت بواسطة هدي محمد محمود عرض الرد
    2-استخدمي عصير الجرجير الطازج بتدليك فروة رأسك يوميا بدون غسيل لمدة اسبوع وبعدين اغسليه وكرري وهكذا بس لازم الالتزام والله بيعالج جميع مشاكل الشعر
    3-لا انصحك باي خلطة فيها ثوم اوبصل والله بيوقع الشعر لو جه علي الفروة بتلتهب وبتوقع الشعر وده كلام دكتور صحبتي راحتله وعانت من المشكلة دي وياريت تكللي الحجات اللي فيها حديد وكالسيوم وتشربي مية وعصاير فرش كتير

ان شاء الله هتنفع معاه جدااااااااااااا علي فكرة دي وصفة من دكتور والله للرجال والنساء
    جزاااااااااااكى الله خييييييييييير على نصحتك بس ليه سؤال محيرنى ازاى الثوم والبصل بيوقعوا الشعر دا انا سمعت ان هم مفيدين جداااااااااااااا للشعر يا ترى ايه الصح وشكرااااااااااا لكى *********

اذا اكرمت الكريم ملكته واذا اكرمت اللئيم تمردا
    الردود
    3,464
    بتعرفي في فتره ئعدت ادهن لزوجي زيت جوز الهند من باراشوت مع تدليك للراس بعد فتره شفت شعر جوزي عم ينبت بس ممش كتير يعني بس كيفت عليه

انا ان قدر الاله مماتي لا تري الشرق يرفع الرأس بعدي
    الردود
    1,828
    جزاااااااااااكى الله خييييييييييير على نصحتك بس ليه سؤال محيرنى ازاى الثوم والبصل بيوقعوا الشعر دا انا سمعت ان هم مفيدين جداااااااااااااا للشعر يا ترى ايه الصح وشكرااااااااااا لكى *********
    بصي يا حبيبتي

مش انتي لما بتيجي تقشري الثوم ايديك بتحرققك شوية ما بالك فروة رأسك بتبقي حساسة جداااااااااااا طيب هقولك حاجة تانية مش انتي لو مسكتي الثوم ده وفركتي بي فروة رأسك زي ما بيقولوا في الخلطات مش هتلاقيها احمرت اهوه الاحمرار ده بيبقي عبارة عن الالتهابات والالتهابات دي بتؤدي الي تساقط الشعر ده غير ريحتهم اللي مبترحش الا بعد سنين وبرده البصل زيهه لانه في نسبة من الحرقان ده وانا ليا صحبتي راحت للدكتور بسبب الثوم شعرها كله وقع وبقي في فراغات كتير وقالها علي وصفة الجرجير وقالها لو عايزة روشته بنص مليون جنية هكتبهالك بس مش هتعمل حاجة اللي هيعمل الجرجير ابو 10 ساغ دي ههههههههههه بس ماشاء الله عليها شعرك طول واتفرد ونعم وبقي صحي وكثيف وطويل ولون بقي مش باهت ومفيهوش اي تقصيف والله ما ببالغ وهي لحد دلوقتي مش عايزة تبطل الجرجير ده هههههههههههههه عقبالك ياقمر

اي سؤال انا تحت امرك ياقمر

الردود
    1,421

flower1

بصي يا حبيبتي

مش انتي لما بتيجي تقشري الثوم ايديك بتحرققك شوية ما بالك فروة رأسك بتبقي حساسة جداااااااااااا طيب هقولك حاجة تانية مش انتي لو مسكتي الثوم ده وفركتي بي فروة رأسك زي ما بيقولوا في الخلطات مش هتلاقيها احمرت اهوه الاحمرار ده بيبقي عبارة عن الالتهابات والالتهابات دي بتؤدي الي تساقط الشعر ده غير ريحتهم اللي مبترحش الا بعد سنين وبرده البصل زيهه لانه في نسبة من الحرقان ده وانا ليا صحبتي راحت للدكتور بسبب الثوم شعرها كله وقع وبقي في فراغات كتير وقالها علي وصفة الجرجير وقالها لو عايزة روشته بنص مليون جنية هكتبهالك بس مش هتعمل حاجة اللي هيعمل الجرجير ابو 10 ساغ دي ههههههههههه بس ماشاء الله عليها شعرك طول واتفرد ونعم وبقي صحي وكثيف وطويل ولون بقي مش باهت ومفيهوش اي تقصيف والله ما ببالغ وهي لحد دلوقتي مش عايزة تبطل الجرجير ده هههههههههههههه عقبالك ياقمر

اي سؤال انا تحت امرك ياقمر
    جزاااااااااااااكى الله خيييييييييييييير يا هدى على نصيحتك خلاص انا مش هعمل اى وصفه فيها ثوم وبصل وان شاء الله هستعمل الجرجير مع انى كتبه وصفه هنا فى المنتدى فيها ثوم وبصل******* اقرايها

الردود
    106
    اختي الصلع مش عيب في الرجل الحمدلله انه رجل غيره نساء وبيصلعوا الحمدلله على كل حال عموما ما اعرف علاج غير ريجين وهومو مضمون بيجيب نتيجة مع نصف المرضى ،ممكن يعرف الشخص بالتجربة وهذاغير لابد الاستمرار عليه مدى الحياة او يسقط الشعر اللي نبت والحل الدائم للصلع هو الزراعة لها الام وتاخد فترة الين يطلع الشعر اقصاها سنتين واذا ما فيه فراغات ومناطق صلعة وبس شعر خفيف ماله داع هذا غير اثاره الجانبية ودامه رجل مصاريف مالها داع عليه قبول شكله وانت شجعيه

الردود
    11

انا دكتور هنري امين قالي نفس الكلام بلحرف

بس ممكن سؤال يا اخت هدي .. هل العلاج البانتوجار + الجرجير يومياً هيجيب نتيجه ؟ و هل النتيجه هتبقي بسرعه ؟

اصل انا بقالي شهر و 5 ايام مواظب و النتيجه بسيطه

انتظر منك الرد انشاء الله

مواضيع مشابهه

1. عايزه وصفه حلوه للكرواسن والمنى بيتزا (مساعدة)
    بواسطة عبير الشذى في المعجنات والسندويشات والفطائر والخبز
    الردود: 8
    اخر موضوع: 11-01-2011, 08:58 PM
  2. انا مو عايزه هديه عايزه كل سنه وانتى طيبه للعضوه الجديده
    بواسطة شيماء-2011 في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 20
    اخر موضوع: 16-10-2010, 05:15 PM
  3. عايزه وصفه تكبر الثدى حقيقيه
    بواسطة سلاسل دهب في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 11
    اخر موضوع: 26-12-2007, 03:07 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ